Ухвала
від 19.06.2018 по справі 805/3617/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

19 червня 2018 р. Справа №805/3617/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Логойди Т.В.,

секретар судового засідання Синкова А.А.,

з участю представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши в підготовчому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Ольгинської загальноосвітньої школи I-III ступенів ОСОБА_3 районної ради Донецької області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

в с т а н о в и в:

У травні 2018 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області звернулось до суду з вказаним адміністративним позовом, в якому просило застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення та заборони експлуатації (роботи) об'єкту, а саме будівлі Ольгинської загальноосвітньої школи I-III ступенів ОСОБА_3 районної ради Донецької області до повного усунення порушень та зобов'язати директора Ольгинської загальноосвітньої школи I-III ступенів ОСОБА_3 районної ради Донецької області зупинити експлуатацію вказаного об'єкту.

Представник відповідача заявив клопотання про залучення до участі в справі в якості відповідачів ОСОБА_3 районну раду та ОСОБА_3 районну державну адміністрацію.

Клопотання обґрунтовував тим, що згідно з пп.1.1 п.1 Статуту Ольгинської загальноосвітньої школи I-III ступенів ОСОБА_3 районної ради Донецької області (нова редакція), затвердженого рішенням ОСОБА_3 районної ради від 30 березня 2016 року №7/5-97 Ольгинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ОСОБА_3 районної ради Донецької області знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міста, що перебуває в управлінні ОСОБА_3 районної ради Донецької області.

Підпунктом 1.4 п. 1 Статуту визначено, що засновником навчального закладу є ОСОБА_3 районна рада Донецької області.

Згідно з пп. 20 п. 1 ст. 43 гл. 4 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання, як вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників.

Статтею 13 Закону України Про місцеві державні адміністрації визначено, що до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань: бюджету, фінансів та обліку; управління майном, приватизації, сприяння розвитку підприємництва та здійснення державної регуляторної політики; промисловості, сільського господарства, будівництва, транспорту і зв'язку; науки, освіти, культури, охорони здоров'я, фізкультури і спорту, сім'ї, жінок, молоді та дітей.

Стаття 15 Закону України Про місцеві державні адміністрації у разі делегування місцевим державним адміністраціям районними чи обласними радами відповідних повноважень в їх управлінні перебувають також об'єкти спільної власності територіальних громад.

Вважав, що у випадку задоволення позовної заяви судове рішення повинно виконуватися власником та розпорядником майна, до компетенції яких входять ці функції, тому відповідачами у справі повинні бути ОСОБА_3 районна рада та ОСОБА_3 районна державна адміністрація.

Представник позивача вирішення клопотання поставив на розсуд суду.

Представник відповідача також заявив клопотання про залучення до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Відділу освіти ОСОБА_3 районної державної адміністрації, який згідно з пп. 1.6. п. 1 Положення про відділ освіти ОСОБА_3 районної державної адміністрації, що затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації від 22.05.2018 року №242, є юридичною особою.

Пояснив, що згідно з п.п. 2.3 п.2, п.п. 3.1 п.3 вказаного Положення до повноважень відділу освіти належить, зокрема управління та координація діяльності навчальних закладів. Відділ освіти, відповідно до покладених на нього завдань здійснює керівництво і контролює діяльність дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів Волноваського району.

Представник позивача вирішення клопотання поставив на розсуд суду.

Представник відповідача також пояснив, що бажає усунути виявлені порушення вимог законодавства, однак для фінансування відповідних заходів щодо цього необхідно виділення бюджетних коштів, що потребує взаємодію відповідача з ОСОБА_3 районною радою, ОСОБА_3 районною державною адміністрацією та Відділом освіти ОСОБА_3 районної державної адміністрації.

Розглянувши клопотання суд виходить з наступного.

Судом встановлено, що за результатом позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання - Ольгинською загальноосвітньою школою I-III ступенів ОСОБА_3 районної ради Донецької області вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що проведена Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, встановлені порушення відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, які несуть загрозу виникнення пожежі, створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайних ситуацій (пожежі, аварії та інш.), ускладнюють гасіння пожежі, про що складено акт перевірки від 23 квітня 2018 року №9.

Згідно з п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту визначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Згідно з п. 2 ст. 68 вказаного Закону у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Отже, позовні вимоги про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення, зокрема роботи підприємств, експлуатації будівель, об'єктів (до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки) можуть бути заявлені лише щодо тієї особи, щодо якої встановлені відповідні порушення.

Актом перевірки відповідні порушення встановлені щодо Ольгинської загальноосвітньої школи I-III ступенів ОСОБА_3 районної ради Донецької області, яка є юридичною особою (код ЄДРПОУ 25707775).

Враховуючи те, що позов заявлено до належного відповідача, який є юридичною особою та, відповідно, наділений адміністративною процесуальною правосуб'єктністю (здатністю мати процесуальні права та обов'язки в адміністративному судочинстві, особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки (ст.43 Кодексу адміністративного судочинства України)), тому правові підстави для застосування ст. 48 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої суд може залучити відповідача у справі, відсутні.

Відповідно до ч. 2 ст. 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть бути залучені до участі у справі за клопотанням учасників справи або за ініціативою суду.

Суд вважає, що рішення суду в даній справі може вплинути на права та обов'язки ОСОБА_3 районної ради, до повноважень якої належить вирішення виключно на пленарних засіданнях питань щодо управління об'єктами спільної власності територіальних громад сіл (Ольгинською загальноосвітньою школою I-III ступенів ОСОБА_3 районної ради Донецької області), ОСОБА_3 районної державної адміністрації, до повноважень якої належить вирішення питань бюджету, фінансів, управління майном, питань освіти, Відділу освіти ОСОБА_3 районної державної адміністрації, до повноважень якого належить, зокрема управління та координація діяльності навчальних закладів. У зв'язку з чим вказані юридичні особи підлягають залученню до участі в справі в якості третіх осіб.

На підставі викладеного та керуючись ч. 2 ст. 49, ст. 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

у х в а л и в:

Клопотання Ольгинської загальноосвітньої школи I-III ступенів ОСОБА_3 районної ради Донецької області задовольнити частково.

Залучити до участі в справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору:

- ОСОБА_3 районну раду (5700, Донецька обл., Волноваський р-н, м. Волноваха, вул. 1 Травня, 1, код ЄДРПОУ 24162612);

- ОСОБА_3 районну державну адміністрацію (85700, Донецька обл., Волноваський р-н, м. Волноваха, вул. Героїв 51 ОМБР, 1, код ЄДРПОУ 05419927);

- Відділ освіти ОСОБА_3 районної державної адміністрації (85700, Донецька обл., Волноваський р-н, м. Волноваха, вул. Героїв 51 ОМБР, 1, код ЄДРПОУ 02142632).

В задоволенні решти клопотань відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і окремо від рішення суду першої інстанції оскарженню не підлягає.

Суддя Логойда Т. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2018
Оприлюднено20.06.2018
Номер документу74781739
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3617/18-а

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Рішення від 04.12.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 06.09.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні