6/571
УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "19" червня 2007 р. Справа № 6/571
Господарський суд Житомирської області у складі:
Судді Терлецької-Байдюк Н.Я.
при секретарі Маринченко І.А.
за участю представників сторін
від позивача Варянка Р.Я. - довіреність №14-11/1555 від 26.03.07р.
від відповідача Гарасюта П.В. - керівник
від прокурора : Булулуков О.О. - посвідчення №63
від третьої особи : не з'явився
Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом Прокурора Малинського району Житомирської області в інтересах державив особі Головного управління Державного казначейства України у Житомирській області (м.Житомир)
Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача : Головне управління сільського господарства і продовольства Житомирської обласної державної адміністрації (м.Житомир)
до Приватного (приватно-орендне) сілськогосподарського підприємства ім. Чкалова (с. Любовичі Малинського району)
про стягнення 16778,00 грн.
Прокурор в інтересах держави звернувся в суд з позовом про стягнення з відповідача 16778,00грн. бюджетних коштів, використаних не за цільовим призначенням.
Ухвалою суду від 29.03.2007р. замінено позивача у справі - Малинське районне відділення Державного казначейства України його правонаступником - Головним управлінням Державного казначейства України у Житомирській області та залучено до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Головне управління сільського господарства і продовольства Житомирської обласної державної адміністрації.
В судовому засіданні представник позивача та прокурор позов підтримали.
Представник відповідача проти позову заперечує з підстав, зазначених у відзиві (а.с.24-25). Вважає, що оскільки кошти підприємству надійшли в останній день бюджетного року, не було можливості їх використати. На протязі 2005 року підприємство на виконання вимоги КРУ поновило ці кошти шляхом придбання за власні кошти господарства паливно-мастильних матеріалів та запасних частин.
Третьою особою суду надіслані копії документів, на підставі яких відповідачу надавалась фінансова підтримка.
Заслухавши представників сторін та прокурора, дослідивши матеріали справи, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
28.11.2005р. фахівцями контрольно-ревізійного відділу у Малинському районі була проведена перевірка дотримання вимог законодавства щодо використання бюджетних коштів, спрямованих на фінансову підтримку сільгосппідприємств, що знаходяться в особливо тяжких кліматичних умовах на придбання матеріально-технічних ресурсів, упровадження науково-технічних розробок, а також на заходи, що послаблюють негативний вплив несприятливих природно-кліматичних умов конкретного регіону за 2004 рік в П(ПО)СП ім.Чкалова с.Любовичі. Перевіркою встановлено, що дане товариство 10 січня 2005 року отримало від Управління сільського господарства і продовольства Житомирської обласної державної адміністрації 50000,00грн.(а.с.16), з яких 16778,00грн. використало всупереч їх цільовому призначенню, а саме на виплату заробітної плати, про що складено акт №06-25/52 (а.с.4-8 ).
За висновком контрольно-ревізійного відділу, відповідачем було порушено "Порядок використання коштів Державного бюджету України на фінансову підтримку агропромислових підприємств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах", затвердженого спільним Наказом Міністерства аграрної політики України та Міністерства фінансів України від 27.02.02р. № 60/138 (який був чинним на момент виникнення спірних правовідносин (далі Порядок).
Відповідно до п.3.1 зазначеного Порядку кошти, виділені на фінансування сільгосппідприємств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах, можуть використовуватись для придбання матеріально-технічних ресурсів, упровадження науково-технічних розробок, спрямованих на інтенсифікацію сільськогосподарського виробництва, насамперед у рослинництві, а також на заходи, що послаблюють негативний вплив несприятливих природно-кліматичних умов конкретного регіону (боротьба з приморозками, посухою, повенями, льодовою кіркою тощо).
Згідно з п.2.1 Порядку рішення щодо визначення сільгосппідприємств, яким надається фінансова підтримка за рахунок коштів державного бюджету, приймається комісією, створеною у Міністерстві агропромислового комплексу Автономної Республіки Крим, головних управліннях сільського господарства і продовольства обласних державних адміністрацій та управлінні сільського господарства і продовольства Севастопольської міської державної адміністрації. Розгляд матеріалів здійснюється комісією раз на рік.
Сільгосппідприємства подають на розгляд комісії, крім іншого, звернення про виділення коштів з визначенням напрямів їх використання.
Як вбачається з копії заяви голови П(ПО)СП ім.Чкалова (а.с.29) про включення до переліку підприємств на отримання фінансової допомоги, в заяві не зазначено напрямів використання бюджетних коштів, що суперечить вищевказаному Порядку.
Однак, з документів наданих відповідачем для отримання фінансової підтримки, зокрема, економічного обгрунтування виділених коштів (а.с.31), вбачається, що кошти необхідні для ефективного використання орних земель, а саме для застосування підвищених норм мінеральних добрив та обов'язкового вапнування кислих грунтів.
В ході проведення перевірки було виявлено нецільове використання бюджетних коштів, що вбачається з пояснень голови підприємства Гарасюти П.В. (а.с.36), а саме кошти були використані не за цільовим призначенням у зв'язку з тим, що необхідно було терміново погасити заборгованість по заробітній платі працівникам П(ПО)СП.
Відповідно до п.п.4.4 того ж Порядку відповідальність за нецільове використання коштів, виділених на фінансову підтримку сільгосппідприємств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах, за достовірність звітності несуть керівники та головні бухгалтери сільгосппідприємств.
Статтею 119 Бюджетного кодексу України від 21 червня 2001 року №2542-ІІІ передбачено, що нецільове використання бюджетних коштів, тобто витрачання їх на цілі, що не відповідають бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України чи рішенням про місцевий бюджет, виділеним бюджетним асигнуванням чи кошторису, має наслідком зменшення асигнувань розпорядникам бюджетних коштів на суму коштів, що витрачені не за цільовим призначенням, і притягнення відповідних посадових осіб до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності у порядку, визначеному законами України. У разі нецільового використання бюджетних коштів, отриманих у вигляді субвенції, зазначені кошти підлягають обов'язковому поверненню до відповідного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Відповідні посадові особи притягаються до відповідальності згідно з законом.
Постановою старшого помічника прокурора Малинського району від 10.12.05 в порушенні кримінальної справи по факту нецільового використання бюджетних коштів, вчиненого службовими особами П(ПО)СП ім.Чкалова, відмовлено на підставі п.2 ст.6 КПК України в зв'язку з відсутністю складу злочину (а.с.8 на звороті).
Заперечення відповідача спростовуються вищезазначеними матеріалами справи та приписами чинного законодавства.
Враховуючи викладене, господарський суд приходить до висновку, що позовні вимоги обгрунтовані, заявлені відповідно до вимог чинного законодавства та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 94, 153-168, 186, 254, п.6 Прикінцевих та перехідних положень КАС України, господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Приватного (приватно-орендного) сілськогосподарського підприємства ім. Чкалова (с. Любовичі Малинського району, код 30853517)
- на користь Державного бюджету України в особі Головного управління Державного казначейства України у Житомирській області (10008, м.Житомир, вул.1 Травня,24, ідентифікаційний код 22060617) - 16778,00грн. бюджетних коштів, використаних не за цільовим призначенням.
Постанова господарського суду Житомирської області набирає законної сили в строки, встановлені ст.254 КАСУ.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня викладення постанови в повному обсязі та подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Дата виготовлення постанови у повному обсязі: 21 червня 2007 року.
Віддрукувати:
1 - в справу
2,3,4 - сторонам
5,6 - прокурору
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2007 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 748360 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мельниченко Ірина Федорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мельниченко Ірина Федорівна
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Терлецька-Байдюк Н.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні