Рішення
від 05.06.2018 по справі 816/1118/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 червня 2018 року м. ПолтаваСправа № 816/1118/18

Полтавський окружний адміністративний суду складі:

головуючого судді - Єресько Л.О.,

за участю:

секретаря судового засідання - Фрідманн Н.А.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

04 квітня 2018 року позивач ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (надалі - позивач або ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД") звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (надалі - відповідач або ДФС України), просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення від 14.02.2018 № 594716/41566051, яким відмовлено ТОВ "СПОРТ-КОМ -ЛТД" в реєстрації податкової накладної від 30.11.2017 № 125 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.11.2017 № 125, складену та подану ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" в строк, визначений нормами діючого законодавства.

В обґрунтування заявлених вимог позивач вказував на те, що ним надано фіскальному органу всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої було відмовлено.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні.

У письмовому відзиві на позовну заяву відповідач посилався на правомірність оскаржуваного рішення, з огляду на те, що за висновком комісії позивачем не надано доказів правомірності формування податкового кредиту, у зв'язку з тим, вартість суборенди обладнання перевищує вартість його оренди. Крім того, позивачем до поданого на розгляд комісії пакету документів не додано реєстраційний документ на транспортний засіб (човен).

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті, а також інші письмові докази, наявні у матеріалах справ, встановив такі обставини.

ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (ідентифікаційний код юридичної особи 41566051) зареєстровано юридичною особою в установленому законодавством порядку та включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Згідно витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 14.05.2018 № НОМЕР_1 ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" здійснює, зокрема, наступні види економічної діяльності за КВЕД: 46.19 - діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 68.20 - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.39 - надання в оренду інших машин, устаткування та товарів н.в.і.у.; 77.11 - надання в оренду автомобілів і легкових транспортних засобів та інші.

В рамках визначених вище видів економічної діяльності 01.11.2017 між ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (код ЄДРПОУ 41566051) ( Орендар ) та Київським дочірнім підприємством НМУ Електропівденмонтаж (код ЄДРПОУ 256560110161) ( Суборендар ) був укладений договір суборенди обладнання № 0111-4/17 (а.с. 21-23).

Відповідно до п. 1.1 зазначеного договору Орендар зобов'язується передати, а Суборендар зобов'язується прийняти в строкове платне користування обладнання для забезпечення водолазних спусків.

Згідно специфікації № 1 до договору суборенди обладнання від 01.11.2017 № 0111-4/17 сторонами погоджено асортимент, кількість, ціну майна, що здається в суборенду, а саме: 1) водолазна станція на теплоході - 1 шт, вартість оренди 4 166, 67 грн/доба; 2) прилад для контролю ізоляції трубопроводів - 1 шт., вартість оренди 55,00 грн/доба; 3) човен в комплекті з двигуном - 1 шт., вартість оренди 250,00 грн/доба (а.с. 24).

Передача в оренду обладнання оформлена актом приймання - передачі обладнання в суборенду від 01.11.2017 (а.с. 25).

У даному акті вказано, що в суборенду передається вищевказане обладнання, яке належить Орендарю на праві володіння та користування на підставі договору оренди обладнання від 01.11.2017, укладеного між Орендарем та ТОВ КВАНТ-СЕРВІС-ЛТД .

При цьому в означеному акті приймання - передачі обладнання в суборенду, сторони обумовили, що місцем передачі майна є м. Дніпро, р. Самара.

30.11.2017 між ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" та Київським дочірнім підприємством НМУ Електропівденмонтаж підписано акт надання послуг суборенди № 73 за 30 діб загальною вартістю (в т.ч. ПДВ) 160 980, 12 грн. (а.с. 26). На вказану суму позивачем виставлено контрагенту рахунок від 30.11.2017 № 168 (а.с. 27), який був оплачений останнім безготівковим розрахунком через Приват24 платіжним дорученням від 12.12.2017 № 543 (а.с. 28).

По факту підписання акту надання послуг суборенди від 30.11.2017 № 73 позивачем відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України була складена податкова накладна від 30.11.2017 № 125 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ, - 160 980, 12 грн. (в т.ч. ПДВ - 26 830,02) (а.с. 15-16) та 13.12.2017 направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно інформації, зазначеної у Квитанції № 1, направленої позивачу ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.16.16 реєстрації даної податкової накладної була зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПК РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 77.39. Запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (а.с. 17).

На виконання п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПКУ позивачем на адресу ДФС України направлено повідомлення від 07.02.2018 № 79 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненій ПН (а.с. 18).

До даного повідомлення позивачем додано пояснення (а.с. 19-20), договір суборенди обладнання від 01.11.2017 № 0111-4/17 між ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (код ЄДРПОУ 41566051) ( Орендар ) та Київським дочірнім підприємством НМУ Електропівденмонтаж (код ЄДРПОУ 256560110161) ( Суборендар ), специфікацію № 1 до договору суборенди обладнання від 01.11.2017 № 0111-4/17, акт приймання - передачі обладнання в суборенду від 01.11.2017, акт надання послуг суборенди від 30.11.2017 № 73, рахунок від 30.11.2017 № 168, платіжне дорученням від 12.12.2017 № 543 (а.с. 21-28).

На підтвердження походження права користування переданим в суборенду майном позивачем до вищевказаного повідомлення додано такі документи: 1) договір оренди обладнання від 01.11.2017 № 0111-3/17 між ТОВ КВАНТ-СЕРВІС-ЛТД (Орендодавець) та ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (Орендар), 2) специфікацію № 1 до договору суборенди обладнання від 01.11.2017 № 0111-3/17, якою визначено асортимент, кількість та вартість оренди (водолазна станція на теплоході - 1 шт. вартістю 833, 35 грн/доба, прилад для контролю ізоляції трубопроводів - 1 шт. вартістю 54,00 грн/доба, човен в комплекті з двигуном - 1 шт. вартістю 16,65 грн/доба), 3) акт приймання - передачі обладнання, яке належить Орендодавцю на праві приватної власності в оренду у місті передачі - м. Дніпро, р. Самара, 4) акт надання послуг оренди від 30.11.2017 № 18 (а.с. 29-34).

За результатами розгляду поданих позивачем документів комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, прийнято рішення від 14.02.2018 № 594716/41566051, яким відмовлено ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" у реєстрації податкової накладної від 30.11.2017 № 125 з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та / або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування (а.с. 35).

Комісією з питань розгляду скарг ДФС України за результатами розгляду скарги позивача в порядку ст. 56 ПК України прийнято рішення про залишення скарги без задоволення, а рішення комісії ДФС від 14.02.2018 № 594716/41566051 - без змін (а.с. 36).

Не погодившись із такими рішеннями відповідача ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" звернулися до суду із даним адміністративним позовом.

Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню, суд виходить із такого.

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29 грудня 2010 року у відповідній редакції (далі за текстом - Порядок № 1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 17 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341), у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та /або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Як встановлено судом, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" від 30.11.2017 № 125 стала відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567, а саме: за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 77.39.

У письмовому відзиві на позовну заяву відповідач вказував, що за висновком комісії позивачем не надано доказів правомірності формування податкового кредиту, у зв'язку з тим, вартість суборенди обладнання перевищує вартість його оренди. Так згідно специфікації № 1 до договору оренди обладнання від 01.11.2017 № 0111-3/17 між ТОВ КВАНТ-СЕРВІС-ЛТД (Орендодавець) та ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (Орендар) загальна добова вартість оренди обладнання обумовлена у розмірі 904, 00 грн (а.с. 32). А відповідно до специфікації № 1 до договору суборенди обладнання від 01.11.2017 № 0111-4/17 між ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (Орендар) та Київським ДП НМУ Електропівденмонтаж (Суборендар) загальна добова вартість оренди обладнання обумовлена у розмірі 4 471, 67 грн (а.с. 25).

Крім того, відповідачем вказано, що позивачем до поданого на розгляд комісії пакету документів не додано реєстраційний документ на транспортний засіб (човен).

З даного приводу представником позивача подано письмову відповідь на відзив (а.с. 62-64), де, не погоджуючись із таким висновком відповідача, зазначено, що ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" є юридичною особою, створеною з метою отримання прибутку, і дані договори також укладалися з метою отримання прибутку.

Суд погоджується із доводами представника позивача, що посередницька діяльність не заборонена діючим законодавством, а вартість суборенди може визначатися сторонами господарського договору на вільних умовах за згодою контрагентів, оскільки у даному конкретному випадку не здійснюється державне регулювання цін.

Тут суд також погоджується із доводами представника позивача, що вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом МФУ від 13.06.2017 № 567, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 753/30621, що був чинним на момент прийняття оскаржуваного рішення (втратив чинність з 25.05.2018) не передбачено обов'язкового надання реєстраційного документа на транспортний засіб (човен) .

З аналізу пакету документів, наданого позивачем до ДФС України разом з поясненнями після зупинення реєстрації ПН від 30.11.2017 № 125, суд дійшов висновку, що подані позивачем документи були достатні для реєстрації означеної податкової накладної, складеної позивачем за першою подією для послуг - датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (акту надання послуг суборенди від 30.11.2017 № 73).

Суд бере до уваги, що відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За змістом пункту 201.7 цієї статті податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Аналіз наведених норм та норми пункту 187.1 статті 187 ПК України свідчить, що податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов'язань за правилом «першої події» : на кожне повне або часткове постачання товарів / послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією ДФС про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" № 190 від 29 березня 2017 року /чинної до 22 березня 2018 року/передбачалося, що комісія ДФС приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 постанови № 190 визначалося, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: - ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; - ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Таким чином, рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної , натомість у рішенні комісії ДФС від 14.02.2018 № 594716/41566051 в якості підстави зазначено: "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування".

Суд відзначає, що із змісту цього оскаржуваного рішення комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкової накладної неможливо встановити обставини, які стали підставою для відмови у реєстрації податкової накладної від 30.11.2017 № 125, зокрема, які документи складені з порушенням законодавства, та/або яких документів не вистачало для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Тож рішення комісії ДФС від 14.02.2018 № 594716/41566051 не містить чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, а відтак є необґрунтованим, у зв'язку з чим не відповідає критеріям правомірності рішення суб'єкта владних повноважень, що визначені статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а отже, є протиправним.

Суд критично оцінює означені пояснення відповідача, оскільки оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної не містить посилань на вказані обставини як на підставу для відмови у реєстрації податкової накладної. До того ж відсутність цих документів не свідчить про недостатність документів для реєстрації податкової накладної, складеної за датою відвантаження товару.

Враховуючи викладені обставини та беручи до уваги наявність у позивача передбачених чинним законодавством документів, необхідних для складання та реєстрації податкової накладної від 30.11.2017 № 125, у ДФС України були відсутні правові підстави для відмови у реєстрації податкової накладної.

За таких обставин суд дійшов висновку про те, що рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 14.02.2018 № 594716/41566051 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" від 30.11.2017 № 125, є необґрунтованим та безпідставним, а відтак підлягає визнанню протиправним та скасуванню, а позовні вимоги у цій частині підлягають задоволенню.

Спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що належним та ефективним способом захисту прав позивача буде зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.11.2017 № 125, подану ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД".

Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМ України № 1246 від 29.12.2010 (зі змінами), передбачено, що Податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду

Зважаючи на викладене, суд прийшов до висновку про необхідність задля належного захисту порушеного права позивача, на підставі частини 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну від 30.11.2017 № 125 ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" у Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Отже позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Щодо розподілу витрат зі сплати судового збору, то суд приходить таких висновків.

Відповідно до приписів пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру встановлена ставка судового збору - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Статтею 7 Закону України від 07 грудня 2017 року № 2246-VIII "Про Державний бюджет України на 2018 рік" установлено у 2018 році прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня 2018 року - 1762 гривні .

При цьому суд враховує, що вимога про зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 125 від 30.11.2017 є похідною, як певний спосіб судового захисту від вимог про визнання протиправним та скасування рішення Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації податкових накладних.

З огляду на вищевикладене, розмір судового збору, що підлягає сплаті при зверненні із даним позовом, становить 1 762,00 грн.

Разом з цим, як підтверджено наявною в матеріалах справи квитанцією № 56Р04353 від 04.04.2018, позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 3524,00 грн /а.с.4/.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

А відповідно до пункту 1 частини першої статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

При цьому, частиною першою статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Враховуючи наведене, суд, з огляду на задоволення позовних вимог в повному обсязі та відсутність доказів про понесені відповідачем судові витрати, вважає за необхідне стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ДФС України належні судові витрати у розмірі 1 762,00 грн, а також повернути позивачу з Державного бюджету України надміру сплачений судовий збір у розмірі 1 762,00 грн.

Керуючись статтями 2, 3, 6-10, 72-77, 90, 139, 143, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України-

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (вул. Конституції, 13, м. Полтава, Полтавська область, 36020, код ЄДРПОУ 41566051), до Державної фіскальної служби України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 14.02.2018 № 594716/41566051, яким відмовлено ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" в реєстрації податкової накладної від 30.11.2017 № 125.

Зобов'язати ДФС України зареєструвати податкову накладну від 30.11.2017 № 125, складену ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД", в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) на користь ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (вул. Конституції, 13, м. Полтава, Полтавська область, 36020, код ЄДРПОУ 41566051) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1 762,00 грн (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні нуль копійок).

Повернути ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (код ЄДРПОУ 41566051) з Державного бюджету України надміру сплачений судовий збір у розмірі 1 762,00 грн (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні нуль копійок) /квитанція № 56Р04353/.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається учасниками справи до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд у відповідності до вимог підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII.

Повне рішення складено 05 червня 2018 року.

Суддя ОСОБА_4

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2018
Оприлюднено11.06.2018
Номер документу74481946
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1118/18

Постанова від 25.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Постанова від 25.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Рішення від 05.06.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.О. Єресько

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.О. Єресько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні