ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про відкладення підготовчого засідання
м. Київ
17.07.2018Справа № 910/6960/18
Господарський суд міста Києва у складі судді Курдельчука І.Д., за участю секретаря судового засідання Ковалівської О.М., розглядаючи у відкритому підготовчому засіданні
справу № 910/6960/18
за позовом публічного акціонерного товариства Комерційний банк Хрещатик , м. Київ, в особі Уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію публічного акціонерного товариства Комерційний банк Хрещатик Славкіної Марини Анатоліївни, м. Київ,
до товариства з обмеженою відповідальністю ЛАНКОРП , м. Київ, і товариства з обмеженою відповідальністю ПАРІТЕТ-ІНВЕСТ , м. Київ,
про стягнення 117 400 грн.,
за участю представників:
позивача - Когута А.Ю. (довіреність від 06.06.2018 № 265);
відповідачів - не з'явилися,
ВСТАНОВИВ:
У підготовчому провадженні Господарського суду міста Києва знаходиться справа № 910/6960/18 за позовом публічного акціонерного товариства Комерційний банк Хрещатик (далі - Банк) в особі Уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію Банку Славкіної Марини Анатоліївни до товариства з обмеженою відповідальністю ЛАНКОРП і товариства з обмеженою відповідальністю ПАРІТЕТ-ІНВЕСТ про стягнення за кредитним договором від 16.04.2014 № 37-47/1-14 частину простроченої заборгованості у сумі 117 400 грн.
У підготовче засідання 17.07.2018 відповідачі не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про час і місце проведення засідання був повідомлений належним чином.
Представником Банку у підготовчому засіданні було заявлено клопотання про залучення до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Фонд гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд).
Клопотання мотивоване тим, що: Банк перебуває в процесі ліквідації; Фонд є особою уповноваженою Законом України Про систему гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію банків та здійснює повноваження, зокрема, щодо повернення заборгованості позичальників перед банком, формує ліквідаційну масу, тощо; отже, на думку позивача, рішення з даної справи може вплинути на права і обов'язки Фонду.
Частинами першою - третьою статті 50 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов'язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи.
Якщо суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до розгляду встановить, що рішення господарського суду може вплинути на права та обов'язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
У заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.
Отже, вступ у справу в якості третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог віршується судом шляхом вирішення питання про залучення такої особи про що постановляється в ухвалі.
Перевіривши мотиви заявника та аналізуючи законодавство, судом встановлено таке.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" (далі - Закон) Фонд є установою, що виконує спеціальні функції у сфері гарантування вкладів фізичних осіб та виведення неплатоспроможних банків з ринку і ліквідації банків у випадках, встановлених цим Законом.
Положення статті 34 Закону визначають, що усі або частина повноважень Фонду, визначені цим Законом, можуть бути делеговані одній або кільком уповноваженим особам Фонду. У разі делегування повноважень кільком уповноваженим особам Фонд зазначає обсяг повноважень кожної з них. Здійснення повноважень органів управління банку може бути делеговано тільки одній уповноваженій особі.
Згідно до пункту 17 статті 2 Закону уповноважена особа Фонду - працівник Фонду, який від імені Фонду та в межах повноважень, передбачених цим Законом та/або делегованих Фондом, виконує дії із забезпечення виведення банку з ринку під час здійснення тимчасової адміністрації неплатоспроможного банку та/або ліквідації банку.
Відповідно до статті 44 Закону Національний банк України приймає рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку за пропозицією Фонду та з інших підстав, передбачених Законом України "Про банки і банківську діяльність". Національний банк України зобов'язаний прийняти рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку протягом п'яти днів з дня отримання пропозиції Фонду про ліквідацію банку. Національний банк України інформує Фонд про прийняття рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку не пізніше дня, наступного за днем прийняття такого рішення.
В свою чергу частинами другою, третьою та п'ятою вказаної статті встановлено, що Фонд вносить Національному банку України пропозицію про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку; Фонд розпочинає процедуру ліквідації банку не пізніше наступного робочого дня після офіційного отримання рішення Національного банку України про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку, і ліквідація банку має бути завершена не пізніше двох років з дня початку процедури ліквідації банку. Фонд має право прийняти рішення про продовження ліквідації банку на строк до двох років з можливістю повторного продовження на строк до одного року.
Згідно до статті 48 Закону Фонд безпосередньо або шляхом делегування повноважень уповноваженій особі Фонду з дня початку процедури ліквідації банку здійснює такі повноваження: 1) здійснює повноваження органів управління банку; 2) приймає в управління майно (у тому числі кошти) банку, вживає заходів щодо забезпечення його збереження, формує ліквідаційну масу, виконує функції з управління та продає майно банку; 3) складає реєстр акцептованих вимог кредиторів (вносить зміни до нього) та здійснює заходи щодо задоволення вимог кредиторів; 4) вживає у встановленому законодавством порядку заходів до повернення дебіторської заборгованості банку, заборгованості позичальників перед банком та пошуку, виявлення, повернення (витребування) майна банку, що перебуває у третіх осіб, оновлює інформацію, що міститься у Кредитному реєстрі Національного банку України; 5) звільняє працівників банку відповідно до законодавства України про працю; 6) заявляє відмову від виконання договорів та в установленому законодавством порядку розриває їх; 7) передає у встановленому порядку на зберігання документи банку, що підлягають обов'язковому зберіганню; 8) здійснює повноваження, що визначені частиною другою статті 37 цього Закону; 9) здійснює відчуження активів та/або зобов'язань банку, якщо це було передбачено планом врегулювання, або в інших випадках, передбачених цим Законом; 10) повертає ініціатору переказу кошти, що надійшли на кореспондентський рахунок банку для зарахування на поточні рахунки клієнтів банку або для виплати переказів протягом процедури ліквідації до дня відкриття банком накопичувального рахунка в Національному банку України (крім коштів, призначенням платежу за якими є погашення зобов'язань перед банком).
Положення частин другої третьої та п'ятої статті 48 Закону визначають, що Фонд може здійснювати інші повноваження, що є необхідні для завершення процедури ліквідації банку. Усі або частина повноважень Фонду, визначені цим Законом, можуть бути делеговані одній або кільком уповноваженим особам Фонду. У разі делегування повноважень кільком уповноваженим особам Фонд чітко визначає межі повноважень кожної з них. Здійснення повноважень органів управління банку може бути делеговано тільки одній уповноваженій особі. Фонд має право здійснювати реструктуризацію кредитної заборгованості на строк, що не перевищує строк ліквідації банку.
Відповідно до рішення Правління Національного банку України від 02.06.2016 №46-рш Про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію ПАТ КБ Хрещатик виконавчою дирекцією Фонду прийнято рішення від 03.06.2016 №913 -Про початок процедури ліквідації ПАТ КБ ХРЕЩАТИК та делегування повноважень ліквідатора банку .
Згідно із зазначеним рішенням розпочато процедуру ліквідації ПАТ КБ Хрещатик з 06.06.2016 по 05.06.2018 включно, призначено уповноважену особу Фонду та делеговано всі повноваження ліквідатора ПАТ КБ Хрещатик , визначені, зокрема, статтями 37, 38, 47-52, 52 1 , 53 Закону Про систему гарантування вкладів фізичних осіб ОСОБА_4
Відповідно до рішення виконавчої дирекції Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд) від 11.01.2018 № 71 відкликано повноваження ліквідатора ПАТ КБ Хрещатик , делеговані провідному професіоналу з питань врегулювання неплатоспроможності банків відділу організації процедур ліквідації неплатоспроможних банків департаменту управління активами ОСОБА_4.
З 12.01.2018 призначено провідного професіонала з питань врегулювання неплатоспроможності банків відділу організації процедур ліквідації неплатоспроможних банків департаменту управління активами ОСОБА_4 уповноваженою особою Фонду та делеговано повноваження ліквідатора ПАТ КБ ХРЕЩАТИК , визначені Законом України Про систему гарантування вкладів фізичних осіб , а саме пунктами 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 частини другої статті 37, статтею 38, пунктами 1, 3, 5, 6, 7 частини першої, частини другої статті 48, статтями 49, 52, 52 1 , 53 Закону та інші повноваження, що виходять з мети та суті Закону, відповідно до розподілу обов'язків.
З 12.01.2018 призначено провідного професіонала з питань врегулювання неплатоспроможності банків відділу організації процедур ліквідації неплатоспроможних банків департаменту управління активами Славкіну Марину Анатоліївну уповноваженою особою Фонду та делеговано повноваження ліквідатора ПАТ КБ ХРЕЩАТИК , визначені Законом України Про систему гарантування вкладів фізичних осіб , а саме пунктами 3,5,7,8,9 частини другої статті 37, пунктами 2, 4, 5, 6,9 частини першої, частини другої статті 48, статтями 50,51,53 Закону та інші повноваження, що виходять з мети та суті Закону, відповідно до розподілу обов'язків.
З позову вбачається, що він поданий уповноваженою особою Фонду на ліквідацію Банка на реалізацію приписів статті 48 Закону щодо вжиття у встановленому законодавством порядку заходів до повернення дебіторської заборгованості банку, заборгованості позичальників перед банком та пошуку, виявлення, повернення (витребування) майна банку, що перебуває у третіх осіб.
Враховуючи те, що позов заявлено Банком управління яким здійснює Фонд в особі уповноваженої особи Фонду, підстав для залучення до участі у розгляді даного господарського спору Фонду немає, оскільки Славкіна М.А. по суті виконує функції Фонду і діє у відповідності до вимог Закону України Про систему гарантування вкладів фізичних осіб .
Таким чином, суд відмовляє у задоволенні клопотання щодо залучення Фонду як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, оскільки по-перше Фонд стане учасником справи двічі, як позивач та як третя особа, а по-друге права і обов'язки Фонду у даній справі здійснює/реалізує уповноважена особа.
Відповідно до частини другої статті 183 Господарського процесуального кодексу України суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках: 1) визначених частиною другою статті 202 цього Кодексу; 2) залучення до участі або вступу у справу третьої особи, заміни неналежного відповідача, залучення співвідповідача; 3) в інших випадках, коли питання, визначені частиною другою статті 182 цього Кодексу, не можуть бути розглянуті у даному підготовчому засіданні.
Частиною другою статті 202 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку з таких підстав:
1) неявка в судове засідання учасника справи, щодо якого немає відомостей про направлення йому ухвали з повідомленням про дату, час і місце судового засідання;
2) перша неявка в судове засідання учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними;
3) виникнення технічних проблем, що унеможливлюють участь особи у судовому засіданні в режимі відеоконференції, крім випадків, коли відповідно до цього Кодексу судове засідання може відбутися без участі такої особи;
4) необхідність витребування нових доказів, у випадку коли учасник справи обґрунтував неможливість заявлення відповідного клопотання в межах підготовчого провадження.
З огляду на неявку представників відповідачів перше засідання по справі, суд дійшов висновку про відкладення підготовчого засідання.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 183, 202, 234 та 235 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва
УХВАЛИВ:
1. Відкласти підготовче засідання на 14.08.18 о 14:00 год. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 44- Б, зал № 1 .
2. Повідомити учасників справи про час і місце підготовчого засідання.
3. Копію ухвали надіслати відповідачам.
Ухвала набрала законної сили 17.07.2018 та оскарженню не підлягає.
Суддя І.Д.Курдельчук
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2018 |
Оприлюднено | 19.07.2018 |
Номер документу | 75365001 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Курдельчук І.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні