ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
справа № 813/5033/17
23 травня 2018 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючий-суддя Костецький Н.В.,
секретар судового засідання Витвицька В.П.,
за участю:
представник позивача ОСОБА_1,
представник відповідача ОСОБА_2,
третя особа не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «АННА» до голови Дрогобицької міської ради ОСОБА_3, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_4 про визнання незаконним та скасування розпорядження, -
в с т а н о в и в :
товариство з обмеженою відповідальністю «АННА» (далі - позивач, ТОВ «АННА» ) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовною заявою до голови Дрогобицької міської ради ОСОБА_3, у якій просить суд визнати незаконним та скасувати розпорядження міського голови від від 01.09.2017 № 486-р про зупинення рішення Дрогобицької міської ради про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна від 30.08.2017 № 803.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 11.07.2017 ТОВ «АННА» подано заяву про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування нежитлового приміщення по вул. Гончарській, 11/1 у м. Дрогобичі орієнтовною площею 70 кв.м. Рішенням сесії Дрогобицької міської ради від 30.08.2017 № 803 надано дозвіл на роблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна. Проте, розпорядженням міського голови Дрогобицької міської ради від 01.09.2017 № 486-р зупинено рішення Дрогобицької міської ради про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна від 30.08.2017 № 803. Вважає, що зазначене розпорядження незаконним та необгрунтованим.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, посилаючись на обставини, викладені в позові, просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача подав відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що на думку позивача розпорядження міського голови від 01.09.2017 № 486-р є незаконним, оскільки порушено порядок його прийняття. Так, рішення міської ради у п'ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинено міським головою. Наведене, в даному випадку, було дотримано, так як рішення Дрогобицької міської ради "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна» прийнято 30.08.2017, а розпорядження міського голови - 01.09.2017. Також, дане рішення повинно вноситись на повторний розгляд відповідної ради із обґрунтуванням зауважень, рада зобов'язана у двотижневий строк повторно розглянути рішення. Відповідно до цього, в п. 2 вказаного розпорядження міського голови зазначено про необхідність скликання у двотижневий строк сесії Дрогобицької міської ради та винесення повторно на її розгляд підпункт 1.4. пункту 1 рішення Дрогобицької міської ради № 803 від 30.08.2017 "Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна", а саме питання щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ "АННА" орієнтовною площею 70 кв.м на вул. Гончарській, 11/1 для обслуговування нежитлового приміщення, враховуючи зауваження. Розпорядженням міського голови від 11.09.2017 № 492-р зазначено, що повторний розгляд даного питання розглядатиметься на позачерговій сесії 15.09.2017 о 10:00 год., тобто двотижневий термін витримано. Відтак, розпорядження міського голови було переглянуто на сесії, яка відбулась 15.09.2017, проте не набрало відповідної кількості голосів депутатів для подолання "вето", тому підстав вважати, що порядок прийняття даного розпорядження порушено не має. Крім того зазначає, що ТОВ "АННА" при поданні клопотання про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна не додано передбачені ст. 123 Земельного кодексу України графічні матеріали. Стверджує, що розпорядження міського голови від 01.09.2017 № 486-р є законним, прийнятим відповідно до порядку встановленого законом України Про місцеве самоврядування в Україні .
Третя особа подала до суду поясненняв яких зазначає, що 08.08.2017 на Постійній Комісії одним з питань розглядали заяву ТОВ АННА в особі директора товариства ОСОБА_5 від 11.07.2017 вх. № 1735/3-21, яка клопотала про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна. До заяви були додані: витяг про державну реєстрацію; витяг на нерухоме майно; рішення Дрогобицької міської ради про зміну адреси. А також в ході розгляду заяви, присутньою на засіданні директором ТОВ АННА , були подані та долучені наступні документи із зазначенням земельної ділянки, а саме, - схема (розташування землекористувача в системі забудови міста Дрогобич); збірний кадастровий план (погоджений начальником Дрогобицького міського управління земельних ресурсів, начальником Дрогобицького міського управління містобудування та архітектури); план встановлених меж (погоджений начальником Дрогобицького міського управління земельних ресурсів, начальником Дрогобицького міського управління містобудування та архітектури); Кадастровий план (погоджений начальником Дрогобицького міського управління земельних ресурсів, начальником Дрогобицького міського управління містобудування та архітектури); акт приймання - передачі об'єкта оренди від 03.11.2010 (підписаний міським головою ОСОБА_6). Разом з тим на засіданні Постійної Комісії директор ТОВ АННА подала ряд інших документів, для ознайомлення. З даних документів вбачалось, що Постійна Комісія вправі винести рішення рекомендувати раді щодо надання дозволу ТОВ АННА на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Вивчивши та дослідивши усі наявні документи подані до заяви відповідності до статті 123 Земельного Кодексу, Постійна Комісія покликаючись на пункти 1, 2, 4 Положення Про постійну комісію ради з питань регулювання земельних відносин одноголосно прийняла рішення рекомендувати раді, дане відображено в пункті 3.18 Протокол № 67 від 08.08.2017. Вважає, доводи позивача викладені в позові обґрунтованими.
Третя особа в судове засідання 23.05.2018 не прибув, про дату час та місце судового розгляду повідомлений належним чином. У судовому засіданні 07.05.2018 надані пояснення підтримав та просив позов задовольнити.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, третьої особи, дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та пояснення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
11.07.2017 ТОВ «АННА» звернулось до міського голови м. Дрогобича з заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування нежитлового приміщення по вул. Гончарській, 11/1 у м. Дрогобичі орієнтовною площею 70 кв.м.
До заяви додано: копію витягу про державну реєстрацію; копію витягу на нерухоме майно; копію рішення Дрогобицької міської ради про зміну адреси.
Згідно п.пп. 1.4 п. 1 рішенням Дрогобицької міської ради від 30.08.2017 № 803 Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна ТОВ "АННА" (ОСОБА_7) надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування нежитлового приміщення по вул. Гончарській, 11/1 у м. Дрогобичі орієнтовною площею 70 кв.м.
Розпорядженням голови Дрогобицької міської ради ОСОБА_3 від 01.09.2017 № 486-р про зупинення дії підпункту 1.4 пункту 1 рішення Дрогобицької міської ради «Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна» від 30.08.2017 № 803, з метою додержання вимог чинного законодавства України, розглянувши рішення Дрогобицької міської ради від 30.08.2017 № 803 "Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна", враховуючи недотримання в п.п. 1.4. п. 1 вказаного рішення, вимог наказу Державного комітету земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, Земельного Кодексу України та керуючись п. п. 8, 20 ч. 4 ст. 42, ч. 4 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні": зупинено дію підпункту 1.4 пункту 1 рішення Дрогобицької міської ради від 30.08.2017 № 803 "Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна"; відділу діяльності ради (ОСОБА_8) у двотижневий строк вчинити необхідні дії для скликання позачергової сесії Дрогобицької міської ради та винести повторно на її розгляд підпункт 1.4 пункту 1 рішення Дрогобицької міської ради від 30.08.2017 № 803 "Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна", а саме питання щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТзОВ "АННА" (ОСОБА_7) орієнтованою площею 70 кв.м. на вул. Гончарській, 11/1, для обслуговування нежитлового приміщення, враховуючи зауваження, що додаються.
Вважаючи, розпорядження голови Дрогобицької міської ради ОСОБА_3 від 01.09.2017 № 486-р незаконним, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.
Відповідно до вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Повноваження міського голови визначені статтею 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні . Зокрема, пунктом 1, 8, 20 частини четвертої цієї статті визначено, що сільський, селищний, міський голова скликає сесії ради, забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради, видає розпорядження у межах своїх повноважень, тощо.
Повноваження міської ради визначені у статтях 25, 26 цього Закону. Зокрема, сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання, перелік вказаних питань міститься в ст. 26 Закону.
Відповідно до п. 20 ч. 4 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сільський, селещний, міський голова видає розпорядження у межах своїх повноважень.
Частиною 14 статті 46 цього Закону визначено, що не пізніш як на другій сесії затверджується Регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради.
Згідно з ст. 59 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Рішення сільської, селищної, міської ради у п'ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинено сільським, селищним, міським головою і внесено на повторний розгляд відповідної ради із обґрунтуванням зауважень. Рада зобов'язана у двотижневий строк повторно розглянути рішення. Якщо рада відхилила зауваження сільського, селищного, міського голови і підтвердила попереднє рішення двома третинами депутатів від загального складу ради, воно набирає чинності.
Сільський, селищний, міський голова, голова районної у місті, районної, обласної ради в межах своїх повноважень видає розпорядження.
Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
У відповідності до ч. 2 ст. 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.
Отже, виключно до відання відповідної ради віднесено повноваження щодо прийняття на сесії ради Регламенту роботи ради, водночас, в разі наявності сумніву в якості або відповідності Закону прийнятого радою рішення, міському, сільському, селищному голові уповноважений зупинити дію рішення з одночасним направленням на повторне голосування на наступній сесії ради через із зазначенням зауважень. Рішення ради може бути зупинено у строк, що не перевищує п'яти днів з моменту його прийняття.
Як встановлено судом, головою Дрогобицької міської ради 01.09.2017 прийнято розпорядженням № 486-р про зупинення дії підпункту 1.4 пункту 1 рішення Дрогобицької міської ради «Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна» від 30.08.2017 № 803.
Відповідно до ст. 6 Регламенту Дрогобицької міської ради, сесії міської ради скликаються міським головою щомісяця. Розпорядження міського голови про скликання чегової сесії із зазначенням основних питань, які виносяться на розгляд ради, місця і часу проведення доводиться до відома депутатів і населення не пізніше як за 10 днів до її відкриття.
Згідно з ст. 10 Регламенту Дрогобицької міської ради, позачергова сесія скликається не пізніше двотижневого терміну після надходження пропозицій щодо її скликання. Обґрунтовані пропозиції про скликання позачергової сесії ради, підписані ініціаторами, однією третьою від загальної кількості обраних депутатів ради, подаються міському голові із зазначенням питань та проектами рішень з питань, розгляд яких пропонується. Розпорядження міського голови про скликання позачергової сесії доводиться до відома депутатів та населення не пізніше як за три дні до її відкриття із зазначенням часу і місия проведення сесії, питань, які пропонуються внести на розгляд.
Згідно розпорядження голови Дрогобицької міської ради від 11.09.2017 № 492-р Про скликання ХХVI позачергової сесії Дрогобицької міської ради, у зв'язку з зупиненням дії підпункту 1.4 пункту 1 рішення Дрогобицької міської ради від 30.08.2017 № 803 «Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна» , відповідно до п. 4 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , скликати ХХVI позачергову сесію Дрогобицької міської ради 15.09.2017 о 10:00 год з порядком денним, зокрема щодо підтвердження дії підпункту 1.4 пункту 1 рішення Дрогобицької міської ради «Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна» від 30.08.2017 № 803.
Отже, саме розпорядженням від 11.09.2017 № 492-р на виконання до п. 4 ст. 59, п. 8 ч. 4 ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 10 Регламенту Дрогобицької міської ради внесено на розгляд питання щодо підтвердження підпункту 1.4. пункту Рішення Дрогобицької міської ради від 30.08.2017 року № 803.
Відтак, розпорядження міського голови від 01.09.2017 винесено з порушенням вимог ЗУ Про місцеве самоврядування , оскільки питання про внесення на порядок денний позачергової сесії було прийнято розпорядженням від 11.09.2017, тобто із пропуском 5-ти денного терміну.
Крім того, у письмовому обґрунтуванні зауважень сільського голови до підпункту 1.4 пункту 1 рішення Дрогобицької міської ради від 30.08.2017 № 803 «Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна» , при подачі документів ТОВ «АННА» не було дотримано вимог чинного законодавства, а саме не додано передбачені ст. 123 Земельного кодексу України графічні матеріали.
Згідно ч. 2 ст. 123 Земельного кодексу України, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_9 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Законодавцем зумовлено обов'язковість надання графічних матеріалів з метою визначення місця знаходження бажаної земельної ділянки.
Судом, на підставі наявної в матеріалах справи відеофіксації сесії Дрогобицької міської ради встановлено, що позивачем надано графічні матеріали із місцем знаходження бажаної земельної ділянки до заяви під час її розгляду Постійної комісії Дрогобицької міської ради з питань земельних відносин. Вказані обставини підтверджено третьою особою та не заперечувалося представником відповідача.
Відповідно до ст. 52 Регламенту Дрогобицької міської ради, постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.
Згідно з п. 4.1.1 Положення про постійну комісію ради з питань регулювання земельних відносин затверджене рішенням І сесії VІІ скликання Дрогобицької міської ради № 17.11.2015 (далі - Положення), постійна комісія Дрогобицької міської ради з питань регулювання земельних відносин розглядає на своїх засіданнях питання щодо ня земельних ділянок у користування на умовах оренди із земель комунальної власності відповідно до Земельного кодексу України.
Відповідно до п. 4.2 Положення, комісія розглядає матеріали з наведених у пункті 4.1 положення питань і на їх основі формує подання та пропозиції, які вносяться на розгляд на засідання міської ради.
Згідно з п. 4.5. Положення, комісія вирішує всі питання врегулювання земельних відносин на території міської ради, що відносяться до її компетенції, у відповідності із чинним законодавдавством України. Згідно зі статтею 12 Земельного кодексу України до повноважень Дрогобицької міської ради в галузі земельних відносин належить надання земельних ділянок у користтування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Враховуючи, що позивачем надано графічні матеріали із місцем знаходження бажаної земельної ділянки до заяви під час її розгляду Постійної комісії Дрогобицької міської ради з питань земельних відносин, протоколом від 08.08.2017 № 67 Постійної комісії Дрогобицької міської ради з питань земельних відносин Дрогобицькій міській раді рекомендовано надати дозвіл позивачу на розроблення технічної документації з відведення земельної ділянки площею 70 кв.м. на вул. Гончарській, 11/1 для обслуговування нежитлового приміщення.
Крім того, в обґрунтування зауважень сільський голова посилається на наказ державного комітету земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, яким затвердженого класифікації видів цільового призначення земель, серед яких відсутнє цільове призначена для обслуговування не житлового приміщення та зазначає про відсутність підстав формування нової земельної ділянки суд зазначає.
Згідно ч. 1 ст. 123 Земельного Кодексу України Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_9 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною ОСОБА_9 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Земельний кодекс України дійсно встановлює обмеження, щодо відведення земельних ділянок право власності, на які зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр".
Так, надання у користування земельної ділянки, які зареєстровані в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Статтею 40 Земельного кодексу України передбачено, що громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом. Понад норму безоплатної передачі громадяни можуть набувати у власність земельні ділянки для зазначених потреб за цивільно-правовими угодами.
Відповідно до довідки Головного управління Держкомзему у Львівській області від 31.12.2009 № 497 земельній ділянці, яка знаходиться у м. Дрогобичі на вул. Гончарській, 11 з цільовим призначенням для обслуговування нежитлового приміщення присвоюється кадастровий № 4610600000:01:001:0222.
Згідно договору оренди землі від 03.11.2010 Дрогобицька міська рада (орендодавець) надає, а ТОВ Анна (орендар) приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі комерційного призначення, яка знаходиться у м. Дрогобичі на вул. Гончарській, 11 (кадастровий № 4610600000:01:001:0222).
Відповідно до наказу державного комітету земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, Землі громадської забудови (землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об'єктів загального користування).
Згідно своєї заяви від 11.07.2017 ТОВ «АННА» просить надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування нежитлового приміщення по вул. Гончарській, 11/1 у м. Дрогобичі орієнтовною площею 70 кв.м.
А відтак, позивачем цілком правильно вибрано цільове призначення відповідно до Земельного кодексу України та Наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548 Класифікація видів цільового призначення земель .
Крім того, згідно заяви від 11.07.2017 позивач просив надати земельну ділянку у користування орієнтовною площею 70 кв.м на вул. Гончарській, 11/1, тобто виділити нову земельну ділянку, тому і звернувся про надання дозволу на виготовлення саме технічної документації із відведення земельної ділянки.
Отже, виходячи зі змісту заяви позивач правомірно просив надати проект відведення нової земельної ділянки орієнтовною площею 70 кв.м.
Враховуючи зазначене при винесенні розпорядження від 01.09.2017 № 486-р, яким зупинено дію підпункту 1.4 пункту 1 рішення Дрогобицької міської ради «Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна» від 30.08.2017 № 803, в порушення вимог ч. 4 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні відповідачем не обґрунтовано зауважень, через які він зупинив вказане рішення сесії.
Відповідачем не подано доказів щодо правомірності винесення розпорядження голови Дрогобицької міської ради ОСОБА_3 від 01.09.2017 № 486-р про зупинення дії підпункту 1.4 пункту 1 рішення Дрогобицької міської ради «Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна» від 30.08.2017 № 803, відтак таке є протиправним і підлягає скасуванню.
Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
У розумінні ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Матеріали справи свідчать, що відповідні критерії відповідачем не дотримані, що зумовило звернення позивача за захистом порушених прав та інтересів до суду.
З огляду на вищевказане суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, сплачений «АННА» судовий збір у розмірі 1762,00 грн підлягає стягненню на користь позивача з Дрогобицької міської ради за рахунок її бюджетних асигнувань.
Керуючись статтями 242 - 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Дрогобицької міської ради ОСОБА_3 від 01.09.2017 № 486-р про зупинення дії підпункту 1.4 пункту 1 рішення Дрогобицької міської ради «Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна» від 30.08.2017 № 803.
3. Судовий збір в розмірі 1762,00 грн присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю «АННА» (пл. Ринок, 26, м. Дрогобич, Львівська область, 82100, ЄДРПОУ 20770384) за рахунок бюджетних асигнувань Дрогобицької міської ради (пл. Ринок, 1/38, м. Дрогобич, Львівська область, 82100, ЄДРПОУ 04055972).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Повне судове рішення складено 01.06.2018.
Суддя Костецький Н.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2018 |
Оприлюднено | 05.06.2018 |
Номер документу | 74412814 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні