Ухвала
від 29.05.2018 по справі 922/2083/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-21-42, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"29" травня 2018 р.Справа № 922/2083/17

Господарський суд Харківської області у складі:

головуючий суддя Ольшанченко В.І.

судді: Сальнікова Г.І. , Аюпова Р.М.

при секретарі судового засідання Івахненко І.Г.

розглянувши заяву Квартирно-експлуатаційного відділу м. Харків про роз'яснення судового рішення по справі

за позовом заступника Генерального прокурора України (м. Київ) в інтересах держави, в особі Кабінету Міністрів України (м. Київ), Міністерства оборони України (м. Київ) та Квартирно-експлуатаційного відділу м. Харків (м. Харків) до ТОВ "Земінвест" (м. Київ) треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю Консалтингово-правова фірма "Спартак" (м. Харків), Товариство з обмеженою відповідальністю "База відпочинку "Зелений гай" (м. Київ) про витребування майна, за участю представників сторін:

прокурора - не з'явився,

стягувача (КМУ) - не з'явився

стягувача (МОУ) - не з'явився,

стягувача (КЕВ м. Харків) - юрисконсульта ОСОБА_1 (довіреність №3 від 02.01.2018),

боржника - не з'явився,

третьої особи (ТОВ КПФ "Спартак") - не з'явився,

третьої особи (ТОВ "БВ "Зелений гай") - не з'явився,

ВСТАНОВИВ:

Квартирно-експлуатаційний відділ м. Харків надав заяву №3003 від 17.05.2018 (вх.№14568 від 18.05.2018), в якій просить роз'яснити рішення Господарського суду Харківської області від 19.10.2017 по справі №922/2083/17 в частині фактичного власника будівель та споруд, що розташовані на просп. Московському, 54/56 у м. Харкові, а саме: нежитлові будівлі літ. Д-1 загальною площею 630,9 кв.м., літ. Л-1 загальною площею 823,7 кв.м., літ. М-1 загальною площею 711,0 кв.м., літ. Щ-1 загальною площею 328,5 кв.м., літ. Н-2 загальною площею 379,2 кв.м., літ. П-1 загальною площею 425,5 кв.м., літ. И-1 загальною площею 267,2 кв.м., літ. З-1 загальною площею 551,5 кв.м., літ. Ж-1 загальною площею 153,1 кв.м., літ. К-1 загальною площею 704,2 кв.м., літ. Є-1 загальною площею 660,1 кв.м., літ. Г-1 загальною площею 15.4 кв.м., літ. С-2 загальною площею 836,2 кв.м., літ. В-1 загальною площею 45,7 кв.м., літ. Р-2 загальною площею 4260,3 кв.м.

В обґрунтування своєї заяви посилається на відмову державного реєстратора представнику Міністерства оборони України в реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна за Кабінетом Міністрів України та Міністерство оборони України одночасно.

Господарська справа №922/2083/17 розглядалась колегією суддів у складі: головуючий суддя Мамалуй О.О., судді: Аюпова Р.М., Прохоров С.А.

Розпорядженням керівника апарату суду №262/2018 від 18.05.2018 призначено повторний автоматизований розподіл заяви у зв'язку із звільненням судді Мамалуя О.О.

На підставі протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи (заяви) між суддями від 18.05.2018 заяву передано для розгляду у складі колегії суддів: головуючий суддя Ольшанченко В.І., судді Аюпова Р.М., Прохоров С.А.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 21.05.2018 була призначена заява до розгляду у судовому засіданні на 29.05.2018 о 14:00 год., про що повідомлено учасників справи.

Розпорядженням №276/2018 від 29.05.2018 призначено повторний автоматизований розподіл заяви у зв'язку із хворобою судді Прохорова С.А.

На підставі протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи (заяви) між суддями від 29.05.2018 заяву передано для розгляду у складі колегії суддів: головуючий суддя Ольшанченко В.І., судді Аюпова Р.М., Сальнікова Г.І.

Представник заявника (КЕВ м. Харків) заявив усне клопотання про долучення до матеріалів справи витребуваних судом документів.

Розглянувши це клопотання, суд постановив протокольну ухвалу про приєднання наданих представником заявника (КЕВ м. Харків) документів до матеріалів справи.

У судовому засіданні 29.05.2018 представник заявника (КЕВ м. Харків) підтримує надану заяву та просить суд її задовольнити.

Інші учасники справи у судове засідання 29.05.2018 не з'явились, про причину неявки суд не повідомили, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання.

Відповідно до ч. 3 ст. 245 ГПК України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви про роз'яснення рішення.

Розглянувши надану заяву, матеріали справи, заслухавши пояснення представника заявника (КЕВ м. Харків), надаючи правову оцінку обставинам, викладеним у вищезазначеній заяві, колегія суддів виходить з наступного.

Рішенням Господарського суду Харківської області від 19.10.2017 позов задоволено повністю.

Визнано за державою Україна, в особі Кабінету Міністрів України та Міністерства оборони України право власності на будівлі та споруди, що розташовані на просп. Московському, 54/56 у м. Харкові, а саме: нежитлові будівлі літ. Д-1 загальною площею 630,9 м2, літ. Л-1 загальною площею 823,7 м2, літ. М-1 загальною площею 711,0 м2, літ. О-1 загальною площею 328,5 м2, літ. Н-2 загальною площею 379,2 м2, літ. П-1 загальною площею 425,5 м2, літ. И-1 загальною площею 267,2 м2, літ. З-1 загальною площею 551,5 м2, літ. Ж-1 загальною площею 153,1 м2, літ. К-1 загальною площею 704,2 м2, літ. Є-1 загальною площею 660,1 м2, літ. Г-1 загальною площею 15,4 м2, літ. С-2 загальною площею 836,2 м2, літ. В-1 загальною площею 45,7 м2, літ. Р-2 загальною площею 4260,3 м2.

Витребувано з чужого незаконного володіння Товариства з обмеженою відповідальністю "Земінвест" (03115, м. Київ, пр. Перемоги, 136, к. 34, код ЄДРПОУ 32669394) будівлі та споруди, що розташовані на просп. Московському, 54/56 у м. Харкові, а саме: нежитлові будівлі літ. Д-1 загальною площею 630,9м2, літ. Л-1 загальною площею 823,7 м2, літ. М-1 загальною площею 711,0 м2, літ. О-1 загальною площею 328,5 м2, літ. Н-2 загальною площею 379,2 м2, літ. П-1 загальною площею 425,5 м2, літ. И-1 загальною площею 267,2 м2, літ. З-1 загальною площею 551,5 м2, літ. Ж-1 загальною площею 153,1 м2, літ. К-1 загальною площею 704,2 м2, літ. Є-1 загальною площею 660,1 м2, літ. Г-1 загальною площею 15,4 м2, літ. С-2 загальною площею 836,2 м2, літ. В-1 загальною площею 45,7 м2, літ. Р-2 загальною площею 4260,3 м2 та передати їх на баланс Квартирно-експлуатаційного відділу м. Харкова (61024, м. Харків, вул. Пушкінська, 51, код ЄДРПОУ 07923280).

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Земінвест" (03115, м. Київ, пр. Перемоги, 136, к. 34, код ЄДРПОУ 32669394) на користь Генеральної прокуратури України (01011, м. Київ, вул. Різницька, 13/15, код ЄДРПОУ 00034051, МФО 280172, р/р 35211001000164) - 7600 грн. судового збору.

Визнано недійсним, укладений 18.02.2005 між Східним управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України та товариством з обмеженою відповідальністю Консалтинго-правова фірма «Спартак» , договір №33 «Про будівництво житла для військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей шляхом пайової участі сторін» .

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Земінвест" (03115, м. Київ, пр. Перемоги, 136, к. 34, код ЄДРПОУ 32669394) на користь державного бюджету України - 1600 грн. судового збору.

Здійснюючи роз'яснення судового рішення, суд викладає більш повно і зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не вносячи змін до рішення по суті і не торкаючись тих питань, які не були предметом судового розгляду. Якщо фактично порушується питання про зміну рішення, або про внесення до нього нових даних, або про роз'яснення мотивів прийняття рішення, або фактично про встановлення чи зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд відмовляє в роз'ясненні рішення.

Заявник (КЕВ м. Харків) у наданій заяві просить роз'яснити рішення Господарського суду Харківської області від 19.10.2017 по справі №922/2083/17 в частині фактичного власника будівель та споруд, що розташовані на просп. Московському, 54/56 у м. Харкові, право власності на які згідно з вищевказаним рішенням визнано за державою Україна, в особі Кабінету Міністрів України та Міністерства оборони України.

Відповідно до ч. 1 ст. 167 ЦК України держава діє у цивільних відносинах на рівних правах з іншими учасниками цих відносин.

Згідно зі ст. 170 ЦК України держава набуває і здійснює цивільні права та обов'язки через органи державної влади у межах їхньої компетенції, встановленої законом.

Правові основи управління об'єктами державної власності визначені Законом України "Про управління об'єктами державної власності" від 21.09.2006.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", об'єктами управління державної власності є:

майно, яке передане казенним підприємствам в оперативне управління;

майно, яке передане державним комерційним підприємствам (далі - державні підприємства), установам та організаціям;

майно, яке передане державним господарським об'єднанням;

корпоративні права, що належать державі у статутних капіталах господарських організацій (далі - корпоративні права держави);

державне майно, що забезпечує діяльність Президента України, Верховної ОСОБА_2 України та Кабінету Міністрів України;

державне майно, передане в оренду, лізинг, концесію;

державне майно, що перебуває на балансі господарських організацій і не увійшло до їх статутних капіталів або залишилося після ліквідації підприємств та організацій;

державне майно, передане в безстрокове безоплатне користування Національній академії наук України, галузевим академіям наук;

безхазяйне та конфісковане майно, що переходить у державну власність за рішенням суду.

Згідно з ч. 2 ст. 3 цього Закону України "Про управління об'єктами державної власності", його дія не поширюється на управління об'єктами власності Українського народу, визначеними частиною першою статті 13 Конституції України, а також на здійснення прав інтелектуальної власності та корпоративні права, що виникли внаслідок участі державних наукових (науково-дослідних, науково-технологічних, науково-технічних, науково-практичних) установ та державних університетів, академій, інститутів у створенні господарських товариств шляхом внесення до статутного капіталу такого товариства майнових прав інтелектуальної власності, що належать цим установам та навчальним закладам.

Особливості управління об'єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі визначаються Законом України "Про особливості управління об'єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі".

Особливості управління Експортно-кредитним агентством визначаються Законом України "Про забезпечення масштабної експансії експорту товарів (робіт, послуг) українського походження шляхом страхування, гарантування та здешевлення кредитування експорту".

Особливості управління Фондом енергоефективності визначаються Законом України "Про Фонд енергоефективності".

За приписами ч. 1 ст. 4 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" суб'єктами управління об'єктами державної власності є:

Кабінет Міністрів України;

центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері управління об'єктами державної власності;

міністерства, інші органи виконавчої влади та державні колегіальні органи (далі - уповноважені органи управління);

Фонд державного майна України;

органи, що забезпечують діяльність Президента України, Верховної ОСОБА_2 України та Кабінету Міністрів України;

органи, які здійснюють управління державним майном відповідно до повноважень, визначених окремими законами;

державні господарські об'єднання, державні холдингові компанії, інші державні господарські організації (далі - господарські структури);

Національна академія наук України, галузеві академії наук.

В статті 5 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" встановлені повноваження Кабінету Міністрів України у сфері управління об'єктами державної власності.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" Кабінет Міністрів України є суб'єктом управління, що визначає об'єкти управління державної власності, стосовно яких виконує функції з управління, а також об'єкти управління державної власності, повноваження з управління якими передаються іншим суб'єктам управління, визначеним цим Законом.

За змістом положень ст.ст. 317, 326 ЦК України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Від імені та в інтересах держави Україна право власності здійснюють відповідно органи державної влади. Управління майном, що є у державній власності, здійснюється державними органами, а у випадках, передбачених законом, може здійснюватися іншими суб'єктами.

Зокрема, право розпорядження вказаним майном належить державі України, в особі виключно Кабінету Міністрів України, оскільки це юридично закріплена можливість власника самостійно вирішувати юридичну і фактичну долю майна шляхом його відчуження іншим особам, зміни його стану чи призначення тощо.

Здійснюючи управління об'єктами державної власності, Кабінет Міністрів України забезпечує контроль за ефективністю управління об'єктами державної власності, виконує відповідно до законів інші функції з управління об'єктами державної власності (п.п. 19, 26 ч. 2 ст. 5 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" від 21.09.2006).

Рішення про відчуження військового майна, що є придатним для подальшого використання, але не знаходить застосування у повсякденній діяльності військ, надлишкового майна, а також цілісних майнових комплексів та іншого нерухомого майна приймає Кабінет Міністрів України за поданням Міністерства оборони України (Закон України «Про правовий режим майна у Збройних Силах України» ).

Статтею 20 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" передбачені основні повноваження Кабінету Міністрів України, якими останній здійснює управління об'єктами державної власності, у тому числі корпоративними правами, делегує в установленому законом порядку окремі повноваження щодо управління зазначеними об'єктами міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади.

Стаття 21 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" визначає, що Кабінет Міністрів України спрямовує і координує роботу міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які забезпечують проведення державної політики у відповідних сферах суспільного і державного життя, виконання Конституції та законів України, актів Президента України, додержання прав і свобод людини та громадянина.

Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади відповідальні перед Кабінетом Міністрів України, підзвітні та підконтрольні йому.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" законодавство про управління об'єктами державної власності складається з цього Закону, Господарського кодексу України, Закону України від 11.01.2001 "Про захист економічної конкуренції", інших законів України, якими можуть бути встановлені особливості управління окремими об'єктами державної власності або їх видами, та інших нормативно - правових актів з питань управління об'єктами державної власності.

Статтями 3, 15 Закону України "Про Збройні Сили України", ст. 10 Закону України "Про оборону України" та ст. ст. З, 4, 6 Закону України від 21.09.2006 "Про управління об'єктами державної власності" Міністерство оборони України є центральним органом виконавчої влади і військового управління, у підпорядкуванні якого перебувають Збройні Сили України, чиє фінансування здійснюється за рахунок Державного бюджету України.

Міністерство оборони України уповноважене державою управляти переданим йому військовим майном і майном підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління.

Особливості управління військовим майном та його статусу визначає Закон України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України" від 21.09.1999.

Відповідно до ч. 2 ст. З цього ЗаконуУкраїни "Про правовий режим майна у Збройних Силах України" з моменту надходження майна до Збройних Сил України і закріплення його за військовою частиною Збройних Сил України воно набуває статусу військового майна. Військові частини використовують закріплене за ними військове майно лише за його цільовим та функціональним призначенням.

Виходячи з системного аналізу вищенаведених норм можливо дійти висновку, що Кабінет Міністрів України є головним суб'єктом управління державним майном на підставі положень статей 20, 21 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" і після реєстрації права власності за Державою, в особі Кабінету Міністрів України, має право делегувати в установленому законом порядку окремі повноваження щодо управління зазначеними об'єктами Міністерству оборони України.

Згідно з ч. 1 ст. 245 ГПК України за заявою учасників справи, державного виконавця, приватного виконавця суд роз'яснює судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення.

Як зазначено вище, рішенням Господарського суду Харківської області від 19.10.2017 задоволені позовні вимоги заступника Генерального прокурора України повністю, зокрема, визнано право власності на будівлі та споруди, розташовані по пр. Московському, 54/56 у місті Харків за державою Україна, в особі Кабінету Міністрів України та Міністерства оборони України. Це рішення набрало законної сили.

Звертаючись до суду з заявою про роз'яснення рішення суду КЕВ м. Харків мав на меті зазначення судом одного суб'єкта управління державною власності, оскільки державним реєстратором було відмовлено у реєстрації права власності за обома суб'єктами одночасно.

Однак, роз'яснення рішення шляхом викладення його резолютивної частини в іншій редакції призведе до зміни змісту рішення, що заборонено ч. 1 ст. 245 ГПК України.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за можливе задовольнити заяву Квартирно-експлуатаційного відділу м. Харків про роз'яснення судового рішення.

Керуючись ст.ст. 232 - 235, 245 ГПК України,

УХВАЛИВ:

1. Задовольнити заяву Квартирно-експлуатаційного відділу м. Харків про роз'яснення судового рішення.

Роз'яснити, що власником будівель та споруд, які розташовані на просп. Московському, 54/56 у м. Харкові, а саме: нежитлові будівлі літ. Д-1 загальною площею 630,9 кв.м., літ. Л-1 загальною площею 823,7 кв.м., літ. М-1 загальною площею 711,0 кв.м., літ. Щ-1 загальною площею 328,5 кв.м., літ. Н-2 загальною площею 379,2 кв.м., літ. П-1 загальною площею 425,5 кв.м., літ. И-1 загальною площею 267,2 кв.м., літ. З-1 загальною площею 551,5 кв.м., літ. Ж-1 загальною площею 153,1 кв.м., літ. К-1 загальною площею 704,2 кв.м., літ. Є-1 загальною площею 660,1 кв.м., літ. Г-1 загальною площею 15.4 кв.м., літ. С-2 загальною площею 836,2 кв.м., літ. В-1 загальною площею 45,7 кв.м., літ. Р-2 загальною площею 4260,3 кв.м., є держава України, в особі Кабінету Міністрів України та Міністерства оборони України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення та може бути оскаржена протягом десяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного господарського суду через господарський суд Харківської області.

Повний текст складено 04.06.2018.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі - http://court.gov.ua/.

Головуючий суддя Суддя Суддя ОСОБА_3 ОСОБА_2 ОСОБА_4

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення29.05.2018
Оприлюднено12.06.2018
Номер документу74538501
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/2083/17

Ухвала від 29.05.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 28.05.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 21.05.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 26.03.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Постанова від 23.01.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Хачатрян В.С.

Постанова від 23.01.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Хачатрян В.С.

Постанова від 22.01.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Хачатрян В.С.

Ухвала від 18.01.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Хачатрян В.С.

Ухвала від 09.01.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Хачатрян В.С.

Ухвала від 04.12.2017

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Хачатрян В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні