Ухвала
від 20.06.2018 по справі 812/1394/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

6.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

20 червня 2018 року СєвєродонецькСправа № 812/1394/18

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., перевіривши матеріали за позовною заявою ОСОБА_1 до державного реєстратора Козлова Віктора Юрійовича, Луганської філії комунального підприємства "Реєстрації нерухомості та бізнесу", Міністерства юстиції України про визнання незаконними дій, бездіяльності, визнання неправомірним та скасування рішення про державну реєстрацію речових прав,

ВСТАНОВИВ:

22.05.2018 на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до державного реєстратора Козлова Віктора Юрійовича, Луганської філії комунального підприємства Павлинської сільської ради Іванівського району Одеської області Реєстрації нерухомості та бізнесу , Міністерства юстиції України, в якому позивач просив суд визнати незаконним та скасувати рішення № 38285837 від 22.11.2017 державного реєстратора Козлова Юрія Вікторовича акредитованого суб'єкту державної реєстрації Луганська філія КП Реєстрації нерухомості та бізнесу , код ЄДРПОУ 41735404, про державну реєстрацію права власності ПАТ РВС-банк на майновий комплекс Сєвєродонецький льодовий палац спорту.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 23.05.2018 позовну заяву було залишено без руху для усунення недоліків.

31.05.2018 позивачем надано суду уточнену позовну заяву, завірені копії наказів про прийняття на роботу, про призначення в/о директора Льодовий палац спорту та копію попередження про скорочення штату.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 04.06.2018 продовжено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви шляхом надання суду уточненої позовної заяви (та її копій відповідно до кількості учасників справи) із визначенням необхідного кола відповідачів та конкретизацією позовних вимог щодо кожного з них.

15.06.2018 позивачем надано суду уточнену позовну заяву, в якій останній просив суд:

- визнати рішення № 38285837 від 22.11.2017 державного реєстратора Козлова Юрія Вікторовича про державну реєстрацію права власності ПАТ РВС-банк на майновий комплекс Сєвєродонецький льодовий палац спорту неправомірним та скасувати його;

- визнати дії акредитованого суб'єкту державної реєстрації Луганська філія КП Реєстрації нерухомості та бізнесу , код ЄДРПОУ 41735404, щодо державної реєстрації права власності ПАТ РВС-банк на майновий комплекс Сєвєродонецький льодовий палац спорту незаконними;

- визнати незаконною бездіяльність Міністерства юстиції України щодо не скасування державної реєстрації права власності ПАТ РВС-банк на майновий комплекс Сєвєродонецький льодовий палац спорту як здійснену всупереч закону.

В обґрунтування уточнених позовних вимог позивач послався на те, що 22.11.2017 державний реєстратор Козлов Ю.В. акредитованого суб'єкту державної реєстрації Луганська філія КП Реєстрація нерухомості та бізнесу (далі - державний реєстратор Козлов Ю.В.) прийняв рішення № 38285837 про реєстрацію права власності на будівлю Сєвєродонецького Льодового палацу спорту за ПАТ РВС-банк . Підставою виникнення права власності державний реєстратор вказав іпотечний договір № 4083 від 07.09.2005.

Міністерство юстиції України відповідно до статті 7 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень є держателем реєстру та згідно зі статтею 37 цього Закону до повноважень останнього відноситься контроль за законністю реєстраційних дій та скасування рішення про державну реєстрацію прав. Позивач вважає, що ці повноваження Міністерством юстиції України належним чином не виконані.

Вважає рішення державного реєстратора Козлова Ю.В. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 38285837 від 22.11.2017 неправомірним та таким, яке підлягає скасуванню, з огляду на таке.

Між Сєвєродонецькою міською радою та ПАТ РВС-банк існують відносини за договором іпотеки, заставою за яким є будівля Сєвєродонецького Льодового палацу спорту. ПАТ РВС-банк звернувся до суду з позовом про звернення стягнення на майно, однак рішенням Господарського суду Луганської області від 21.09.2016 по справі 913/864/16, залишеним без змін постановою Донецького апеляційного господарського суду від 16.11.2016 року, ПАТ РВС-банк було відмовлено у зверненні стягнення на заставне майно шляхом визнання права власності. Заяви ПАТ РВС-банк про перегляд цих рішень за нововиявленими обставинами були залишені без задоволення.

Позивач вважає, що у державного реєстратора були відсутні передбачені статтею 27 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень підстави для прийняття оскарженого рішення, а зазначена реєстратором у рішенні підстава суперечить частині четвертій статті 33 Закону України Про іпотеку .

Також позивач зазначив, що в даному випадку відсутній спір про право на майно, який відповідно до закону був вирішений чинними рішеннями господарського суду, а позивачем оскаржуються лише владні, управлінські дії суб'єкта державної реєстрації.

Відтак, рішення державного реєстратору є протиправним та стосується прав та інтересів позивача, як в.о. директора палацу, оскільки через незаконну перереєстрацію будівлі Льодового палацу спорту з комунальної права власності територіальної громади міста Сєвєродонецьк в приватну власність ПАТ РВС-банк діяльність комунальної установи припинена та позивачем отримано попередження від 23.04.2018 про подальше звільнення за скороченням штатів.

Розглянувши матеріали адміністративного позову, суд дійшов висновку про наявність підстав для відмови у відкритті провадження в адміністративній справі на підставі пункту 1 частини першої статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), оскільки позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства, з огляду на таке.

З матеріалів справи вбачається, що 22.11.2017 державним реєстратором Козловим Ю.В., Луганська філія комунального підприємства Реєстрація нерухомості та бізнесу на підставі рішення про державну реєстрацію та їх обтяжень № 38285837 від 22.11.2017 вчинено запис про право власності № 23513079 про державну реєстрацію права власності на будівлю Сєвєродонецького Льодового палацу спорту за ПАТ РВС-банк на підставі іпотечного договору № 4083 від 07.09.2005.

Позивач в позовній заяві зазначає про відсутність спору про право, з чим суд не може погодитися з огляду на таке.

Відповідно до частини другої статті 2 Закону України від 22.12.2005 № 3262-IV Про доступ до судових рішень (далі - Закон № 3262) усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання. Судові рішення також можуть публікуватися в друкованих виданнях із додержанням вимог цього Закону.

Судові рішення вважаються офіційно опублікованими за умови посвідчення органом, який забезпечує ведення Реєстру, відповідності судових рішень оригіналам або електронним копіям судових рішень, внесених до Реєстру (частина друга статті 5 Закону № 3262).

Частинами першою та другою статті 3 Закону № 3262 визначено, що для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Єдиний державний реєстр судових рішень (далі - Реєстр) - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.

Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень в провадженні Господарського суду Луганської області перебуває справа № 913/632/17 за позовом керівника Сєвєродонецької місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах Міністерства молоді і спорту України до Сєвєродонецької міської ради Луганської області, Публічного акціонерного товариства РВС Банк , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача - Відділ молоді та спорту Сєвєродонецької міської ради, в якій прокурор просить суд: визнати недійсними п.п. 1, 3 рішення Сєвєродонецької міської ради від 09.08.2005 №2223 Про заходи, спрямовані на отримання кредиту Комунальним підприємством Сєвєродонецктеплокомуненерго ; визнати недійсним Договір іпотеки від 07.09.2005, укладений між Акціонерним комерційним банком ТАС-Комерцбанк та Сєвєродонецькою міською радою, посвідчений приватним нотаріусом Сєвєродонецького міського нотаріального округу 07.09.2005 за реєстровим номером 4083.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 11.06.2018 закрито підготовче провадження у справі № 913/632/17 та призначено справу до судового розгляду по суті на 02.07.2018.

Вивченням зазначених судових рішень Господарського суду Луганської області встановлено, що з метою забезпечення виконання зобов'язань за кредитним договором № 249-К/30 від 31.08.2005 між АКБ ТАС-Комерцбанк та територіальною громадою м. Сєвєродонецька в особі Сєвєродонецької міської ради 07.09.2005 укладено іпотечний договір, зареєстрований в реєстрі за № 4083. Договір посвідчено приватним нотаріусом Сєвєродонецького міського нотаріального округу Луганської області Єпіфанцевою Н.В. та одночасно вказаним приватним нотаріусом у зв'язку з посвідченням договору іпотеки № 4083 накладено заборону відчуження зазначеного в договорі застави нерухомого майна, а саме будівлі Льодового палацу спорту, що знаходиться за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Маяковського, буд. 28, що належить на власності територіальній громаді м. Сєвєродонецька в особі Сєвєродонецької міської ради, до припинення договору іпотеки.

Відповідно до п. 2 договору іпотеки на забезпечення виконання основного зобов'язання Сєвєродонецька міська рада передає в іпотеку АКБ ТАС-Комерцбанк належне на праві власності майно: будівлю Льодового палацу спорту, буд. 28, що по вул. Маяковського, м. Сєвєродонецька, Луганської області.

Актом від 03.07.2015 № 77/07/2015-К приймання - передачі ПАТ РВС Банк прав на активи неплатоспроможного банку ПАТ Омега Банк в порядку правонаступництва передано всі права кредитора у зобов'язаннях за наступними договорами: кредитний договір від 31.08.2005 з КП Сєвєродонецьктеплокомуненерго ; іпотечний договір № 4083 від 07.09.2005 з Сєвєродонецькою міською радою. Таким чином, іпотекодержателем за вказаним договором іпотеки на даний час виступає ПАТ РВС Банк .

З огляду на наведене, станом на дату вирішення питання про відкриття провадження у справі № 812/1394/18 у провадженні Господарського суду Луганської області перебуває справа № 913/632/17 за позовом керівника Сєвєродонецької місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, Міністерства молоді і спорту України до Сєвєродонецької міської ради Луганської області, Публічного акціонерного товариства РВС Банк про зобов'язання визнати недійсним рішення та договору іпотеки, предметом розгляду у якій є, зокрема, договір іпотеки від 07.09.2005 № 4083, укладений між АКБ ТАС-Комерцбанк , правонаступником якого є ПАТ РВС Банк , та Сєвєродонецькою міською радою.

Тобто, у справі № 913/632/17 вирішується спір про право власності на будівлю Льодового палацу спорту, дії відповідачів з приводу державної реєстрації права власності ПАТ РВС-банк на яку оскаржуються позивачем ОСОБА_1

З огляду на наведене, посилання позивача на те, що за його позовом відсутній спір про право на майно, який відповідно до закону був вирішений чинними рішеннями господарського суду, а оскаржуються лише владні, управлінські функції суб'єкта державної реєстрації, є помилковими.

Відповідно до положень частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Пунктом 1 частини першої статті 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно - правових спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно - правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового оскарження.

У постанові Верховного Суду від 30.05.2018 у справі № 804/20798/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Добробуд до реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції, державного реєстратора реєстраційної служби Дніпропетровського МУЮ Лісоволенка Романа Михайловича, про визнання протиправними дій і скасування рішення та свідоцтва про право власності та зобов'язання вчинити певні дії, Великою Палатою Верховного Суду зроблено правовий висновок, що визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно - правових відносин і стосується саме цих відносин. Разом з тим, приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило, майнового, конкретного суб'єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб'єкта владних повноважень.

Висновок щодо розгляду конкретної справи саме в порядку адміністративного судочинства у разі відсутності спору про право на майно і оскарження виключно владних, управлінських рішень та дій державного реєстратора зроблено також Верховним Судом України у постанові від 25.04.2017 у справі № 816/1774/15, про наявність якої, зокрема, зазначає позивач ОСОБА_1 у позовній заяві, обґрунтовуючи звернення з позовом саме до адміністративного суду та посилаючись на відсутність спору про право на Льодовий палац спорту.

Таким чином, враховуючи наявність невирішеного в межах розгляду господарським судом Луганської області справи № 913/632/17 спору про право власності на Льодовий палац спорту, будівля якого є предметом іпотеки за договором іпотеки від 07.09.2005 № 4083, укладений між АКБ ТАС-Комерцбанк , правонаступником якого є ПАТ РВС Банк , та Сєвєродонецькою міською радою, рішення державного реєстратора Козлова Ю.В. від 22.11.2017 № 38285837 про державну реєстрацію права власності ПАТ РВС-банк на Льодовий палац спорту підлягає оскарженню у порядку господарського судочинства особами, права яких порушено таким рішенням.

Верховним Судом в ухвалі від 19.04.2018 у справі № 9901/415/18 зроблено висновок, що КАС регламентує порядок розгляду не всіх публічно - правових спорів, а лише тих, які виникають у результаті здійснення суб'єктом владних повноважень саме управлінських функцій і розгляд яких безпосередньо не віднесено до підсудності інших судів. Не поширюють свою дію ці положення на правові ситуації, що вимагають інших юрисдикційних форм захисту від стверджуваних порушень прав чи інтересів.

З огляду на наведене, спір не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, що є підставою для відмови у відкритті провадження згідно з пунктом 1 частини першої статті 170 КАС України.

Крім того, суд зазначає, що позивачем заявлено вимоги до державного реєстратора Козлова Ю.В. - про визнання неправомірним та скасування рішення від 22.11.2017 № 38285837, до Луганської філії КП Реєстрації нерухомості та бізнесу - про визнання незаконними дій щодо державної реєстрації права власності ПАТ РВС-банк на майновий комплекс Льодовий палац спорту, та до Міністерства юстиції України - про визнання незаконною бездіяльності щодо не скасування державної реєстрації права власності ПАТ РВС-банк на майновий комплекс Льодовий палац спорту як здійсненої всупереч закону.

Ухвалою суду від 23.05.2018 про залишення позовної заяви без руху на виконання вимог пункту 9 частини п'ятої статті 160 КАС України позивачу було запропоновано надати докази порушення оскаржуваними рішенням, діями та бездіяльністю прав позивача, на які позивач посилається у позові.

Так, у тексті позовної заяви позивач ОСОБА_1 зазначає, що є працівником комунальної установи, яка діє в приміщенні Льодового палацу спорту, і на сьогоднішній день призначений в.о. директора Сєвєродонецького Льодового палацу спорту. За твердженням позивача, рішення державного реєстратору є протиправним та стосується його прав та інтересів як в.о. директора палацу, оскільки через незаконну перереєстрацію будівлі Льодового палацу спорту з комунальної права власності територіальної громади міста Сєвєродонецьк в приватну власність ПАТ РВС-банк діяльність комунальної установи припинена та позивачем отримано попередження від 23.04.2018 про подальше звільнення за скороченням штатів.

Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Конституційний Суд України, вирішуючи питання, порушені в конституційному зверненні і конституційному поданні щодо тлумачення частини другої статті 55 Конституції України, в Рішенні від 14 грудня 2011 року № 19-рп/2011 зазначив, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (частина друга статті 3 Конституції України). Для здійснення такої діяльності органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи наділені публічною владою, тобто мають реальну можливість на підставі повноважень, встановлених Конституцією і законами України, приймати рішення чи вчиняти певні дії. Особа, стосовно якої суб'єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист.

Утвердження правової держави відповідно до приписів статті 1, другого речення частини третьої статті 8, статті 55 Основного Закону України полягає, зокрема, у гарантуванні кожному судового захисту прав і свобод, а також у запровадженні механізму такого захисту &?н;...&?н;.

Відносини, що виникають між фізичною чи юридичною особою і представниками органів влади під час здійснення ними владних повноважень, є публічно-правовими і поділяються, зокрема, на правовідносини у сфері управлінської діяльності та правовідносини у сфері охорони прав і свобод людини і громадянина, а також суспільства від злочинних посягань. Діяльність органів влади, у тому числі судів, щодо вирішення спорів, які виникають у публічно-правових відносинах, регламентується відповідними правовими актами.

Рішення, прийняті суб'єктами владних повноважень, дії, вчинені ними під час здійснення управлінських функцій, а також невиконання повноважень, встановлених законодавством (бездіяльність), можуть бути оскаржені до суду відповідно до частин першої, другої статті 55 Конституції України, статей 2, 6 КАС України.

У справі за конституційним поданням щодо офіційного тлумачення окремих положень частини першої статті 4 Цивільного процесуального кодексу України (справа про охоронюваний законом інтерес) Конституційний Суд України в Рішенні від 1 грудня 2004 року № 18-рп/2004 дав визначення поняттю "охоронюваний законом інтерес", який вживається в ряді законів України, у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "право" (інтерес у вузькому розумінні цього слова), який розуміє як правовий феномен, що: а) виходить за межі змісту суб'єктивного права; б) є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони; в) має на меті задоволення усвідомлених індивідуальних і колективних потреб; г) не може суперечити Конституції і законам України, суспільним інтересам, загальновизнаним принципам права; д) означає прагнення (не юридичну можливість) до користування у межах правового регулювання конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом; є) розглядається як простий легітимний дозвіл, тобто такий, що не заборонений законом. Охоронюваний законом інтерес регулює ту сферу відносин, заглиблення в яку для суб'єктивного права законодавець вважає неможливим або недоцільним. &?н;...&?и; поняття "охоронюваний законом інтерес" у всіх випадках вживання його у законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "право" має один і той же зміст.

Отже, обов'язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб'єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених права чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване у звичайних законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб порушення, про яке стверджує позивач, було обґрунтованим.

Вказане підтверджується і нормою частини другої статті 124 Конституції України, в якій закріплено, що юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір. Тобто, обов'язковою умовою для застосування інституту судового захисту має бути наявність юридичного спору між сторонами у справі, тобто порушення однією стороною законних прав та охоронюваних інтересів іншої сторони.

Наведені положення не дозволяють скаржитися щодо законодавства або певних обставин абстрактно, лише тому, що заявники вважають, що начебто певні положення норм законодавства впливають на їх правове становище. Не поширюють свою дію ці положення й на правові ситуації, що вимагають інших юрисдикційних (можливо позасудових) форм захисту від стверджувальних порушень прав чи інтересів.

Таким чином враховуючи наведене нормативне регулювання, право на оскарження індивідуальних актів (рішень, дій, бездіяльності) мають лише особи, права та інтереси яких порушено такими актами.

Позивачем надано копії наказу відділу молоді та спорту Сєвєродонецької міської ради від 03.10.2017 № 233 про прийняття на роботу ОСОБА_1 заступником директора з адміністративно - господарської діяльності Льодового палацу спорту; наказу відділу молоді та спорту Сєвєродонецької міської ради від 11.05.2018 № 92 про призначення ОСОБА_1 виконуючим обов'язки директора Льодового палацу спорту; попередження про скорочення штату працівників Льодового Палацу спорту відділу молоді та спорту Сєвєродонецької міської ради від 23.04.2018 заступнику директора з адміністративно - господарської діяльності ОСОБА_1

З зазначеного попередження про скорочення штату працівників Льодового палацу спорту від 23.04.2018 слідує, що позивачу директором Льодового палацу спорту С.М. Загорулько доведено до відома, що на даний момент функціонування Льодового палацу спорту відділу молоді та спорту Сєвєродонецької міської ради тимчасово припинене згідно Рішення Сєвєродонецької міської ради сьомого скликання сорок третьої (позачергової) сесії № 2420 від 06.04.2018. Тому, відповідно до наказу Відділу молоді та спорту Сєвєродонецької міської ради № 71 від 12.04.2018 та наказу Льодового палацу спорту № 25 від 23.04.2018 Про проведення оптимізації штатного розпису Льодового палацу спорту , 25.06.2018 посада, яку займає позивач, підлягає скороченню відповідно до пункту 1 статті 40 КЗпП України, з дотриманням вимог чинного законодавства України, наданням пільг та компенсацій згідно з Законом, зокрема, вихідної допомоги у розмірі не менше середнього місячного заробітку. Повідомлено, що на даний момент у Льодовому палаці спорту відсутні вакантні посади, які б могли бути запропоновані для подальшого працевлаштування.

Тобто, позивач, звертаючись з даним позовом, стверджує про порушення його прав саме оскаржуваним рішенням державного реєстратора, діями Луганської філії КП Реєстрації нерухомості та бізнесу та бездіяльністю Міністерства юстиції України, в той час як з наданих ОСОБА_1 на пропозицію суду документів вбачається, що позивач має на меті захист своїх трудових прав, а підставами для скорочення його посади та подальшого звільнення, наведеними у попередженні від 23.04.2018, є не вчинення реєстраційних дій, а прийняття Сєвєродонецькою міською радою рішення від 06.04.2018 № 2420 про припинення функціонування Льодового палацу спорту та прийняття відділом молоді та спорту Сєвєродонецької міської ради, Льодовим палацом спорту наказів від 12.04.2018 № 71 та від 23.04.2018 № 25 Про проведення оптимізації штатного розпису Льодового палацу спорту .

Разом з тим, позивач ОСОБА_1 не є суб'єктом правовідносин, що виникли з приводу реєстрації права власності на Льодовий палац спорту за ПАТ "РВС-банк", та здійснення Міністерством юстиції України контролю за діяльністю державного реєстратора саме у наведених правовідносинах.

Правовий висновок стосовно того, що захисту адміністративним судом підлягає фактично порушене право особи у публічно - правових відносинах з відповідачем і саме при здійсненні ним чітко визначених чинним законодавством владних управлінських функцій, що права та свободи, які не є індивідуально вираженими, не підлягають судовому захисту в порядку адміністративного судочинства, і відсутність порушеного права саме оскаржуваним рішенням суб'єкта владних повноважень є підставою для відмови у відкритті провадження у справі згідно з пунктом 1 частини першої статті 170 КАС України, зроблено Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 28.03.2018 у справі № П/9901/370/18.

В ухвалі від 07.05.2018 у справі № 800/530/17 Верховним Судом України зроблено правовий висновок, що право на судовий захист не є абсолютним, законодавцем встановлені випадки, коли коло таких осіб є обмеженим. Процесуальний закон вимагає, щоб у позовній заяві про оскарження нормативно - правового акта позивач, з-поміж іншого, обґрунтував свою належність до суб'єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт. Таке ж правило має застосовуватись і до оскарження правових актів індивідуальної дії. Звертаючись до суду з позовом щодо законності правового акта суб'єкта владних повноважень індивідуального характеру позивач також повинен пояснити, які правові наслідки безпосередньо для нього породжує оскаржене рішення суб'єкта владних повноважень. Захисту у порядку адміністративного судочинства підлягають порушені права особи у публічно - правових відносинах, у яких відповідач реалізовує владні управлінські функції стосовно заявника.

Також зазначено, що правову позицію аналогічного змісту неодноразово висловлював Верховний Суд України, зокрема, у постановах від 15 липня 2014 року у справі № 21-273а14, від 03 лютого 2015 року у справі № 21-617а14, від 12 квітня 2017 року у справі № П/800/589/16. Крім того, позицію щодо права оскаржувати акт індивідуальної дії також висвітлив Верховний Суд у постановах від 14 березня 2018 року у справах № 9901/22/17, № 9901/153/2851 (9901/153/18).

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Оскільки адміністративна процесуальна дієздатність позивача у відносинах, що виникли з приводу прийняття державним реєстратором Козловим Ю.В. рішення від 22.11.2017 № 38285837 про державну реєстрацію права власності ПАТ РВС-банк на майновий комплекс Сєвєродонецький Льодовий палац спорту, вчинення Луганською філією КП Реєстрації нерухомості та бізнесу дій щодо державної реєстрації права власності ПАТ РВС-банк на майновий комплекс Льодовий палац спорту та допущення, на думку позивача, Міністерством юстиції України бездіяльності щодо не скасування державної реєстрації права власності ПАТ РВС-банк на майновий комплекс Льодовий палац спорту, законодавчо обмежена, а також у зв`язку з наявністю спору про право, суд дійшов висновку про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі згідно з пунктом 1 частини першої статті 170 КАС України.

Відповідно до частини п'ятої статті 170 КАС України повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з адміністративним позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Керуючись статтями 5, 19, 170, 248, 256, 294 КАС України, суддя

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора Козлова Віктора Юрійовича, Луганської філії комунального підприємства "Реєстрації нерухомості та бізнесу", Міністерства юстиції України про визнання незаконними дій, бездіяльності, визнання неправомірним та скасування рішення про державну реєстрацію речових прав.

Повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з адміністративним позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СуддяА.Г. Секірська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2018
Оприлюднено23.06.2018
Номер документу74868155
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1394/18

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 23.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні