Постанова
від 28.11.2018 по справі 817/1781/17
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2018 рокуЛьвів№857/1573/18

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді: Матковської З.М.,

суддів: Бруновської Н.В., Затолочного В.С.,

при секретарі судового засідання: Дутка І.С.

з участю представників: позивача Завалишина Ю.О., відповідача Верещун Л.В

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції в м. Львові апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства Українська залізниця від імені якого діє Регіональна філія Львівська залізниця ПАТ Укрзалізниця на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 29 травня 2018 року у справі №817/1781/17, винесене головуючим суддею Махаринец Д.Є., справа розглянута в порядку спрощеного позовного провадження, за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства Українська залізниця від імені якого діє Регіональна філія Львівська залізниця ПАТ Укрзалізниця до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинення певних дій,-

В С Т А Н О В И В:

Публічне акціонерне товариство Українська залізниця від імені якого діє Регіональна філія Львівська залізниця ПАТ Укрзалізниця (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру в Рівненській області (далі - відповідач) в якому просило суд визнати протиправними дії щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 26.01.2017, коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 0,1663 га, кадастровий номер №5621810100:01:015:0067, яка розташована в межах м. Дубровиця, вул. Гагаріна, 22в.д., Рівненської області, цільове призначення для обслуговування будівлі павільйону над арт.свердловиною №1, будівлі насосної станції, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмірі 2,0 та про зобов'язання видати ПАТ Українська залізниця регіональна філія Львівська залізниця виробничий структурний підрозділ - Рівненська дистанція колії витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки (Кф) 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1663га, кадастровий номер №5621810100:01:015:0067, яка розташована в межах м. Дубровиця, вул. Гагаріна 22в.д., Рівненської області, у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.

Судом було встановлено, що у провадженні Рівненського окружного адміністративного суду перебувають адміністративні справи №817/1791/17, №817/1796/17, №817/1801/17, №817/1808/17, №817/1815/17, №817/1821/17 за позовом Публічного акціонерного товариства Українська залізниця від імені якого діє Регіональна філія Львівська залізниця ПАТ Укрзалізниця до Головного управління Держгеокадастру в Рівненській області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинення певних дій. У всіх вказаних справах відкрито провадження. Позовні вимоги у вказаних справах є однорідними, заявлені до одного і того самого відповідача, а тому розгляд вказаних позовів в одному провадженні сприятиме процесуальній економії.

Не зважаючи на ту обставину, що предмет оскарження в даних справах є різний, оскаржувані позивачем дії одного й того ж відповідача, ґрунтуються на одних і тих самих обставинах, що випливають з одних і тих самих правовідносин та на обґрунтування своїх вимог позивач покликається на одні й ті ж докази. Тому ухвалою суду від 01.03.2018 було об'єднано в одне провадження позовні вимоги у адміністративних справах №817/1791/17, №817/1796/17, №817/1801/17, №817/1808/17, №817/1815/17, №817/1821/17 шляхом приєднання цих справ до справи №817/1781/17.

Позовні вимоги у адміністративній справі №817/1791/17 - про визнання протиправними дії щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 27.01.2017 коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 1,5222 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0010, яка розташована по вул. І.Гонча, 1 в м.Здолбунів, Здолбунівського району, Рівненської області, цільове призначення для обслуговування виробничих будівель та споруд, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмір 2,0, та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Рівненській області видати ПАТ Укрзалізниця Регіональна філія Львівська залізниця виробничий структурний підрозділ Рівненська дистанція колії витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1,5222 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0010, яка розташована по вул. І. Гонча, 1 в м. Здолбунів, Здолбунівського району, Рівненської області у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.

Позовні вимоги у адміністративній справі №817/1796/17 - про визнання протиправними дії щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 07.02.2017 коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 0,0818 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0019, яка розташована в м. Здолбунів, вул. Незалежності, 53-б, Рівненської області, цільове призначення для обслуговування виробничих будівель та споруд, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмір 2,0, та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Рівненській області видати ПАТ Укрзалізниця Регіональна філія Львівська залізниця виробничий структурний підрозділ Рівненська дистанція колії витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 0,0818 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0019, яка розташована в м. Здолбунів, вул. Незалежності, 53-б, Рівненської області у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.

Позовні вимоги у адміністративній справі №817/1801/17 - про визнання протиправними дії щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 25.01.2017 №24/86-17 коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 1,9 га, кадастровий номер 5620880900:01:006:0001, яка розташована в межах с. Біле, Володимирецького району, Рівненської області, цільове призначення для забезпечення функціонування залізничного транспорту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмір 2,0, та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Рівненській області видати ПАТ Укрзалізниця Регіональна філія Львівська залізниця виробничий структурний підрозділ Рівненська дистанція колії витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1,9 га, кадастровий номер 5620880900:01:006:0001, яка розташована в межах с.Біле, Володимирецького району, Рівненської області у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.

Позовні вимоги у адміністративній справі №817/1808/17 - про визнання протиправними дії щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 07.02.2017 коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 3,1808 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:014:0107, яка розташована на території Здолбунівської міської ради, Рівненської області, цільове призначення для здійснення перевезень пасажирів та вантажів, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмір 2,0, та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Рівненській області видати ПАТ Укрзалізниця Регіональна філія Львівська залізниця виробничий структурний підрозділ Рівненська дистанція колії витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 3,1808 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:014:0107, яка розташована на території Здолбунівської міської ради, Рівненської області у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.

Позовні вимоги у адміністративній справі №817/1815/17 - про визнання протиправними дії щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 07.02.2017 коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 0,1038 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0038, яка розташована на території Здолбунівської міської ради, Рівненської області, цільове призначення для здійснення перевезень пасажирів та вантажів, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмір 2,0, та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Рівненській області видати ПАТ Укрзалізниця Регіональна філія Львівська залізниця виробничий структурний підрозділ Рівненська дистанція колії витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1038 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:003:0038, яка розташована на території Здолбунівської міської ради, Рівненської області у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.

Позовні вимоги у адміністративній справі №817/1821/17 - про визнання протиправними дії щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 07.02.2017 коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки площею 0,0110 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:005:0079, яка розташована в межах м. Здолбунів, на території Здолбунівської міської ради, Рівненської області, цільове призначення для обслуговування водонапірної башти, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), у розмір 2,0, та зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Рівненській області видати ПАТ Укрзалізниця Регіональна філія Львівська залізниця виробничий структурний підрозділ Рівненська дистанція колії витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 1,0 при визначенні даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,0110 га, кадастровий номер 56:226:101:00:00:005:0079, яка розташована в межах м. Здолбунів, на території Здолбунівської міської ради, Рівненської області у розмірі як для земель транспорту для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідно до п. 5 Розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за №1011/18306, для земель із цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту Код КВЦПЗ 12.01, застосовується Кф із значенням 1,0, посилаючись при цьому на п. 4 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України Про державний земельний кадастр , згідно з якою відомості про земельні ділянки, зареєстровані в Державному земельному кадастрі до набрання чинності цим Законом, підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 29 травня 2018 року В задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариство Українська залізниця від імені якого діє Регіональна філія Львівська залізниця ПАТ Укрзалізниця до Головного управління Держгеокадастру в Рівненській області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинення певних дій стосовно земельних ділянок за кадастровими номерами №5621810100:01:015:0067, №56:226:101:00:00:003:0010, №56:226:101:00:00:003:0019, №5620880900:01:006:0001, №56:226:101:00:00:014:0107, №56:226:101:00:00:003:0038, №56:226:101:00:00:005:0079 відмовлено повністю.

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, позивачем подана апеляційна скарга, в якій зазначає, що суд першої інстанції розглянув з порушенням норм матеріального і процесуального права, судове рішення є таким, що прийнято без з'ясування суттєвих обставин справи, які стосуються предмету спору, без дійсних обставин справи, підтверджених належними і допустимими доказами та необґрунтовані судом нормами права, що регулюють спірні правовідносини, а висновки суду є такими, що не відповідають фактичним обставинам справи і характеру спірних правовідносин. Позивачем доведено, що у Державному земельному кадастрі містяться відомості про те, що земельні ділянки з кадастровими номерами: №5621810100:01:015:0067, №56:226:101:00:00:003:0010, №56:226:101:00:00:003:0019, №5620880900:01:006:0001, №56:226:101:00:00:014:0107, №56:226:101:00:00:003:0038, №56:226:101:00:00:005:0079 відносяться до земель транспорту, позаяк вони надані в постійне користування підприємству залізничного транспорту - ПАТ Укрзалізниця для виконання покладених на нього завдань щодо експлуатації, ремонту і розвитку об'єктів залізничного транспорту. В Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно міститься інформація про цільове призначення вказаних земельних ділянок, яка дозволяє однозначно стверджувати, що ці ділянки призначені саме для розміщення і експлуатації споруд залізничного транспорту. Відповідно до цього, такі землі відносяться до підрозділу 12.01 розділу 12 Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №548 від 23.07.2010. зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за №1011/18306. Відповідач направляючи позивачу витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок №5621810100:01:015:0067, №56:226:101:00:00:003:0010, №56:226:101:00:00:003:0019, №5620880900:01:006:0001, №56:226:101:00:00:014:0107, №56:226:101:00:00:003:0038, №56:226:101:00:00:005:0079 повинен був у формулі: Цн = В х Нп : Нк х Кф х Км, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки - Кф застосувати із значенням - 1,0. Натомість, при здійсненні нормативної грошової оцінки відповідних земельних ділянок відповідачем застосовано Кф із значенням - 2,0, а це. відповідно, зумовило і значно більший показник нормативної грошової оцінки земель, що негативно вплинуло на права і охоронювані обов'язки позивача, зокрема щодо сплати земельного податку, розмір якого напряму залежить від розміру нормативної грошової оцінки землі. Відповідачем порушено вимоги Закону України Про оцінку землі застосовуючи Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №489 від 25.11.2016, оскільки доказів щодо виготовлення технічної документації відповідачем не було надано. Зазначає, що відповідачем не забезпечено використання Класифікації видів цільового призначення земель при веденні Державного земельного кадастру, тобто не виконано вимоги п. 2 наказу Державного комітету України із земельних ресурсів №548 від 23.07.2010, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за №1011/18306, і в той же час, відповідальність за це перекладена на позивача шляхом застосування примітки додатку №1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №489 від 25.11.2016. Земельні ділянки №5621810100:01:015:0067, №56:226:101:00:00:003:0010, №56:226:101:00:00:003:0019, №5620880900:01:006:0001, №56:226:101:00:00:014:0107, №56:226:101:00:00:003:0038, №56:226:101:00:00:005:0079 були сформовані з присвоєнням їм кадастрового номера до 01.01.2013 та з видачею позивачу Державних актів на право постійного користування земельною ділянкою. Пунктом 4 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про Державний земельний кадастр №3613-УІ від 07.07.2011. який набрав чинності з 1 січня 2013 року, передбачалося, що у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення. Відповідно до цього, позивач не подавав державному кадастровому реєстраторові жодних заяв, а тому й не міг вказувати йому про категорію земель, цільове призначення земельної ділянки та вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель. У зв'язку із цим, відповідач, застосовуючи при проведенні нормативної грошової оцінки земельний ділянок, що перебувають в користуванні позивача, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) із значенням 2,0 через те, що у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, діяв всупереч меті, з якою йому надані відповідні повноваження. Такі дії не відповідають засадам добросовісності, позаяк відповідальність за неналежне виконання суб'єктом владних повноважень своїх функцій, фактично перекладається на суб'єкта господарювання, від волі якого не залежить виконання таких функцій, у вигляді безпідставного збільшення йому розміру нормативної грошової оцінки землі, і як наслідок, земельного податку. Просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення про задоволення позову в повному обсязі.

Відзив на апеляційну скаргу відповідачем поданий не був. Відповідно до ч. 4 ст. 304 КАС України, відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.

В судовому засіданні апеляційного розгляду справи представник апелянта апеляційну скаргу підтримав з підстав зазначених у скарзі, просив апеляційну скаргу задовольнити, рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача проти апеляційної скарги заперечив, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судом встановлено та з матеріалів справи слідує наступне. Відповідно до копій Державних актів на право постійного користування земельними ділянками, позивач є постійним користувачем спірних земельних ділянок.

Згідно із наявної копії витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку вищевказаних земельних ділянок, судом встановлено, що посадовою особою зазначений коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,0.

Оскільки позивачу були не зрозумілі підстави зазначення у витягу коефіцієнту 2,0, він звернувся до відповідача за роз'ясненням, на який отримав відповідь Про приведення у відповідність кодів цільового призначення .

Вказаною відповіддю позивачу було рекомендовано звернутися до Державного кадастрового реєстратора, через ЦНАП, із заявою про внесення змін до відомостей про земельну ділянку за формою згідно з додатком 12 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №105, до якої також додати електронний документ із визначеним цільовим призначенням земельної ділянки.

Суд першої інстанції в задоволенні позову відмовив з тих підстав, що відповідач позбавлений права самостійно визначати цільове призначення земельних ділянок у випадку наявності у Державному земельному кадастрі застарілої інформації з Українського класифікатора цільового використання землі або відсутності коду класифікації видів цільового призначення відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548.

Апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального права та обставинам справи з огляду на наступне.

Законодавство, що застосовується до спірних правовідносин в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин: Закон України Про оцінку земель від 11.12.2003 №1378-IV; Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777; Закон України Про державний земельний кадастр від 07.07.2011 року №3613-VI; Класифікація видів цільового призначення земель, затверджена Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548 зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за №1011/18306; Порядок ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051.

Відповідно до статей 5, 13 Закону України Про оцінку земель №1378-IV від 11.12.2003, грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності тощо.

Відповідно до ст. 18 цього Закону, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Згідно з п. 1 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що утримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Відповідно до п. 3 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою:

В х Нп

Цн = ----------- х Кф х Км,

Нк

де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);

В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);

Нп - норма прибутку (6%);

Нк - норма капіталізації (3%);

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.

Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

Згідно із п. 5 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306.

Суд першої інстанції вірно вказав, що відповідно до п. 2 приміток до додатку 1 Порядку, яким визначаються значення коефіцієнтів функціонального використання земель, а саме: у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.

Таким чином, застосування коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф), із значенням 2,0 відбувається за умов, коли у відомостях Державного земельного кадастру відсутні дані про встановлення коду цільового призначення земельної ділянки, визначеного у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548.

Судом встановлено, що згідно з даними Державних актів на право постійного користування земельними ділянками, інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, код Класифікації видів цільового призначення земель щодо спірних земельних ділянок - відсутній.

Дані Публічної кадастрової карти також підтверджують факт відсутності коду Класифікації видів цільового призначення земель, визначений на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548, як того вимагає п. 5 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.

Доводи апелянта про те, що підставою визначення коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) є певне цільове призначення земельної ділянки, яке вказане у правовстановлюючих документах, є невірними, оскільки нормами Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, визначення зазначеного коефіцієнта пов'язано із застосуванням саме коду цільового призначення земельної ділянки, визначеного у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548. Відсутність вказаного коду є підставою для застосування лише коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2.0.

Відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Згідно із нормою ст. 20 Закону №1378-IV від 11.12.2003, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, який видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Враховуючи, що у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код класифікації видів цільового призначення спірних земельних ділянок, головним спеціалістом відділу землеустрою, охорони та ринку земель, у передбачений законодавством спосіб був виданий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, кадастровий номер №5621810100:01:015:0067, №56:226:101:00:00:003:0010, №56:226:101:00:00:003:0019, №5620880900:01:006:0001, №56:226:101:00:00:014:0107, №56:226:101:00:00:003:0038, №56:226:101:00:00:005:0079, у якому при розрахунку нормативної грошової оцінки був правомірно застосований коефіцієнт функціонального використання Кф - 2,0, як того вимагає Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.

Відповідно до п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про державний земельний кадастр , у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом, у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.

Судом вірно встановлено, що в автоматизованому порядку було перенесено до Державного земельного кадастру всі наявні відомості про земельні ділянки за кадастровими номерами №5621810100:01:015:0067, №56:226:101:00:00:003:0010, №56:226:101:00:00:003:0019, №5620880900:01:006:0001, №56:226:101:00:00:014:0107, №56:226:101:00:00:003:0038, №56:226:101:00:00:005:0079.

До набрання чинності Закону України Про державний земельний кадастр у відомостях Державного реєстру земель про дані земельні ділянки був відсутній код класифікації видів цільового призначення, який відповідно не міг бути перенесений до Державного земельного кадастру.

Відповідно до пунктів 117, 118, 138 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051, відомості (зміни до них) про зареєстровані земельні ділянки вносяться до державного земельного кадастру в разі: внесення змін до відомостей про земельну ділянку; внесення нових (додаткових) відомостей про земельну ділянку, а також виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру.

Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області надало роз'яснення позивачу на його звернення Про приведення у відповідність кодів цільового призначення , якою рекомендовано позивачеві звернутися до Державного кадастрового реєстратора, через ЦНАП, із заявою відповідної форми про внесення змін до відомостей про земельну ділянку за формою згідно з додатком 12 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 105, до якої необхідно також додати електронний документ із визначеним цільовим призначенням земельної ділянки.

Суд першої інстанції правильно вважав вказані дії відповідача правомірними, оскільки відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, з метою внесення даних до Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів, оформлюється електронний документ відповідно до вимог Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051.

Крім цього, роз'ясненнями Держгеокадастру від 03.02.2017 №22-28-0.21-1591/2-17, з метою забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення та врегулювання питання приведення у відповідність до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548 (КВЦПЗ), інформації про цільове призначення земельних ділянок у випадку наявності у Державному земельному кадастрі застарілої інформації з Українського класифікатора цільового використання землі або відсутності про підрозділ коду КВЦПЗ рекомендовано наступне: при надходженні до Державного кадастрового реєстратора від власника чи користувача земельної ділянки заяви про внесення змін до відомостей про неї за формою згідно з додатком 12 до Порядку, електронного документа з визначеним цільовим призначенням земельної ділянки відповідно до КВЦПЗ та листа Управління/Відділу Головного управління Держгеокадастру в області у відповідному районі/місті за підписом керівника структурного підрозділу, який надається на запит власника, користувача земельної ділянки або розробника електронного документа з врахуванням матеріалів по формуванню земельної ділянки щодо можливості визначення цільового призначення земельної ділянки відповідно до КВЦПЗ, Державний кадастровий реєстратор вносить відповідні зміни до відомостей про зареєстровану земельну ділянку.

З урахуванням наведених норм чинного законодавства України, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що відповідач позбавлений права самостійно визначати цільове призначення земельних ділянок у випадку наявності у Державному земельному кадастрі застарілої інформації з Українського класифікатора цільового використання землі або відсутності коду класифікації видів цільового призначення відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548.

Натомість позивач заяв до державного кадастрового реєстратора про внесення змін до відомостей про цільове призначення земельної ділянки не подавав, що не заперечується учасниками справи.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України: з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіривши оскаржені позивачем дії відповідача, апеляційний суд вважає, що такі відповідають критеріям, визначеним ч. 2 ст. 2 КАС України, а представлені позивачем докази у своїй сукупності не дають підстави вважати що такі є протиправними, прийняті відповідачем необґрунтовано, без дотриманням вимог законів України, що свідчить про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.

Приведені в апеляційні скарзі доводи, висновку суду не спростовують, а зводяться до переоцінки доказів та незгоди з ними.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких підстав апеляційна скарга задоволенню не підлягає, підстав для скасування постанови суду першої інстанції колегія суддів не знаходить.

Керуючись статтями 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства Українська залізниця від імені якого діє Регіональна філія Львівська залізниця ПАТ Укрзалізниця - залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 29 травня 2018 року у справі №817/1781/17 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня проголошення, у разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя З. М. Матковська судді Н. В. Бруновська В. С. Затолочний Повний текст постанови складено 06.12.2018р.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2018
Оприлюднено07.12.2018
Номер документу78364946
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1781/17

Постанова від 28.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Рішення від 29.05.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Махаринець Д.Є.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Махаринець Д.Є.

Ухвала від 11.01.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Махаринець Д.Є.

Ухвала від 23.11.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Махаринець Д.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні