Рішення
від 05.07.2018 по справі 812/1296/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

3.5

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

05 липня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1296/18

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Кисельової Є.О.,

при секретарі судового засідання: Лященко А.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Луганській області до Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення експлуатації будівлі, споруд, приміщень Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Луганській області (далі - позивач, ГУ ДСНС України у Луганській області) звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області (далі - відповідач, Садківська ЗОШ І-ІІ ст.) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення експлуатації будівлі, споруд, приміщень Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у період з 05.04.2018 по 06.04.208 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, протокольного рішення Кабінету Міністрів України від 28.03.2018№202, наказу Державної служи України з надзвичайних ситуацій від 29.03.2018 №202 Про здійснення позапланових перевірок , наказу ГУ ДСНС України у Луганській області від 02.04.2018 №97-но Про проведення позапланових перевірок , на підставі посвідчення на проведення перевірки від 05.04.2018 №5, здійснено позапланову перевірку відповідача з метою перевірки дотримання (виконання) законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки. Перевірка проведена посадової особою позивача за участю директора Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області.

За результатами перевірки складено Акт перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 06.04.2018 №5.

Позивач зазначає, що Актом перевірки виявлені порушення Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом МВС України №1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за №252/26697 та інших діючих нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.

Посилається на те, що будь-яких скарг до проведеного планового заходу, зауважень чи заперечень до складеного акту перевірки з боку відповідача не надходили. Стосовно директора Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області ОСОБА_1 складено протокол від 06.04.08 ЛГ№002948 про адміністративне правопорушення, відповідно до ст.175 КУпАП. Зауважень до протоколу не заявлено. Постановою від 09.04.2018 ЛГ№002948 про накладення адміністративного стягнення ОСОБА_1 визнано винною у скоєні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.175 КУпАП та накладено штраф 34,00 грн. Подальша експлуатація будівлі, споруд та приміщень Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей. Їх невиконання та не усунення прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров'ю людей, оскільки впливає:

-на забезпечення безпеки при використанні та експлуатації будівлі, споруд, приміщень Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області, його учнів, відвідувачів, співробітників у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту;

-на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі чи аварії;

-на ліквідацію пожежі, аварії, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків;

-на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, аварії, надзвичайної ситуації, на забезпечення всіх осіб, що знаходяться в будівлі індивідуальними засобами захисту органів дихання і шкіри, тощо.

Позивач зазначає, що співробітники, учні та відвідувачі Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області постійно перебувають під реальною загрозою втрати життя та отримання травм чи шкоди своєму здоров'ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.

Позивач просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

На підставі викладеного, позивач просить суд:

-застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області у вигляді зупинення експлуатації будівлі, споруд та приміщень за адресою: 92732, Луганська область, Старобільський район, с. Садки, вул. Миру, буд. 49а, до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в Акті перевірки від 06.04.2018 № 5.

Судом по справі вчинено такі процесуальні дії:

-ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 11.05.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено подальший розгляду справи здійснювати з повідомленням (викликом) сторін (арк.спр.1-2);

-ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 20.06.2018 року відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі для надання часу для примирення сторін (арк.спр.115).

Представник позивача про дату та час розгляду справи був повідомлений належним чином, шляхом завчасного надсилання судової повістки про виклик, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, виплату грошового переказу, відповідно до якого поштове відправлення вручено 25.06.2018 відповідній особі за довіреністю (арк.спр.119).

Представник відповідача про дату та час розгляду справи був повідомлений належним чином, шляхом завчасного надсилання судової повістки про виклик, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату грошового переказу, відповідно до якого поштове відправлення вручено 21.06.2018 особисто (арк.спр.118). Через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) суду представник відповідача надав клопотання про розгляд справи 05.07.2018 за відсутності представника, проти позову заперечує в повному обсязі (арк.спр. 120) та просив у задоволенні позовних вимог відмовити, з підстав, викладених у відзиві на адміністративний позов, який долучено до матеріалів справи (арк.спр.79-83).

Відповідно до частини дев'ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи та об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що Садківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області є навчальним закладом, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття базової загальної середньої освіти, створений рішенням Старобільської районної ради від 28.11.2001 за № №18/1 та реорганізований рішенням Старобільської районної ради від 25.08.2016 за №11/9, юридична адреса закладу: 92732, Луганська область, Старобільський район, с. Садки, вулиця Миру,49а (арк.спр.27-39).

На виконання вимог Кодексу цивільного захисту України та Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на виконання наказу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області від 02.04.2018 №97-НО у період з 05.04.2018 по 06.04.2018 головним інспектором Старобільського МРВ ГУ ДСНС України у Луганській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту ОСОБА_2 проведено перевірку додержання та виконання вимог у сфері пожежної, техногенної безпеки на підставі плану-графіку, затвердженого наказом ГУ ДСНС України у Луганській області від 02.04.2018 №97-НО, що підтверджується посвідченням про проведення перевірки від 05.04.2018 №5 (арк.спр.12-14, 15).

Судом встановлено, що відповідно до Акту від 06.04.2018 року за № 5, скаредного за результатами проведення планової (позапланової) перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Садківської ЗОШ І-ІІст., перевіркою виявлені такі порушення в приміщенні та на території Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області:

1)будинки, приміщення та споруди не обладнані системами протипожежного захисту, відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей 1-го типу та системою пожежної сигналізації, яку необхідно вивести на пульт центрального спостереження та укласти договір на постійне обслуговування з організацією яка має ліцензію на проведення таких робіт;

2)дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнегасної ефективності;

3)не проведено ідентифікацію котельні на визначеність потенційної небезпеки;

4)посадові особи та працівники не пройшли навчання на перевірку знань з питань пожежної безпеки порядку встановленому КМУ від 26.06.2013 №244 Про затвердження порядку здійснення навчання населення діям у НС ;

5)допускається розміщення опалювальних котлів в прибудованому приміщенні до школи;

6)персонал не забезпечено відповідними засобами індивідуального захисту органів дихання (арк.спр.16-19).

Акт від 06.04.2018 року за № 5 підписаний директором Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області без заперечень та зауважень (зворотній бік арк.спр.19).

Із змісту листа відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області від 26.06.2018 №163 вбачається, що на виконання приписів головного управління ДСНС України у Луганській області щодо усунення недоліків, які виявлені під час здійснення перевірки в закладах освіти в Садківській ЗОШ І-ІІ ст. необхідне наступне: приміщення обладнати автоматичної пожежної сигналізацією - 185000, 00 грн.; провести вогнезахисне обробляння дерев'яних конструкцій горищного приміщення - 115000,00 грн (арк.спр. 121).

Згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону України від 05.04.2007 року № 877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

В силу статті 47 Кодексу цивільного захисту України державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Приписами статті 4 Закону України від 05.04.2007 року № 877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб'єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Відповідно до частин першої та другої статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Підстави для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів передбачені частиною першою статті 70 Кодексу цивільного захисту України та полягають у:

1)недотриманні вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2)порушенні вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3)випуску і реалізації вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4)нездійсненні заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5)відсутності на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6)невідповідності кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7)порушенні правил поводження з небезпечними речовинами;

8)відсутності або непридатності до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9)відсутності на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовності до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10)неготовності до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;

11)проведенні робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга статті 70 Кодексу цивільного захисту України).

Визначення небезпечного чинника міститься у пункті 26 статті 2 Кодексу цивільного захисту України та означає складову частину небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров'ю людини.

Отже, законодавець пов'язує настання реальної загрози життю та здоров'ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Частиною третьою статті 55 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Посилання представника відповідача у відзиві, як на підстави, з яких у задоволенні позову слід відмовити, а саме те, що: акт від 06.04.2018 року за № 5 було складено без врахування специфіки роботи навчального закладу; Правила пожежної безпеки в Україні не регулюють порядок обробляння дерев'яних елементів горищних покриттів у навчальному закладі; на даний час іде процес укладання відділом освіти Старобільської РДА договору по ідентифікації котельні на визначеність потенційної небезпеки; не прийнято до уваги те, що посадова особа, а саме - директор Садківської ЗОШ має посвідчення про функціональне навчання (підвищення кваліфікації цільового призначення) № ВВ524 (арк.спр.102); не враховано те, що приміщення школи та прибудована до нього топічна були побудовані у 2000 році, а відтак Правила пожежної безпеки України та ДБН В.2.5.-2001 не були чинні; відділом Старобільської РДА придбано для Садківської ЗОШ твердопаливний котел, потужністю 100 кВт. Тобто, як зазначає відповідач, до початку опалювального сезону 2018-2019 Садківська ЗОШ буде переведена на альтернативний вид палива, що підтверджується видатковою накладною № РН-0000021 від 12.12.2017 (арк.спр.99) та накладною № 418 від 14.12.2017 (арк.спр.97); позов подано до суду без урахування того, що завершується навчальний 2017-2018 рік та те, що під час літніх канікул діти відсутні у школі, а тому учні і співробітники Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області не перебувають під загрозою втрати життя та отримання травм чи шкоди своєму здоров'ю; через замалу кількість учнів є можливість не проводити заняття в тому приміщенні, до якого прибудована топічна; судом визнаються безпідставними з огляду на наступне.

Так, відсутність системи пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу є надзвичайно важливими протипожежними засобами, які впливають на швидкість евакуації людей та прискорення реагування співробітниками ДСНС у разі виникнення надзвичайної ситуації у приміщенні, що в своє чергу призведе до своєчасного врятування життя людей. Оброблення дерев'яних елементів горищного покриття засобами вогнезахисту також дає додатковий час для витримки крівлі корпусу під час пожежі, що в свою чергу, у разі виникнення надзвичайної ситуації, також впливає на рятування життя та здоров'я людей.

Щодо посилання представника відповідача про те, що на даний час іде процес укладання відділом освіти Старобільської РДА договору по ідентифікації котельні на визначеність потенційної небезпеки, то суд не приймає зазначені доводи, виходячи з наступного.

Відповідно до частини першої статті 626 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Попередній є договір, сторони якого зобов'язуються протягом певного строку (у певний термін) укласти договір в майбутньому (основний договір) на умовах, встановлених попереднім договором (частина перша статті 635 Цивільного кодексу України).

Згідно з частиною першої статті 641 Цивільного кодексу України, пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття.

Враховуючи вищевикладене, представником відповідача до матеріалів адміністративної справи не надано належних доказів на підтвердження виникнення договірних правовідносин (попереднього договору, оферти), які у свою чергу могли б свідчити про вже розпочатий процес укладання договору ідентифікації котельні.

Щодо посилання представника відповідача на ту обставини, що відповідно до якої порушення, яке полягає у тому, що посадові особи та працівники Садківської ЗОШ І-ІІ не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної небезпеки, є безпідставними, оскільки, на думку відповідача, проходження директором Садківської ЗОШ І-ІІ функціонального навчання, що підтверджується посвідченням є достатнім для забезпечення безпеки життю та здоров'ю людей, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 11 Порядку здійснення навчання населенням діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 за № 144, у разі прийняття на роботу особа за місцем роботи проходить інструктаж з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайний ситуацій.

Разом з тим, представником відповідача не надано до матеріалів адміністративної справи належних доказів щодо проходження працівниками Садківської ЗОШ І-ІІ інструктажу з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуацій.

Крім того, наявність у посадової особи - директора Садківської ЗОШ І-ІІ посвідчення про функціональне навчання не може в повній мірі гарантувати безпеку життю та здоров'ю людей у сфері техногенної та пожежної безпеки, оскільки інші співробітники не пройшли відповідного інструктажу або кваліфікованого навчання.

Щодо твердження представника відповідача стосовно того, що перевіркою при складанні Акту 06.04.2018 року за № 5 не враховано те, що приміщення школи та прибудована до нього топічна були побудовані у 2000 році, а відтак Правила пожежної безпеки України та ДБН В.2.5.-2001 не були чинні, суд зазначає наступне.

Так, представником відповідача до матеріалів адміністративної справи не надано доказів на підтвердження відповідності технічного стану топічної та відповідності її характеристик техногенної та пожежної безпеки, як-то: свідоцтва про перевірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, технічного паспорту на підтвердження належної експлуатації топічної, тощо. Таким чином, суду не надано належних доказів в підтвердження належного технічного стану топічної, та доказів того, що зазначена топічна була побудована у 2000 році.

Твердження представника відповідача, що до початку опалювального сезону 2018-2019 Садківська ЗОШ І-ІІ буде переведена на альтернативний вид палива, що підтверджується видатковою накладною № РН-0000021 від 12.12.2017 та накладною № 418 від 14.12.2017, судом не приймається до уваги з огляду на наступне.

Судом встановлено, що відповідно до видаткової накладної № РН-0000021 від 12.12.2017, згідно договору № 608 від 05.12.2017, відділом освіти Старобільської РДА Луганської області придбано котел опалювальний водогрійний твердопаливного типу КЕС, потужністю 100кВт, товар на відповідальне зберігання отримано (арк.спр.99).

Згідно з накладною від 14.01.2017 № 418 Садківська ЗОШ отримала котел опалювальний твердопаливний КЕС, який прийнято на відповідальне зберігання (арк.спр.98).

Проте, суду не надано доказів на підтвердження того, що до початку опалювального сезону 2018-2019 Садківська ЗОШ І-ІІ буде переведена на альтернативний вид палива, враховуюче те, що видаткові накладні не підтверджують та не визначають граничних термінів встановлення відповідних опалювальних котлів твердопаливного типу КЕС та введення їх у експлуатацію, а лише може слугувати підтвердженням придбання певного товару.

Посилання представника відповідача на те, що під час літніх канікул діти відсутні у школі, а тому учні і співробітники Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області не перебувають під загрозою втрати життя та отримання травм чи шкоди своєму здоров'ю, а також про те, що через замалу кількість учнів є можливість не проводити заняття в тому приміщенні, до якого прибудована топічна, суд також визнає незмістовними з огляду на таке.

Відповідно до пункту 4 Правил пожежної безпеки в України, пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Таким чином, суд вважає за необхідне зазначити, що кожній людині має бути забезпечений належний рівень цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, відтак відсутність дітей у школі під час літніх канікул лише знижує можливість настання надзвичайної ситуацій та можливих втрат, однак не виключає виникнення суспільно небезпечної події та завданню шкоди життю та здоров'ю співробітників Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області.

Аналізуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що існуючі у Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області порушення у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, що зафіксовані в акті перевірки від 06.04.2018 року за № 5, в їх сукупності можуть кваліфікуватись як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров'ю людей, що є підставою для задоволення позову та застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівлі, споруд, приміщень до повного усунення усіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в Акті перевірки від 06.04.2018 №5.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З викладеного слідує, що витрати суб'єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб'єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб'єкту владних повноважень, не підлягає.

Такі обмеження у можливостях суб'єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.

Оскільки Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області у вказаній справі є суб'єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 132, 139, 205, 241-246, 250, 255, 295 пунктом 15.5 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Луганській області (юридична адреса: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вулиця Новікова, 5; місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вулиця Богдана Ліщини, 29) до Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області (92732, Луганська область, Старобільський район, с. Садки, вулиця Миру,49а) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення експлуатації будівлі, споруд, приміщень Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Садківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області (92732, Луганська область, Старобільський район, с. Садки, вулиця Миру,49а, код ЄДРПОУ 26521535) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, встановлених в Акті перевірки від 06.04.2018 №5.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Текст повного судового рішення складено 09 липня 2018 року.

Суддя ОСОБА_3

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2018
Оприлюднено10.07.2018
Номер документу75170324
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1296/18

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Постанова від 16.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Ухвала від 29.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 14.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Постанова від 06.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні