Ухвала
від 07.06.2018 по справі 822/1094/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/1094/18

УХВАЛА

07 червня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Лабань Г.В.

за участі:секретаря судового засідання Вересняк А.А. представника позивача: ОСОБА_1, представника третьої особи: ОСОБА_2, представників відповідачів: ОСОБА_3, ОСОБА_4 розглянувши адміністративну справу за позовом Вище професійне училище № 25 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Хмельницька обласна державна адміністрація до Хмельницької міської ради , Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Вище професійне училище № 25 звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до Хмельницької міської ради, Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Хмельницька обласна державна адміністрація, в якому просить:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 23884476 від 25.08.2015 щодо земельної ділянки кадастровий номер 6810100000:16:006:0187, загальною площею 4,0826 га, яка розташована за адресою: проспект Миру, 61/3, м. Хмельницький, в частині реєстрації права власності Хмельницької міської ради на земельну ділянку.

2. Зобов'язати Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради (код ЄДРПОУ 36450818) здійснити реєстрацію права власності, форма власності: державна власність на земельну ділянку кадастровий номер 6810100000:16:006:0187, загальною площею 4,0826 га, яка розташована за адресою: проспект Миру, 61/3, м. Хмельницький.

Відповідно до ухвали Хмельницького окружного адміністративного суду від 16.03.2018 суд відкрив провадження у даній справі та призначив справу до розгляду.

В судовому засіданні від представника відповідача - Хмельницької міської ради, надійшло клопотання про закриття провадження у справі з тих підстав, що дану справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Подане клопотання позивач мотивував тим, що по суті предметом даної справи є спір про право власності на землю. Таким чином оспореним реєстраційним діям передує невирішений спір між його учасниками про право цивільне, зокрема, про право на конкретну земельну ділянку.

Представник позивача проти заявленого клопотання заперечив, просив суд у задоволенні клопотання відмовити, розгляд справи продовжити.

Представник третьої особи при вирішення питання про закриття провадження у справі поклався на думку суду.

Представник відповідача - Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради заявлене клопотання підтримав, просив закрити провадження у справі.

Заслухавши думку учасників судового процесу, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, дійшов висновку про відмову у задоволення клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі з наступних підстав.

Суд встановив, що відповідно до Закону Української РСР "Про власність" від 07.02.1991 до об'єктів права загальнодержавної (республіканської) власності відноситься і майно вищих та середніх спеціальних навчальних закладів.

01.09.1993 згідно Постанови Кабінету Міністрів України №689 "Про передачу на баланс професійних навчально-виховних закладів будівель і споруд", з метою збереження майна професійних навчально-виховних закладів, недопущення використання їхніх навчальних і побутових приміщень підприємствами, організаціями для виробничих і комерційних цілей та більш ефективного розв'язання проблем підготовки робітничих кадрів зобов'язано відповідні міністерства, відомства та корпорації забезпечити до 01.10.1993 передачу підпорядкованими підприємствами та організаціями на баланс професійних навчально-виховних закладів будівель і споруд, зокрема: виробниче об'єднання "Катіон" зобов'язано передати на баланс професійному-технічному училищу №8 м. Хмельницького навчальний корпус, майстерні, побутовий комплекс та гуртожитки.

Вище професійне училище №25 є державним професійно-технічним навчальним закладом і все майно, яке перебуває в його оперативному управлінні, належить на праві власності Державі Україна, а функції управління щодо майна державного навчального закладу здійснює Міністерство освіти і науки України.

Земельна ділянка, що знаходиться за адресою: проспект Миру, 61/3, м. Хмельницький виділена в постійне користування Хмельницькому професійному ліцею електроніки згідно рішення виконкому Хмельницької міської ради від 11.07.1996 №1028, право постійного користування було оформлене державним актом І-ХМ №001832, який є чинним по даний час.

З дня набрання чинності Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" від 06.09.2012, землі державної та комунальної власності в Україні вважаються розмежованими.

Відповідно до ч.1, ч.2 та п.ж) ч.4 ст.84 Земельного кодексу України, у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом. До земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать, зокрема: земельні ділянки, які закріплені за державними професійно-технічними навчальними закладами.

Положеннями ст.21 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" передбачено, що місцева державна адміністрація розпоряджається землями державної власності відповідно до закону.

Отже, аналізуючи вищевикладені норми закону, суд вважає, що право державної власності на земельну ділянку, що знаходиться за адресою: проспект Миру, 61/3, м. Хмельницький, виділену в постійне користування Хмельницькому професійному ліцею електроніки згідно рішення виконкому Хмельницької міської ради від 11.07.1996 №1028, визначене на законодавчому рівні, у зв'язку з цим спір про право власності на зазначену земельну ділянку - відсутній.

Згідно п.1 ч.1 ст.19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

За приписами п.7 ч.1 ст.4 КАС України, суб'єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.238 КАС України суд закриває провадження у справі, зокрема, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Оскільки суд дійшов висновку, що поданий адміністративний спір необхідно розглядати в порядку адміністративного судочинства, то суд вважає, що у задоволенні клопотання Хмельницької міської ради про закриття провадження у справі задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 238, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

у задоволенні клопотання Хмельницької міської ради про закриття провадження по адміністративній справі №822/1094/18 - відмовити.

Розгляд даної справи продовжити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні було проголошено вступну та резолютивну частини ухвали суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складене 12 червня 2018 року

Головуючий суддя ОСОБА_5

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2018
Оприлюднено15.06.2018
Номер документу74689520
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1094/18

Рішення від 07.06.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Постанова від 04.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 06.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 07.06.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 22.05.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 22.05.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 22.05.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні