Постанова
від 06.07.2018 по справі 804/692/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

06 липня 2018 року справа № 804/692/18

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Добродняк І.Ю.,

суддів: Бишевської Н.А. Семененка Я.В. ,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпрі

апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Дніпровський завод будівельних матеріалів

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2018 року (головуючий суддя Кальник В.В.)

у справі № 804/692/18

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Дніпровський завод будівельних матеріалів ,

до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпровський завод будівельних матеріалів звернулась до адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 26.12.2017 № 0023891402, яким позивачу донараховане грошове зобов'язання з орендної плати за землю у загальному розмірі 7745380,90 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що висновки акту перевірки зроблені на підставі невірно розрахованої грошової оцінки земельних ділянок.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.04.2018 у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Рішення суду мотивовано тим, що за наявності розрахованого коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення станом на 2014 рік - 1,249, на 2015 рік - 1,433, який застосувалися при визначенні середньої (базової) вартості земельної ділянки, Управлінням Держгеокадастру у м.Дніпропетровську при формуванні вищевказаних Витягів з технічної документації обґрунтовано застосовано коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки 2014 рік (1,249), 2015 рік (1,433), 2016 рік (1,06).

Разом з тим, суд не взяв до уваги висновки в постанові Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18.10.2016 у справі № 804/2035/16 про визнання протиправними дій Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області щодо застосування зазначених коефіцієнтів індексації, оскільки ухвалою Вищого адміністративного суду України від 09.11.2016 зупинено виконання означеної постанови до закінчення касаційного провадження у справі № 804/2035/16.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду та прийняти нове рішення про задоволення позову.

Позивач звертає увагу, що підставами для винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення стали Витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, надані Управлінням Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області, зі застосуванням коефіцієнтів індексації 1,249 та 1,433, зазначає, що Держгеокадастр, грубо порушуючи чинне законодавство, фактично непомірно збільшив податкове навантаження, незаконно застосувавши старі коефіцієнти індексації за 2014, 2015 роки до незатвердженої нормативної оцінки (тобто до 01.01.2016 - до моменту затвердження нової нормативної грошової оцінки та до моменту набрання чинності), а п. 2 рішення Дніпропетровської міської ради № 4/65 від 15.07.2015 зазначено дату набрання чинності нової нормативної грошової оцінки з 01.01.2016, що відповідає вимогам п.271.2 ст.271 ПК України, тому повинні прийматися індекси індексації, які будуть розраховуватись та діяти, починаючи з 01.01.2016, на майбутнє, тобто індекси індексації за 2016 рік (за період індексації з 01 січня 2016 по 31 грудня 2016 року), та не приймаються до уваги старі спірні коефіцієнти індексації за 2013, 2014, 2015 рік, які розраховувались за період та діяли до 31 грудня 2015 року.

При цьому позивач вказує про хибність твердження Дніпропетровської міської ради і Держгеокадастру, що дві оцінки діяли паралельно: стара 2007 року (втратила чинність 01.01.2016) та незатверджена нова від 01.01.2013, тому й помилково двічі застосовувались одні і ті ж коефіцієнти 2013, 2014, 2015 р.р.

Крім того, судом першої інстанції 13.03.2018 винесена ухвала у справі № 804/692/18, якою у задоволені клопотань товариства про зупинення провадження у справі до розгляду касаційним судом справи № 804/2035/16 безпідставно відмовлено, в той час як предметом спору у справі, що розглядається - №804/692/18, є правомірність винесення податкового повідомлення-рішення № 0023891402 від 26.01.2018, тобто оцінці в даній справі підлягають дії ДФС щодо прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, і судом першої інстанції не враховано, що висновки по справі № 804/2035/16 є основною підставою для нарахування податкових зобов'язань з орендної плати за землю з юридичних осіб на суму 7 745 318,90 грн.

Представники сторін у судове засідання не з'явилися, про час і місце судового засідання сторони повідомлені судом належним чином.

Неприбуття у судове засідання учасників справи не перешкоджає розгляду справи.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження з підстав, передбачених п.2 ч.1 ст.311 КАС України.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, сторонами не заперечується, згідно з договорами оренди землі, укладеними Дніпропетровською міською радою (орендодавець) з ТОВ Дніпровський завод будівельних матеріалів (орендар), товариство орендує земельні ділянки:

- за адресою: вул.Байкальська, 2-П, (Індустріальний район), площею 0,8842 га, кадастровий номер 1210100000:04:023:0001), цільове використання (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність), нормативна грошова оцінка 6270340,22 грн., термін оренди 15 років (договір оренди землі від 11.12.2008);

- за адресою: вул.Комісара Крилова,1-Б, (Самарський район), площею 0,1792 га, кадастровий номер 1210100000:09:524:0126), цільове використання (УКЦВЗ) 1.10.5 (підприємства іншої промисловості), нормативна грошова оцінка 356639,44 грн., термін оренди 15 років (договір оренди землі від 25.10.2007);

- за адресою: вул.Комісара Крилова,1-Б, (Самарський район), площею 0,0940 га, кадастровий номер 1210100000:09:524:0125), цільове використання (УКЦВЗ) 1.10.5 (підприємства іншої промисловості), нормативна грошова оцінка 193243,85 грн., термін оренди 15 років (договір оренди землі від 25.10.2007);

- за адресою: вул.Комісара Крилова, 1-Б, (Самарський район), площею 0,8655 га, кадастровий номер 1210100000:09:524:0128), цільове використання (УКЦВЗ) 1.10.5 (підприємства іншої промисловості), нормативна грошова оцінка 1741425,40 грн., термін оренди 15 років (договір оренди землі від 25.10.2007);

- за адресою: вул.Комісара Крилова, 1-Б, (Самарський район), площею 9,5079 га, кадастровий номер 1210100000:09:524:0127), цільове використання (УКЦВЗ) 1.10.5 (підприємства іншої промисловості), нормативна грошова оцінка 19 546 204,29 грн., термін оренди 15 років (договір оренди землі від 25.10.2007) (а. с.68-116).

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 № 4/65, яке набрало чинності з 01.01.2016, затверджено нормативну грошову оцінку земель м.Дніпропетровська, а саме: базова вартість 1 кв. м землі визначена в розмірі 306,35 грн. (а. с.142)

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 27.04.2016 № 5/7 внесено зміни до пункту 1.2 рішення Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 № 4/65, та конкретизовано, що нормативна грошова оцінка земель м.Дніпропетровська, базовою вартістю 1 кв. м землі у розмірі 306,35 грн. визначена станом на 01.01.2013 (а. с.143).

Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ Дніпровський завод будівельних матеріалів з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2014 по 30.06.2017, валютного законодавства за період з 01.01.2014 по 30.06.2017, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2014 по 30.06.2017, за результатами якої складений акт від 08.11.2017 № 21233/04-36-14-02/34775113 (а. с.12-30).

Перевіркою встановлено порушення, зокрема, пп.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.286.1 ст.286, п.288.4 ст.288 ПК України, що призвело до заниження орендної плати за земельні ділянки на суму 6196304,72 грн., у тому числі за 2016 рік - 3599068,80 грн., за січень-липень 2017 року - 2597235,84 грн.

Суть встановленого контролюючим органом порушення полягає у тому, що відповідно до витягів із технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки розмір нормативно-грошових оцінок земельних ділянок, що знаходиться у користуванні позивача, більший, ніж той розмір, що декларує позивач самостійно у податкових деклараціях.

26.12.2017 на підставі вказаного акту перевірки ГУ ДФС у Дніпропетровській області винесене податкове повідомлення-рішення № 0023891402, яким товариству донараховане грошове зобов'язання з орендної плати за землю у розмірі 7 745 380,90 грн., у тому числі податкове зобов'язання 6196304,72 грн., штрафні (фінансові) санкції (штрафи) 1549076,18 грн. (а. с.10).

ТОВ Дніпровський завод будівельних матеріалів , вважаючи незаконним вищезазначене податкове повідомлення-рішення, звернулось до адміністративного суду з позовом про визнання його протиправним та скасування.

З огляду на фактичні обставини справи, норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, апеляційний суд погоджується з судом першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позову.

ТОВ Дніпровський завод будівельних матеріалів подано до податкового органу декларації за 2016 та 2017 роки, у яких визначено суму зобов'язання з орендної плати за користування вищенаведеними земельними ділянками.

При цьому товариством розраховано задекларовані податкові зобов'язання виходячи з норм, зазначених у вищевказаному рішенні Дніпропетровської міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська від 15.07.2015 № 4/65, із застосуванням нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв. м землі - 306,35 грн. станом на 01.01.2016, і без застосування коефіцієнтів індексації 1,249 та 1,433.

Судом встановлено, що згідно Договору № 573-07-2012 від 29.10.2012 Державним підприємством УДНДІПМ Діпромісто ім.Ю.М.Білоконя на замовлення Департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міськради розроблено Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпропетровська, у розділі 3 якої зазначено, що з урахуванням індексації на 01.01.2013р. - 1,0 середня (базова) вартість одного квадратного метра земель на 01.01.2013 становитиме 306,35 грн./м.

Враховуючи, що даною Технічною документацією визначено середню (базову) вартість одного квадратного метра земель на 01.01.2013 на рівні 306,35 грн./м, а також приймаючи до уваги, що рішення Дніпропетровської міської ради № 4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська , яким введено в дію з 01.01.2016 нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв. м землі - 306,35 грн., затверджено проект Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська станом на 26.06.2013, суд першої інстанції дійшов до висновку, що нормативна грошова оцінки земель м.Дніпропетровська на рівні 306,35 грн. встановлена саме станом на 01.01.2013, що, в свою чергу, свідчить про необхідність врахування товариством коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, які застосовуються кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, за 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433, при проведенні грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2016.

Згідно з п.286.2 ст.286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

За визначенням, наведеним у п.п.14.1.147 п.14.1 ст.14 ПК України (в редакції у період, який перевірявся) плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

За приписами п.288.2 ст.288 ПК України платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Згідно з п.288.1 ст.288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

За приписами п.п.288.3-288.4 ст.288 ПК України об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Відповідно до п.288.5 ст.288 ПК України в редакції, що діяла до 01.01.2017, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;

не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Відповідно до п.288.5 ст.288 ПК України в редакції з 01.01.2017, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території;

не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

За положеннями пп.271.1.1 п.271.1 ст.271 ПК України базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

У п.289.1 ст.289 ПК України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

У відповідності до п.289.2 ст.289 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за відповідною формулою Кі = І:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Судом першої інстанції вірно зазначено, що за змістом вказаної норми кумулятивне (тобто накопичувальне) застосування щорічних коефіцієнтів індексації пов'язане саме з датою проведення нормативної грошової оцінки, але не з датою прийняття рішення про її затвердження чи датою введення нормативної грошової оцінки.

З моментом набрання чинності рішенням ради про затвердження нормативної грошової оцінки пов'язується можливість застосування самої нормативної грошової оцінки, але не коефіцієнтів її індексації.

Згідно з п.289.3 ст.289 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Отже, вищенаведені правові норми у контексті спірних правовідносин свідчать, що сума орендної плати за землю має обчислюватись платником податків на підставі умов договору оренди і з дотриманням вимог Податкового кодексу України, який передбачає визначення орендної плати виходячи з нормативної грошової оцінки земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, і величину цього коефіцієнту щороку розраховує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за певною формулою.

Доводи позивача фактично полягають в тому, що відповідачем протиправно нараховане грошове зобов'язання з орендної плати за землю, оскільки підставою для такого нарахування стали протиправні Витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, надані Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, зі застосуванням коефіцієнтів індексації 1,249 та 1,433.

Відповідно до ст.201 Земельного кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.

Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.

За визначенням п.п.14.1.125 п.14.1 ст.14 ПК України нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу ХІІІ Податкового кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Відповідно до ч.5 ст.5 Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідно до ст.18 вказаного Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій .

Відповідно до ст.20 вказаного Закону за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Розробники технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звітів про проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок зобов'язані безоплатно передавати копії матеріалів у Державний фонд документації із землеустрою.

Відповідно до ст. 23 Закону України Про оцінку земель технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Отже, питання визначення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, як і питання встановлення величини коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земельних ділянок, не відноситься до повноважень органів ДФС, які здійснюють контроль правильності декларування та сплати платником податків плати за оренду, зокрема, в частині розрахунку такої плати, при обчисленні якої застосовуються певні показники нормативної грошової оцінки землі, встановлені відповідними, законодавчо визначеними, суб'єктами.

Таким чином, посилання позивача на неправильне визначення коефіцієнтів індексації внаслідок протиправних дій органу Держгеокадастру при формуванні Витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок та протиправності рішення Дніпропетровської міської ради № 4/65 від 15.07.2015, не можуть свідчити про неправомірне збільшення позивачу грошового зобов'язання з орендної плати за землю за податковим повідомленням-рішенням № 0023891402 від 26.12.2017 з огляду на чинність цих Витягів та рішення міської ради на момент перевірки та винесення відповідачем вказаного податкового повідомлення-рішення.

Доводи позивача, що оцінці в даній справі підлягають дії ДФС щодо прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення з урахуванням висновків у справі № 804/2035/16 апеляційний суд також не приймає, вважає за необхідне зазначити наступне.

Дійсно, постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18.10.2016 у справі № 804/2035/16 задоволено адміністративний позов ТОВ Дніпровський завод будівельних матеріалів :

- визнано протиправними дії Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області щодо застосування коефіцієнту індексації 1, 1,249 та 1,433 у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №03-07/230216/26 від 29.02.2016 (кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:04:023:0001, площею 0,8842 га; місцезнаходження земельної ділянки: м.Дніпропетровськ, Індустріальний, вул.Байкальська, 2-П, що перебуває у користуванні ТОВ Дніпровський завод будівельних матеріалів на підставі Договору оренди землі від 11.12.2008);

- визнано протиправними дії Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області щодо застосування коефіцієнту індексації 1, 1,249 та 1,433 у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №03-07/230216/30 від 01.03.2016 (кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:09:524:0126, площею 0,1792 га; місцезнаходження земельної ділянки: м.Дніпропетровськ, вул.Комісара Крилова, 1-Б, (Самарський район), що перебуває у користуванні ТОВ Дніпровський завод будівельних матеріалів на підставі Договору оренди землі від 25.10.2007);

- визнано протиправними дії Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області щодо застосування коефіцієнту індексації 1, 1,249 та 1,433 у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №03-07/230216/32 від 01.03.2016 (кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:09:524:0125, площею 0,0940 га; місцезнаходження земельної ділянки: м.Дніпропетровськ, вул.Комісара Крилова, 1-Б, (Самарський район), що перебуває у користуванні ТОВ Дніпровський завод будівельних матеріалів на підставі Договору оренди землі від 25.10.2007);

- визнати протиправними дії Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області щодо застосування коефіцієнту індексації 1, 1,249 та 1,433 у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №03-07/230216/31 від 01.03.2016 (кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:09:524:0128, площею 0,8655 га; місцезнаходження земельної ділянки: м.Дніпропетровськ, вул.Комісара Крилова, 1-Б, (Самарський район), що перебуває у користуванні ТОВ Дніпровський завод будівельних матеріалів на підставі Договору оренди землі від 25.10.2007);

- визнано протиправними дії Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області щодо застосування коефіцієнту індексації 1, 1,249 та 1,433 у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №03-07/230216/33 від 01.03.2016 (кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:09:524:0127, площею 9,5079 га; місцезнаходження земельної ділянки: м.Дніпропетровськ, вул.Комісара Крилова, 1-Б, (Самарський район), що перебуває у користуванні ТОВ Дніпровський завод будівельних матеріалів на підставі Договору оренди землі від 25.10.2007 (а. с.62-66, 175-178).

Відповідно до ч.5 ст.254 КАС України (в редакції на момент прийняття судового рішення у справі № 804/2035/16) постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі, а згідно з ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

У відповідності до ч.1 ст.255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Відповідно до ч.2 ст.257 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Разом з тим, відповідно до ч.3 ст.257 КАС України виконання постанови або ухвали може бути зупинено у випадках, встановлених цим Кодексом.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 09.11.2016 в порядку ст.215 КАС України зупинено виконання постанови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18 жовтня 2016 року до закінчення касаційного провадження у справі № 804/2035/16.

Отже, у відповідача не було підстав застосувати висновки суду у справі № 804/2035/16.

У суду першої інстанції при ухваленні судового рішення у даній справі також були відсутні підстави для врахування висновків постанови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18.10.2016 у справі № 804/2035/16, виконання якої зупинено, щодо протиправності вищевказаних Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Виходячи з вищевикладеного, суд першої інстанції під час розгляду даної справи дослідив обставини, які мають значення для справи, ухвалив законне та обґрунтоване рішення про відмову у задоволенні позову ТОВ Дніпровський завод будівельних матеріалів .

Передбачені ст.317 КАС України підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відсутні.

Керуючись ст.ст.311, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Дніпровський завод будівельних матеріалів залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 квітня 2018 року у справі № 804/692/18 залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили відповідно до ст.325 Кодексу адміністративного судочинства України, може бути оскаржена до касаційного суду в порядку та строки, встановлені ст.ст.328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя: І.Ю. Добродняк

Суддя: Н.А. Бишевська

Суддя: Я.В. Семененко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.07.2018
Оприлюднено17.07.2018
Номер документу75325096
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/692/18

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 10.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 01.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Рішення від 26.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 18.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні