Окрема думка
від 21.06.2018 по справі 520/13190/17
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

О К Р Е М А ДУМКА

21 червня 2018 р.м.ОдесаСправа № 520/13190/17

судді Одеського апеляційного адміністративного суду Бойка А.В.

по адміністративній справі № 520/13190/17

Постановою Київського районного суду м.Одеси від 27.11.2017 року відмовлено в задоволенні позову ОСОБА_1 до Одеської міської ради, третя особа ОСОБА_2, про визнання протиправною бездіяльності у формі не проведення земельних торгів при передачі третій особі в оренду земельної ділянки площею 0,0721 га за адресою: АДРЕСА_1 для експлуатації та обслуговування відкритої автостоянки на 50 машиномісць.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, ОСОБА_1 подала апеляційну скаргу.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.06.2018 року апеляційну скаргу задоволено частково, скасовано постанову Київського районного суду м.Одеси від 27.11.2017 року та закрито провадження у справі, роз'яснивши, при цьому, позивачу її право на звернення із даним позовом в порядку цивільного судочинства.

Приймаючи вказану постанову суд апеляційної інстанції виходив з того, що спір у справі, що розглядається, фактично стосується права користування на земельну ділянку фізичних осіб, тобто цивільного права, а тому правовідносини, що виникли між сторонами, регулюються нормами цивільного права. За висновками суду, даний спір не пов'язаний із захистом прав, свобод чи інтересів ОСОБА_1 у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органу місцевого самоврядування, а стосується захисту її приватних інтересів.

Не можу погодитись з висновком суду апеляційної інстанції про наявність підстав для закриття провадження у справі на підставі п.1 ч.1 ст.238 КАС України, у зв'язку з чим, керуючись ч.3 ст.34 КАС України, вважаю за необхідне висловити окрему думку.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальної актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Поняття суб'єкт владних повноважень визначено у статті 4 КАС України , відповідно до якої це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, інший суб'єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Отже, до компетенції адміністративних судів, серед іншого, належать спори фізичних осіб з органом місцевого самоврядування, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів, прийнятих або вчинених ними при здійсненні публічно-владних управлінських функцій.

При визначенні судової юрисдикції щодо вирішення справи суд повинен виходити з характеру спірних правовідносин, прав та інтересів, за захистом яких звернувся позивач, суб'єктного складу сторін, предмету спірних правовідносин.

Предметом спору не є оскарження ОСОБА_1 рішення Одеської міської ради від 16.04.2013 року №3368-VI Про передачу ФОП ОСОБА_2 в оренду земельної ділянки площею 0,0721 га, за адресою: АДРЕСА_1 для експлуатації та обслуговування відкритої автостоянки на 50 машино-місць . Позивач, в якості підстави звернення до адміністративного суду, не вказує жодну обставину, яка могла б свідчити про те, що спір, який є предметом розгляду у справі, є спором про право.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 04.04.2018 року (справа № 539/1957/16-а) дійшла висновку, що з моменту укладення між землекористувачем та органом місцевого самоврядування договору оренди землі припиняються адміністративні відносини між цими суб'єктами, та в подальшому виникають договірні відносини, які характеризуються рівністю їх учасників та свободою договору.

ОСОБА_1 же оскаржує бездіяльність Одеської міської ради щодо проведення земельних торгів при передачі третій особі в оренду вказаної земельної. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про не вчинення відповідачем дій, які він зобов'язаний вчинити в силу вимог ч.2 ст.124 Земельного кодексу України, якою передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів.

Тобто, позовні вимоги стосуються виключно недотримання Одеською міською радою процедури на стадії передачі в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, встановленої ЗК України.

А відтак, вважаю, що у даній справі спір про право відсутній, а дослідженню підлягають виключно дотримання публічно-владних управлінських функцій відповідачем, який у межах спірних правовідносин діє як суб'єкт владних повноважень.

З урахуванням викладеного, виходячи з предмету спірних правові дно син, вважаю помилковим висновок суду апеляційної інстанції щодо закриття провадження у справі.

Суддя: А.В. Бойко

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2018
Оприлюднено26.06.2018
Номер документу74900074
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/13190/17

Постанова від 21.11.2018

Адміністративне

Велика палата Верховного Суду

Саприкіна Ірина Валентинівна

Ухвала від 01.10.2018

Адміністративне

Велика палата Верховного Суду

Саприкіна Ірина Валентинівна

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Ухвала від 19.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Окрема думка від 21.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Постанова від 21.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 21.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні