ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий суддя у першій інстанції : Костецький Н.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 листопада 2018 рокуЛьвів№ 857/723/18
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючий-суддя: Бруновської Н.В.
суддів: Затолочного В.С., Матковської З.М.
за участю секретаря судового засідання: Бедрій Х.П.
представника апелянта: Жук М.В.
представників позивача: Смолинець Я.І., Соколової Г.О.
третьої особи: ОСОБА_5
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу голови Дрогобицької міської ради Кучми Тараса Ярославовича на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 травня 2018 року у справі № 813/5033/17 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АННА" до голови Дрогобицької міської ради Кучми Тараса Ярославовича про визнання протиправним та скасування розпорядження міського голови, -
В С Т А Н О В И В:
27.12.2017 р. позивач Товариство з обмеженою відповідальністю Анна ( далі ТзОВ Анна ) звернувся в суд з позовом до Голови Дрогобицької міської ради про визнання протиправною та скасування Розпорядження голови Дрогобицької міської ради Кучми Т.Я. Про зупинення дії п.п. 1.4 п. 1 рішення Дрогобицької міської ради Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об єктом нерухомого майна від 30.08.2017 р. № 803.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 23.05.2018 р. позов задоволено.
Не погоджуючись із даним рішенням, апелянт голова Дрогобицької міської ради Кучма Т.Я. подав апеляційну скаргу, в якій зазначає, що судом порушено норми матеріального та процесуального права.
Апелянт просить суд, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23.05.2018 р. скасувати та прийняти нове рішення яким в позові відмовити.
Представник апелянта Жук М.В. в судовому засіданні підтримав апеляційну скаргу із підстав у ній зазначених.
Представники позивача Соколова Г.О., Смолинець Я.І. в судовому засіданні просили суд, апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін.
Третя особа яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача ОСОБА_5 в судовому засіданні просив суд, апеляційну скаргу залишити без задоволення а рішення суду першої інстанції без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи скарги, законність і обґрунтованість рішення суду, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає до задоволення виходячи з наступних підстав.
Із змісту п. 1.4 Рішення Дрогобицької міської ради від 30.08.2017 р. № 803 Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна видно, що позивачу ТзОВ Анна надано дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 70 кв.м. на вул. Гончарській,11/1 для обслуговування нежитлового приміщення. ( а.с. 49 )
ч.2 ст. 123 Земельного кодексу України передбачено, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтований розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки , письмова згода землекористувача.
Наказом Державного комітету земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010 р. затверджено Класифікації видів цільового призначення земель, серед яких відсутнє цільове призначення для обслуговування нежитлового приміщення.
Проте, з матеріалів справи видно, що позивач просила міську раду надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування нежитлового приміщення .
Як видно з матеріалів справи, позивач ТзОВ Анна також в порушення вимог ч. 2 ст. 123 Земельного кодексу України не надала міській раді графічні матеріали. (а.с.а.с. 50,53 )
Розпорядженням Голови Дрогобицької міської ради Кучми Т.Я. від 01.09.2017 р. № 486-р зупинено дії п.п.1.4 п. 1 вищевказаного рішення Дрогобицької міської ради Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна від 30.08.2017 р. № 803. Підстава зупинення недотримання вимог Наказу Державного комітету земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010 р., вимог Земельного кодексу України. (а.с.44)
Крім того, відповідач в п. 2 даного розпорядження зобов'язав Відділ діяльності ради у двотижневий строк вчинити необхідні дії для скликання позачергової сесії Дрогобицької міської ради та внести на повторний її розгляд пп.1.4 п.1 рішення Дрогобицької міської ради № 803 від 30.08.2017 р. Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна , а саме питання щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТзОВ Анна орієнтованою площею 70 кв.м. на вул. Гончарській,11/1 для обслуговування нежитлового приміщення, враховуючи зауваження.(а.с. 44 )
Розпорядженням міського голови Дрогобицької міської ради Кучми Т.Я. від 11.09.2017 р. № 492-р скликано позачергову сесію Дрогобицької міської ради 15.09.2017 р. в 10.00 та визначено порядок денний серед якого Про підтвердження дії п.п.1.4 п.1 рішення Дрогобицької міської ради від 30.08.2017 р. № 803 Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об єктом нерухомого майна .
ч.2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Із змісту ч.4 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні видно, що рішення сільської, селищної, міської ради у п'ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинено сільським, селищним, міським головою та внесено на повторний розгляд відповідної ради із обґрунтуванням зауважень. Рада зобов'язана у двотижневий строк повторно розглянути рішення.
З матеріалів справи видно, що Розпорядженням Голови Дрогобицької міської ради Кучми Т.Я. від 01.09.2017 р . № 486-р зупинено дії п.п.1.4 п. 1 Рішення Дрогобицької міської ради Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна від 30.08.2017 р .
Отже, голова Дрогобицької міської ради Кучма Т.Я. скористався своїм правом та в межах п'ятиденного строку зупинив дію п.п. 1.4 п. 1 рашення Дрогобицької міської ради № 803 від 30.08.2017 р., вніс на повторний розгляд міської ради п.п.1.4 п.1 даного рішення з обґрунтуванням зауважень, зобов'язавши міську раду у двотижневий строк повторно
розглянути рішення.
Зауваження міського голови не спростованні позивачем. (а.с. 53 )
Тобто, відповідач дотримався встановлену законом процедуру та форму прийняття оспорюваного рішення.
За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про наявність підстав для задоволення позову оскільки, голова Дрогобицької міської ради Кучма Т.Я. діяв в межах повноважень та у спосіб передбачений законами та Конституцією України.
Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
ст. 317 КАС України передбачено, що підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:
1) неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи;
2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;
3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи;
4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
З огляду на вищевикладене, доводи апеляційної скарги є суттєвими і складають підстави для висновку про неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи тому, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суду першої інстанції слід скасувати та прийняти нову постанову якою відмовити в позові.
Керуючись ст.ст.243, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу голови Дрогобицької міської ради Кучми Тараса Ярославовича задовольнити.
Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 травня 2018 року у справі № 813/5033/17 - скасувати.
В позові Товариства з обмеженою відповідальністю "АННА" до голови Дрогобицької міської ради Кучми Тараса Ярославовича про визнання протиправним та скасування розпорядження міського голови - відмовити.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного суду протягом тридцяти днів після набрання постановою законної сили.
Строк оскарження постанови, в якій оголошено вступну та резолютивну частину обчислюється з дня складення постанови у повному обсязі.
Суддя Н.В. Бруновська
Суддя В.С. Затолочний
Суддя З.М. Матковська
Постанова складена в повному обсязі 26.11.2018р.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2018 |
Оприлюднено | 27.11.2018 |
Номер документу | 78091575 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні