Постанова
від 25.10.2018 по справі 816/1118/18
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Головуючий І інстанції: Л.О.Єресько

25 жовтня 2018 р. Справа № 816/1118/18 Харківський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Курило Л.В.,

суддів: Присяжнюк О.В. , Бартош Н.С. ,

за участю секретаря судового засідання - Патової Д.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної фіскальної служби України на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 05.06.2018р. (повний текст рішення складено 05.06.2018р.) по справі № 816/1118/18

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Спорт-Ком-ЛТД"

до Державної фіскальної служби України

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

У квітні 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (далі - ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД", позивач) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач), в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення від 14.02.2018р. № 594716/41566051, яким відмовлено ТОВ "СПОРТ-КОМ -ЛТД" в реєстрації податкової накладної від 30.11.2017р. № 125 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.11.2017р. № 125, складену та подану ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" в строк, визначений нормами діючого законодавства.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 05.06.2018р. адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 14.02.2018р. № 594716/41566051, яким відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" в реєстрації податкової накладної від 30.11.2017р. № 125.

Зобов'язано ДФС України зареєструвати податкову накладну від 30.11.2017р. № 125, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД", в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права, Державна фіскальна служба України подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Позивач надав відзив на апеляційну скаргу, в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Учасники справи належним чином повідомлялись про дату, час та місце апеляційного розгляду справи. На підставі ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Відповідно до ч.1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного перегляду справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (ідентифікаційний код юридичної особи 41566051) зареєстровано в якості юридичної особи в установленому законодавством порядку та включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Згідно з витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 14.05.2018р. № 1003968438 ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" здійснює наступні види економічної діяльності за КВЕД, зокрема: 46.19 - діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 68.20 - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.39 - надання в оренду інших машин, устаткування та товарів н.в.і.у.; 77.11 - надання в оренду автомобілів і легкових транспортних засобів та інші.

01.11.2017р. між ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (код ЄДРПОУ 41566051) ("Орендар") та Київським дочірнім підприємством "НМУ "Електропівденмонтаж" (код ЄДРПОУ 256560110161) ("Суборендар") був укладений договір суборенди обладнання № 0111-4/17 (а.с. 21-23).

Відповідно до п. 1.1 зазначеного договору Орендар зобов'язується передати, а Суборендар зобов'язується прийняти в строкове платне користування обладнання для забезпечення водолазних спусків.

Згідно зі специфікацією № 1 до договору суборенди обладнання від 01.11.2017 № 0111-4/17 сторонами погоджено асортимент, кількість, ціну майна, що здається в суборенду, а саме: 1) водолазна станція на теплоході - 1 шт, вартість оренди 4 166, 67 грн/доба; 2) прилад для контролю ізоляції трубопроводів - 1 шт., вартість оренди 55,00 грн/доба; 3) човен в комплекті з двигуном - 1 шт., вартість оренди 250,00 грн/доба (а.с. 24).

Передача в оренду обладнання оформлена актом приймання - передачі обладнання в суборенду від 01.11.2017 (а.с. 25), відповідно до якого в суборенду передається вищевказане обладнання, яке належить Орендарю на праві володіння та користування на підставі договору оренди обладнання від 01.11.2017р., укладеного між Орендарем та ТОВ "КВАНТ-СЕРВІС-ЛТД".

При цьому, в означеному акті приймання - передачі обладнання в суборенду, сторони обумовили, що місцем передачі майна є м. Дніпро, р. Самара.

30.11.2017р. між ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" та Київським дочірнім підприємством "НМУ "Електропівденмонтаж" підписано акт надання послуг суборенди № 73 за 30 діб загальною вартістю (в т.ч. ПДВ) 160 980, 12 грн. (а.с. 26). На вказану суму позивачем виставлено контрагенту рахунок від 30.11.2017р. № 168 (а.с. 27), який був оплачений останнім безготівковим розрахунком через Приват24 платіжним дорученням від 12.12.2017р. № 543 (а.с. 28).

По факту підписання акту надання послуг суборенди від 30.11.2017р. № 73 позивачем відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна від 30.11.2017р. № 125 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ, - 160 980, 12 грн. (в т.ч. ПДВ - 26 830,02) (а.с. 15-16) та 13.12.2017р. направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно інформації, зазначеної у Квитанції № 1, направленої позивачу ДФС України, через "Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.2.16.16, реєстрації податкової накладної була зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПК РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017р. № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 77.39. Запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017р. № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (а.с. 17).

На виконання п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем на адресу ДФС України направлено повідомлення від 07.02.2018р. № 79 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній, реєстрація якої зупинена (а.с. 18), до якого позивачем додано пояснення (а.с. 19-20), договір суборенди обладнання від 01.11.2017 № 0111-4/17 між ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (код ЄДРПОУ 41566051) ("Орендар") та Київським дочірнім підприємством "НМУ "Електропівденмонтаж" (код ЄДРПОУ 256560110161) ("Суборендар"), специфікацію № 1 до договору суборенди обладнання від 01.11.2017 № 0111-4/17, акт приймання - передачі обладнання в суборенду від 01.11.2017, акт надання послуг суборенди від 30.11.2017р. № 73, рахунок від 30.11.2017 № 168, платіжне дорученням від 12.12.2017 № 543 (а.с. 21-28).

На підтвердження походження права користування переданим в суборенду майном позивачем до вищевказаного повідомлення додано такі документи: 1) договір оренди обладнання від 01.11.2017р. № 0111-3/17 між ТОВ "КВАНТ-СЕРВІС-ЛТД" (Орендодавець) та ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (Орендар), 2) специфікацію № 1 до договору суборенди обладнання від 01.11.2017 № 0111-3/17, якою визначено асортимент, кількість та вартість оренди (водолазна станція на теплоході - 1 шт. вартістю 833, 35 грн/доба, прилад для контролю ізоляції трубопроводів - 1 шт. вартістю 54,00 грн/доба, човен в комплекті з двигуном - 1 шт. вартістю 16,65 грн/доба), 3) акт приймання - передачі обладнання, яке належить Орендодавцю на праві приватної власності в оренду у місті передачі - м. Дніпро, р. Самара, 4) акт надання послуг оренди від 30.11.2017 № 18 (а.с. 29-34).

За результатами розгляду поданих позивачем документів комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, прийнято рішення від 14.02.2018р. № 594716/41566051, яким відмовлено ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" у реєстрації податкової накладної від 30.11.2017р. № 125 з підстав "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та / або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування" (а.с. 35).

Комісією з питань розгляду скарг ДФС України за результатами розгляду скарги позивача в порядку ст. 56 ПК України прийнято рішення про залишення скарги без задоволення, а рішення комісії ДФС від 14.02.2018р. № 594716/41566051 - без змін (а.с. 36).

Не погоджуючись з рішенням відповідача від 14.02.2018р. № 594716/41566051, позивач звернувся із зазначеним позовом до суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку, що рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 14.02.2018р. № 594716/41566051 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" від 30.11.2017р. № 125, є необґрунтованим та безпідставним, а відтак підлягає визнанню протиправним та скасуванню. Крім того, суд першої інстанції дійшов висновку, що належним та ефективним способом захисту прав позивача буде зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.11.2017р. № 125, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД".

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

За приписами підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29 грудня 2010 року у відповідній редакції (далі за текстом - Порядок № 1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 17 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341), у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та /або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Під час розгляду справи судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" від 30.11.2017р. № 125 стала відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567, а саме: за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 77.39.

При цьому, ДФС України дійшла висновку, що позивачем не надано доказів правомірності формування податкового кредиту, у зв'язку з тим, вартість суборенди обладнання перевищує вартість його оренди. Так згідно зі специфікацією № 1 до договору оренди обладнання від 01.11.2017р. № 0111-3/17 між ТОВ "КВАНТ-СЕРВІС-ЛТД" (Орендодавець) та ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (Орендар) загальна добова вартість оренди обладнання обумовлена у розмірі 904, 00 грн (а.с. 32), а відповідно до специфікації № 1 до договору суборенди обладнання від 01.11.2017р. № 0111-4/17 між ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" (Орендар) та Київським ДП "НМУ "Електропівденмонтаж" (Суборендар) загальна добова вартість оренди обладнання обумовлена у розмірі 4 471, 67 грн. (а.с. 25).

Крім того, відповідачем вказано, що позивачем до поданого на розгляд комісії пакету документів не додано реєстраційний документ на транспортний засіб (човен).

Як правомірно враховано судом першої інстанції, посередницька діяльність не заборонена діючим законодавством, а вартість суборенди може визначатися сторонами господарського договору на вільних умовах за згодою контрагентів, оскільки у даному конкретному випадку не здійснюється державне регулювання цін.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом МФУ від 13.06.2017р. № 567, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.06.2017р. за № 753/30621, що був чинним на момент прийняття оскаржуваного рішення (втратив чинність з 25.05.2018р.) не передбачено обов'язкового надання "реєстраційного документа на транспортний засіб (човен)".

З огляду на вищенаведене, колегія суддів вважає правильними висновки суду першої інстанції, що подані позивачем документи були достатні для реєстрації означеної податкової накладної, складеної позивачем за першою подією для послуг - датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (акту надання послуг суборенди від 30.11.2017р. № 73).

Так, відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За змістом пункту 201.7 цієї статті податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Аналіз наведених норм та норми пункту 187.1 статті 187 ПК України свідчить, що податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов'язань за правилом "першої події": на кожне повне або часткове постачання товарів / послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією ДФС про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" № 190 від 29 березня 2017 року (чинної до 22 березня 2018 року) (далі - постанова №190) передбачалося, що комісія ДФС приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 постанови № 190 визначалося, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: - ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; - ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Таким чином, рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, натомість у рішенні комісії ДФС від 14.02.2018р. № 594716/41566051 в якості підстави зазначено: "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування".

Суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що із змісту цього оскаржуваного рішення комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкової накладної неможливо встановити обставини, які стали підставою для відмови у реєстрації податкової накладної від 30.11.2017р. № 125, зокрема, які документи складені з порушенням законодавства, та/або яких документів не вистачало для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 14.02.2018р. № 594716/41566051 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "СПОРТ-КОМ-ЛТД" від 30.11.2017р. № 125, є необґрунтованим.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання ДФС України зареєструвати податкову накладну від 30.11.2017р. №125, колегія суддів зазначає наступне.

Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМ України № 1246 від 29.12.2010р. (зі змінами), передбачено, що Податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що належним та ефективним способом захисту прав позивача буде зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.11.2017р. № 125, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "СПОРТ-КОМ-ЛТД".

З урахуванням вищевикладеного та того, що апеляційна скарга містить посилання, які аналогічні відзиву на адміністративний позов, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності правових підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовані наведеними вище обставинами та нормативно - правовим обґрунтуванням, у зв'язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими судом першої інстанції обставинами, наявними в матеріалах справи доказами та нормами права, зазначеними в мотивувальній частині оскаржуваного рішення.

Керуючись ст. 229, 243, 250, 286, 308, 310, 313, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 05.06.2018 по справі № 816/1118/18 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Л.В. Курило Судді О.В. Присяжнюк Н.С. Бартош Постанова складена в повному обсязі 30.10.2018р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2018
Оприлюднено01.11.2018
Номер документу77472804
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1118/18

Постанова від 25.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Постанова від 25.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Рішення від 05.06.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.О. Єресько

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.О. Єресько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні