РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
29 травня 2018 року м. Рівне №817/1781/17
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Махаринця Д.Є., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 акціонерного товариства "Українська залізниця" від імені якого діє Регіональна філія "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" доГоловного управління Держгеокадастру в Рівненській області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинення певних дій,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 акціонерне товариство «Українська залізниця» від імені якого діє Регіональна філія «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру в Рівненській області (далі - відповідач) в якому просило суд визнати протиправними дії щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 26.01.2017, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 0,1663 га, кадастровий номер №5621810100:01:015:0067, яка розташована в межах м. Дубровиця, вул. Гагаріна, 22в.д., Рівненської області, цільове призначення для обслуговування будівлі павільйону над арт.свердловиною №1, будівлі насосної станції, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмірі 2,0 та про зобов'язання видати ПАТ «Українська залізниця» регіональна філія «Львівська залізниця» виробничий структурний підрозділ - «Рівненська дистанція колії» витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки (Кф) 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1663га, кадастровий номер №5621810100:01:015:0067, яка розташована в межах м. Дубровиця, вул. Гагаріна 22в.д., Рівненської області, у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.
Ухвалою суду від 11.01.2018 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Судом було встановлено, що у провадженні Рівненського окружного адміністративного суду перебувають адміністративні справи №817/1791/17, №817/1796/17, №817/1801/17, №817/1808/17, №817/1815/17, №817/1821/17 за позовом ОСОБА_1 акціонерного товариства "Українська залізниця" від імені якого діє Регіональна філія "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" до Головного управління Держгеокадастру в Рівненській області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинення певних дій. У всіх вказаних справах відкрито провадження.
Позовні вимоги у вказаних справах є однорідними, заявлені до одного і того самого відповідача, а тому розгляд вказаних позовів в одному провадженні сприятиме процесуальній економії.
Не зважаючи на ту обставину, що предмет оскарження в даних справах є різний, оскаржувані позивачем дії одного й того ж відповідача, ґрунтуються на одних і тих самих обставинах, що випливають з одних і тих самих правовідносин та на обґрунтування своїх вимог позивач покликається на одні й ті ж докази. Тому ухвалою суду від 01.03.2018 було об'єднано в одне провадження позовні вимоги у адміністративних справах №817/1791/17, №817/1796/17, №817/1801/17, №817/1808/17, №817/1815/17, №817/1821/17 шляхом приєднання цих справ до справи №817/1781/17.
Позовні вимоги у адміністративній справі №817/1791/17 - про визнання протиправними дії щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 27.01.2017 коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 1,5222 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00::003:0010, яка розташована по вул. І.Гонча, 1 в м.Здолбунів, Здолбунівського району, Рівненської області, цільове призначення для обслуговування виробничих будівель та споруд, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмір 2,0, та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Рівненській області видати ПАТ "Укрзалізниця" Регіональна філія "Львівська залізниця" виробничий структурний підрозділ "Рівненська дистанція колії" витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1,5222 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00::003:0010, яка розташована по вул. І.Гонча, 1 в м.Здолбунів, Здолбунівського району, Рівненської області у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.
Позовні вимоги у адміністративній справі №817/1796/17 - про визнання протиправними дії щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 07.02.2017 коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 0,0818 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0019, яка розташована в м.Здолбунів, вул.Незалежності, 53-б, Рівненської області, цільове призначення для обслуговування виробничих будівель та споруд, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмір 2,0, та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Рівненській області видати ПАТ "Укрзалізниця" Регіональна філія "Львівська залізниця" виробничий структурний підрозділ "Рівненська дистанція колії" витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 0,0818 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0019, яка розташована в м.Здолбунів, вул.Незалежності, 53-б, Рівненської області у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.
Позовні вимоги у адміністративній справі №817/1801/17 - про визнання протиправними дії щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 25.01.2017 №24/86-17 коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 1,9 га, кадастровий номер 5620880900:01:006:0001, яка розташована в межах с.Біле, Володимирецького району, Рівненської області, цільове призначення для забезпечення функціонування залізничного транспорту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмір 2,0, та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Рівненській області видати ПАТ "Укрзалізниця" Регіональна філія "Львівська залізниця" виробничий структурний підрозділ "Рівненська дистанція колії" витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1,9 га, кадастровий номер 5620880900:01:006:0001, яка розташована в межах с.Біле, Володимирецького району, Рівненської області у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.
Позовні вимоги у адміністративній справі №817/1808/17 - про визнання протиправними дії щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 07.02.2017 коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 3,1808 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:014:0107, яка розташована на території Здолбунівської міської ради, Рівненської області, цільове призначення для здійснення перевезень пасажирів та вантажів, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмір 2,0, та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Рівненській області видати ПАТ "Укрзалізниця" Регіональна філія "Львівська залізниця" виробничий структурний підрозділ "Рівненська дистанція колії" витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 3,1808 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:014:0107, яка розташована на території Здолбунівської міської ради, Рівненської області у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.
Позовні вимоги у адміністративній справі №817/1815/17 - про визнання протиправними дії щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 07.02.2017 коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 0,1038 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0038, яка розташована на території Здолбунівської міської ради, Рівненської області, цільове призначення для здійснення перевезень пасажирів та вантажів, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмір 2,0, та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Рівненській області видати ПАТ "Укрзалізниця" Регіональна філія "Львівська залізниця" виробничий структурний підрозділ "Рівненська дистанція колії" витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1038 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0038, яка розташована на території Здолбунівської міської ради, Рівненської області у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.
Позовні вимоги у адміністративній справі №817/1821/17 - про визнання протиправними дії щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 07.02.2017 коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 0,0110 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:005:0079, яка розташована в межах м.Здолбунів, на території Здолбунівської міської ради, Рівненської області, цільове призначення для обслуговування водонапірної башти, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмір 2,0, та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Рівненській області видати ПАТ "Укрзалізниця" Регіональна філія "Львівська залізниця" виробничий структурний підрозділ "Рівненська дистанція колії" витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,0110 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:005:0079, яка розташована в межах м.Здолбунів, на території Здолбунівської міської ради, Рівненської області у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідно до п. 5 Розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за №1011/18306, для земель із цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту Код КВЦПЗ 12.01, застосовується Кф із значенням 1,0, посилаючись при цьому на п. 4 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про державний земельний кадастр» , згідно з якою відомості про земельні ділянки, зареєстровані в Державному земельному кадастрі до набрання чинності цим Законом, підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.
Відповідачем через відділ документального забезпечення суду (канцелярію) подано відзив на позовну заяву, в якому позов не визнав з підстав викладених у відзиві та просив відмовити у задоволені позову повністю. Зазначає, що у відомостях Державного земельного кадастру України щодо спірних земельних ділянок відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель, визначений відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548. Крім того, відповідно до п.2 Примітки до додатку 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777, для земельних ділянок, щодо яких у відомостях Державного земельного кадастру України відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель, визначеного у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0. Таким чином, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), із зазначенням 1,0 може бути застосований лише після встановлення для спірних земельних ділянок коду Класифікації видів цільового призначення земель, на підставі заяви позивача.
Суд розглядає справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні), з особливостями, визначеними ст.ст. 262-263 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Дослідивши подані письмові докази, судом встановлено, що відповідно до копій Державних актів на право постійного користування земельними ділянками, позивач є постійним користувачем спірних земельних ділянок.
Згідно із наявної копії витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку вищевказаних земельних ділянок, судом встановлено, що посадовою особою зазначений коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0.
Оскільки позивачу були не зрозумілі підстави зазначення у витягу коефіцієнту 2,0, він звернувся до відповідача за роз'ясненням, на який отримав відповідь "Про приведення у відповідність кодів цільового призначення» .
Вказаною відповіддю позивачу було рекомендовано звернутися до Державного кадастрового реєстратора, через ЦНАП, із заявою про внесення змін до відомостей про земельну ділянку за формою згідно з додатком 12 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №105, до якої також додати електронний документ із визначеним цільовим призначенням земельної ділянки.
Суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності, офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.
З'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, здійснивши системний аналіз нормативно-правових актів, які підлягають до застосування при наданні правової оцінки спірним правовідносинам, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову з огляду на наступне.
Законодавство, що застосовується до спірних правовідносин в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин: Закон України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 № 1378-IV; Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777; Закон України «Про державний земельний кадастр» від 07.07.2011 року №3613-VI; Класифікація видів цільового призначення земель, затверджена Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548 зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за №1011/18306; Порядок ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051.
Відповідно до статтей 5, 13 Закону № 1378-IV від 11.12.2003, грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності тощо.
За правилами статті 18 Закону 1378-IV від 11.12.2003, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Згідно з п. 1 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що утримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Відповідно до п. 3 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою:
В х Нп
Цн = ----------- х Кф х Км,
Нк
де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);
В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);
Нп - норма прибутку (6%);
Нк - норма капіталізації (3%);
Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.
Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Згідно із п. 5 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306.
Суд звертає увагу на пункт 2 приміток до додатку 1 Порядку, яким визначаються значення коефіцієнтів функціонального використання земель, а саме: у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.
Тобто, застосування коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф), із значенням 2,0 відбувається за умов, коли у відомостях Державного земельного кадастру відсутні дані про встановлення коду цільового призначення земельної ділянки, визначеного у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548.
Судом встановлено, що згідно з даними Державних актів на право постійного користування земельними ділянками, інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, код Класифікації видів цільового призначення земель щодо спірних земельних ділянок - відсутній.
ОСОБА_1 кадастрової карти також підтверджують факт відсутності коду Класифікації видів цільового призначення земель, визначений на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, як того вимагає п. 5 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.
Доводи позивача, що підставою визначення коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) є певне цільове призначення земельної ділянки, яке вказане у правовстановлюючих документах, є помилковими, оскільки нормами Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, визначення зазначеного коефіцієнта пов'язано із застосуванням саме коду цільового призначення земельної ділянки, визначеного у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548. Відсутність вказаного коду є підставою для застосування лише коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2.0.
Відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Згідно із нормою ст. 20 Закону № 1378-IV від 11.12.2003, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, який видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Враховуючи, що у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код класифікації видів цільового призначення спірних земельних ділянок, головним спеціалістом відділу землеустрою, охорони та ринку земель, у передбачений законодавством спосіб був виданий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, кадастровий номер №5621810100:01:015:0067, №56:226:101:00:00:003:0010, №56:226:101:00:00:003:0019, №5620880900:01:006:0001, №56:226:101:00:00:014:0107, №56:226:101:00:00:003:0038, №56:226:101:00:00:005:0079, у якому при розрахунку нормативної грошової оцінки був правомірно застосований коефіцієнт функціонального використання Кф - 2,0, як того вимагає Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.
Відповідно до п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про державний земельний кадастр» , у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом, у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.
Судом встановлено, що в автоматизованому порядку було перенесено до Державного земельного кадастру всі наявні відомості про земельні ділянки за кадастровими номерами №5621810100:01:015:0067, №56:226:101:00:00:003:0010, №56:226:101:00:00:003:0019, №5620880900:01:006:0001, №56:226:101:00:00:014:0107, №56:226:101:00:00:003:0038, №56:226:101:00:00:005:0079.
Разом з тим, оскільки до набрання чинності Закону України «Про державний земельний кадастр» у відомостях Державного реєстру земель про дані земельні ділянки був відсутній код класифікації видів цільового призначення, то відповідно він не міг бути перенесений до Державного земельного кадастру.
Відповідно до пунктів 117, 118, 138 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051, відомості (зміни до них) про зареєстровані земельні ділянки вносяться до державного земельного кадастру в разі: внесення змін до відомостей про земельну ділянку; внесення нових (додаткових) відомостей про земельну ділянку, а також виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру.
Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області надало роз'яснення позивачу на його звернення «Про приведення у відповідність кодів цільового призначення» , якою рекомендовано позивачеві звернутися до Державного кадастрового реєстратора, через ЦНАП, із заявою відповідної форми про внесення змін до відомостей про земельну ділянку за формою згідно з додатком 12 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 105, до якої необхідно також додати електронний документ із визначеним цільовим призначенням земельної ділянки.
Суд вважає вказані дії відповідача правомірними, оскільки відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, з метою внесення даних до Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів, оформлюється електронний документ відповідно до вимог Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051.
Роз'ясненнями Держгеокадастру від 03.02.2017 №22-28-0.21-1591/2-17, з метою забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення та врегулювання питання приведення у відповідність до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548 (КВЦПЗ), інформації про цільове призначення земельних ділянок у випадку наявності у Державному земельному кадастрі застарілої інформації з Українського класифікатора цільового використання землі або відсутності про підрозділ коду КВЦПЗ рекомендовано наступне: при надходженні до Державного кадастрового реєстратора від власника чи користувача земельної ділянки заяви про внесення змін до відомостей про неї за формою згідно з додатком 12 до Порядку, електронного документа з визначеним цільовим призначенням земельної ділянки відповідно до КВЦПЗ та листа Управління/Відділу Головного управління Держгеокадастру в області у відповідному районі/місті за підписом керівника структурного підрозділу, який надається на запит власника, користувача земельної ділянки або розробника електронного документа з врахуванням матеріалів по формуванню земельної ділянки щодо можливості визначення цільового призначення земельної ділянки відповідно до КВЦПЗ, Державний кадастровий реєстратор вносить відповідні зміни до відомостей про зареєстровану земельну ділянку.
Аналізуючи зазначені вище норми законодавства, суд дійшов висновку, що відповідач позбавлений права самостійно визначати цільове призначення земельних ділянок у випадку наявності у Державному земельному кадастрі застарілої інформації з Українського класифікатора цільового використання землі або відсутності коду класифікації видів цільового призначення відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548.
Позивач заяв до державного кадастрового реєстратора про внесення змін до відомостей про цільове призначення земельної ділянки не подавав, що не заперечується учасниками справи.
За наведених обставин, факт наявності у позивача порушеного права не знайшов свого підтвердження у ході судового розгляду, тому позовні вимоги не підлягають до задоволення.
Відповідно до вимог ст. 139 КАС України, підстави для відшкодування судових витрат у суду відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В :
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 акціонерного товариство "Українська залізниця" від імені якого діє Регіональна філія "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" до Головного управління Держгеокадастру в Рівненській області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинення певних дій стосовно земельних ділянок за кадастровими номерами №5621810100:01:015:0067, №56:226:101:00:00:003:0010, №56:226:101:00:00:003:0019, №5620880900:01:006:0001, №56:226:101:00:00:014:0107, №56:226:101:00:00:003:0038, №56:226:101:00:00:005:0079 відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Махаринець Д.Є.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2018 |
Оприлюднено | 03.07.2018 |
Номер документу | 75045285 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Махаринець Д.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні