Постанова
від 27.06.2018 по справі 819/425/18
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 червня 2018 рокуЛьвів№ 876/4214/18

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Коваля Р.Й.,

суддів Гудима Л.Я.,

ОСОБА_1,

з участю секретаря судового засідання Чигер І.І.,

представника позивача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Тернопіль на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2018 року (прийняте у м. Тернополі суддею Баранюком А.З.; складене у повному обсязі 02 травня 2018 року) в адміністративній справі № 819/425/18 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Тернопіль до Тернопільської районної державної адміністрації Тернопільської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

У березні 2018 року товариство з обмеженою відповідальністю Торговий дім Тернопіль (далі - ТОВ Торговий дім Тернопіль , Товариство) звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду із вказаним позовом та просило:

- визнати протиправною бездіяльність Тернопільської районної державної адміністрації Тернопільської області (далі - Тернопільська РДА) щодо відмови у проведенні державної реєстрації внесення змін до відомостей про TOB Торговий дім Тернопіль у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр), що не пов'язані зі змінами в установчих документах (стосовно зміни особи керівника та виключення підписанта юридичної особи);

- зобов'язати Тернопільську РДА вчинити дії по внесенню змін до відомостей про TOB Торговий дім Тернопіль у Єдиному державному реєстрі, що не пов'язані зі змінами в установчих документах (стосовно зміни особи керівника та виключення підписанта юридичної особи) на підставі рішення загальних зборів учасників Товариства від 17.02.2018, протокол № 1/18.

Позовні вимоги обгрунтовано тим, що для проведення вказаної реєстраційної дії Товариство надало відповідачу усі необхідні документи, які відповідають вимогам законодавства, тому відмова відповідача провести реєстраційні дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах, з мотивів суперечності документів вимогам конституції та законів України, є протиправною.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2018 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись із зазначеним рішенням, його оскаржило ТОВ Торговий дім Тернопіль , яке вважає, що рішення суду першої інстанції прийняте за невідповідності висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи, та за неправильного застосування норм матеріального права. Тому просило скасувати рішення суду першої інстанції і ухвалити нове рішення, яким його позовні вимоги задовольнити.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що один із учасників Товариства - відкрите акціонерне товариство (далі - ВАТ) Козівський комбікормовий завод на час проведення загальних зборів учасників було ліквідоване без правонаступника, тому голоси, які припадали на його частку, правомірно не були враховані під час голосування.

У судовому засіданні представник апелянта підтримав вимоги апеляційної скарги із аналогічних підстав; просить апеляційну скаргу задовольнити.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників судового розгляду, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до Статуту TOB Торговий дім Тернопіль , станом на 17.02.2018, його учасниками були ВАТ Козівський комбікормовий завод (код ЄДРПОУ 21130818) та приватне підприємство (далі - ПП) ТДТ-Автопром (код ЄДРПОУ 21132272).

Статутний фонд Товариства становить 2 330 817,00 грн; частка ВАТ Козівський комбікормовий завод у статутному фонді Товариства становить 2 307 508,83 грн або 99%; частка ПП ТДТ-Автопром - 23 308,17 грн або 1%.

Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 09.08.2013 у справі про банкрутство № 11/Б-1189 прийнято рішення про ліквідацію ВАТ Козівський комбікормовий завод як юридичної особи, а належні акціонерному товариству корпоративні права не увійшли до складу ліквідаційної маси, передбаченої статтею 26 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , через що 14.01.2014 до Єдиного державного реєстру був внесений запис за № 16391170006000251 про припинення ВАТ Козівський комбікормовий завод як юридичної особи.

У зв'язку із зазначеним, на підставі пункту 6.6.7 розділу 6 Статуту ТОВ Торговий дім Тернопіль , де вказано, що виключною компетенцією зборів є призначення та звільнення директора, 17.02.2018 було проведено загальні збори учасників Товариства, про що складено протокол № 1/18. На загальних зборах учасників Товариства був присутній лише представник ПП ТДТ-Автопром .

Збори звільнили з посади директора Товариства ОСОБА_3; призначили директором Товариства ОСОБА_4 та надали останньому повноваження на здійснення передбачених законодавством дій, пов'язаних із внесенням змін до відомостей про керівника юридичної особи у Єдиному державному реєстрі.

При цьому, Товариство керувалося пунктом 4.8 постанови Пленуму Вищого господарського суду України Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з корпоративних правовідносин від 25.02.2016 № 4, відповідно до якого господарським судам слід мати на увазі, що голоси, які припадають на частку померлого (ліквідованого) учасника, не враховуються під час голосування з питання про прийняття спадкоємця або правонаступника до товариства, під час визначення правомочності загальних зборів для прийняття рішення про прийняття спадкоємця або правонаступника учасника товариства до цього товариства, а також під час вирішення інших питань. Отже, під час встановлення легітимності загальних зборів учасників ТОВ (ТДВ) та наявності кворуму для проведення цих зборів слід враховувати голоси інших учасників товариства, які без голосів, що припадають на частку померлого (ліквідованого) учасника, становлять у сукупності 100% голосів, що мають враховуватися під час визначення кворуму.

З урахуванням викладеного, ТОВ Торговий дім Тернопіль 19.02.2018 звернулося до відділу з питань державної реєстрації Тернопільської РДА із заявою для проведення реєстраційної змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах.

У заяві Товариство просило відповідача внести до Єдиного державного реєстру зміни до відомостей про керівника ТОВ Торговий дім Тернопіль , а саме:

- виключити з Єдиного державного реєстру відомості про ОСОБА_3, як про директора Товариства, повноваження якого були припинені згідно рішення загальних зборів учасників Товариства від 17.02.2018;

- виключити з Єдиного державного реєстру відомості про нього як про підписанта Товариства;

- включити до Єдиного державного реєстру відомості про ОСОБА_4, який призначений директором Товариства згідно рішення цих же загальних зборів учасників Товариства від 17.02.2018.

Для проведення вказаної реєстраційної дії Товариство надало відповідачу:

- реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;

- примірник оригіналу рішення уповноваженого органу управління Товариства про зміну керівника Товариства;

- оригінал квитанції про оплату адміністративного збору;

- документ, що засвідчував повноваження уповноваженої особи Товариства.

Рішенням від 20.02.2018 № 10 відповідач відмовив Товариству у проведенні державної реєстрації внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, на підставі пункту 5 частини першої статті 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , з мотивів суперечності документів вимогам Конституції України та законів України, а саме: протокол загальних зборів учасників Товариства від 17.02.2018 № 1/18 не відповідає вимогам статті 60 Закону України Про господарські товариства в частині повноважності загальних зборів учасників Товариства.

Вважаючи таку відмову відповідача протиправною, Товариство звернулося до суду із цим позовом.

Приймаючи рішення про відмову в задоволенні позову, суд першої інстанції мотивував його тим, що відмовляючи позивачу в проведенні реєстраційної дії, державний реєстратор діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Такі висновки суду першої інстанції, на переконання колегії суддів апеляційного суду, відповідають нормам матеріального права, фактичним обставинам справи і є правильними з огляду на таке.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, регулюються Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755-IV).

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 1 цього Закону державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

За приписами частини другої статті 6 Закону № 755-IV державний реєстратор:

1) приймає документи;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;

4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

5) веде Єдиний державний реєстр;

6) веде реєстраційні справи;

7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Статтею 15 Закону № 755-IV визначено вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації, зокрема, відповідно до пункту 6 частини першої цієї статті, документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству

А частиною четвертою статті 17 Закону № 755-IV встановлено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі подаються такі документи:

- заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

- примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру;

- документ про сплату адміністративного збору.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації (пункт 6 частини другої статті 25 Закону № 755-IV).

Згідно із пунктом 5 частини першої статті 28 Закону № 755-IV підставою для відмови у державній реєстрації є невідповідність документів, поданих для державної реєстрації, вимогам Конституції та законів України.

Як видно із матеріалів справи, підставою для відмови в державній реєстрації внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, було те, що поданий з пакетом інших документів протокол № 1/18 Загальних зборів учасників ТОВ Торговий дім Тернопіль від 17.02.2018 не відповідав вимогам статті 60 Закону України від 19 вересня 1991 року № 1576-XII Про господарські товариства (далі - Закон № 1576-XII) в частині повноважності загальних зборів учасників.

За вимогами частини другої статті 4 та частини першої статті 51 Закону № 1576-XII установчі документи товариства з обмеженою відповідальністю повинні містити відомості про склад учасників, відомості про розмір часток кожного з учасників, розмір, склад та порядок внесення ними вкладів.

Частиною першою статті 58 Закону № 1576-XII передбачено, що вищим органом товариства з обмеженою відповідальністю є загальні збори учасників. Вони складаються з учасників товариства або призначених ними представників.

Відповідно до статті 59 Закону № 1576-XII утворення і відкликання виконавчого та інших органів товариства (директора) відноситься до компетенції загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю.

Згідно із абзацом першим статті 60 Закону № 1576-XII загальні збори учасників вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники, що володіють у сукупності більш як 50 відсотками голосів.

При цьому, пунктом 6.12 Статуту ТОВ Торговий дім Тернопіль передбачено, що збори учасників вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники, що володіють у сукупності більш як 60 відсотками голосів.

Разом з тим, як зазначено вище, на загальних зборах учасників Товариства, що видно із протоколу цих зборів від 17.02.2018 № 1/18 був присутній лише один учасник - ПП ТДТ-Автопром , частка внеску до статутного фонду якого становить 1%, тому відповідно до статті 60 Закону № 1576-XII та пункту 6.12 Статуту ТОВ Торговий дім Тернопіль такі загальні збори не були повноважними.

При цьому, згідно Єдиного державного реєстру та Статуту Товариства ВАТ Козівський комбікормовий завод станом на час виникнення спірних правовідносин залишалося учасником ТОВ Торговий дім Тернопіль ; відомості про припинення його участі в Товаристві (про вихід із Товариства) відсутні.

Оскільки зазначені вище збори не були повноважними, відповідач правомірно не взяв до уваги як належне рішення протокол цих зборів від 17.02.2018 № 1/18 та правомірно відмовив у вчиненні дій по внесенню змін до відомостей про TOB Торговий дім Тернопіль у Єдиному державному реєстрі, що не пов'язані зі змінами в установчих документах (стосовно зміни особи керівника та виключення підписанта юридичної особи) на підставі цього рішення.

За таких обставин колегія суддів приходить до переконання, що місцевий суд повно і всебічно дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює, та погоджується з висновком суду першої інстанції про необхідність відмови у задоволенні позовних вимог.

Статтею 316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З урахуванням викладеного, рішення суду першої інстанції є законним, доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують, тому підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції відсутні.

Керуючись ст.ст. 229, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Тернопіль залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2018 року в адміністративній справі № 819/425/18 - без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя ОСОБА_5 судді ОСОБА_6 ОСОБА_7 Постанова складена у повному обсязі 27 червня 2018 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2018
Оприлюднено28.06.2018
Номер документу74991036
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/425/18

Ухвала від 08.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 16.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 27.06.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 06.06.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Рішення від 25.04.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 16.03.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні