ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2018 р. м. ХарківСправа № 820/4821/17 Харківський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Бегунца А.О.
суддів: Рєзнікової С.С. , Старостіна В.В.
за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.,
представника позивача ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 13.02.2018, суддя Сагайдак В.В., вул. Мар'їнська, 18-Б-3, м. Харків, 61004, повний текст складено 13.02.18 по справі № 820/4821/17
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО"
до Головного управління ДФС у Харківській області
про скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (далі - відповідач), в якому, з урахуванням уточнень позовної заяви, просив суд скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області:
- №0001971316 від 19.07.2017 р. в частині 1937,69 грн. донарахованих штрафних санкцій та пені за несвоєчасно сплачений військовий збір;
- №0001951316 від 19.07.2017 р. в частині 93400,78 грн. донарахованих штрафних санкцій та пені за несвоєчасно сплачений податок з доходів фізичних осіб;
- №0002091402 від 19.07.2017 р., яким донараховано ПДВ та штрафні санкції у загальному розмірі 441 619,50 грн.
- №0002101402 від 19.07.2017 р., яким зменшено від'ємне значення з ПДВ на суму 181413,0 грн.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 13.02.2018 вказаний позов задоволено. Скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області №0001971316 від 19.07.2017 р. в частині донарахованих штрафних санкцій та пені за несвоєчасно сплачений військовий збір у розмірі 1937,69 грн. Скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області №0001951316 від 19.07.2017 р. в частині донарахованих штрафних санкцій та пені за несвоєчасно сплачений податок з доходів фізичних осіб у розмірі 93400,78 грн. Скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області №0002091402 від 19.07.2017 р., яким донараховано ПДВ та штрафні санкції у загальному розмірі 441619,50 грн. Скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області №0002101402 від 19.07.2017 р., яким зменшено від'ємне значення з ПДВ на суму 181413,0 грн.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу в якій він, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою в задоволенні позову відмовити.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції, при прийнятті рішення, норм процесуального права, а саме: ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Представником позивача подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить суд апеляційної інстанції залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
У судовому засіданні суду апеляційної інстанції 30.05.2018 представники сторін підтримали свої правові позиції по справі.
Колегія суддів заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача та представника відповідача, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги рішення суду першої інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" зареєстроване Дергачівською районною державною адміністрацією Харківської області та перебуває на податковому обліку в Слобожанській ОДПІ Головного управління ДФС у Харківській області.
Основним видом діяльності позивача є виробництво алкогольних напоїв, оптова та роздрібна торгівля алкогольними напоями.
Фахівцями Головного управління ДФС у Харківській області, на підставі направлень від 15.05.2017 р. №2931, №2932, №2933, № 2934, №2982, №2983 та наказу від 03.05.2017 р. №2983, проведено планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" (код ЄДРПОУ 21198294) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2014 р. по 31.07.2017 р. валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 р. по 31.07.2017 р.
За результатами перевірки складено акт від 04.07.2017 р. №6473/20-40-14-02-08/21198294.
В акті перевірки містяться висновки про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО":
- п. 188.1 з урахуванням п.14.1.71 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI з урахуванням змін та доповнень, встановлено заниження податку на додану вартість, що підлягає перерахуванню до бюджету в сумі 294413 грн., в т. ч. за лютий 2015 р. в сумі 46332 грн., за лютий 2016 р. в сумі 155217 грн. за червень 2016 р. в сумі 92864 грн. та зменшено рядок 21 Декларації з податку на додану вартість за березень 2017 «Сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду) (рядок 19.1 + рядок 20.3 декларації 0110) (рядок 19 декларації 0121-0123,0130) (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду)» в сумі 181413 грн.;
- пункту 1 частини другої статті 6 Закону України від 08.07.2010 р. №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне - соціальне страхування» із змінами та доповненнями ТОВ «Лікеро-горілчаний завод ОСОБА_3» занижено суми допомоги по тимчасовій непрацездатності, на які нараховується та з яким утримується єдиний внесок у звітності за березень 2015 р. на суму 37,12 грн. та занижено додаткову базу нарахування єдиного внеску за березень 2015 р. на суму 1895,91 грн. Підприємством самостійно донараховано єдиного внеску в травні 2015 р. та відображено в звітності за травень 2015 р.;
- п. 1 ч. 2 ст. 6, абзацу 1 п. 1 ч. 1 ст.7, ч. 2 ст. 9 Закону України від 08.07.2010 р. «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» ТОВ «Лікеро-горілчаний завод ОСОБА_3» занижено суми єдиного внеску за березень 2015 р. на суму 407,90 грн.; підприємством самостійно донараховано єдиного внеску у травні 2015 р. та відображено у звітності за травень 2015 р., що відповідно до пп. 11.13 п. 11 ст. 25 Закону України від 08.07.2010 р. «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено накладання штрафної санкції у розмірі 10% зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано суму, але не більше 50% такої суми;
- пункту першого частини 2 статті 6 частини шостої статті 8 Закону України від 08.07.2010 року «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (в редакції 31.12.2015 р.) ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" занижено єдиний внесок, що піддягає утриманню із суми заробітної плати заплати особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), у розмірі 2,0 % за березень 2015 р. на суму 0,74 грн.;
- підприємством самостійно донараховано та відображено у звіті за лютий 2015 р. єдиний внесок за травень 2015 р. за що, відповідно до п.п. 11.13 п. 11ст. 25 розділу 4 Закону України від 08.07.2010 р. №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено накладення штрафної санкції у розмірі 10% зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період за який донараховано таку суму, але не більше 50% такої суми;
- пп. 168.1.2 пп. 168.1.5 п. 168.1 ст.168 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р., ст. 64 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р., а саме неперерахування утриманого податку на доходи фізичних осіб до або під час виплати оподатковуваного доходу в сумі 140055,68 грн., в т. ч. за вересень 2014 р. в сумі 1675,10 грн. жовтень 2014 р. в сумі 1075,29 грн., листопад 2014 р. в сумі 577,11 грн., грудень 2014 р. в сумі 1007,86 грн., січень 2015 в сумі 1031,15 грн., лютий 2015 р. в сумі 1303,15 грн., березень 2015 р. в сумі 1170,40 грн., травень 2015 р. в сумі 631,22 грн., червень 2015 р. в сумі 621,65 грн., серпень 2015 р. в сумі 617,15 грн., жовтень 2015 р. в сумі 20,07 грн., за квітень 2016 р. в сумі 49516,17 грн., січень 2017 р. в сумі 6803,17 грн., за лютий 2017 р. в сумі 74006,23 грн.
Не погоджуючись з вказаним актом перевірки від 04.07.2017 р. ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" подано до Головного управління ДФС у Харківській області заперечення на акт перевірки.
Рішенням Головного управління ДФС у Харківській області від 18.07.2017 р. висновки викладені в акті перевірки від 04.07.2017 р. №6473/20-40-14-02-08/21198294 залишені без змін, та доповнено висновок акту п. 6 : порушено пп. 168.1.2, пп. 168.1.4, п. 168.1, пп. «а» п. 176.2 ст. 176, пп. «г» п. 176.2 ст. 176, п.16-1 підрозділ 10 розділ ХХ Податкового Кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI, з урахуванням змін та доповнень, внаслідок чого занижено військовий збір на суму 136,57 грн. у тому числі: за вересень 2014 р. на суму 25,17 грн., січень 2015 р. на суму 34,41 грн., лютий 2015 р. на суму 16,52 грн., березень 2015 р. на суму 18,0 грн., травень 2015 р. на суму 6,96 грн., листопад 2015 р. на суму 2,67 грн., грудень 2015 р. на суму 3,62 грн., вересень 2015 р. на суму 7,74 грн., вересень 2015 р. на суму 0,54 грн., січень 2016 р. на суму 11,40 грн.; неперерахування утриманого військового збору до або під час виплати оподаткованого доходу за січень 2017 р. в сумі 2545,51 грн., лютий 2017 р. в сумі 3754,46 грн..
З посиланням на вказаний вище акт перевірки, Головним управлінням ДФС у Харківській області прийняті податкові повідомлення - рішення №0001971316 від 19.07.2017 р., №0001951316 від 19.07.2017 р., №0002091402 від 19.07.2017 р., № НОМЕР_1 від 19.07.2017 р.
Позивач оскаржив в адміністративному порядку податкові повідомлення - рішення ГУ ДФС України у Харківській області вх. №20308/6 від 08.08.2017 до Державної фіскальної служби України.
Рішенням Державної фіскальної служби України від 29.03.2017 скаргу залишено без задоволення, а податкові повідомлення-рішення без змін.
Не погодившись із прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями позивач звернувся до суду з даним позовом.
Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесені відповідачем з порушенням вимог чинного законодавства України, а тому підлягають скасуванню.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Досліджуючи правомірність прийняття відповідачем податкового повідомлення-рішення від 19.07.2017 р. №0001971316, колегія суддів зазначає наступне.
Податковим повідомленням-рішенням №0001971316 позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податків та зборів, у тому числі з військового збору, пені - всього у розмірі 2556,82 грн., з яких за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 2513,61 грн. та сума пені 43,21 грн.(а.с.15 том 1).
Підставою прийняття вказаного рішення стали висновки відповідача про порушення позивачем пп. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168, пп. «а» п. 176.2 ст. 176, пп. «г» п. 176.2 ст. 176, п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України.
Як свідчать письмові докази, ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" погодилось з податковим повідомленням-рішенням №0001971316 в частині визначеної суми у розмірі 619,13 грн., у зв'язку з чим, позивачем сплачено грошове зобов'язання згідно податкового повідомлення-рішення №0001971316 у сумі 619,13 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи копіями платіжних доручень №514 від 03.08.2017 р. та №516 від 03.08.2017 р.(а.с.12 том 5).
Зі змісту акту перевірки вбачається, що позивачем не перераховано утриманий військовий збір до або під час виплати оподатковуваного доході за січень та лютий 2017 р. Та відповідно до розрахунку повноти і своєчасності перерахування до бюджету утриманих сум військового збору ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО"(а.с.150 том 1) контролюючим органом застосовано штрафну санкцію у розмірі 25 % та 50 %, що передбачена ст. 127 Податкового кодексу України.
Податковим повідомленням-рішенням №0001951316 позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені всього у розмірі 105313,02 грн., з яких за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 105005,53 грн. та сума пені 307,49 грн. (а.с.14 том 1).
Підставою прийняття вказаного рішення стали висновки відповідача про порушення позивачем пп. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168, пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168, пп. «а» п. 176.2 ст. 176, пп. «г» п. 176.2 ст. 176, п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України.
Як свідчать письмові докази, ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" погодилось з податковим повідомленням-рішенням №0001951316 частині визначеної суми у розмірі 11912,24 грн, у зв'язку з чим, позивачем сплачено грошове зобов'язання згідно податкового повідомлення-рішення у сумі 11912,24 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи копіями платіжних доручень №514 від 03.08.2017 р. та №516 від 03.08.2017 р.(а.с.12 том 5).
В акті перевірки контролюючий орган вказав, що ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" не своєчасно сплачено податок на доходи фізичних осіб з доходів в загальній сумі 140055,68 грн., у т.ч. заборгованість на початок перевіряємого періоду 20354,79 грн., вересень 2014 року 1675,10 грн., жовтень 2014 року - 1075,29 грн., листопад 2014 року - 577,11 грн., грудень 2014 року - 1007,86 грн., січень 2015 року - 1031,11 грн., лютий 2015 року - 1303,15 грн., березень 2015 року - 1170,40 грн., травень 2015 року - 631,22 грн., червень 2015 року - 621,65 грн., серпень 2015 року - 617,15 грн., жовтень 2015 року - 20,07 грн., квітень 2016 року - 49516,17 грн., січень 2017 року - 6803,17 грн., лютий 2017 року - 74006,23 грн.(а.с.55, 145-149 том 1).
Відповідно до розрахунку штрафних санкцій та пені по податку на доходи фізичних осіб за несвоєчасне перерахування податку ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО"(а.с.137-144 том 1) контролюючим органом застосовано штрафну санкцію у розмірі 25 % та 50 %, 75 %, що передбачена ст. 127 Податкового кодексу України.
Згідно пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пп. 168.1.1 п. 168.1 ст.168 Податкового кодексу України оподаткування доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику податку податковим агентом. Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.
Приписами пп. 168.1.2 п. 168.1 ст.168 Податкового кодексу України встановлено, що податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.
Згідно пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.
Відповідно до пп. «а» , «г» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані: своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; подавати контролюючому органу інші відомості про оподаткування доходів окремого платника податку в обсягах та згідно з процедурою, визначеною цим розділом та розділом II цього Кодексу.
Згідно п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
У разі, якщо платник податків не сплачує суми самостійно визначеного грошового зобов'язання протягом строків, передбачених Податкового кодексу України, такий платник податків притягується до відповідальності відповідно до статті 126 Податкового кодексу України.
Приписами ст. 127 Податкового кодексу України встановлено, що не нарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Так, відповідачем застосовано штраф у розмірі 25%, 50 % та 75 %, що передбачено ст. 127 Податкового кодексу України, проте колегія суддів не погоджується з вказаним рішенням відповідача з огляду на наступне.
У ст. 127 Податкового кодексу України вказано про не нарахування, неутримання та/або несплату (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, однак, вказані обставини не мають причетності до спірних правовідносин та відповідач мав би застосувати вимоги п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України.
Враховуючи, що за несвоєчасність перерахування до бюджету податкових платежів тягне за собою відповідальність передбачену ст. 126 ПК України, а не п. 127.1 ст. 127 ПК України, яку застосував контролюючий орган до спірних правовідносин, то колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про скасування оскаржуваних податкових повідомлень-рішень №0001971316 та №0001951316 в оскаржуваних позивачем частинах.
Досліджуючи правомірність прийняття відповідачем податкових повідомлень-рішень від 19.07.2017 р. №0002101402 та №0002091402, колегія суддів зазначає наступне.
Податковим повідомленням-рішенням №0002101402, зменшено від'ємне значення податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного податкового періоду, за березень 2017 року в сумі 181413 грн.(а.с.16-17 том 1).
Податковим повідомленням-рішенням №0002091402, збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) всього на суму 441619,50 грн., з яких за податковими зобов'язаннями 294413 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 147206,50 грн.(а.с.13 том 1).
Підставою прийняття вказаних рішень стали висновки відповідача про порушення позивачем п. 188.1 ст. 188 з урахуванням п.14.1.71 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755- VI з урахуванням змін та доповнень.
Контролюючим органом під час перевірки встановлено та зафіксовано в акті, що перевіркою задекларованих показників у рядку 1 декларацій «Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою, крім імпорту товарів» встановлено, що підприємство в перевіряємому періоді здійснювало реалізацію лікерно-горілчаних виробів власного виробництва нижче собівартості виготовленої продукції. Таким чином, у ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" відсутні економічні причини укладання угод за ціною нижчою за виробничу собівартість, так як товариство має збитковий характер діяльності в період 2015-2017 р.
Відповідачем зроблено висновок, що позивачем занижено базу оподаткування податком на додану вартість, що призвело до заниження податкових зобов'язань з податку на додану вартість всього у сумі 475826 грн.
Згідно з п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку, зокрема з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 Кодексу.
Пунктом 188.1 статті 188 Податкового кодексу України (в редакції з 01.01.2015 р. по 31.12.2015 р.) встановлено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче їх собівартості, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни).
Пунктом 188.1 статті 188 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла у 2016 році) встановлено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з її договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни).
Згідно з п.п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України (в редакції з 01.01.2017 р.) база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком: товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню; газу, який постачається для потреб населення.
До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов'язань.
До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.
У випадках, передбачених статтею 189 цього Кодексу, база оподаткування визначається з урахуванням положень статті 189 цього Кодексу.
Як свідчать письмові докази, між ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" (в якості покупця) та TAPI S.P.A. (в якості продавця) 02.02.2016 укладено контракт №8.2.16, згідно умов якого продавець зобов'язується передати у власність покупця товар (укупорочні засоби) на умовах INCOTERMS-2010, а покупець зобов'язується прийняти товар та сплатити його вартість згідно з вимогами даного контракту (а.с.176-180 том 1).
У п. 3.3 контракту вказано, що загальна сума даного контракту складає 300000 євро.
18 грудня 2013 року між ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" (в якості постачальника) та ТОВ «РОМАГРОІМПОРТ» (в якості замовника) укладено контракт №804/1413856/452-М (а.с.184 том 1).
Відповідно до п. 1.1 контракту №804/1413856/452-М постачальник продає, а замовник приймає та сплачує алкогольну продукцію. Пунктом 2.2 контракту встановлено, що загальна суму контракту складає 1200000 доларів США.
Також, між ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" (в якості продавця) та Компанією Ice-Full Sp.o.o (в якості покупця) 11.08.2016 р. укладено контракт №1/08/2016, відповідно до п. 1.1 якого продавець зобов'язується виробляти і продавати покупцю, а покупець зобов'язується приймати і сплачувати алкогольні напої в кількості та за цінами, що викладені у специфікаціях (а.с.193-197 том 1).
Крім того, між ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" (в якості продавця) та ALCO STORE IS ve DIS TIC (в якості покупця) 06.12.2016 р. підписано контракт №02/12/2016, згідно умов якого продавець зобов'язується виготовити та продати покупцю, а покупець зобов'язується продавцю оплатити та здійснити лікеро-горілчані вироби (а.с.198-199 том 1).
Відповідно до п. 6.1 контракту орієнтовна сума контракту складає 500000 доларів США.
11 лютого 2016 року між ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" (в якості постачальника) та ТОВ «АБРАМОВИЧ» (в якості покупця) укладено контракт №2-11.02.16, відповідно до п. 1.1 якого, постачальник за заявниками покупця зобов'язується поставити алкогольну продукцію, в подальшому товар, а покупець зобов'язується прийняти та сплатити товар у порядку та у термін, встановлений контрактом(а.с.200-201 том 1).
Також, між ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" (в якості постачальника) та UAB « Beer group» (в якості покупця) 06.01.2016 підписано контракт №1-06.01.16(а.с.202-203 том 1).
Пунктом 2.3 контракту встановлено, що орієнтовна сума контракту складає 500000 євро.
Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" (в якості постачальника) 28.09.2016 р. з ЗАТ « Victory Trade» (в якості покупця) підписано контракт №4/09/2016(а.с.204-207 том 1).
Згідно умов контракту №4/09/2016 загальна сума контракту складає 1000000 доларів США.
Крім того, між ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" (в якості продавця) та NEW MARKET SOLUTION, JSC (в якості покупця) 01.11.2010 року укладено контракт №125/3, ціна товару за куплений товар, по даному контракту з урахуванням додаткових угод, складає 2000000 доларів США(а.с.208-225 том 1).
Також, між ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" (в якості продавця) та ALKOPROF OU (в якості покупця) 19.04.2013 підписано контракт №19/04-1(а.с.216231 том 1).
Пунктом 4.3 контракту встановлено, що загальна сума контракту складає 112000 євро.
Між ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" (в якості постачальника) та ТОВ « GLOBAL WINE and SPIRITS» (в якості покупця) 20.04.2016 підписано контракт, сума якого становить 500000 доларів США(а.с.232-234 том 1).
Також, між ТОВ "ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "АРГО" (в якості продавця) та A.B.A. International LLC (в якості покупця) 05.02.2015 укладено контракт, сума якого становить 2500000 доларів США(а.с.237-244 том 1).
Зазначені договори укладені щодо постачання товарів за межі митної території України.
Матеріали справи містять копії податкових накладних, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних(а.с.19-250 том 5, 1-155 том 6, 5-250 том 2, 2-250 том 3, 1-228 том 4), вантажно-митних декларацій ( а.с.185-240 том 6, 1-192 том 7).
Колегія суддів зазначає, що під час проведення перевірки товариства позивача у фахівців контролюючого органу не виникало сумнівів щодо реальності здійснених господарських операцій.
Відповідно до пп. «а» пп. 195.1.1 п. 195.1 ст. 195 Податкового Кодексу України вивезення товарів за межі митної території України оподатковується за нульовою ставкою ПДВ.
У листі від 23.12.2016 №40757/7/99-99-15-03-02-17 ДФС України вказано, що при здійсненні у період з 01.01.2015 до 31.12.2015 (включно) операцій з вивезення самостійно зготовлених товарів за межі митної території України у митному режимі експорту, собівартість яких перевищувала вартість вивезених за межі митної території України у митному режимі експорту, собівартість яких перевищує вартість вивезених за межі митної території України товарів (експортованих товарів), застосовується нульова ставка ПДВ та була відсутня необхідність донарахування податкових зобов'язань з ПДВ і складання другої податкової накладної на суму перевищення собівартості виготовлених товарів над вартістю вивезених за межі митної території України товарів (експортованих товарів).
До того ж, контролюючим органом не взято до уваги, що позивач здійснює продаж алкогольних напоїв, ціни на які регулюються державою.
Відповідно до пункту 1 статті 12 Закону України «Про ціни і ціноутворення» державні регульовані ціни запроваджуються на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляються суб'єктами, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку.
Приписами ст. 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення» державне регулювання цін здійснюється Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, державними колегіальними органами та органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень установлення обов'язкових для застосування суб'єктами господарювання граничних цін.
Згідно ст. 18 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» мінімальні оптово-відпускні на роздрібні ціни на алкогольні напої встановлює Кабінет Міністрів України.
Постановою КМУ від 30.10.2008 р. №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв» встановлені такі ціни.
Отже, для операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, ціни на які на дату їх постачання регулюються одним із способів, передбачених Законом України «Про ціни ціноутворення» база оподаткування ПДВ визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості таких товарів, що встановлена з урахуванням механізмів державного регулювання.
Враховуючи викладене, колегія суддів зазначає, що до експорту не застосовуються правила мінімальної бази оподаткування, передбачені п. 188.1 Податкового Кодексу України, а застосовується нульова ставка ПДВ згідно пп. «а» пп. 195.1.1 п. 195.1 ст. 195 Податкового Кодексу України.
Щодо доводів апелянта про не складання позивачем другої податкової накладної, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно з п. 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, із змінами і доповненнями (далі - Порядок №1307), при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пп. 10 - 15 Порядку №1307, у верхній лівій частині таких накладних у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причин" робиться помітка "X" та зазначається тип причини 07 - Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України.
Відповідно до п. 12 Порядку №1307 у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України у графі "Отримувач (покупець)" зазначаються найменування (ОСОБА_4.) нерезидента та через кому - країна, в якій зареєстрований покупець (нерезидент), а у графі "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляється умовний індивідуальний податковий номер "300000000000". Інші графи такої податкової накладної заповнюються в загальному порядку.
Водночас п. 15 Порядку №1307 визначено, що у разі постачання товарів/послуг, база оподаткування яких, визначена відповідно до ст. ст. 188 і 189 Кодексу, перевищує фактичну ціну постачання таких товарів/послуг (зокрема, якщо база оподаткування визначається виходячи із ціни придбання товарів/послуг, звичайної ціни самостійно виготовлених товарів/послуг або балансової (залишкової) вартості необоротних активів і перевищує суму постачання таких товарів/послуг, необоротних активів, визначену виходячи з їх договірної вартості, тобто ціна придбання / звичайна ціна / балансова (залишкова) вартість перевищує фактичну ціну (договірну вартість) постачання), постачальник (продавець) складає дві податкові накладні: одну - на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання, іншу - на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання / звичайної ціни / балансової (залишкової) вартості над фактичною ціною, або може скласти не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено таке постачання, зведену податкову накладну з зарахуванням сум податку, розрахованих виходячи з перевищення бази оподаткування над фактичною ціною, визначених окремо за кожною операцією з постачання товарів/послуг.
Враховуючи те, що операції з постачання товарів, за якими ціна придбання /звичайна ціна/ балансова (залишкова) вартість перевищує фактичну ціну (договірну вартість), оподатковуються за нульовою ставкою ПДВ, то необхідності складання позивачем другої податкової накладної на суму перевищення експортованих товарів немає.
З огляду на вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що податкові повідомлення-рішення №0001971316 від 19.07.2017 в частині 1937,69 грн. донарахованих штрафних санкцій та пені за несвоєчасно сплачений військовий збір, №0001951316 від 19.07.2017 в частині 93400,78 грн. донарахованих штрафних санкцій та пені за несвоєчасно сплачений податок з доходів фізичних осіб, №0002091402 від 19.07.2017 р., яким донараховано ПДВ та штрафні санкції у загальному розмірі 441619,50 грн., №0002101402 від 19.07.2017 р., яким зменшено від'ємне значення з ПДВ на суму 181413,0 грн., підлягають скасуванню.
Відповідно до ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
У відповідності до ч.1 ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Під час апеляційного провадження, колегія суду не встановила таких порушень судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, які б призвели до неправильного вирішення справи по суті, які були предметом розгляду і заявлені в суді першої інстанції.
Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, є обґрунтованим, прийняте на підставі з'ясованих та встановлених обставинах справи, які підтверджуються доказами, та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 246, 250, 308, 310, п. 1 ч.1 ст. 315, 316, 321, 322, 325, 326, 328 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 13.02.2018 по справі № 820/4821/17 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя (підпис)ОСОБА_3 Судді (підпис) (підпис) ОСОБА_5 ОСОБА_6 Повний текст постанови складено 04.06.2018.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2018 |
Оприлюднено | 05.06.2018 |
Номер документу | 74418163 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бегунц А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні