Ухвала
від 13.07.2018 по справі 913/306/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

13 липня 2018 року Справа № 913/306/18

Провадження №33/913/306/18

Суддя Господарського суду Луганської області Драгнєвіч О.В., розглянувши матеріали за позовом керівника Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області, вул. Д.І. Менделєєва, буд.65, м.Лисичанськ Луганської області, 93100, в інтересах держави в особі позивача-1 - Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області, пл.Миру, буд.2, м.Попасна Луганської області, 93300, позивача-2 Луганської обласної державної адміністрації Луганської обласної військово-цивільної адміністрації, пр.-т Центральний, 59, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400

до відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтер-Барс", вул.професора Підвисоцького, буд.10/10, офіс 60, м.Київ, 01103

про повернення земельної ділянки

В С Т А Н О В И В:

Керівник Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області звернувся до Господарського суду Луганської області з позовною заявою в інтересах держави в особі Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області та Луганської обласної державної адміністрації Луганської обласної військово-цивільної адміністрації до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтер-Барс" про повернення Попаснянській районній державній адміністрації земельної ділянки загальною площею 0,0459 га, кадастровий номер 4423857500:001:0030, що враховується в Мирнодолинській селищній раді, у зв'язку із закінченням строку договору оренди від 19.01.2012.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 22.06.2018 позовну заяву за вих.№01/60-1703 вих.18 від 18.06.2018 керівника Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області залишено без руху на підставі ч.1 ст.174 Господарського процесуального кодексу України у зв'язку із недодержання вимог п.6-8 ч.3 ст.162, п.1 ч.1, ч.2.ст.164 Господарського процесуального кодексу України, зокрема прокурором не надано належні докази направлення/вручення повідомлень про намір пред'явити позов за вих.01/60-1451 вих.18 від 23.05.2018 Луганській обласній державній адміністрації Луганської обласної військово-цивільної адміністрації та за вих.№01/60-1450 від 23.05.2018 Попаснянській районній державній адміністрації Луганської області; оригінали доказів направлення сторонам позовної заяви та доданих до неї документів (касовий чек, розрахункова квитанції тощо, які підтверджують факт здійснення операції щодо надіслання поштових відправлень на адреси сторін); докази направлення/вручення Товариству з обмеженою відповідальністю Інтер-Барс листа №01-33-1008 від 02.07.2015 Попаснянської районної державної адміністрації; не зазначено чи вживалися заходи досудового врегулювання спору, заходи забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви.

Керівнику Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області встановлено строк - протягом 10 днів з дня вручення ухвали суду усунути недоліки позовної заяви.

04.07.2018 через канцелярію суду надійшло рекомендоване повідомлення з відміткою про вручення 26.06.2018 представнику Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області ухвали суду від 22.06.2018 у справі №913/306/18.

09.07.2018 через канцелярію суду від керівника Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви (яка згідно штампу поштового органу була направлена 05.07.2018 до суду), з матеріалів якої вбачається, що прокурором усунуті недоліки позовної заяви.

Розглянувши подані позовні матеріали, суд зазначає наступне.

Статтею 121 Конституції України визначено, що прокуратура становить єдину систему на яку покладено функції представництва інтересів держави в суді у випадках, передбачених законом.

Пунктом 3 статті 131 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Згідно з ч.4 ст.53 Господарського процесуального кодексу України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, передбачених статтею 174 цього Кодексу.

Частиною 4 ст.23 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов'язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб'єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб'єктом владних повноважень.

З огляду на викладене, зверненню прокурора з позовом до суду має передувати підтвердження суду підстав представництва інтересів держави в суді.

Як вбачається, прокурор, на обґрунтування заявлених позовних вимог та підтвердження підстав представництва прокурором в особі Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області та Луганської обласної державної адміністрації Луганської обласної військово-цивільної адміністрації зазначає, що розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації №920 від 18.07.2012 Товариству з обмеженою відповідальністю "Інтерес-Барс" надано в оренду земельну ділянку загальною площею 0,0459 га для проведення геологорозвідувальних робіт строком до 09.12.2014, яка знаходиться за межами населених пунктів, в межах Мирнодолинської селищної ради Попаснянського району Луганської області. На виконання розпорядження 19.10.2012 між Попаснянською районною державною адміністрацією Луганської області та Товариством з обмеженою відповідальністю "Інтерес-Барс" укладено договір оренди зазначеної земельної ділянки, який зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №5489670 від 01.07.2013. Строк дії договору закінчився 09.12.2014, в порушення вимог ст.34 Закону України "Про оренду землі", п.19 договору, спірна ділянка не повернута орендодавцю, що стало підставою для подання позову. Попаснянська районна державна адміністрація листом №01-33-1008 від 02.07.2015 повідомила відповідача про закінчення строку договору та необхідність повернення земельної ділянки. Відповідно до листа Мирнодолинської селищної ради №229 від 17.05.2018 будь-які роботи на спірній ділянці не ведуться.

Крім того, на підтвердження підстав представництва прокурором інтересів держави в особі Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області та Луганської обласної державної адміністрації Луганської обласної військово-цивільної адміністрації, прокурор зазначає наступне.

Рішенням Конституційного Суду України № З-рп/99 від 08.04.1999 визначено, що державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорон землі як національного багатства, захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання тощо. Інтереси держави є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Статтею 1 Закону України Про місцеві державні адміністрації визначено, що виконавчу владу в областях і районах здійснюють місцеві державні адміністрації.

Як передбачено ст. ст. 13, 21 Закону України Про місцеві державні адміністрації , до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань використання земель і природних ресурсів, розпорядження землями державної власності.

Згідно ст. 17 Земельного кодексу України місцеві державні адміністрації розпоряджаються землями державної власності.

Орендодавцем та стороною у договорі виступає Попаснянська районна державна адміністрація, що вказує на необхідність повернення земельної ділянки саме вказаному органу державної влади.

Згідно вимог ч.5 статті 122 Земельного кодексу України обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки , що не входять до складу певного району, або у випадках коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Луганська обласна державна адміністрація та Попаснянська районна державна адміністрація Луганської області зареєстровані як юридичні особи з організаційно-правовою формою - органи влади, не перебувають в процесі припинення.

Таким чином, Луганська обласна державна адміністрація та Попаснянська районна державна адміністрація є органами, уповноваженими державою на здійснення повноважень у спірних правовідносинах, у зв'язку з чим позовну заяву заявлено в інтересах держави в особі цих двох позивачів. Підставою для представництва прокурором є порушення інтересів держави, спричинені невиконанням ТОВ ІНТЕР-БАРС обов'язків, передбачених укладеним договором та законом, а саме: неповерненням в установленому порядку земельної ділянки після спливу строку дії договору оренди та як наслідок - обмеження можливості здійснення функції управлінням державним майном, тобто права володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися державною власністю.

Водночас, Попаснянською районною державною адміністрацією, як стороною у договорі, та Луганською обласною державною адміністрацією, як органом наділеним повноваженнями із розпорядженнями земельними ділянками, не вжито цивільно-правових заходів щодо повернення ТОВ ІНТЕР-БАРС наведеної земельної ділянки, що призводить до порушення економічних інтересів держави.

Таким чином, відповідно до ч. З ст. 131-1 Конституції України, ст. 23 Закону України Про прокуратуру , ст. 53 Господарського процесуального кодексу України у прокурора виникає законне право на звернення з позовною заявою до суду на захист державних інтересів з метою повернення спірної земельної ділянки.

Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України Про прокуратуру , прокурор зобов'язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це відповідного суб'єкта владних повноважень.

Вимога щодо повідомлення позивачів про намір звернутися до суду за захистом інтересів держави листами від 23.05.2018 за вих.№01/60-1450 вих18 та за вих.№01/60-1450 вих18 виконана заявником, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами вручення.

Згідно з абз. 2 п. 5 ст. 53 Господарського процесуального кодексу України у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача.

Враховуючи наведене прокурором обґрунтування та положення законодавства, суд вважає за можливе підтвердити підстави представництва керівником Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області інтересів держави в особі Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області та Луганської обласної державної адміністрації Луганської обласної військово-цивільної адміністрації заявленим позовним вимогам.

Вирішуючи питання щодо прийняття позовної заяви до розгляду, господарський суд приходить до висновку про достатність поданих матеріалів та можливість відкриття провадження у справі.

Судом встановлено, що прокурором заявлені позові вимоги немайнового характеру. Разом з тим, враховуючи ч.3 ст.12 Господарського процесуального кодексу України, обставини справи які необхідно встановити, категорію та обсяг доказів, що підлягає дослідженню, суд вважає за необхідне здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 12, 53, 120, 176, 234-235 Господарського процесуального кодексу України, ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", господарський суд

П О С Т А Н О В И В:

1. Підтвердити підстави представництва керівником Лисичанської місцевої прокуратури Луганської області інтересів держави в особі Попаснянської районної державної адміністрації Луганської області та Луганської обласної державної адміністрації Луганської обласної військово-цивільної адміністрації заявленим позовним вимогам.

2. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.

3. Справу розглядати за правилами загального позовного провадження.

4. Підготовче засідання призначити на 06.08.2018 року о 14 год. 10 хв.

5. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: м. Харків, проспект Науки, 5, в залі судових засідань №204 .

6. Запропонувати прокурору: надати додаткові письмові пояснення та докази на обґрунтування заявлених позовних вимог;

- докази на підтвердження статусу спірної земельної ділянки, приналежності до державної власності, до відповідної категорії земель.

7. Запропонувати позивачам: в строк до 04.08.2018 подати письмові пояснення із викладенням власної правової позиції відносно заявлених позовних вимог з нормативним обґрунтуванням та долученням відповідних доказів (надати суду докази направлення іншим учасникам процесу);

- окремо надати пояснення з належним нормативним обґрунтуванням з приводу заявленої вимоги щодо необхідності повернення земельної ділянки саме Попаснянській районній державній адміністрації Луганської області та неможливості її повернення/прийняття - Луганською обласною державною адміністрацією;

- докази направлення/вручення відповідачу листа №01-33-1008 від 02.07.2015 про повернення земельної ділянки у зв'язку із закінченням строку договору;

- у разі повернення спірної земельної ділянки відповідачем надати відповідні докази;

- докази на підтвердження статусу спірної земельної ділянки, приналежності до державної власності, до відповідної категорії земель.

8. Запропонувати відповідачу: в строк до 04.08.2018 подати відзив на позовну заяву, докази на підтвердження викладених обставин з нормативним обґрунтуванням та долученням відповідних доказів з урахуванням вимог ст.165 ГПК України (надати суду докази направлення іншим учасникам процесу);

- документи на підтвердження правового статусу, належним чином засвідчені копії - до справи, оригінали - для огляду в судовому засіданні.

9. Викликати представників сторін в судове засідання.

Відповідно до ч.4 ст.74 Господарського процесуального кодексу України суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов'язків щодо доказів.

Суд звертає увагу сторін, що відповідно до частини 8 статті 80 Господарського процесуального кодексу України докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду судом не приймаються, крім випадку, коли особа, яка їх подає, обґрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї.

Повідомити учасників справи про відсутність у суду технічної можливості забезпечення учасникам справи права брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду до затвердження Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://lg.arbitr.gov.ua/sud5014/.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала підписана 13.07.2018 та оскарженню не підлягає.

Суддя О.В. Драгнєвіч

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення13.07.2018
Оприлюднено16.07.2018
Номер документу75269578
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/306/18

Рішення від 27.09.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 11.09.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 06.08.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 13.07.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 22.06.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні