Справа №522/8682/18
Провадження №1-кс/522/9976/18
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 червня 2018 року м. Одеса
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , розглянувши клопотання слідчого вОВС СВУСБ Українив Одеськійобласті ОСОБА_2 запогодженням прокуроравідділу прокуратуриОдеської області ОСОБА_3 у кримінальномупровадженні №220181600000000053від 28.02.2018за ознакамивчинення кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.1ст.333КК Українипро арешт майна,-
В С Т А Н О В И В:
Слідчий в ОВС СВ УСБ України в Одеській області ОСОБА_2 , звернувся до слідчого судді з клопотанням про арешт майна в рамках досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань під № 220181600000000053від 28.02.2018за ознакамивчинення кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.1ст.333КК Українипро арешт майна, мотивуючи наступним.
Досудовим розслідуванням встановлено, що в рамках міжнародних контрактів № CAIRO/N/OV/AD/UKROBORONSERVICE/2013/42 та № CAIRO/B/OV/AD/UKROBORONSERVICE/2013/30 від 12.05.2013, укладених між ДП «Укроборонсервіс» та Управлінням озброєння Міністерства оборони Єгипту, здійснено міжнародну передачу товарів військового призначення
На підставі та в рамках виконання вказаних контрактів, Державною службою експортного контролю (далі ДСЕКУ) надано дозволи ДП «Укроборонсервіс» № 28243403 від 19.01.2017 та № 28241203 від 13.02.2017, на підставі яких ДП «Укроборонсервіс» здійснено експорт товарів військового призначення, а саме міжнародна передача товарів військового призначення, зокрема запчастин до зенітно-ракетних комплексів «Волга» та «Печора».
Разом з тим, встановлено, що замовник вантажу (МО Єгипту) для здійснення експедирування вищевказаного вантажу, залучив юридичну особу нерезидента «Geodis Projets Sas» (Французька Республіка), яка в свою чергу уклала угоду №15 від 17.07.2017 з ТОВ «Альфатранс» (код 31428526) для здійснення комплексу транспортно-експедиторських послуг вказаного вантажу військового призначення та його доставки до Єгипту, тобто здійснення посередницької (брокерської) діяльності, пов`язаної з транспортуванням чи експедируванням вищевказаних товарів військового призначення.
При цьому, посадові особи ТОВ «Альфатранс», будучі достеменно обізнаними в неможливості надання таких послуг юридичній особі нерезиденту, в порушення вимог законодавства у галузі державного експортного контролю, у тому числі Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання», під час міжнародної передачі товарів військового призначення, надали та здійснили комплекс транспортно-експедиторських послуг вказаного вантажу військового призначення та його доставки до Єгипту без будь-яких дозвільних документів ДСЕКУ на здійснення таких послуг військового призначення.
Окрім того, будь-яких дозвільних документів на здійснення послуг військового призначення ТОВ «Альфатранс» в ДСЕКУ не отримувало, як суб`єкт, експортних відносин по товарам військового призначення, а саме міжнародної передачі товарів військового призначення, на момент надання послуг, зареєстровано не було.
Згідно роз`яснень ДСЕКУ (лист № 311/30-18 від 25.01.2018), товари вказані у дозволах Держекспортконтролю від 19.01.2017 № 28243403 та від 13.02.2017 № 28241203 (запчастини до ЗРК С-125, С-75) ідентифіковані як товари військового призначення, які відповідають найменуванню та опису товарів за позицією МL5.b Додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.11.2003 №1807 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення».
Слід зазначити, що, посередницьку (брокерську) діяльність, пов`язану з транспортуванням чи експедируванням товарів військового призначення було ідентифіковано, як таку, що відноситься до послуг військового призначення згідно з Додатком до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.11.2003 №1807.
Також, ТОВ «Альфатранс» дозволи (висновки) на право здійснення міжнародних передач товарів (послуг), на момент надання вищевказаної посередницької (брокерської) діяльності, пов`язаної з транспортуванням та експедируванням товарів військового призначення не отримувало.
Згідно листа № 413/30-18 від 01.02.2018 ДСЕКУ вбачається, що відповідно до ч. 17 та ч. 37 ст. 1 Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» посередницька (брокерська) діяльність, що сприяє здійсненню міжнародних передач товарів військового призначення, включаючи дії з фінансування, транспортування чи експедирування вантажів, відноситься до послуг військового призначення.
Послуги військового призначення - надання іноземним юридичним чи фізичним особам в Україні або за її межами послуг, у тому числі посередницьких (брокерських), у сфері розроблення, виробництва, будівництва, складання, випробування, ремонту, технічного обслуговування, модифікації, модернізації, експлуатації, управління, демілітаризації, знищення, збуту, зберігання, виявлення, ідентифікації, придбання або використання виробів чи технологій військового призначення, а також надання зазначеним юридичними особам іноземної держави чи її представникам або іноземцям послуг з фінансування таких робіт.
Також у вказаному листі зазначено, що в ДСЕКУ повинні зареєструватись суб`єкти господарювання України, які мають намір надавати зазначені посередницькі (брокерські) послуги іноземним юридичним чи фізичним особам.
Згідно матеріалів виконаного доручення ГВ КР Управління СБ України в Одеській області встановлено суб`єкт господарювання та осіб, які здійснили комплекс транспортно-експедиторських послуг вказаного вантажу військового призначення, в порушення вимог законодавства у галузі державного експортного контролю, у тому числі Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання», без будь-яких дозвільних документів ДСЕКУ на здійснення таких послуг військового призначення, зокрема:
- бухгалтера ТОВ «Альфатранс» (код 31428526) - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку м. Одеси, зареєстровану та проживаючу за адресою: АДРЕСА_1 .
31.05.2018 в ході проведення санкціонованого обшуку за адресою: АДРЕСА_1 , за місцем проживання ОСОБА_4 бухгалтера ТОВ «Альфатранс» (код 31428526), виявлено та вилучено:
- системний блок «Impression» с/н 654025.
Обставини кримінального провадження містять достатні підстави вважати, що без вилучення і арешту у встановленому законом порядку перелічених речей, предметів, матеріальних цінностей та документів, вони можуть бути приховані для унеможливлення їх використання в якості речових доказів у кримінальному провадженні.
Всі вищезазначені речі, предмети та документи відповідно до ч. 1 ст. 98 КПК України містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.
Крім того, комп`ютерна техніка та мобільні засоби зв`язку планується використовувати в якості об`єктів дослідження під час проведення судових криміналістичних комп`ютерно-технічних експертиз.
До судового засідання слідчий чи прокурор не з`явився, слідчий написав заву про розгляд клопотання за його відсутністю.
На підставі ч. 1 ст. 172 КПК України неприбуття учасників кримінального провадження для розгляду клопотання, не перешкоджає його розгляду.
Розглянувши клопотання, дослідивши матеріали які обґрунтовують доводи клопотання, слідчий суддя прийшов до висновку про наступне.
Відповідно дост.170КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.
Арешт майнадопускається зметою забезпечення: 1)збереження речовихдоказів; 2)спеціальної конфіскації; 3)конфіскації майнаяк видупокарання абозаходу кримінально-правовогохарактеру щодоюридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
У випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої особи, за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям зазначеним у ст. 98 цього Кодексу.
Зазначені у клопотанні вилучене майно, на думку слідчого судді, може бути використані як докази у кримінальному провадженню, оскільки могли зберегти на собі сліди злочинів, та могли бути об`єктом кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 333 КК України. З метою забезпечення виконання завдань кримінального провадження, збереження від втрати, знищення чи перетворення вилученого майна, задля використання його у доказових цілях, слідчий суддя приходить до висновку, що в даному випадку розумним та співрозмірним обмеженню права власності буде накладення арешту на вилучене майно, а тому клопотання слідчого є обґрунтованим.
З урахуванням того, що вказане майно, як само по собі, так і в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження має суттєве значення для встановлення обставин, що мають важливе значення у кримінальному провадженні, на нього необхідно накласти на нього арешт.
Керуючись ст. ст. 40, 131, 132, 167, 170, 171, 372 КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого вОВС СВУСБ Українив Одеськійобласті ОСОБА_2 запогодженням прокуроравідділу прокуратуриОдеської області ОСОБА_3 у кримінальномупровадженні №220181600000000053від 28.02.2018за ознакамивчинення кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.1ст.333КК Українипро арешт майна задовольнити.
Накласти арешт на тимчасово вилучене у кримінальному провадженні № № 220181600000000053від 28.02.2018за ознакамивчинення кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.1ст.333КК України майно, а саме: - системний блок «Impression» с/н 654025.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її проголошення
Ухвалу може бути оскаржено безпосередньо до апеляційного суду Одеської області на протязі 5 (п`яти) днів.
Слідчий суддя: ОСОБА_1 04.06.2018
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2018 |
Оприлюднено | 22.02.2023 |
Номер документу | 74461267 |
Судочинство | Кримінальне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні