Рішення
від 11.06.2018 по справі 803/530/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 червня 2018 року ЛуцькСправа № 803/530/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Валюха В.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Обслуговуючого кооперативу Садівниче товариство до Шацької районної державної адміністрації Волинської області про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Обслуговуючий кооператив Садівниче товариство (далі - ОК Садівниче товариство , позивач) звернувся з позовом до Шацької районної державної адміністрації Волинської області (далі - Шацька РДА, відповідач) про визнання нечинним розпорядження від 26.02.2018 № 55 Про відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель та зобов'язання затвердити технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, загальною площею 4,694 га, що знаходиться у користуванні кооперативу, та розташовані за межами населеного пункту с. Пульмо, урочище Ступа , Пульмівської сільської ради.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуваним розпорядженням від 26.02.2018 № 55 Про відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель відмовлено у погодженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, загальною площею 4,6940 га, що знаходиться у користуванні ОК Садівниче товариство , та розташовані за межами населеного пункту с. Пульмо на території садового масиву в урочищі Ступа Пульмівської сільської ради Шацького району у зв'язку із невідповідністю зазначеної документації законодавству у сфері містобудування та архітектури, а також вимогам розпорядження голови Шацької РДА від 14.02.2017 № 52 щодо проведення інвентаризації земель, розташованих за межами населених пунктів Пульмівської сільської ради в урочищі Ступа , орієнтовною площею 14,0 га.

Позивач вважає вказане розпорядження незаконним з таких підстав.

Оскаржуване розпорядження прийняте на виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 23.01.2018 у справі № 803/1975/17, при цьому, розглядаючи питання щодо затвердження технічної документації, відповідач відмовив у її погодженні. Крім того, вказана технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель погоджена відповідачем, відділом Держгеокадастру у Шацькому районі, Пульмівською сільською радою та відповідною службою Державного агентства земельних ресурсів без будь-яких зауважень, тому потреби у погодженні не було.

Посилання відповідача на невідповідність зазначеної документації законодавству у сфері містобудування та архітектури спростовується висновком відділу містобудування, архітектури та ЖКГ Шацької РДА від 09.06.2017 № 176/6/2017, у якому вказано, що розміщення об'єктів нерухомого майна на земельних ділянках відповідає генеральному плану забудови садівничого масиву. Позивач також заперечує допущення порушень вимог розпорядження голови Шацької РДА від 14.02.2017 № 52 при виготовленні вказаної технічної документації.

Позивач, з урахуванням заяви від 08.05.2018 про уточнення позовних вимог (а. с. 70), просить визнати протиправним та скасувати розпорядження Шацької РДА від 26.02.2018 № 55, зобов'язати відповідача прийняти розпорядження про погодження та затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель загальною площею 4,694 га, що знаходиться у користуванні ОК Садівниче товариство , та розташовані за межами населеного пункту с. Пульмо, урочище Ступа , Пульмівської сільської ради.

В поданому до суду відзиві на позовну заяву від 02.05.2018 № 704/27/2-18 відповідач позов не визнав та просить відмовити у його задоволенні з підстав правомірності оскаржуваного рішення. При цьому, вказує, що розміщені об'єкти нерухомого майна (будівлі і споруди) на земельних ділянках відповідають Проекту детального планування садового масиву в урочищі Ступа Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області , але за матеріалами технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель видано розпорядження Шацькою РДА від 14.07.2017 № 259 Про надання дозволу на внесення змін до проекту детального планування території садового масиву в урочищі Ступа Пульмівської сільської ради Шацького району за межами населеного пункту з метою визначення чіткого функціонального призначення проінвентаризованих земельних ділянок, які перебувають поза межами існуючого Проекту детального планування садового масиву в урочищі Ступа Пульмівської сільської ради Шацького району, затвердженого в установленому порядку, встановлення режиму та параметрів їх забудови, розподіл території згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами, встановлення червоних ліній для подальшої розробки у складі змін до детального плану території проекту землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, відповідно до статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 10.04.2018 прийнято вказану позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (а. с. 1).

Згідно із ухвалою суду від 14.05.2018 судовий розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням сторін (а. с. 75).

В судових засідання, які відбулися у даній справі 23.05.2018 та 05.06.2018, представники позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 позов підтримали з підстав, викладених у позовній заяві, відповіді на відзив.

Представник відповідача ОСОБА_4 у судовому засіданні 05.06.2018 позов заперечила з підстав, викладених у відзиві.

В подальшому, до судового засідання, призначеного на 14:00 11.06.2018, представник позивача подав заяву про розгляд справи за його відсутності (а. с. 167). Представник відповідача у вказане судове засідання не прибула, хоча належним чином була повідомлена про дату, час та місце розгляду справи (а. с. 154), проте, у матеріалах справи наявні попередньо подані клопотання про розгляд справи за відсутності представника відповідача (а. с. 49, 128).

Відтак, з урахуванням вимог частини третьої статті 194, частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судовий розгляд справи проведено в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання технічними засобами.

Заслухавши вступне слово учасників справи, дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд приходить до висновку, що позов необхідно задовольнити частково з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що 14.02.2017 голова Шацької РДА видав розпорядження від 14.02.2017 року № 52 Про надання дозволу на проведення інвентаризації земель , яким надано дозвіл провести інвентаризацію земель, розташованих за межами населених пунктів Пульмівської сільської ради в урочищі Ступа , орієнтовною площею 14,0 га з оформленням відповідної документації із землеустрою (пункт 1), а розроблену технічну документацію із землеустрою з інвентаризації земель подати на розгляд та затвердження у встановленому законом порядку (пункт 3) (а. с. 131).

06.11.2017 року ОК Садівниче товариство звернулося до голови Шацької РДА із клопотанням № 34 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель території загальною площею 4,6940 га, що знаходиться у користуванні кооперативу та розташована за межами населеного пункту с. Пульмо, урочище Ступа на території Пульмівської сільської ради Шацького району (а. с. 132), проте, листом від 30.11.2017 № 2135/23-2/17 відповідач повідомив про відмову у задоволенні клопотання.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 23.01.2018 у справі № 803/1975/17 за позовом ОК Садівниче товариство до Шацької РДА про зобов'язання вчинити дії позов задоволено частково, зобов'язано Шацьку РДА розглянути питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, загальною площею 4,6940 га, що знаходяться у користуванні ОК Садівниче товариство , та розташовані за межами населеного пункту с. Пульмо на території садового масиву в урочищі Ступа Пульмівської сільської ради Шацького району (а. с. 108-116).

Розпорядженням голови Шацької РДА від 26.02.2018 № 55 Про відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель , прийнятим на виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 23.01.2018 у справі № 803/1975/17, відмовлено у погодженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, загальною площею 4,6940 га, що знаходиться у користуванні ОК Садівниче товариство , та розташовані за межами населеного пункту с. Пульмо на території садового масиву в урочищі Ступа Пульмівської сільської ради Шацького району у зв'язку із невідповідністю зазначеної документації законодавству у сфері містобудування та архітектури, а також вимогам розпорядження голови Шацької РДА від 14.02.2017 № 52 щодо проведення інвентаризації земель, розташованих за межами населених пунктів Пульмівської сільської ради в урочищі Ступа , орієнтовною площею 14,0 га (а. с. 30).

Згідно із пунктом 1 частини першої статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду, відповідач не довів правомірності оскаржуваного в даній адміністративній справі розпорядження, з огляду на таке.

Відповідно до пункту 7 частини першої статті 13 Закону України Про місцеві державні адміністрації від 09.04.1999 № 586-XIV (з наступними змінами та доповненнями, далі - Закон № 586-XIV) до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань: використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля.

Згідно із пунктом 6 частини першої статті 20 Закону № 586-XIV місцева державна адміністрація: погоджує документацію із землеустрою у випадках та порядку, визначених Земельним кодексом України та Законом України Про землеустрій , щодо відповідності зазначеної документації законодавству у сфері містобудування та архітектури, охорони культурної спадщини.

Статтею 1 Закону України Про землеустрій від 22.05.2003 № 858-ІV (з наступними змінами та доповненнями, далі - Закон № 858-ІV) визначено, що у цьому Законі наведені нижче основні терміни вживаються в такому значенні: документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо; землеустрій - сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональну організацію території адміністративно-територіальних одиниць, суб'єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил; технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.

Відповідно до частин першої, другої статті 22 Закону № 858-ІV землеустрій здійснюється на підставі: а) рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою; б) укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою; в) судових рішень. Рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про надання дозволу на розробку документації із землеустрою приймається виключно у строки та лише у випадках, передбачених цим Законом та Земельним кодексом України. Зазначене рішення надається безоплатно та має необмежений строк дії.

За приписами частини першої статті 25 цього ж Закону документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.

Пунктом к частини другої статті 25 Закону № 858-ІV передбачено, що технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель є одним з видів документації із землеустрою

Згідно із частиною четвертою статті 25 Закону № 858-ІV відповідність документації із землеустрою положенням нормативно-технічних документів, державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою засвідчується: у паперовій формі - підписом та особистою печаткою сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою; в електронній формі - електронним цифровим підписом сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою, згідно із законодавством про використання електронного цифрового підпису.

Відповідно до частин першої-третьої статті 26 вказаного Закону замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі. Розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою; фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою. Взаємовідносини замовників і розробників документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором. Подання документації із землеустрою до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, для внесення відомостей до Державного земельного кадастру від імені замовника документації здійснюється її розробником, якщо інше не встановлено договором.

Як передбачено частинами першою, другою статті 35 Закону № 858-ІV, інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об'єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. У разі виявлення при проведенні інвентаризації земель державної та комунальної власності земель, не віднесених до тієї чи іншої категорії, віднесення таких земель до відповідної категорії здійснюється органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування на підставі відповідної документації із землеустрою, погодженої та затвердженої в установленому законом порядку.

За правилами частини першої статті 57 Закону № 858-ІV технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель включає: а) завдання на складання технічної документації із землеустрою; б) пояснювальну записку; в) рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про інвентаризацію земель (у разі якщо інвентаризація земель проводиться щодо земель державної чи комунальної власності); г) копії документів, що містять вихідні дані, які використовувалися під час інвентаризації земель; ґ) матеріали топографо-геодезичних вишукувань; д) переліки земельних ділянок (земель) у розрізі за категоріями земель та угіддями, наданих у власність (користування) з кадастровими номерами, наданих у власність (користування) без кадастрових номерів, не наданих у власність чи користування, що використовуються без документів, які посвідчують право на них, що використовуються не за цільовим призначенням, невитребуваних земельних часток (паїв), відумерлої спадщини; е) пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, що посвідчують право на земельну ділянку, та Державному земельному кадастрі; є) робочий і зведений інвентаризаційні плани; ж) матеріали погодження технічної документації із землеустрою, встановлені статтею 186 Земельного кодексу України.

Згідно із пунктом 1 Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 № 513 (з наступними змінами та доповненнями, далі - Порядок № 513), цей Порядок установлює вимоги до проведення інвентаризації земель під час здійснення землеустрою та складення за її результатами технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель (далі - технічна документація).

За приписами пунктів 8 - 12 Порядку № 513 підставою для проведення інвентаризації земель є рішення відповідного органу виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування щодо виконання відповідних робіт, договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою, судові рішення. Замовниками технічної документації можуть бути органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим чи органи місцевого самоврядування, землевласники та землекористувачі (далі - замовники). Розробниками технічної документації (далі - виконавець) є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою; фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою. Для проведення інвентаризації земель замовник укладає з виконавцем договір про розроблення технічної документації, в якому відображаються вартість і строк виконання робіт із землеустрою, що не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору. До договору додається технічне завдання на виконання робіт з інвентаризації земель за формою згідно з додатком та їх кошторис. Роботи з інвентаризації земель включають підготовчі, топографо-геодезичні та камеральні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній формі.

Пунктом 28 Порядку № 513 визначено, що технічна документація погоджується та затверджується в порядку, встановленому статтею 186 Земельного кодексу України.

Крім того, стаття 30 Закону № 858-ІV передбачає, що погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.

За приписами частини тринадцятої статті 186 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель погоджується територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, і затверджується замовником технічної документації.

Як вбачається із матеріалів справи, розпорядженням голови Шацької РДА від 14.02.2017 № 52 Про надання дозволу на проведення інвентаризації земель було надано дозвіл провести інвентаризацію земель, розташованих за межами населених пунктів Пульмівської сільської ради в урочищі Ступа , орієнтовною площею 14,0 га з оформленням відповідної документації із землеустрою, а розроблену технічну документацію із землеустрою з інвентаризації земель подати на розгляд та затвердження у встановленому законом порядку (а. с. 131).

Відтак, саме до повноважень Шацької РДА належить прийняття рішення про надання дозволу на проведення інвентаризації земель та в подальшому затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель території, що знаходиться у користуванні ОК Садівниче товариство за межами населеного пункту с. Пульмо урочище Ступа на території Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області, яка була розроблена Товариством з обмеженою відповідальністю Проектно-експертна компанія Альтернатива (а. с. 85-107).

При цьому, суд звертає увагу, що в матеріалах вказаної технічної документації із землеустрою наявний висновок Відділу у Шацькому районі Міжрайонного управління у Любомльському та Шацькому районах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області від 09.06.2017 про погодження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, з якого вбачається, що відділ погоджує технічну документацію та рекомендує її до затвердження Шацькою РДА (а. с. 105).

Крім того, 09.06.2017 за № 176/6/2-17 Відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Шацької РДА надав висновок про погодження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, відповідно до якого за результатами розгляду технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель території, що знаходиться в користуванні ОК Садівниче товариство загальною площею 4,6940 га, що розташована за межами населеного пункту с. Пульмо, урочище Ступа на території Пульмівської сільської ради Шацького району, вказаний відділ погоджує дану технічну документацію та рекомендує її до затвердження Шацькою РДА (а. с. 106).

Проте, попри наявні висновки Відділу у Шацькому районі Міжрайонного управління у Любомльському та Шацькому районах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області та Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Шацької РДА про погодження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель від 09.06.2017, відповідач протиправно прийняв розпорядження від 26.02.2018 № 55 Про відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель .

При цьому, як вбачається із тексту вказаного розпорядження (пункт 1), відповідач прийняв рішення не про відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, а про відмову у її погодженні. Разом з тим, до повноважень Шацької РДА не належить питання погодження вказаної технічної документації, а її затвердження.

Суд при вирішенні справи враховує, що вказані вище висновки Відділу у Шацькому районі Міжрайонного управління у Любомльському та Шацькому районах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області та Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Шацької РДА про погодження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель від 09.06.2017 є чинними, надані вони щодо спірної технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, що знаходяться в користуванні (використовуються без правовстановлюючих документів) ОК Садівниче товариство площею саме 4,6940 га. Крім того, викладена у пункті 1 розпорядження від 26.02.2018 № 65 така підстава для його прийняття, як невідповідність зазначеної документації законодавству у сфері містобудування та архітектури, відповідачем під час розгляду не доведена та спростовується висновком Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Шацької РДА від 09.06.2017 № 176/6/2-17, відповідно до пункту 2 якого розміщення об'єктів нерухомого майна (будівель і споруд) на земельних ділянках відповідає генеральному плану забудови садівничого масиву - Проекту детального планування садового масиву в урочищі Ступа Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області, розробленому ПП Архітектурна майстерня (а. с. 106).

Суд також звертає увагу, що листом від 30.11.2017 № 2135/23/2-17 відповідач уже відмовляв позивачу у затвердженні спірної технічної документації. Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 23.01.2018 у справі № 803/1975/17 за позовом ОК Садівниче товариство до Шацької РДА про зобов'язання вчинити дії позов було задоволено частково, зобов'язано Шацьку РДА розглянути питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, загальною площею 4,6940 га, що знаходяться у користуванні ОК Садівниче товариство , та розташовані за межами населеного пункту с. Пульмо на території садового масиву в урочищі Ступа Пульмівської сільської ради Шацького району (а. с. 108-116). При цьому, у вказаному рішенні суду, яке набрало законної сили, суд давав правову оцінку діям Шацької РДА щодо відмови у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Відповідно до частин першої, другої статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов'язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відтак, рішення Волинського окружного адміністративного суду від 23.01.2018 у справі № 803/1975/17 є обов'язковим до виконання, при цьому, відповідач при його виконанні повинен був врахувати висновки, викладені у ньому.

Разом з тим, оскаржуване розпорядження від 26.02.2018 № 55 Про відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель прийняте також і з підстав, яким рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 23.01.2018 у справі № 803/1975/17 уже була надана правова оцінка.

Таким чином, суд приходить до висновку, що оскаржуване розпорядження Шацької РДА від 26.02.2018 № 55 Про відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель прийняте з порушенням вказаних вище нормативно-правових актів, тому з наведених вище мотивів та підстав позовні вимоги про визнання його протиправним та скасування підлягають до задоволення.

Разом з тим, при вирішенні позовних вимог про зобов'язання відповідача прийняти розпорядження про погодження та затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель загальною площею 4,694 га, що знаходиться у користуванні ОК Садівниче товариство , та розташовані за межами населеного пункту с. Пульмо, урочище Ступа , Пульмівської сільської ради суд враховує, що згідно із частиною четвертою статті 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

На думку суду, оскільки чинне законодавство передбачає право відповідача як суб'єкта владних повноважень затверджувати технічну документацію із землеустрою або відмовляти у її затвердженні з підстав, визначених законом, тому вказані позовні вимоги належить задовольнити частково шляхом прийняття рішення про зобов'язання відповідача вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні, та про відмову у позовних вимогах про зобов'язання прийняти рішення.

Згідно із частинами першою, третьою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Отже, оскільки позовні вимоги задоволені частково, тому на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір, сплачений квитанціями від 23.03.2018 № 98 та від 03.04.2018 № 52 (а. с. 2, 25, 168, 169) в загальній сумі 1762,00 грн., пропорційно до задоволених вимог в розмірі 881,00 грн.

Керуючись статтями 194, 229, 243-246 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Шацької районної державної адміністрації Волинської області від 26 лютого 2018 року № 55 Про відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель .

Зобов'язати Шацьку районну державну адміністрацію Волинської області (44000, Волинська область, смт. Шацьк, вул. 50 років Перемоги, 1б, ідентифікаційний код 20124342) повторно вирішити питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель території, що знаходиться у користуванні Обслуговуючого кооперативу Садівниче товариство (44020, Волинська область, Шацький район, с. Пульмо, вул. Калініна, 47, ідентифікаційний код 33579747) за межами населеного пункту с. Пульмо урочище Ступа на території Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області, яка була розроблена Товариством з обмеженою відповідальністю Проектно-експертна компанія Альтернатива , з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Стягнути з Шацької районної державної адміністрації Волинської області (44000, Волинська область, смт. Шацьк, вул. 50 років Перемоги, 1б, ідентифікаційний код 20124342) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Обслуговуючого кооперативу Садівниче товариство (44020, Волинська область, Шацький район, с. Пульмо, вул. Калініна, 47, ідентифікаційний код 33579747) судові витрати в розмірі 881 гривня 00 копійок (вісімсот вісімдесят одна гривня нуль копійок).

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.М.Валюх

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2018
Оприлюднено20.06.2018
Номер документу74781380
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/530/18

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Рішення від 11.06.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 28.03.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні