ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
29 травня 2018 рокусправа № 804/431/18 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя: Божко Л.А.
судді: Іванов С.М. Лукманова О.М.
за участю секретаря судового засідання: Сонник А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.03.2018 р. (суддя Юхно І.В., повний текст рішення складено 16.03.2018 р.) по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Лекопро до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення
в с т а н о в и В:
11.01.2018 р. ТОВ Лекопро звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного сулу з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, де, посилаючись на те, що 15.11.2017 р. отримали акт 20041/04-36-12-05/38528428 від 03.11.2017 р. про результати камеральної перевірки ТОВ Лекопро з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладених, складених за квітень 2017 р., травень 2017 р., липень 2017 р. Згідно акту перевірки за порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних податковим органом прийнято податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 05.12.2017 р. про накладення на позивача штрафу на загальну суму 42 812,21 грн.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 березня 2018 року прийнято відмову товариства з обмеженою відповідальністю Лекопро від частини позовних вимог та закрито провадження у справі №804/431/18 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Лекопро до Головного управління ДФС України у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині позовних вимог про скасування податкового повідомлення рішення від 05 грудня 2017 року №0072411205 в частині застосування штрафних санкцій на загальну суму 1 075,09 грн., зокрема, відносно податкових накладних від 14.04.2017 року №52 - у сумі 625,00 грн., від 04.07.2017 року №155 - у сумі 7,00 грн., від 10.07.2017 року №156 - у сумі 410,01 грн. та від 17.07.2017 року №157 - у сумі 33,08 грн.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.03.2018 р. позов задоволено частково, визнано протиправним та скасовано ППР № НОМЕР_1 від 05.12.2017 р. в частині застосування штрафних санкцій на суму 41 723,67 грн, а в решті позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду відповідач подав апеляційну скаргу, де просив рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.03.2018 р. скасувати, прийняти нове рішення, та відмовити в задоволенні позовних вимог.
В обгрунтування апеляційної скарги відповідач посилається на відсутність доказів реєстрації податкових накладних в межах встановлених п. 201.10 ст. 201 ПК України строків, що є податковим правопорушенням.
В судовому засіданні апеляційної інстанції представник відповідача просить задовольнити апеляційну скаргу, представник позивача проти задоволення апеляційної скарги заперечує.
Дослідивши матеріали справи та вислухавши учасників процесу, суд дійшов висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення в зв'язку з наступним.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем проведено камеральну перевірку Позивача з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних, складених за квітень, травень та липень 2017 року, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з 19.07.2017 року по 19.08.2017 року.
За висновками камеральної перевірки відповідачем встановлено порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв'язку із чим податковим органом складено акт від 03.11.2017 року №20041/04-36-12-05/38528428 та прийнято податкове повідомлення-рішення №0072411205 від 05.12.2017 року за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, де сума штрафу, що необхідно сплатити позивач становить 42 812,21 грн.
15 листопада 2017 року позивачем отримано ОСОБА_1 № 20041/04-36-12-05/38528428 від 03.11.2017 року про результати камеральної перевірки ТОВ Лекопро (код ЄДРПОУ 38528428) з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за квітень 2017 року, травень 2017 року, липень 2017 року.
Відповідно акту перевірки, перевіркою встановлено порушення статті 120-1.1 Податкового кодексу України , а саме, порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН за перевіряємий період (позивачем зареєстровано в ЄРПН податкові накладні з порушенням встановленого пункту 201.10 статті 201 ПК України терміну).
Судом встановлено, що не погодившись з актом перевірки позивач подав заперечення до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, але рішенням Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Про розгляд заперечення від 30 листопада 2017 року №36339/10/04-36-12-01-16, висновки, викладені в акті перевірки залишені без змін.
Судом встановлено, що 05.12.2017 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми Н №0072411205, де до ТОВ Лекопро застосовано штраф за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладених: на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 4500,93 грн. - у розмірі 10% у сумі 450,09 грн.; від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 63 946,84 грн. - у розмірі 30% у сумі 19 184,10 грн.; від 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 57 945,04 грн. - у розмірі 40% у сумі 23 178,02 грн. Загальна сума штрафу становить 42 812,21 грн. До податкового повідомлення-рішення від 05 грудня 2017 року №0072411205 надано розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
З матеріалів справи вбачається, що 30 січня 2017 року між Державною податковою інспекцією у Кіровському районі м. Дніпропетровська та ТОВ Лекопро укладено договір про визнання електронних документів №300120171, предметом чого є визнання податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органів Державної фіскальної служби засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях.
Крім того, з матеріалів справи слідує, що 05 квітня 2017 року приватним нотаріусом до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було внесено запис про внесення змін до відомостей про ТОВ Лекопро , що не пов'язані зі змінами в установчих документах. Підставою для таких дій стало заочне рішення Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від 06 березня 2018 року у справі №203/376/17 (провадження №2/0203/522/2017), що набуло чинності 29 березня 2018 року.
Також судом встановлено, 06 квітня 2017 року о 16:10 год. від Центрального порталу прийому звітності Державної фіскальної служби України позивачем отримано квитанцію №3, згідно чого: "Документ:J1391004 Договір про визнання електронних документів 4650038528428J1391004100000000110120170465.XML. Реєстраційний номер документа: НОМЕР_2. Дію Договору від 30.01.2017 №300120171 про визнання електронних документів припинено у зв'язку зі зміною підписувача платника відповідно до вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" .
Крім того, суд встановив, що ухвалою Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від 11 квітня 2018 року відкрито провадження у справі №203/376/17 (провадження №2-п/0203/27/2017) за заявою ОСОБА_1 про перегляд заочного рішення, а ухвалою того ж суду від 03 травня 2017 року задоволено заяву та скасовано заочне рішення Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від 06 березня 2017 року, після чого державним реєстратором Комунального підприємства Будинок юстиції Дніпропетровської обласної ради внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зміни про юридичну особу - ТОВ Лекопро , в зв'язку з чим, 12 липня 2017 року поновлено ОСОБА_2 на посаді директора ТОВ Лекопро .
Також встановлено, що 21 квітня 2018 року представником позивача на адресу відповідача направлено податкову звітність товариства на 14 аркушах, але відповідач листом від 26 квітня 2017 року №1278/10/04-65-08-08 Про надання податкової звітності , повідомив, що надіслана податкова звітність заповнена з порушенням норм пунктів 48.5 та 48.3 статті 48 Податкового кодексу України , так як підписана невідповідною посадовою особою.
В подальшому позивач звертався до відповідача з заявою про визнання правомірною податкової звітності позивача за березень 2017 року та просив не застосовувати фінансових санкцій, оскільки відомості в Єдиному реєстрі стосовно керівника товариства змінювалися протиправно.
Крім того, судом встановлено, що 17 липня 2017 року між Державною податковою у Центральному районі м. Дніпра та ТОВ Лекопро укладено договір про визнання електронних документів №170720171, предметом чого є визнання податкових документів, поданих платником податків засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях до органів Державної фіскальної служби в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.
Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позивач в період з 05 квітня 2017 року до 19 липня 2017 року фактично позбавлений був можливості своєчасно реєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, але він вчиняв дії щодо усунення протиправних змін в Єдиному державному реєстрі щодо ТОВ Лекопро , після чого, лише з 19 липня 2017 року міг здійснювати подання податкової звітності в електронній формі.
За таких обставин, суд також погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність вини позивача щодо несвоєчасної реєстрації накладних, оскільки своєчасно реєстрацію податкових накладних позивач не міг здійснювати з причини, що не залежала від нього.
На підставі вищевикладеного суд вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду - залишити без змін.
Керуючись ст. ст. 315 ч.1 п.1, 316 ч.1 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.03.2018 р.- залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Повний текст виготовлено 05.05.2018 р.
Головуючий суддя: Л.А. Божко
Суддя: С.М. Іванов
Суддя: О.М. Лукманова
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2018 |
Оприлюднено | 10.06.2018 |
Номер документу | 74546673 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Божко Л.А.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні