Постанова
від 18.06.2018 по справі 818/2113/17
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2018 р. м. ХарківСправа № 818/2113/17 Харківський апеляційний адміністративний суд

у складі колегії:

головуючого судді: Калиновського В.А.

суддів: Бондара В.О. , Калитки О. М.

за участю секретаря судового засідання Ковальчук А.С

представник позивача Бушта В.О.

представник відповіжача Ільченко С.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно-торгівельний комплекс "Айсберг" на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 06.03.2018, суддя Є.Д. Кравченко, м. Суми, повний текст складено 15.03.18 по справі № 818/2113/17

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно-торгівельний комплекс "Айсберг"

до Конотопської міської ради Сумської області

про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Спортивно-торгівельний комплекс "Айсберг", звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Конотопської міської ради Сумської області, в якому просив суд: визнати протиправною бездіяльність Конотопської міської ради Сумської області щодо не винесення на розгляд сесії міської ради питання про продаж у власність Товариству з обмеженою відповідальністю Спортивно-торгівельний комплекс Айсберг земельної ділянки 0,9224га, кадастровий номер НОМЕР_1, яка розташована за адресою вул. Братів Лузанів, 41, м. Конотоп, Сумська область для комерційного використання - обслуговування власного об'єкту нерухомості тенісного корту та будівництва і обслуговування спортивного, торгово-розважального комплексу зі штучним льодовим покриттям; зобов'язати Конотопську міську раду Сумської області винести на розгляд сесії міської ради питання про продаж у власність Товариству з обмеженою відповідальністю Спортивно-торгівельний комплекс Айсберг земельної ділянки 0,9224га, кадастровий номер НОМЕР_1, яка розташована за адресою вул. Братів Лузанів, 41, м. Конотоп, Сумська область для комерційного використання - обслуговування власного об'єкту нерухомості тенісного корту та будівництва і обслуговування спортивного, торгово-розважального комплексу зі штучним льодовим покриттям.

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 06.03.2018 року в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно-торгівельний комплекс "Айсберг" відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою позовні вимоги задовольнити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач посилається на порушення судом першої інстанції, при прийнятті рішення, норм процесуального права, а саме: ст. 242 КАС України, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.

Відповідач подав відзив на апеляційну скаргу, в яких він, наполягаючи на законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції, просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.

В судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник позивача, наполягаючи на порушенні судом першої інстанції, при прийнятті рішення, норм матеріального та процесуального права, просив скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою позовні вимоги задовольнити, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.

Представник відповідача, наполягаючи на законності та обгрунтованості рішення суду першої інстанції, просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення осіб, які прибули в судове засідання, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що рішенням Конотопської міської ради від 23 лютого 2011 року надано згоду Товариству з обмеженою відповідальністю Спортивно-торгівельний комплекс Айсберг на викуп земельної ділянки площею 0,9224га по вул. Братів Лузанів, 41 для комерційного використання - обслуговування власного об'єкту нерухомості тенісного корту та будівництва і обслуговування спортивного, торгово-розважального комплексу зі штучним льодовим покриттям та укладання договору купівлі-продажу після проведення робіт по влаштуванню фундаментів під заплановане будівництво, за умов:

2.1 укласти договір купівлі-продажу після проведення робіт по влаштуванню фундаментів під заплановане будівництво;

3. після виконання пункту 2.1. ТОВ "Спортивно-торгівельний комплекс Айсберг" укласти договір про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки в розмірі 0.2 % вартості земельної ділянки, визначеної за нормативного грошовою оцінкою, що становить 6601 (шість тисяч шістсот одна) гривня;

4. зобов'язати відділ земельних ресурсів управління економіки Конотопської міської ради замовити звіти про експертну грошову оцінку земельних ділянок за рахунок авансових внесків (т.1, а.с. 17).

В період з 2012 по 2016 роки ТОВ СТК Айсберг проводилися роботи по влаштуванню фундаментів під заплановане будівництво, що підтверджується технічним паспортом на незавершене будівництво спортивно-торгівельного комплексу від 10.09.2013, декларацією про початок виконання підготовчих робіт від 15.03.2012, договірною ціною на будівництво від 20.08.2010, локальним кошторисом № 2-1-1 від 20.08.2010, відомостями ресурсів до локального кошторису 2-1-1 від 20.08.2010, розрахунком загальновиробничих витрат до локального кошторису 2-1-1, договором підряду № 1-СТКА від 20.08.2010, рахунком-фактурою № 29 від 20.08.2010, актом приймання виконаних будівельних робіт (без обладнання) за жовтень 2011року, актом приймання виконаних будівельних робіт (без обладнання) за вересень 2011 року, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт (та витрати) за вересень 2011 року, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт (та витрати) за жовтень 2011 року, відомостями ресурсів до локального кошторису 2-1-1, договірною ціною на будівництво фундаментів та підсилення основ спортивно- торгівельного комплексу, що виконуються у 2011 році (т. 1 а.с. 184-219).

Листом від 09.08.2016 № 01-24/2550 Конотопська міська рада запропонувала ТОВ СТК Айсберг укласти з Конотопською міською радою договір про сплату авансового внеску для подальшої можливості замовлення експертної грошової оцінки з метою продажу земельної ділянки (т.1 а.с. 109).

26.08.2016 ТОВ СТК Айсберг перераховано на рахунок Конотопської міської ради суму авансового внеску у розмірі 6601, 00 грн., що підтверджується квитанцією від 26.08.2016 № 01-115778 (т. 1 а.с. 77).

21.11.2016 ТОВ СТК Айсберг подано до Конотопської міської ради заяву про надання дозволу про продаж у власність земельної ділянки (т. 1 а.с. 18), звіт про експертно-грошову оцінку земельної ділянки з додатками (т. 1 а.с. 19-68), рецензію на звіт про експертно-грошову оцінку земельної ділянки (т. 1 а.с. 69-75) для розгляду питання стосовно викупу вищезазначеної земельної ділянки на сесії Конотопської міської ради.

24.11.2016 на засіданні постійної комісії з питань архітектури, містобудування, земельних відносин Конотопської міської ради розглянуто питання стосовно викупу вищезазначеної земельної ділянки та рекомендовано винести його на розгляд сесії, що підтверджується протоколом засідання комісії від 24.11.2016 № 17 (т. 1 а.с. 171-173).

24.11.2016 на сесії Конотопської міської ради питання стосовно викупу вищезазначеної земельної ділянки було включено до порядку денного, обговорено та знято з розгляду, що підтверджується витягом з протоколу двадцятої сесії міської ради сьомого скликання від 24.11.2016 (т. 1 а.с. 167-170).

Позивач, вважаючи, що бездіяльність Конотопської міської ради є незаконною та протиправною, чим порушуються законні права та інтереси суб'єкта господарювання ТОВ СТК Айсберг , оскільки останнє вже цілий рік ТОВ СТК Айсберг не може викупити у Конотопської міської ради земельну ділянку для продовження будівництва через протиправну бездіяльність ради, звернувся з даним позовом до суду.

Суд першої інстанції, відмовляючи взадоволенні позову, виходив з того, що Конотопська міська рада як відповідач належним чином довела, що вчинила дії щодо винесення на розгляд сесії питання про продаж вищевказаної земельної ділянки. Правомірність зняття двадцятою сесією Конотопської міської ради сьомого скликання з порядку денного питання продажу земельної ділянки по вул. Братів Лузанів, 41 не була предметом спору у даній справі.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Земельні відносини в Україні, відповідно до статті 3 Земельного кодексу України регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

За приписами ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Порядок продажу земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам встановлено ст.128 Земельного кодексу України.

Відповідно до ст. 128 Земельного Кодексу України продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

До заяви (клопотання) додаються:

а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);

б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

Орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Підставою для відмови в продажу земельної ділянки є:

а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки;

б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;

в) якщо щодо суб'єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності;

г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність;

ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

Відповідно до приписів частини 1 ст. 46 Закону Про місцеве самоврядування в Україні сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Частиною 1 ст. 59 названого Закону визначено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Як свідчать матеріали справи позивачем були вчинені визначені законодавством дії для викупу земельної ділянки у власність, зокрема проведено будівельні роботи, сплачено авансовий внесок в рахунок оплати ціни земельної ділянки, подано до органу місцевого самоврядування необхідний пакет документів.

Водночас, як зазначено у позовній заяві та підтверджено представником позивача у судовому засіданні, підставою звернення до суду стало те, що питання продажу Товариству з обмеженою відповідальністю Спортивно-торгівельний комплекс Айсберг земельної ділянки площею 0,9224га по вул. Братів Лузанів, 41, взагалі не виносилось на розгляд сесії Конотопської міської ради.

Колегія суддів вважає хибними такі твердження позивача, з огляду на наступне.

Так, витягом з протоколу двадцятої сесії міської ради сьомого скликання від 24.11.2016 підтверджується, що питання продажу земельної ділянки по вул. Братів Лузанів, 41 виносилось на розгляд сесії Конотопської міської ради та після обговорення було знято з розгляду.

Згідно із ч. 1 ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб6єкта владних повноважень протиправними та зобовязання утриматися від вчинення певних дій.

Судовому захисту підлягають права, свободи або законні інтереси особи, які були порушені рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень.

У даному випадку факт порушення прав позивача у вигляді бездіяльності щодо невинесення на розгляд сесії питання про викуп земельної ділянки не знайшов свого підтвердження під час судового розгляду справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із ч. 2 ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Колегія суддів зазначає, що Конотопська міська рада як відповідач належним чином довела, що вчинила дії щодо винесення на розгляд сесії питання про продаж вищевказаної земельної ділянки.

При цьому, колегія суддів звертає увагу на те, що правомірність зняття двадцятою сесією Конотопської міської ради сьомого скликання з порядку денного питання продажу земельної ділянки по вул. Братів Лузанів, 41 не була предметом спору у даній справі.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає правомірним та обгрунтованим висновок суду першої інстанції про те, що позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності Конотопської міської ради Сумської області щодо не винесення на розгляд сесії міської ради питання про продаж у власність Товариству з обмеженою відповідальністю Спортивно-торгівельний комплекс Айсберг земельної ділянки 0,9224га, кадастровий номер НОМЕР_1, яка розташована за адресою вул. Братів Лузанів, 41, м. Конотоп, Сумська область для комерційного використання - обслуговування власного об'єкту нерухомості тенісного корту та будівництва і обслуговування спортивного, торгово-розважального комплексу зі штучним льодовим покриттям, та зобов'язання Конотопської міської ради винести на розгляд сесії міської ради це питання є безпідставними, необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

Отже, колегія суддів переглянувши рішення суду першої інстанції, вважає, що при його прийнятті суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи судом апеляційної інстанції, спростовані зібраними по справі доказами та встановленими обставинами, з наведених підстав висновків суду не спростовують.

Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на встановлені обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що рішення Сумського окружного адміністративного суду від 06.03.2018 року по справі 818/2113/17 прийнято з дотриманням норм чинного процесуального та матеріального права і підстав для його скасування не виявлено.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно-торгівельний комплекс "Айсберг" залишити без задоволення.

Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 06.03.2018 по справі № 818/2113/17 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

.

Головуючий суддя (підпис)В.А. Калиновський Судді (підпис) (підпис) В.О. Бондар О.М. Калитка Повний текст постанови складено 22.06.2018.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2018
Оприлюднено23.06.2018
Номер документу74870331
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/2113/17

Рішення від 05.10.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Рішення від 05.10.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 12.07.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Постанова від 17.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 16.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 16.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Постанова від 18.06.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 18.06.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 16.05.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 16.05.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні