Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 липня 2018 р. Справа№805/2365/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Циганенка А.І., за участі секретаря судового засідання Зикун Ю.В., представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване будівельно-монтажне управління Новація до Державної фіскальної служби України про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
03 квітня 2018 року позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Спеціалізоване будівельно-монтажне управління «Новація» , звернулось до суду з позовом до відповідача, Державної фіскальної служби України, про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії. Позовні вимоги вмотивовані тим, що відповідач протиправно відмовив в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних . На думку позивача, ним були подані всі необхідні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. З посиланням на рішення ЕСПЛ по справі ВАТ Нафтова компанія ЮКОС проти Російської Федерації, статтю 19 Конституції України, статті 4, 61, 62, 79, 201 Податкового кодексу України, статтю 204 Цивільного кодексу України, позивач просив:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:
№521242/39733350 від 02 січня 2018 року;
№521244/39733350 від 02 січня 2018 року;
№521245/39733350 від 02 січня 2018 року;
№521246/39733350 від 02 січня 2018 року.
- зобов'язати відповідача зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, наступні податкові накладні:
- №34 від 24 листопада 2017 року (реєстраційний номер НОМЕР_1);
- №35 від 28 листопада 2017 року (реєстраційний номер НОМЕР_2);
- №36 від 28 листопада 2017 року (реєстраційний номер НОМЕР_3);
- №39 від 28 листопада 2917 року (реєстраційний номер НОМЕР_4).
У відзиву на позовну заяву відповідач позовні вимоги не визнав в повному обсязі, просив відмовити в їх задоволенні з наступних підстав. Реєстрація спірних податкових накладних була зупинена відповідно до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Позивач надав не всі необхідні документи, які передбачені Вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , тому комісією, у межах своїх повноважень, було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних позивача, оскільки подані ним документи не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивачем не надавалися документи щодо транспортування, навантаження, розвантаження продукції, документів щодо походження товару, розрахункові документи.
06 квітня 2018 року було відкрито провадження у справі та її розгляд призначеий за правилами загального позовного провадження.
29 травня 2018 року внаслідок повторного автоматичного розподілу у зв'язку із тимчасовою непрацездатністю судді Черникової А.О., справа передана на розгляд судді Циганенку А.І.
18 червня 2018 року підготовче провадження було закрито і справа призначена до розгляду по суті на 05 липня 2018 року.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив їх задовольнити, надав пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві. Додатково пояснив, що документи, які подані до суду 08 травня 2018 року, не були предметом розгляду комісії при прийнятті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
У судовому засіданні представник відповідача позов не визнала, просила відмовити в його задоволенні, надала пояснення аналогічні викиданим у відзиву на позовну заяву. Додатково пояснила, що у відзиву з технічних причин помилково було зазначено номер податкової накладної як 42 замість 34 .
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази та письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення проти нього, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване будівельно-монтажне управління Новація зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом ЄДРПОУ 39733350 та перебуває на податковому обліку як платник податків в Державній податковій інспекції м. Краматорська Головного управління ДФС у Донецькій області (а.с.57).
13 грудня 2017 року позивачем подана до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна №34 від 24 листопада 2017 року (реєстраційний номер НОМЕР_1) ( а.с. 40).
14 грудня 2017 року Автоматизована система Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомило позивача про зупинення реєстраціє податкової накладної №34 від 24 листопада 2017 року у зв'язку із не відповідністю обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕТ (пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ) (а.с. 41).
21 грудня 2017 року за вихідним №12/25-17 позивач подав до ДФС України пояснення, в порядку підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, та документи про підтвердження реальності здійснення операції по спірній податковій накладній (а.с. 42).
02 січня 2018 року рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №521242/39733350, відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України позивачу було відмовлено в реєстрації податкової накладної з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с. 43).
14 грудня 2017 року позивачем подана до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна №35 від 28 листопада 2017 року (реєстраційний номер НОМЕР_2) ( а.с. 44).
14 грудня 2017 року Автоматизована система Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомило позивача про зупинення реєстрації податкової накладної №35 від 28 листопада 2017 року у зв'язку із не відповідністю обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕТ (пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ) (а.с. 45).
21 грудня 2017 року за вихідним №12/26-17 позивач подав до ДФС України пояснення, в порядку підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, та документи про підтвердження реальності здійснення операції по спірній податковій накладній (а.с. 46).
02 січня 2018 року рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №521246/39733350, відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України позивачу було відмовлено в реєстрації податкової накладної з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с. 47).
14 грудня 2017 року позивачем подана до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна №36 від 28 листопада 2017 року (реєстраційний номер НОМЕР_3) (а.с. 48).
14 грудня 2017 року Автоматизована система Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомило позивача про зупинення реєстрації податкової накладної №36 від 28 листопада 2017 року у зв'язку із не відповідністю обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕТ (пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ) (а.с. 49).
21 грудня 2017 року за вихідним №12/28-17 позивач подав до ДФС України пояснення, в порядку підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, та документи про підтвердження реальності здійснення операції по спірній податковій накладній (а.с. 46).
02 січня 2018 року рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №521244/39733350, відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України позивачу було відмовлено в реєстрації податкової накладної з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування ( а.с. 51).
14 грудня 2017 року позивачем подана до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна №39 від 29 листопада 2017 року (реєстраційний номер НОМЕР_4) (а.с. 52).
14 грудня 2017 року Автоматизована система Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомило позивача про зупинення реєстрації податкової накладної №39 від 29 листопада 2017 року у зв'язку із не відповідністю обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕТ (пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ) ( а.с. 53).
21 грудня 2017 року за вихідним №12/27-17 позивач подав до ДФС України пояснення, в порядку підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, та документи про підтвердження реальності здійснення операції по спірній податковій накладній ( а.с. 54).
02 січня 2018 року рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №521245/39733350, відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України позивачу було відмовлено в реєстрації податкової накладної з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с. 55).
Позивачем подані документи про підтвердження реальності здійснення господарської операції, за якою були виписані спірні податкові накладні (а.с.13-39).
Відповідачем надані знімки екрану (скріншоти) Аналітичної системи реєстр ПН , які підтверджують отримання ним поданих позивачем документів для розгляду питання щодо реєстрації спірних податкових накладних (а.с. 66-148).
При ухваленні рішення суд виходив з наступних мотивів та керувався такими положеннями законодавства.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Складання податкових накладних в електронному вигляді та їх реєстрація у «Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - ЄРПН), передбачені статтею 201 ПК України та «Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних» , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, (далі - Порядок).
В період подання спірних податкових накладних Порядок діяв в редакції постанови Кабінету Міністрів України №341 від 26 квітня 2017 року.
Згідно пункту 13 Порядку за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Пунктом 17 Порядку встановлено, що у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , були затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за № 753/30621 (далі відповідно - Критерії та Перелік).
Згідно підпункту 1 пункту 6 Критеріїв моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
- обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Згідно підпункту 1 пункту 1 Переліку для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податків необхідно було подати договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Під час судового розгляду було встановлено, що позивачем були подані всі необхідні документи для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Суд не приймає до уваги докази, подані позивачем 08 травня 2018 року, оскільки ці документи не подавалися на розгляд комісії (а.с. 167-192).
Суд не приймає до уваги посилання представника відповідача на те, що позивачем не були подані документи щодо транспортування, навантаження, розвантаження продукції, документів щодо походження товару, розрахункові документи, оскільки дане твердження спростовується доказами, які подані сторонами (знімки екрану (скріншоти) Аналітичної системи реєстр ПН були подані відповідачем).
Документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності) подаються у разі якщо їх наявність передбачена договором та/або законодавством.
Господарська операція з постачання товарів була здійсненна позивачем на підставі договору поставки №09/04 від 04.09.2017, умови якого не передбачали наявність документів щодо підтвердження відповідності продукції (а.с.18-19).
Відповідачем не надано доказів того, що законодавством передбачені документи щодо підтвердження відповідності продукції, поставленої за договором поставки №09/04 від 04.09.2017.
Вищий адміністративний суд України в інформаційному листі від 24.10.2013 №1486/12/13-13 зазначив, резолютивна частина постанови адміністративного суду про задоволення позовних вимог у справі, предметом оскарження в якій є протиправність неприйняття податкової накладної для реєстрації, з урахуванням вимог пункту 1 частини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України повинна містити висновок про визнання протиправним неприйняття податкової накладної для реєстрації, а також зазначення того, що податкову накладну потрібно вважати прийнятою та зареєстрованою протягом операційного дня, коли її було надіслано платником податку (із зазначенням дати).
Разом з тим, пунктом 19 Порядку передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
З урахуванням наведеного та встановлених по справі обставин, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Питання розподілу судових витрат слід вирішити в порядку статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 2, 5-10, 20, 22, 25, 72-77, 90, 132, 139, 143, 241-246, 250, 251, 255, 295, 297, підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Спеціалізоване будівельно-монтажне управління «Новація» (місцезнаходження: 84305, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, буд. 76, код ЄДРПОУ 39733350) до Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: №521242/39733350 від 02 січня 2018 року; №521244/39733350 від 02 січня 2018 року; №521245/39733350 від 02 січня 2018 року; №521246/39733350 від 02 січня 2018 року.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, наступні податкові накладні: №34 від 24 листопада 2017 року (реєстраційний номер НОМЕР_1); №35 від 28 листопада 2017 року (реєстраційний номер НОМЕР_2); №36 від 28 листопада 2017 року (реєстраційний номер НОМЕР_3); №39 від 28 листопада 2917 року (реєстраційний номер НОМЕР_4).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Спеціалізоване будівельно-монтажне управління «Новація» судові витрати в сумі 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) гривні 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.
Рішення прийнято у нарадчій кімнаті, його вступна та резолютивна частини проголошені в судовому засіданні 05 липня 2018 року.
Повний текст рішення складений 13 липня 2018 року.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення може бути подана до Донецького окружного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту рішення.
Суддя Циганенко А.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2018 |
Оприлюднено | 14.07.2018 |
Номер документу | 75274908 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні