ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2018 року ЛуцькСправа № 803/962/18
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ковальчука В.Д.,
при секретарі судового засідання Ткачук І.І.,
за участю представника позивача Кацевича І.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Луцьктехнобуд" до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Луцьктехнобуд" (далі - ТзОВ "Луцьктехнобуд", позивач) звернулося з позовом до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області (далі - Управління ДАБІ у Волинській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області Орлова Володимира Вікторовича від 14 травня 2018 року №222 про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 07.11.2016 року №345-2-16(м) (далі МУО №345-2-16(м) на об'єкт будівництва "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул. Прасолів, 2 в м. Луцьку".
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 14.05.2018 року головним інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління ДАБІ у Волинській області Орловим В.В. проведена позапланова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради при видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 07.11.2016 року №345-2-16(м) (далі МУО №345-2-16(м) на об'єкт будівництва "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул. Прасолів, 2 в м. Луцьку". За результатами перевірки встановлено, що містобудівні умови та обмеження, що видані ТзОВ "Луцьктехнобуд", прийнято з порушенням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності. У зв'язку з цим головним інспектором будівельного нагляду прийнято оскаржуване рішення від 14 травня 2018 року №222 про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 07.11.2016 року №345-2-16(м) на об'єкт будівництва "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул. Прасолів, 2 в м. Луцьку".
Позивач вважає, що вищевказане рішення відповідача є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки позапланова перевірка була проведена незаконно, а тому її результати у вигляді оскаржуваного рішення підлягають скасуванню. Вказує на те, що звернувся до Управління містобудування та архітектури Луцької міські ради із заявою про видачу скасованих відповідачем містобудівних умов та обмежень і отримав їх у передбачений законом спосіб. При цьому, до заяви додав усі необхідні документи, передбачені Порядком надання містобудівних умов та обмежень. Отримавши зазначені містобудівні умови та обмеження, позивач звернувся до проектувальника із завданням на проектування для початку забудови земельної ділянки. Після вчиненії зазначених дій та дотримавшись усіх вимог законодавства, почав забудову земельної ділянки на законних підставах. Наголошує на тому, що посадові особи контролюючих органів, в тому числі і Управління ДАБІ у Волинській області, під час проведення перевірок за період з 07.11.2016 року по 14.05.2018 року не виявили жодних порушень містобудівного законодавства. Вважає твердження відповідача про існування порушень, які потягли б за собою скасування чи зупинення дії містобудівних умов та обмежень є хибними, протиправними, упередженими та незаконними. До того ж, пункт 16 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 року№698, забороняє повторне проведення перевірок з тих самих підстав, того самого об'єкта нагляду.
Крім того, ТзОВ "Луцьктехнобуд" зазначає, що розміщення на земельній ділянці, на забудову якої видано скасовані відповідачем містобудівні умови та обмеження, багатоквартирного житлового будинку по вул. Прасолів, 2 в м. Луцьку відповідає вимогам містобудівної документації та не суперечить Генеральному плану міста Луцька, цільовим призначенням цієї земельної ділянки та вимогам земельного законодавства. Будівництво багатоквартирного житлового будинку з 4-х поверхів на земельній ділянці, яка віднесена до території садибної забудови не суперечить чинному законодавству, а таке будівництво передбачене містобудівним розрахунком. Також вважає, що надання містобудівних умов та обмежень є можливим і на підставі генерального плану населеного пункту.
На підставі наведеного позивач просить визнати протиправним та скасувати оскаржуване рішення.
У відзиві на позов від 13.06.2018 року вих. №1003-1.16/1743-18 (а.с.40-45) відповідач вважає позов необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідач посилається на те, що позапланова перевірка об'єкту нагляду була проведена на підставі наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 18.04.2018 року №483 "Про проведення позапланової перевірки" та направлення на проведення позапланової перевірки від 23.04.2018 року №24. За результатами перевірки актом перевірки були зафіксовані порушення містобудівного законодавства. Відповідач вказує на те, що наміри забудови позивача новим будівництвом 4-х поверхового 32-х квартирного житлового будинку у зоні садибної забудови Ж-1 суперечить вимогам плану зонування території м. Луцьк. Через невідповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, об'єкт нагляду повинен був прийняти рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень, чого дотримано не було. Крім того, містобудівні умови та обмеження не містять максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки, не містять максимально допустиму щільність населення (для житлової забудови), не містять інформації про відстані об'єкта до існуючих будинків та споруд, не містять інформації про охоронювані зони інженерних комунікацій, що унеможливлює встановити планувальні та архітектурні вимоги до проектування і будівництва. А після 01 січня 2015 року рішення щодо надання містобудівних умов та обмежень на територіях, де відсутні плани зонування або детальні плани територій, уповноважені органи містобудування та архітектури приймати не мають права.
Відповідач вважає, що враховуючи зафіксовані актом перевірки порушення вимог містобудівного законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, рішенням головного інспектора будівельного нагляду Управління ДАБІ у Волинській області від 14 травня 2018 року №222 правомірно було скасовано містобудівні умови та обмеження земельної ділянки від 07.11.2016 року №345-2-16(м) на об'єкт будівництва "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул. Прасолів, 2 в м. Луцьку", виданих Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради. Пояснює те, що головний інспектор будівельного нагляду виніс рішення про скасування замість зупинення його дії, оскільки неможливість усунення виявлених порушень підтверджується необхідністю внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні. Крім того, затвердження змін до генерального, детального плану та зонінгу здійснюється органами місцевого самоврядування, що не залежить від волі позивача.
На підставі наведеного відповідач просить в задоволенні позову відмовити повністю.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, однак подав клопотання від 27.06.2018 року вих. №1003-1.16/1883-18 про розгляд справи за його відсутності, в якому просить відмовити у задоволенні позову повністю (а.с.61).
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, просив його задовольнити.
Заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх письмовими доказами, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю з таких підстав.
Судом встановлено, що на підставі наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 18.04.2018 року №483 "Про проведення позапланової перевірки" та направлення на проведення позапланової перевірки від 23.04.2018 року №24 проведена позапланова перевірка об'єкта нагляду - Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради, а саме з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 07.11.2016 року №345-2-16(м) на об'єкт будівництва "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул. Прасолів, 2 в м. Луцьку" (а.с.50).
За результатами перевірки головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області Орловим Володимиром Вікторовичем складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 14 травня 2018 року (а.26-28).
Актом перевірки встановлено порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, а саме: в п.5 текстової частини розділу "загальні дані" МУО №345-2-16(м) вказана неповна інформація про документ, що підтверджує право користування земельною ділянкою. Порушено п.2.2 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст (чинний на момент видачі МУО №345-2-16(м) - далі Порядок №109, затвердженого наказом Мінрегіону України від 07.07.2011 року №109.
В п.8 текстової частини розділу загальні дані відсутня інформація про план зонування та детальний план території, а також рішення про їх затвердження, що неуможливлює встановити відповідність намірів забудови земельної ділянки положення містобудівної документації на місцевому рівні. Порушено абз.2 п.2.4 Порядку № 109; п.4 ч.4 ст.19 та п.6 ч.V прикінцевих положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
В п.2, п.3, п.6 та п.7 тестової частини розділу "містобудівні умови та обмеження" не зазначені конкретні положення нормативних актів, відомості, які базуються на розрахунках та не міститься конкретних цифрових показників, за якими неможливо визначити містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки. Порушено пп.5 п.1.2. п.3.4 Порядку №109 та п.8 ч.1 ст.1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Форма МУО №345-2-16(м) не відповідає додатку до Порядку №109: введено додаткові вимоги, що є порушенням п.З.6 Порядку № 109.
Згідно генерального плану м. Луцьк, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 24.06.2009 року №42/1, плану зонування м. Луцьк, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 25.02.2015 року №71/13 земельна ділянка відноситься до території садибної забудови, до зони садибної забудови Ж-1 (розташування одноквартирних житлових будинків до 3 поверхів із земельними ділянками та зблокованих одно-двоквартирних житлових будинків на суміжних ділянках). На схемі генплану Волинської філії ДІПРОМІСТО "Коригування детального плану забудови житлового кварталу "Фільварок" на масиві "Гнідава" в м. Луцьку" передбачено будівництво будівлі громадського призначення (№22 згідно експлікації будівель і споруд), ГРП шкафного типу (№27), житлового будинку (№28) та двох зблокованих із трьох індивідуальних житлових будинків (№20 та №23). Рішення про затвердження "Коригування детального плану забудови житлового кварталу "Фільварок" на масиві "Гнідава" відсутнє. Рішенням Луцької міської ради від від 26.05.2010 року №60/114 затверджено розроблений КП "Луцькмістобуд" "Проект коригування детального плану забудови житлового кварталу на вулиці Прасолів у м. Луцьку", на якому забудову земельної ділянки по вул. Прасолів, 2 не показана. Містобудівним розрахунком передбачено будівництво 4-х поверхового 32-х квартирного житлового будинку на місці 3-х зблокованих індивідуальних житлових будинків №20, будівлі громадського призначення №22 та ГРП шкафного типу №27, що є невідповідністю намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівній документації на місцевому рівні. Порушено абз.2 п.2.4 Порядку №109 та п.5 ст.29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (чинні на момент видачі, далі МУО №345-2- 16(м)).
В акті перевірки зазначено, що порушено пп.5 п.1.2, п.2.2, абз.2 п.2.4, п.3.4, п.3.6 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Мінрегіонбуду від 07.07.2011 року №109; п.8 ч.1 ст.1, п.4 ч.4 ст.19, п.5 ст.29 та п.6 ч.V прикінцевих положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
В результаті встановлених в акті перевірки порушень головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області Орловим В.В. прийнято рішення від 14.05.2018 року №222 про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 07.11.2016 року №345-2-16(м) (далі МУО №345-2-16(м) на об'єкт будівництва "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул. Прасолів, 2 в м. Луцьку" (а.с.8-10).
Відповідно до статті 41-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" державний архітектурно-будівельний нагляд - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об'єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності.
Державний архітектурно-будівельний нагляд здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Механізм здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 року №698 (далі по тексту - Порядок).
Відповідно до пункту 2 Порядку нагляд здійснюється Держархбудінспекцією через головних інспекторів будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві і Севастополі (далі - головні інспектори будівельного нагляду) шляхом проведення планових, позапланових, документальних і камеральних перевірок.
Перевірки проводяться головним інспектором будівельного нагляду або кількома головними інспекторами будівельного нагляду.
Пункт 4 Порядку передбачає, що з метою здійснення нагляду головні інспектори будівельного нагляду зокрема перевіряють законність рішень у сфері містобудівної діяльності, прийнятих об'єктами нагляду.
Згідно з пунктом 5 Порядку у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, вчинених об'єктами нагляду, головні інспектори будівельного нагляду мають право:
1) видавати обов'язкові до виконання об'єктами нагляду приписи про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності;
2) притягати посадових осіб об'єктів нагляду до відповідальності за вчинені правопорушення відповідно до закону;
3) письмово ініціювати притягнення посадових осіб об'єктів нагляду до дисциплінарної відповідальності;
4) вносити письмове подання про звільнення посадової особи об'єкта нагляду до органу, який здійснив її призначення;
5) вносити письмове подання про позбавлення посадової особи об'єкта нагляду права виконувати певні види робіт до органу, яким таке право надавалося;
6) скасовувати чи зупиняти дію прийнятих об'єктами нагляду відповідно до визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" повноважень рішень, які порушують вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, з подальшим оприлюдненням такої інформації на офіційному веб-сайті Держархбудінспекції.
Відповідно до пункту 23 Порядку за результатами планової або позапланової перевірки головний інспектор будівельного нагляду, який проводив перевірку, складає акт перевірки за формою згідно з додатком 4.
Відповідно до пункту 32 Порядку якщо рішення об'єкта нагляду порушує вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, таке рішення скасовується або його дія зупиняється в разі можливості усунення виявлених порушень.
Про скасування або зупинення дії рішення об'єкта нагляду головним інспектором будівельного нагляду приймається рішення за формою згідно з додатком 6, яке надсилається об'єкту нагляду протягом трьох робочих днів з дати його прийняття рекомендованим листом з описом вкладення з повідомленням про вручення.
Інформація про скасування або зупинення дії рішення об'єкта нагляду оприлюднюється на офіційному веб-сайті Держархбудінспекції.
Наведені правові норми вказують, що за результатами виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, вчинених об'єктами нагляду, головні інспектори будівельного нагляду наділені правом видавати обов'язкові до виконання об'єктами нагляду приписи про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, скасовувати чи зупиняти дію прийнятих об'єктами нагляду відповідно до визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" повноважень рішень, які порушують вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, з подальшим оприлюдненням такої інформації на офіційному веб-сайті Держархбудінспекції.
Досліджуючи у межах спірних правовідносин питання обґрунтованості виявлених відповідачем порушень на наявність правових підстав для прийняття оскаржуваного рішення, суд керується наступними мотивами.
ТзОВ "Луцьктехнобуд" є замовником об'єкта будівництва "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул. Прасолів, 2 в м. Луцьку".
Відповідно до частини першої статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва.
Частина п'ята статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначає, що проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:
1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;
2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31цього Закону, її експертизи;
3) затвердження проектної документації;
4) виконання підготовчих та будівельних робіт;
5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів;
6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.
Відповідно до частини першої статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.
Згідно з положеннями частин другої та третьої статті 29 "Про регулювання містобудівної діяльності" фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.
Відповідно до частин четвертої-сьомої статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви.
Рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
До містобудівних умов та обмежень можуть включатися вимоги щодо архітектурних та інженерних рішень.
Склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Наявні у справі докази підтверджують, що Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради видало 07.11.2016 року за №345-2-16(м) ТзОВ "Луцьктехнобуд" містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на об'єкт будівництва "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул. Прасолів, 2 в м. Луцьку" (а.с.24-25).
Відповідно до пункту 2.2 Порядку надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07 липня 2011 року №109 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин), для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються:
засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою;
ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі);
викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;
кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності);
черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру);
фотофіксація земельної ділянки (з оточенням);
містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва.
Абзац другий пункт 2.4 вказаного Порядку передбачає, що підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
Таким чином, у разі надання необхідних документів замовником, підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
Суд вважає, що відповідач не наділений правом скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, що були видані відповідно до законодавства, яке на момент їх видачі не передбачало можливості їх скасування.
За визначенням пункту 8 статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - це документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Як встановлює частина восьма статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (в редакції, чинній на момент видачі містобудівних умов та обмежень від 07.11.2016 року №345-2-16(м)), містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника.
Тобто, містобудівні умови та обмеження за своєю правовою природою є складовою частиною вихідних даних для проектування та будівництва об'єктів, які визначають комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва у відповідності до вимог, встановлених законодавством та містобудівною документацією, тобто, гранично допустимі (дозволені) вимоги до майбутнього проекту, та є чинними до завершення будівництва об'єкта.
Оскільки містобудівні умови та обмеження мають на меті закріплення вимог до конкретного об'єкта будівництва (мають констатуючий характер), фактично вони вичерпують свою дію одночасно з їх прийняттям.
Таким чином, приймаючи рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, головний інспектор будівельного нагляду Орлов В.В. вийшов за межі наданих йому повноважень.
Крім того, чинна на момент видання спірних містобудівних умов та обмежень редакція Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", не передбачала можливості скасування містобудівних умов та обмежень.
Таку можливість законодавець передбачив лише у Законі України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності" від 17.01.2017 року №1817-VIII, який набрав чинності 10 червня 2017 року.
Суд також вказує на порушення відповідачем приписів статті 58 Конституції України щодо незворотності дії закону у часі.
Як вбачається з обставин справи, відповідач провів позапланову перевірку Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради щодо видачі спірних містобудівних умов та обмежень 14 травня 2018 року, разом з тим, містобудівні умови та обмеження видані 07 листопада 2016 року.
Наведене підтверджує, що перевірка правомірності видачі позивачем спірних містобудівних умов та обмежень у порядку архітектурно-будівельного нагляду здійснена з поширенням нових правил на минуле.
Разом з тим, відповідно до частини першої статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
У Рішенні Конституційного Суду України від 09 лютого 1999 року №1-рп/99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) зазначено, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.
З таких підстав, на думку суду, дія положень щодо здійснення архітектурно-будівельного нагляду не може поширюватись на правовідносини, що виникли до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності" від 17.01.2017 року №1817-VIII.
З урахуванням наведеного суд приходить до висновку, що рішення головного інспектора будівельного нагляду Орлова В.В. від 14 травня 2018 року №222 про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 07.11.2016 року №345-2-16(м) на об'єкт будівництва "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул. Прасолів, 2 в м. Луцьку" прийняте за відсутності законних підстав, а тому підлягає скасуванню як протиправне.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку суду, відповідачем не доведено правомірність оскаржуваного рішення, а тому, позов підлягає до задоволення повністю.
Згідно із частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в розмірі 1762,00 грн., сплачений згідно з платіжним дорученням №427 від 29.05.2018 року.
Керуючись статтями 243, 245, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області Орлова Володимира Вікторовича від 14 травня 2018 року №222 про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 07.11.2016 року №345-2-16(м) (далі МУО №345-2-16(м) на об'єкт будівництва "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул. Прасолів, 2 в м. Луцьку", виданих ТзОВ "Луцьктехнобуд".
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Кременецька, будинок 38) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Луцьктехнобуд" (43006, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Лідавська, будинок 6, ідентифікаційний код 30555849) судовий збір у розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 коп.).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" цього Кодексу. Апеляційна скарга може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.
Повне рішення суду буде складено 10 липня 2018 року.
Суддя В.Д. Ковальчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2018 |
Оприлюднено | 10.07.2018 |
Номер документу | 75169275 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні