Рішення
від 09.07.2018 по справі 804/1706/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 липня 2018 року Справа № 804/1706/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Кучми К.С. розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпро адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю Інтехпрогрес про анулювання спеціального дозволу на користування надрами, -

ВСТАНОВИВ :

Позивач звернувся до адміністративного суду з вищезазначеним позовом, в якому просив припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5133 від 03.02.2010 року виданого ТОВ Інтехпрогрес .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач є власником спеціального дозволу на користування надрами №5133 від 03.02.2010 р. з метою видобування граніту, придатного для бутового каменю та будівельного щебеню у звичайний бетон. Відповідач порушив законодавство в сфері надрокористування та не усунув порушення, а отже наявні підстави для анулювання дозволу, згідно статті 26 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами №615, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 року. Надрокористувач наділений не правом, а обов'язком вчасно усунути виявлені порушення. Не усунення у встановлений строк порушень є виключною виною відповідача, при тому що Держгеонадра України надали значний термін для здійснення дій направлених на усунення порушень.

До суду від відповідача надійшов відзив на позов, в яких він зазначив, що з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами №5133 від 03.02.2010 року ТОВ Інтехпрогрес жодним чином не порушувалися умови користування надрами, передбачені дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр. Під час проведення робіт, пов'язаних з користуванням ділянкою надр, не було жодної безпосередньої загрози життю чи здоров'ю працівників або населення, відповідач завжди сумлінно виконував приписи чинного законодавства України щодо користування відповідним спеціальним дозволом. Таким чином, відсутня жодна з підстав зупинення дії дозволу на користування надрами, які встановлені Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами №615, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 року.

Крім того, відповідач зазначив, що місцезнаходження ТОВ Інтехпрогрес - 53054, Дніпропетровська область, Криворізький район, с.Ранній Ранок, вул.Миру, буд.1А. За вказаною адресою знаходиться постійно діючий виконавчий орган товариства, дана адреса є поштовою адресою для листування. Так, відповідач через директора кожні 3-4 дні навідується до відділення пошти, яка обслуговує вказану територію, відправляє листи як на адреси юридичних та фізичних осіб у рамках здійснення товариством своєї господарської діяльності, так і на адреси державних органів влади щодо надання звітності тощо. Більше того, представники поштового відділення за місцезнаходженням ТОВ Інтехпрогрес мають телефонний номер директора товариства Малихіна А.О., й у разі необхідності повідомляють його про нову пошту, яка надійшла на адресу товариства. Проте, відповідач жодним чином не отримував та взагалі не був повідомлений про надходження відповідної поштової кореспонденції від позивача, а тому просив суд у задоволенні позову відмовити.

Сторони в судове засідання своїх представників не направили, про день та час його проведення повідомлялися належним чином. В своїх заявах сторони просили суд розглядати справу за відсутності їх представників в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Інтехпрогрес (код ЄДРПОУ 32263683) надано спеціальний дозвіл на користування надрами № 5133 від 03.02.2010 року з метою видобування граніту, придатного для бутового каменю та будівельного щебеню у звичайний бетон.

Так, Державне науково-виробниче підприємство Державний інформаційний геологічний фонд України листом від 20.07.2017 року № 03/303-2913 повідомило, що інформація, в тому числі, від надрокористувача - ТОВ Інтехпрогрес , щодо руху запасів за 2016 рік не надходила.

У зв'язку з цим, та з метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр Держгеонадра України здійснюють державний геологічний контроль, механізм проведення якого регулюється Порядком здійснення державного геологічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 року № 1294 та Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

Наказом Держгеонадр України № 223 від 17.05.2017 р., у зв'язку з невиконанням відповідачем особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами, а саме щорічного звітування перед ДНВП Геоінформ України щодо руху запасів за формою № 5-гр за 2016 рік, встановлено термін 15 календарних днів для усунення порушень, про що на адресу державної реєстрації відповідача направлено лист № 12980/02/14-17 від 07.06.2017 року. Зазначений лист повернувся на адресу Держгеонадр України, з відміткою за закінченням терміну зберігання .

На підставі виявленого порушення Державною службою геології та надр України винесено наказ від 28.08.2017 р. № 379 щодо зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, яким була зупинена дія спеціального дозволу в тому числі і надрокористувача ТОВ Інтехпрогрес . Зазначений лист повернувся на адресу Держгеонадр України, з відміткою за закінченням встановленого строку зберігання .

ДНВП Геоінформ України листом від 21.09.2017 року надало інформацію щодо надрокористувачів - власників спеціальних дозволів на користування надрами, які звітували за формою 5-гр. станом на 21.09.2017 року, проте надрокористувач ТОВ Інтехпрогрес в цьому переліку відсутній.

24.11.2017 року на адресу відповідача направлено лист № 29135/03/14-17 з проханням надати до Держгеонадр України у 3-денний строк, з моменту отримання листа, власну позицію (згоду/не згоду) на припинення права користування надрами, згідно спеціального дозволу № 5133 від 03.02.2010 року. Зазначений лист також повернувся на адресу Держгеонадр України, з відміткою за закінченням терміну зберігання .

Правомірність користування ТОВ Інтехпрогрес дозволом № 5133 від 03.02.2010 року є предметом спору який подано на вирішення суду.

Аналізуючи виниклі між сторонами правовідносини, суд приходить до наступного.

Відповідно до п.4, пп.9, 10 Положення про Державну службу геології та надр України, Держгеонадра України відповідно до покладених на неї завдань видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення.

Відповідно до статті 19 Кодексу України про надра, надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр, процедура видачі якого передбачена Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 року № 615.

З моменту отримання спеціального Дозволу на користування надрами, у користувача надр виникають права та обов'язки, передбачені Кодексом України про надра та Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого Кабінетом Міністрів України № 615.

Згідно з пп.12 п.4 Положення про Державну службу геології та надр України затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 року № 1174, Держгеонадра України відповідно до покладених завдань здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним їх використанням.

Так, судом встановлено, що 03 лютого 2010 року ТОВ Інтехпрогрес було надано спеціальний дозвіл на користування надрами №5133 з метою видобування граніту, придатного для будівельного каменю та будівельного щебеню у звичайний бетон.

Відповідно до Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами №615, затвердженого постановою Кабінету міністрів України 30.05.2011 року, дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів ДФС у разі:

1) порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр;

2) виникнення внаслідок проведення робіт, пов'язаних з користуванням ділянкою надр, безпосередньої загрози життю чи здоров'ю працівників або населення;

3) невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища;

4) наявності підстав, передбачених Законом України "Про санкції".

Таким чином, чинним законодавством України встановлено повний перелік підстав зупинення дії дозволу на користування надрами.

Так, ТОВ Інтехпрогрес не порушувалися умови користування надрами, передбачені дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр.

Відповідач зазначав, що вказані обставини підтверджуються відсутністю будь-яких документальних приписів, зауважень, актів про порушення тощо, винесених державними органами стосовно ТОВ Інтехпрогрес під час видобування граніту, придатного для бутового каменю та будівельного щебеню у звичайний бетон на підставі спеціального дозволу на користування надрами №5133 03.02.2010 року за час дії відповідного дозволу. На сьогоднішній день відсутня жодна із підстав зупинення дії дозволу на користування надрами №5133 від 03.02.2010 року, передбачених як Кодексом України про надра, так і Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами №615, затвердженого постановою Кабінету міністрів України 30.05.2011 року, так як відповідач ТОВ Інтехпрогрес виконує свої зобов'язання під час використання відповідного спеціального дозволу.

Суд критично ставиться до посилання позивача про неподання відповідачем звітності щодо руху запасів за формою №5-гр за 2016 рік, оскільки наявні в матеріалах справи докази дають підстави вважати, що вказаний звіт у встановлений законом строк направлялась до відповідного державного органу звітність щодо руху запасів за формою №5-гр, що підтверджується копіями звіту та кур'єрськими накладними про відправлення.

Разом із цим твердження позивача про направлення на адресу відповідача листів з вимогою про усунення порушень під час використання спеціального дозволу не знайшли свого документального підтвердження, а отже не можуть братися до увагу судом. Так як, азначені листи поверталися на адресу Держгеонадр України, з відміткою за закінченням терміну зберігання та відповідачем не отримувалися.

За таких обставин, позивачем не доведено факт отримання відповідачем будь-яких письмових вимог про необхідність усунення недоліків та порушень в процесі використання спеціального дозволу на користування надрами №5133 від 03.02.2010 року, що унеможливлює анулювання спеціального дозволу на користування надрами, враховуючи відсутність підстав, встановлених Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами №615, затвердженого постановою Кабінету міністрів України 30.05.2011 року.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно частин 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин, суд приходить до висновку що відповідачем не порушено норми чинного законодавства та умови спеціального дозволу та угоди про користування надрами, а доводи позивача не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи, отже позовні вимоги задоволенню не підлягають з викладених вище підстав.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241 - 246, 250 КАС України,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю Інтехпрогрес про анулювання спеціального дозволу на користування надрами - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень КАС України.

Суддя Кучма К.С.

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2018
Оприлюднено23.07.2018
Номер документу75420413
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1706/18

Ухвала від 30.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 24.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 09.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 12.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні