ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 червня 2018 р. Справа № 820/105/16 Харківський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Ральченка І.М.
суддів: Катунова В.В. , Бершова Г.Є.
за участю секретаря судового засідання Дорошенко Д.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Харківської міської ради на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 23.01.2018, суддя Мельников Р.В., повний текст складено 06.02.18, по справі № 820/105/16
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговельний дім "Олексіївський"
до Управління державного земельного агентства у м.Харкові Харківської області , Управління Держгеокадастру у м. Харкові Харківської області третя особа Харківська міська рада
про визнання протиправними дій та скасування витягу,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговельний дім "Олексіївський" звернулось до суду із позовом, у якому просило визнати протиправними дії Управління державного земельного агентства у м. Харкові Харківської області при складанні витягу з технічної документації земельної ділянки за адресою: місто Харків, проспект Перемоги, 62, загальною площею 0,8280 га № 119 від 24.09.2013; скасувати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 119 від 24.09.2013.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 23.01.2018 року адміністративний позов задоволено.
Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, третя особа подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просила скасувати оскаржуване рішення, прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги заявник посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. При цьому, апелянт зазначає, що суд першої інстанції неповністю з'ясував обставини, які мають значення для справи, у зв'язку з чим дійшов помилкових висновків.
Представники позивача у судовому засіданні доводи апеляційної скарги не підтримали, вважали рішення суду першої інстанції законним ьа таким, що не підлягає скасуванню.
У судовому засіданні представник третьої особи доводи апеляційної скарги підтримав, вважав рішення суду першої інстанції таким, що має бути скасоване із прийняттям нового - про відмову у задоволенні позову.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, вислухавши пояснення учасників судового засідання, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Як встановлено судовим розглядом, на підставі рішення XIV сесії Харківської міської ради XXIV скликання від 24 червня 2003 року №140/03 "Про припинення та надання в користування земельних ділянок юридичним та фізичним особам" ТОВ "Торговельний дім "Олексіївський" надано в оренду строком до 15 травня 2021 року земельну ділянку загальною площею 0,8280 га по проспекту Перемоги, 62 у м. Харків, для експлуатації та обслуговування магазину та складських будівель в межах договору оренди земельної ділянки, реєстраційний № 365/01 від 28.12.2001 року, в тому числі: площею 0,3702 га (на плані ділянка № 1) та площею 0,0396 га (на плані ділянка № 2) під забудовою, площею 0,0524 га (на плані ділянка № 31 під зеленим покриттям, площею 0,3658 га (на плані ділянка № 4) під дорожнім покриттям.
На підставі вказаного рішення, 07 серпня 2003 року між Харківською міською радою та ТОВ "Торговельний дім "Олексіївський" укладено договір оренди землі, який 04 вересня 2003 року зареєстровано у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі за № 6375/03, відповідно до п.1.1 якого орендодавець надає, а орендар приймає в оренду земельну ділянку загальною площею 0,8280 га (ділянка № 1 - 0,3702 га, ділянка № 2 - 0,0396 га, ділянка № 3 - 0,0524 га, ділянка № 4 - 0,3658 га) в тому числі під забудовою 0,4098 га, інших угідь 0,4182 га.
Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 року № 1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року.
Департаментом земельних відносин Харківської міської ради виконано розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності станом на 01.01.2013 року № 129/14; від Управління державного земельного агентства у м. Харкові Харківській області було одержано витяг № 119 від 24.09.2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
За змістом витягу № 119 від 24.09.2013 року при розрахунку застосований коефіцієнт функціонального використання для земель комерційного використання - 2,5; локальний коефіцієнт для зони забруднення атмосферного повітря - 0,96348; локальний коефіцієнт для зони перевищення припустимого рівня шуму - 0,98809; локальний коефіцієнт для ареалів забруднення ґрунтів - 0,99234.
Крім того, судом першої інстанції у зазначеній справі призначено судову оціночно-земельну експертизу, проведення якої доручено Київському НДІ судових експертиз.
Так, відповідно до висновків експертів за результатами проведення експертизи з питань землеустрою від 19.09.2017 року №17487/16-41 функціональне призначення частини земельної ділянки кадастровий номер 6310136300:14:008:0024, яка має дорожнє покриття (на кадастровому плані відображена як ділянка 3) - землі комерційного використання, а функціональне призначення газонів (на кадастровому плані відображена як ділянка 4) - інші землі (землі зелених насаджень загального та спеціального користування); значення коефіцієнту функціонального використання Кф для частини земельної ділянки кадастровий номер 6310136300:14:008:0024, що на кадастровому плані відображена як ділянка 4, визначено не вірно; значення коефіцієнту функціонального використання Кф для частини земельної ділянки кадастровий номер 6310136300:14:008:0024, що на кадастровому плані відображена як ділянка 3, частково визначено не вірно; при формуванні витягу від 24.09.2013 № 119 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 6310136300:14:008:0024 не вірно застосовано значення деяких локальних коефіцієнтів на місцеположення земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони, а саме: у зоні магістралей підвищеного місто формувального значення; у зоні забруднення атмосферного повітря; у зоні перевищення припустимого рівня шуму; в ареалі забруднення ґрунтів; локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони, які не вказані у витязі від 24.09.2013 № 119 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 6310136300:14:008:0024, на вказаній земельній ділянці не діють; за результатами проведеного дослідження встановлено, що орієнтовна площа земельної ділянки кадастровий номер 6310136300:14:008:0024 під забудовою становить 7712 м2; іншими площинами цієї ділянки є газони (380 м2) та незабудовані землі (188 м2).
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем в спірному витягу № 119 від 24.09.2013 встановлені розміри зазначених локальних коефіцієнтів Км3 не у відповідності до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів та рішення Харківської міської ради.
Колегія суддів погоджується із такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 206 Земельного кодексу України передбачено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка.
Згідно з ч. 1 ст. 201 Земельного кодексу України, грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі.
Відповідно до п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Згідно з ч. 1 ст. 13 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться серед іншого у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
За статтею 1 Закону України "Про оцінку землі" нормативна грошова оцінка земельних ділянок це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Під рентним доходом розуміється дохід, який можна отримати із землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки.
Відповідно до ст. 18 Закону України "Про оцінку землі" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій". Держземагентство є такою юридичною особою.
Відповідно до ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Статтею 1 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Згідно з ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до ст. 19 Земельного кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
Розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки проводиться на підставі Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України та Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 року за № 388/12262) (далі - Порядок № 18/15/21/11).
Згідно п. 1.3 Порядку № 18/15/21/11 нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Відповідно до п. 3.1 Порядку № 18/15/21/11 в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Відповідно до п. 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.
Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання визначається як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.
Згідно із п.3.6 Порядку нормативної грошової оцінки земель коефіцієнт, який характеризує місцерозташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою Км = Км1 х Км2 х Км3, де Км1- регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення; Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони); Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Вихідними даними для обчислення Км є генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, плани їх земельно-господарського устрою, матеріали економічної оцінки їх територій.
Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон.
Так, у ході судового розгляду встановлено, що у оскаржуваному витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 119 від 24.09.2013 функціональне використання земельної ділянки, яка знаходиться у користуванні позивача - землі комерційного використання із застосування коефіцієнту за функціональне використання земельної ділянки (Кф) - 2,5.
За змістом розд. 1 Інструкції № 377 у звітах вказують площі земель, що перебувають у власності, постійному і тимчасовому користуванні юридичних та фізичних осіб, за винятком тих площ земель, які надані в тимчасове користування іншим власникам землі і землекористувачам із земель, що перебувають у власності або в постійному користуванні цих юридичних і фізичних осіб.
У звітах вказують площі земель і розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності в межах територій, які входять до адміністративно-територіальних одиниць, у тому числі окремо - в межах населених пунктів, зрошувані та осушені землі, розподіл земель за формами власності.
Розділом ІІ вказаної Інструкції передбачено, що у графі 42 Форми N 6-зем "Звіт про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності" зазначаються дані про землі комерційного та іншого використання землі, які використовуються головним чином комерційними, торговими і відповідними службами - торговими центрами, комерційними банками, автозаправними станціями, ремонтними майстернями, готелями, ресторанами, барами, їдальнями, торговими складами та будівлями органів управління ними. Включати потрібно землі за видами економічної діяльності, вказаними в додатку 3; частину земель, наданих юридичним та фізичним особам для підприємницької діяльності, зазначеної в цьому додатку, а також землі згідно з додатком 4, на яких проводиться підприємницька діяльність.
У графі 43 необхідно зазначати дані про землі громадського призначення - включати землі, на яких не проводиться підприємницька діяльність і які використовують для державного управління (включно - для оборонних потреб), освіти, охорони здоров'я, релігійних організацій, спорту та соціальної допомоги, колективних, громадських та особистих послуг, екстериторіальної діяльності згідно з додатком 4, а також землі згідно з додатком 3, на яких не проводиться підприємницька діяльність.
Отже, віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадилось згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем. 6-зем, 66-зем, 2-зем).
Вказана інструкція визначала порядок заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем. 6а-зем, 6б-зем, 2-зем) на основі класифікації земель Стандартної статистичної класифікації землекористування ЄЕК, розробленої Статистичною комісією та Європейською економічною комісією ООН, та Класифікації видів економічної діяльності ДК 009-96, затвердженої і введеної в дію наказом Держстандарту України від 22 жовтня 1996 р. N 441.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців позивачем здійснюються наступні види діяльності, а саме: Код КВЕД 77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів; Код КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
Згідно із Додатком 3 до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем) вказані види економічної діяльності визнаються такими, що здійснюються з використанням землі у комерційних цілях (у графі 42), а тому за функціональним використанням такі землі відносяться до земель комерційного використання.
Таким чином, оскільки основним видом економічної діяльності ТОВ Торгівельний дім Олексіївський є такий вид економічної діяльності як: землі підприємств, що здійснюють операції з нерухомістю, здавання під найм та послуги юридичним особам (код розділу КВЕД - К), то при розрахунку розміру орендної плати відповідачем було застосовано Кф - 2,5 як для земель комерційного використання.
Представником позивача зазначалось, що відповідачем протиправно визначено у спірному витязі коефіцієнт функціонального використання, оскільки застосування коефіцієнту функціонального призначення у розмірі 2,5 можливе лише щодо земельних ділянок №1 та №2, що знаходяться під забудовою, адже на цих землях розташовано магазин та складські приміщення і саме використання цих земель приносить орендарю безпосередній прибуток. Водночас, застосування такого ж самого коефіцієнту до земельних ділянок №3 та №4 є протиправним, оскільки до них мають застосовуватися інші коефіцієнти: для ділянки №3 - у розмірі 0,5 як для земель, що знаходяться під зеленим покриттям та для ділянки № 4 - у розмірі 0,8 як для земель, що зайняті дорожнім покриттям, та на яких позивач безпосередньо не здійснює свою економічну діяльність.
Колегія суддів зазначає, що такі доводи підтверджені висновками експертів за результатами проведення експертизи з питань землеустрою від 19.09.2017 року №17487/16-41.
Проте, як зазначено в абз. 3 п. 3.5 Порядку № 18/15/21/11 підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання з метою застосування середньозваженого (за площею) значення коефіцієнтів є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.
Слід вказати, що законодавець не дає прямого визначення терміну дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою, однак зі змісту чинного законодавства України слідує, що до таких даних належить технічна документація, визначена в пункті 26 Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 №513 (далі - Порядок проведення інвентаризації).
Так, відповідно до п. 26 Порядку проведення інвентаризації земель, за результатами проведення інвентаризації земель виконавцем робіт складається технічна документація, що включає: 1) технічне завдання на виконання робіт з інвентаризації земель; 2) пояснювальну записку, яка містить коротку характеристику об'єкта інвентаризації, підстави для виконання робіт, реквізити виконавця, опис матеріалів, використаних під час складання технічної документації, зміст і склад виконаних робіт із землеустрою; 3) текстові матеріали: рішення органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим чи органів місцевого самоврядування або суду про проведення інвентаризації земель; копії документів, що містять вихідні дані, які використовувалися під час проведення інвентаризації земель; матеріали топографо-геодезичних вишукувань; додатки, які складаються у формі таблиць і містять дані, зазначені у пунктах 22-23 цього Порядку; пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, і Державному земельному кадастрі; 4) графічні матеріали - робочий і зведений інвентаризаційні плани.
Отже, хоча позивач і користується земельною ділянкою змішаного використання, проте інвентаризація земельної ділянки не проводилась. Таким чином відсутність даних інвентаризації та землеустрою зумовлює неможливість визначення її коефіцієнту функціонального використання як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується із висновками суду першої інстанції про відсутність підстав для визначення у спірному витязі іншого коефіцієнту функціонального використання ніж вказаний у розмірі 2,5.
Стосовно визначення у витязі про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 119 від 24.09.2013 року локальних коефіцієнтів слід зазначити наступне.
Так, у спірному витязі вказано локальний коефіцієнт для зони забруднення атмосферного повітря у розмірі 0,96348; локальний коефіцієнт для зони перевищення припустимого рівня шуму у розмірі 0,98809; локальний коефіцієнт для ареалів забруднення ґрунтів у розмірі 0,99234.
За поясненнями представника третьої особи розрахунок значення коефіцієнтів Км3 (локальні фактори) при наданні витягу з нормативної грошової оцінки окремих земельних ділянок у м. Харкові здійснюється із застосуванням програмного комплексу Нормативна грошова оцінка земель м. Харкова станом на 01.01.2013 в автоматизованому режимі, що є використанням ГІС-технологій, а тому Управління Держземагентства не розраховувало в ручному режимі та не впливало на значення зазначеного коефіцієнту.
Зі змісту дослідницької частини висновку експертів вбачається, що у пп. 5.6.3. п. 5.6. розділу 5 Технічної документації 2013 (том 3, а.с. 155) зазначено, що за ступенем забрудненості атмосферного повітря м. Харкова прийняті наступні значення локальних коефіцієнтів: 1 зона - 0,91; 2 зона - 0,93; 3 зона - 0,95.
Згідно з таблицею 1.7 до Порядку № 18/15/21/11 значення коефіцієнту у зоні забруднення атмосферного повітря має становити в діапазоні 0,80 - 0,95.
Експертами за результатами аналізу наданої на дослідження схеми прояву локальних факторів оцінки "Зони забруднення приземного шару атмосферного повітря" встановлено, що земельна ділянка кадастровий номер 6310136300:14:008:0024, частково розташована в межах зон забруднення атмосферного повітря.
Проте, у зв'язку з нечіткою копією схеми прояву локальних факторів оцінки "Зони забруднення приземного шару атмосферного повітря" експертам не вбачалося можливим визначити частини площі земельної ділянки кадастровий номер 6310136300:14:008:0024 в межах зон забруднення приземного шару атмосферного повітря та, як наслідок, не вбачалося можливим визначити чи у відповідності до Технічної документації 2013 при формуванні ОСОБА_1 № 119 визначено значення коефіцієнту вказаної зони.
При цьому, згідно з таблицею 1.7 Порядку № 18/15/21/11 значення локальних коефіцієнтів визначаються десятковими дробами з розрядом "соті".
У зв'язку з зазначеним при формуванні оскаржуваного витягу розрахунок значення коефіцієнту в зоні забруднення атмосферного повітря проведено не у відповідності до Порядку № 18/15/21/11, оскільки значення вказаного коефіцієнту визначено десятковим дробом більше розряду "соті".
Зі змісту дослідницької частини висновку експертів вбачається, що відповідно до пп. 5.6.5. п. 5.6. розділу 5 Технічної документації 2013 (том 3, а.с. 159) за рівнем перевищення припустимого рівня шуму м. Харків прийняті наступні значення локальних коефіцієнтів: 1 автотранспорту - 0,97; 2 залізниці - 0,96; 3 автотранспорту та залізниці - 0,95; 4 аеропорту - 0,94; 5 аеропорту та автотранспорту - 0,93; 6 аеропорту і залізниці - 0,91.
Згідно з таблицею 1.7 до Порядку № 18/15/21/11 значення коефіцієнту у зоні перевищення припустимого рівня шуму має становити в діапазоні 0,90 - 0,97.
Експертами за результатами аналізу наданої на дослідження схеми прояву локальних факторів оцінки "Зони перевищення припустимого рівня шуму" (том 3 а.с. 2, диск СD-R Аrеnа) встановлено, що земельна ділянка кадастровий номер 6310136300:14:008:0024 частково розташована в межах зони перевищення припустимого рівня шуму (зона автотранспорту - 0,97), а частково за межами зони перевищення припустимого рівня шуму.
Тобто, в даному випадку, в залежності від площі земельної ділянки, яка розташована в межах зони перевищення припустимого рівня шуму, значення локального коефіцієнту в зоні перевищення припустимого рівня шуму має бути не менше 0,97 та не більше 0,99.
У дослідницькій частині висновку вказано, що у зв'язку з нечіткою копією схеми прояву локальних факторів оцінки "Зони перевищення припустимого рівня шуму" не вбачається можливим визначити частини площі земельної ділянки кадастровий номер 6310136300:14:008:0024 в межах зони перевищення припустимого рівня шуму, як наслідок, не вбачається можливим визначити чи у відповідності до Технічної документації 2013 при формуванні спірного витягу визначено значення коефіцієнту вказаної зони.
При цьому, при формуванні витягу розрахунок значення коефіцієнту в зоні перевищення припустимого рівня шуму проведено не у відповідності до Порядку № 18/15/21/11, оскільки значення вказаного коефіцієнту визначено десятковим дробом більше розряду "соті".
Зі змісту дослідницької частини висновку експертів вбачається, що у пп. 5.6.6. п. 5.6. розділу 5 Технічної документації 2013 (т. 3 а.с. 194) зазначено, що для визначення локального фактору в ареалах забруднення ґрунтів прийняті значення локальних коефіцієнтів в діапазоні 0,90-1.
Згідно з таблицею 1.7 до Порядку № 18/15/21/11 значення коефіцієнту в ареалах забруднення ґрунтів має становити в діапазоні 0,90 - 0,95.
Експертами у висновку вказано, що за результатами аналізу схеми прояву локальних факторів оцінки "Ареали забруднення ґрунтів" (т. 3 а.с. 2, диск СD-R Аrеnа) встановлено, що земельна ділянка кадастровий номер 6310136300:14:008:0024, більшою частиною розташована в ареалі забруднення ґрунтів з коефіцієнтом 0,95, а меншою частиною - за межами ареалу забруднення ґрунтів. З огляду на вказане експертами вказано, що, в даному випадку, в залежності від площі земельної ділянки, яка розташована в межах ареалу забруднення ґрунтів, значення локального коефіцієнту в зоні ареалу забруднення ґрунтів має бути не менше 0,96 та не більше 0,99.
При цьому, при формуванні спірного витягу розрахунок значення коефіцієнту в межах ареалу забруднення ґрунтів проведено не у відповідності до Порядку №18/15/21/11, оскільки значення вказаного коефіцієнту визначено десятковим дробом більше розряду "соті".
Крім того, у висновку експертів вказано, що у спірному витязі зазначено, що значення коефіцієнту у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення становить 1,07. При цьому, значення коефіцієнту у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення 1,07 при формуванні витягу було розраховано спеціалістами Управління Держземагентства у м. Харкові з урахуванням того, що земельна ділянка кадастровий номер 6310136300:14:008:0024 в рівних частинах розташована в межах підзони 125 - 1,08 та підзони 250 - 1,06 (1,08+1,06=2,14; 2,14/2=1,07).
Експертами у висновку зазначено, що за результатами аналізу схеми прояву локальних факторів оцінки "Зони магістралей підвищеного містоформувального значення" (т.3 а.с. 2, диск СD-R Аrеnа) встановлено, що земельна ділянка кадастровий номер 6310136300:14:008:0024 дійсно розташована в межах підзони 125 та підзони 250, але не в рівних частинах. Більшою частиною земельна ділянка кадастровий номер 6310136300:14:008:0024 розташована в межах підзони 125 зі значенням локального коефіцієнта 1,08.
У зв'язку з тим, що земельна ділянка кадастровий номер 6310136300:14:008:0024 більшою частиною розташована в межах підзони 125, то значення коефіцієнту у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення буде 1,08, оскільки в даному випадку значення цього коефіцієнту буде більше 1,075 та менше 1,080, і за результатами заокруглення за математичними правилами до "сотих" округлене значення буде 1,08.
Таким чином, виходячи із наведеного, при формуванні витягу № 119 від 24.09.2013 значення коефіцієнту у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення визначено не у відповідності до Технічної документації 2013.
На підставі викладеного, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, що відповідачем в оскаржуваному витягу № 119 від 24.09.2013 встановлені розміри зазначених локальних коефіцієнтів Км3 не у відповідності до Порядку та рішення Харківської міської ради.
При цьому, відповідачем не обґрунтовано застосування вищезазначених коефіцієнтів у розмірах, що перевищують розміри встановлені Порядком.
Таким чином, дії відповідача щодо розрахунку нормативної грошової оцінки вищезазначеної земельної ділянки з урахуванням вказаних значень коефіцієнтів, вчинені з порушенням вимог законодавства, а оскаржуваний ТОВ "Торговельний дім "Олексіївський" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 119 від 24.09.2013 підлягає скасуванню.
На підставі викладеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалене з додержанням норм матеріального і процесуального права, що відповідно до статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст. 245, 246, 250, 315, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Харківської міської ради залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 23.01.2018 по справі № 820/105/16 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя ОСОБА_2 Судді ОСОБА_1 ОСОБА_3 Постанова складена в повному обсязі 25.06.18.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2018 |
Оприлюднено | 27.06.2018 |
Номер документу | 74946758 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Ральченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні