ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"03" липня 2018 р.м. Одеса Справа № 916/702/18
Господарський суд Одеської області у складі судді Демешина О. А., при секретарі судового засідання Заболотній Я.О., розглянувши справу № 916/702/18
до відповідача ОСОБА_1 акціонерного товариства „Ширяївське АТП-15167» (66800, смт. Ширяєве, вул. Маліновського, 7, Ширяївський район, Одеська обл.)
про зміну умов договору оренди землі
з підстав зміни нормативної грошової оцінки землі,
за явкою представників сторін:
від позивача: ОСОБА_2 - довіреність
від відповідача: ОСОБА_3 - довіреність
СУТЬ СПОРУ: 16.04.2018 року Ширяївська селищна рада Одеської області (далі - Позивач) звернулась до Господарського суду Одеської області з позовом до ПрАТ „Ширяївське АТП-15167» (далі - Відповідач) про зміну умов договору оренди землі, з підстав зміни нормативної грошової оцінки землі:
Внести зміни в п.9 розділу Орендна плата договору оренди землі від 01.10.2006 року та викласти в наступній редакції:
- Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 5-ти відсотків від нормативної грошової оцінки землі, що складає 224 217.35 грн. (двісті двадцять чотири тисячі двісті сімнадцять гривень 35 коп.) в рік, щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати, що становить 18 684.78 грн.(вісімнадцять тисяч шістсот вісімдесят чотири гривні 78 коп.) Розмір орендної плати встановлено рішенням VI сесії і скликання Ширяївської селищної ради Про встановлення місцевих податків і зборів на 2018 рік від 14.07.2017 року №262-1. , (п.п.2.2 додатку 4 землі транспорту -5% ).
Внести доповнення до пункту Невідємними частинами договору є: розділу Прикінцеві положення договору оренди землі від 01.10.2006 року наступним:
- рішення VI сесії І скликання Ширяївської селищної ради від 14.07.2017 року №262-1 Про встановлення місцевих податків та зборів на 2018 рік ;
- витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 13.02.2018 року.
17.04.2018 року суд відкрив провадження по справі, ухвалив розглядати справу за правилами загального позовного провадження.
21.05.2018 року через канцелярію суд отримав відповідь на відзив відповідача на позовну заяву, в порядку ст. 166 ГПК України. Позивач просить суд задовольнити позов у повному обсязі.
22.05.2018 року суд отримав відзив на позовну заяву, в порядку ст. 165 ГПК України, яким Відповідач просить суд в задоволені позову відмовити.
05.06.2018 року до суду надійшли заперечення № 05-06 від 05.06.2018рр., в порядку ст. 167 ГПК України, якими Відповідач вказав, що вважає недоведеною позицію Позивача про відповіднітсь розрахунків суми орендної плати, яку пропонується зазначити у додатковій угоді до Договору оренди від 01.10.2006 року.
14.06.2018 року суд отримав пояснення на заперечення № 05-06 від 05.06.2018р., в яких Позивачем вказано, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель виготовлена відповідно чинного законодавства.
06.06.2018 року суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті.
Під час розгляду справи оголошувалась перерва у судовому засіданні до 06.06.2018 року о 14:00 та до 03.07.2018 року о 13:45.
В С Т А Н О В И В :
01.10.2006 року між Позивачем - Ширяївською селищною радою Одеської області (орендодавець) та Відповідачем - ВАТ „Ширяївське АТП-15167» , правонаступником якого є Приватне акціонерне товариство „Ширяївське АТП-15167» , (орендар) було укладено договір оренди землі та передано в довгострокове користування на 49 років земельну ділянку площею 2.9505 га для розміщення та експлуатації комплексу нерухомого майна виробничої бази ВАТ Ширяївське АТП- 15167 , яка розташована в смт. Ширяєве вул. Маліновського, 7 Ширяївського району Одеської області.
Договір оренди землі зареєстрований у Ширяївському районному відділі Одеської регіональної філії Державного Підприємства Центру Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах за № 040653700148 від 14.11.2006 року.
ОСОБА_4 до пунктів 9, 10, 11 Договору оренди землі, відповідач зобов'язався протягом строку дії договору, за кожен рік користування земельною ділянкою, сплачувати безготівково суму в розмірі 7376 гривень 25 копійок за рік. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, а орендна плата вноситься щомісячно.
П.13 Договору оренди землі сторони погодили, що розмір орендної плати переглядається щорічно у разі підвищення цін, тарифів, у тому числі в наслідок інфляції, зміни нормативної грошової оцінки землі, та в інших випадках передбачених законом.
Позов ґрунтується на наступному.
Рішенням 24 сесії 6 скликання Ширяївської селищної ради від 29.05.2013 року №1201 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель смт. Ширяєве, Ширяївської селищної ради, Ширяївського району Одеської області.
ОСОБА_4 до п.1.2 додаткової угоди від 07.02.2014 року до Договору оренди землі орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 3-х % від нормативної грошової оцінки землі.
ОСОБА_4 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 29505 м.кв. наданої відділом Держгеокадастру у Ширяївському районі головного управління Держгеокадастру в Одеській області (117/0/219-18 від 13 лютого 2018 року), цільове призначення якої, розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою: вул.Маліновського.7 смт. Ширяєве, Ширяївського району Одеської області складає 4 484 346,93 грн.
Розмір орендної плати за користування земельною ділянкою встановлено рішенням VI сесії І скликання Ширяївської селищної ради Про встановлення місцевих податків і зборів на 2018 рік від 14.07.2017 року №262-1. ОСОБА_4 додагку 4 Розмір орендної плати за функціональним призначенням земель в межах Ширяївської селищної ради обєднаної територіальної громади в розрізі селища та сіл на 2018 рік , п.2.2 землі транспорту - 5%, що складає 224 217,35 грн. в рік, щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати, що становить 18 684,78 грн.
В подальшому, на виконання рішення VI сесії І скликання Ширяївської селищної ради „Про встановлення місцевих податків і зборів на 2018 рік» від 14.07.201 7 року №262-1 та відповідно до п.10; 13 розділу „Орендна плата» , п.36 розділу „Зміна умов договору і припинення його дії» договору оренди землі від 01.10.2006 року, відповідачу направлено лист за вих.№ 445 від 15.02.2018 року з 4-ма екземплярами додаткової угоди для підпису, копіями рішення VI сесії І скликання Ширяївської селищної ради №262-1 від 14.07.2017 року та копіями ОСОБА_4 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 29505 м.кв. наданої відділом Держгеокадастру у Ширяївському районі головного управління Держгеокадастру в Одеській області (117/0/219-18 від 13 лютого 2018 року), який вручено 15.02.2018 року(вхідний №24 від 15.02.2018 року).
Проте, відповідач ухиляється від укладення додаткової угоди до договору оренди землі і разом з тим не порушує питання про його припинення чи розірвання, а продовжує використовувати орендовану земельну ділянку.
Тому, посилаючись на ст. 3, 16, 526, 610, 611, 626, 629, 632, 651, 652, ЦК України, ст.96 ЗК України, ст. 15, 21, 30, 32, 35 ЗУ Про оренду землі , ст. 188 ГК України Позивач просить суд:
Внести зміни в п.9 розділу Орендна плата договору оренди землі від 01.10.2006 року та викласти в наступній редакції:
- Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 5-ти відсотків від нормативної грошової оцінки землі, що складає 224 217.35 грн. (двісті двадцять чотири тисячі двісті сімнадцять гривень 35 коп.) в рік, щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати, що становить 18 684.78 грн.(вісімнадцять тисяч шістсот вісімдесят чотири гривні 78 коп.) Розмір орендної плати встановлено рішенням VI сесії і скликання Ширяївської селищної ради Про встановлення місцевих податків і зборів на 2018 рік від 14.07.2017 року №262-1. , (п.п.2.2 додатку 4 землі транспорту -5% ).
Внести доповнення до пункту Невід`ємними частинами договору є: розділу Прикінцеві положення договору оренди землі від 01.10.2006 року наступним:
- рішення VI сесії І скликання Ширяївської селищної ради від 14.07.2017 року №262-1 Про встановлення місцевих податків та зборів на 2018 рік ;
- витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 13.02.2018 року.
Відповідач не погодившись з позовом, просить суд задоволені позову відмовити, посилаючись на порушення Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої Постановою КМ України №213 від 23.03.1995р. (із змінами), вважаючи незрозумілими деякі показники, що приймались до уваги при розрахунку. У зв'язку з чим відповідач стверджує, що позивачем не встановлено, яким чином був визначений розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що орендується відповідачем.
Крім того, відповідач вважає, що між сторонами справи відсутній спір, оскільки ПрАТ „Ширяївське АТП-15167» не направляло позивачу відмови щодо пропозиції про внесення відповідних змін до договору оренди.
Також відповідач стверджує, що внесення змін до вищевказаного договору оренди є неможливим, оскільки Податковим Кодексом України передбачено, що зміни до будь-яких елементів податків і зборів не можуть вноситись не пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки.
Ще однією підставою для відмови у позову відповідач вважає необхідність попередньої реєстрації права власності на земельну ділянку, яка орендується ПрАТ „Ширяївське АТП-15167» , за територіальною громадою смт.Ширяєво.
Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного .
ОСОБА_4 до ст. 144 Конституції України рішення, прийняті органом місцевого самоврядування, є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Згідно п. 34, 35 ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин; затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.
Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним, Податковим та Цивільними кодексами України, іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
З 01.01.2011 набрав чинності Податковий кодекс України, статтею 288 якого зазначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
ОСОБА_4 до ст. 1 Закону України „Про оренду землі» оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Статтею 13 цього ж закону передбачено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, та не може перевищувати для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки. При цьому у разі визначення орендаря на конкурентних засадах може бути встановлений більший розмір орендної плати, ніж зазначений у цій частині (п. 288.5. ст. 288 Податкового кодексу України).
ОСОБА_4 до ч. з ст. 6 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо зазначено про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.
ОСОБА_4 до змісту статей 759 та 762 ЦК України законом можуть бути передбачені особливості укладання та виконання договору найму (оренди), і договором або законом може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном.
Згідно до вимог статті 654 ЦК України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
ОСОБА_4 до ст. 651 ЦК України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
ОСОБА_4 до ст. 188 Господарського кодексу України (далі - ГК України) зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Згідно ст. 632 ЦК України, у випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
Згідно з ст. 15 Закону України «Про оренду землі» орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є однією із суттєвих умов договору оренди.
Згідно з ст. 30 Закону України „Про оренду землі» зміна умов договору оренди здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається у судовому порядку.
ОСОБА_4 до ст. 189 ГК України ціна є істотною умовою договору.
Статтями 5, 13, 15, 18, 20, 23 Закону України „Про оцінку земель» встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років. За результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
ОСОБА_4 до п. 2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 6 від 17.05.2011 „Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» у разі прийнятгя уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку . Судам слід враховувати, що розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України, зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України „Про оренду землі» .
Статтею 30 Закону України „Про оренду землі» передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору за наявності спору (тобто за відсутності згоди відповідача на зміну умов договору).
Отже, нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата на земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Таким чином, суд вважає, що внесення змін щодо розміру орендної плати у договір оренди земельної ділянки, шляхом укладання додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки в редакції запропонованій позивачем, у зв'язку з проведенням нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідає, як вимогам чинного законодавства, так і умовам укладеного між сторонами Договору.
Щодо відзиву на позов на письмових заперечень Відповідача, суд звертає увагу на таке.
Відповідач фактично погоджується, що відповідно Податкового кодексу України, розмір орендної плати за землю напряму залежить від розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Проте, Відповідачу не зрозуміло, яким чином визначений розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 5125455100:02:003:0011, яка розташована за адресою: смт. Ширяєве, вул. Маліновського, 7 та знаходиться в оренді ПрАТ Ширяївське АТП- 15167 . У зв'язку з цим Відповідач надіслав лист за вих. № 24 від 26.02.2018 року до Ширяївської селищної ради, в якому просив додатково роз яснити порядок розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,9505 га, що розташована за адресою: смт. Ширяєве, вул. Маліновського, 7.
Суд зазначає, що ОСОБА_4 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки надає відділ Держгеокадастру у Ширяївському районі Одеської області, що підтверджується печаткою та підписом начальника відділу, а розмір орендної плати, який вказаний у додатковій угоді до договору оренди землі від 01.10.2006 року розраховується на підставі ОСОБА_4 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, який надав відділ Держгеокадастру у Ширяївському районі Одеської області.
При цьому, суд звертає увагу на те, що згідно пункт 2-1 розділу 1 Загальні положення Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджених Постановою КМУ від 23.03.1995 р. №213(із змінами) - дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.
Доказів звернення Відповідача із вказаною заявою суду не надано, тому твердження Відповідача, що визначення ОСОБА_4 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 13.02.2018 року № 117/0/219-18 таким, що сформований протиріч вимогам Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 р. №213 - суд відхиляє.
Таким чином, судом вбачається ухилення Відповідача від приведення договору оренди земельної ділянки у відповідності до ст. 288 Податкового кодексу України.
Крім того, суд вважає, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель виготовлена відповідно чинного законодавства.
Так, відповідно ОСОБА_4 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 29505 м.кв. наданої відділом Держгеокадастру у Ширяївському районі головного управління Держгеокадастру в Одеській області (117/0/219-18 від 13 лютого 2018 року), цільове призначення якої, розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою: вул.Маліновського,7 смт. Ширяєве, Ширяївського району Одеської області складає 4484346,93 грн.
Розмір орендної плати за користування земельною ділянкою встановлено рішенням VI сесії І скликання Ширяївської селищної ради „Про встановлення місцевих податків і зборів на 2018 рік» від 14.07.2017 року №262-1.
ОСОБА_4 додатку 4 Розмір орендної плати за функціональним призначенням земель в межах Ширяївської селищної ради об'єднаної територіальної громади в розрізі селища та сіл на 2018 рік , п.2.2 землі транспорту -5/о, що складає 224 217,35 грн. в рік, щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати, що становить 18 684,78 грн.
Дане рішення оприлюднене в районній газеті Промінь 29.07.2017 року.
ОСОБА_4 ст. 12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.
ОСОБА_4 до п.п. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 та п.п. 265.1.3 п. 265.1 ст. 265 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-УІ зі змінами та доповненнями плата за землю у складі податку на майно належить до місцевих податків.
Згідно з п. 12.3 ст. 12 ПКУ сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.
Оскільки плату за землю віднесено до місцевих податків і зборів, органи місцевого самоврядування на виконання вимог чинного законодавства повинні прийняти рішення про встановлення податку на майно в частині плати за землю і, зокрема визначити ставки земельного податку та перелік пільг зі сплати податку. Загальні засади встановлення податків і зборів визначено ст. 7 ПК України.
Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п.п. 12.3.4 п. 12.3 ст. ПК України).
У разі якщо сільська, селищна, міська рада або рада об'єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов'язковими згідно з нормами ПК України, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм ПК України.
Водночас, п. З розд. II Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 07 грудня 2017 року № Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році встановлено, що у 2018 році до рішень про встановлення місцевих податків і зборів, прийнятих органами місцевого самоврядування, у тому числі радами об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, після 15 липня 2017 року тау 2018році, не застосовуються вимоги п.п. 4.1.9 п. 4.1 та п. 4.5 ст. 4, п.п. 12.3.4 п. 12.3, п.п. 12.4.3 п. 12.4 та п. 12.5 ст. 12 ПКУ та Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .
ОСОБА_4 до п. 1 ст. 73 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні із змінами та доповненнями акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Отже, якщо рішення органу місцевого самоврядування щодо встановлення ставок земельного податку (або зміни до рішення) прийнято та оприлюднене після 15.07.2017, то таке рішення є обов 'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами.
Обов'язок щодо застосування ставок земельного податку у платника виникає з урахуванням строків, визначених таким рішенням органу місцевого самоврядування.
Суд також враховує, що відповідачем не оскаржено, та в судовому порядку не скасовано рішення VI сесії І скликання ІІІиряївської селищної ради від 14.07.2017 року №262-1, а тому відповідно ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рішення є чинним і обов'язковим до виконання.
З огляду на вищевикладене, судом не приймаються до уваги заперечення відповідача про на порушення Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої Постановою КМ України №213 від 23.03.1995р. (із змінами), незрозумілість деяких показників, що приймались до уваги при розрахунку та не встановлення того, яким чином був визначений розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що орендується.
Також, як зазначалось вище, у зв'язку з ненаданням згоди відповідача у 20-ти денний термін на пропозицію щодо внесення відповідних змін до договору оренди, в редакції позивача, суд не приймає до уваги заперечення щодо відсутності спору із зазначених у відзиві підстав, а саме - не надання фактичної відмови відповідачем позивачу на таку пропозицію.
Крім того, право сторони договору вимагати внесення змін до цього договору, у разі
зміни істотних умов, не залежить від вимог податкового законодавства. Тому, суд не вбачає підстав для відмови у позові через обмеження Податковим кодексом України 6-ти місячного строку на внесення до початку нового бюджетного періоду до будь-яких елементів податків і зборів. Крім того, вказані обмеження стосуються законодавчих змін податкових правил та ставок, а не змін договірних зобов'язань сторін по певному договору.
Також суд не погоджується з твердженнями відповідача про необхідність попередньої
реєстрації права власності на земельну ділянку, яка орендується ПрАТ „Ширяївське АТП-15167» , за територіальною громадою, оскільки відповідно до п.»а» с.1 ст.83 Земельного Кодексу України - усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності, перебувають у комунальній власності.
З огляду на викладене, суд вважає, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі з покладенням на відповідача витрат по сплаті судового збору.
Керуючись ст.ст.129, 233, 238, 240 ГПК України, суд
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити.
2. Внести зміни в п.9 розділу Орендна плата договору оренди землі від 01.10.2006 року, укладеного між Ширяївською селищною радою Одеської області та ВАТ „Ширяївське АТП-15167» , виклавши вказаний пункт в наступній редакції:
„- Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 5-ти відсотків від нормативної грошової оцінки землі, що складає 224 217.35 грн. (двісті двадцять чотири тисячі двісті сімнадцять гривень 35 коп.) в рік, щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати, що становить 18 684.78 грн.(вісімнадцять тисяч шістсот вісімдесят чотири гривні 78 коп.) Розмір орендної плати встановлено рішенням VI сесії і скликання Ширяївської селищної ради Про встановлення місцевих податків і зборів на 2018 рік від 14.07.2017 року №262-1. , (п.п.2.2 додатку 4 землі транспорту -5% ).»
3. Доповнити частину другу (Невід`ємними частинами договору є) пункту 43 „Прикінцевих положень договору оренди землі від 01.10.2006 року наступним:
„- рішення VI сесії І скликання Ширяївської селищної ради від 14.07.2017 року №262-1 Про встановлення місцевих податків та зборів на 2018 рік ;
- витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 13.02.2018 року.»
4. Стягнути з ОСОБА_1 акціонерного товариства „Ширяївське АТП-15167» (66800, смт. Ширяєве, вул. Маліновського, 7, Ширяївський район, Одеська обл., код - 03118050) на користь Ширяївської селищної ради Одеської області (66800, смт. Ширяєве, вул. Коробченка, 1, Ширяївський район, Одеська обл. код - 04378994): 1762 гривні судового збору.
Рішення суду набирає законної сили в порядку ст.241 ГПК України
та може бути оскаржено в порядку ст..ст.256-259 ГПК України.
Повне рішення складено 06.07.2018р.
Суддя О.А. Демешин
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2018 |
Оприлюднено | 06.07.2018 |
Номер документу | 75134566 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні