Постанова
від 17.07.2018 по справі 405/9005/16-а(2-а/405/277/16)
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

"17" липня 2018 р. справа 405/9005/16-а

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя Суховаров А.В.

судді Ясенова Т.І. Головко О.В.

при секретарі Троянові А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Ленінського районного суду м.Кіровограда від 22.11.2017 (суддя Іванова Л.А.) в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Міської ради м.Кропивницького про скасування рішення; треті особи Управління охорони здоров'я Міської ради м.Кропивницького, Пологовий будинок №1, Пологовий будинок №2 імені Святої Анни

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 30.12.2016 звернувся до Ленінського районного суду м.Кіровограда з позовом до Кіровоградської міської ради, в якому просить визнати протиправним і скасувати рішення №692 від 17.11.2016 про оптимізацію мережі лікувально-профілактичних закладів комунальної власності м.Кропивницького та реорганізацію Пологового будинку №2 імені Святої Анни шляхом приєднання до Пологового будинку №1. Позовні вимоги обгрунтовані тим, що:

- відповідно до частини 3 статті 49 Конституції України, існуюча мережа державних і комунальних закладів охорони здоров'я не може бути скорочена;

- пункт 30 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування не дає право радам приймати рішення про припинення закладів охорони здоров'я;

- питання припинення діяльності Пологового будинку №2 не обговорювалось на громадських слуханнях (т1ас1,36) .

Ухвалою Ленінського районного суду м.Кіровограда від 14.03.2017 до участі у справі в якості третіх осіб залучені Управління охорони здоров'я Кіровоградської міської ради, Пологовий будинок №1, Пологовий будинок №2 імені Святої Анни (т1ас93) .

Постановою Ленінського районного суду м.Кіровограда від 22.11.2017 в задоволенні позову відмовлено (т2ас108) .

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 просить постанову суду скасувати та позовні вимоги задовольнити. Посилається на необгрунтованість висновків суду першої інстанції, що оскаржуване рішення міської ради не призвело до скорочення існуючої мережі комунальних закладів охорони здоров'я (т2ас133) .

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 07.06.2018 в порядку правонаступництва замінені: Кіровоградська міська рада на Міську раду м.Кропивницького; Управління охорони здоров'я Кіровоградської міської ради на Управління охорони здоров'я Міської ради м.Кропивницького (т2ас184) .

У відзивах на апеляційну скаргу, Міська рада м.Кропивницького та Управління охорони здоров'я Міської ради м.Кропивницького вказують про створення замість двох пологових будинків, одного перинатального центру зі значно більшими стандартами та можливостями надання медичної допомоги (т2ас167,175) .

Переглядаючи справу, колегія суддів виходить з наступного:

Відповідно до частини 1 статті 143 Конституції України, територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджету адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання прийняття рішень щодо відчуження комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого в процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання в концесію об'єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності територіальної громади.

Відповідно до частини 1 статті 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.

Відповідно до частини 4 статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров'я, планування розвитку мережі державних і комунальних закладів охорони здоров'я, прийняття рішень про її оптимізацію, створення, реорганізацію, перепрофілювання державних і комунальних закладів охорони здоров'я здійснюються відповідно до закону органами, уповноваженими управляти об'єктами державної і комунальної власності.

Згідно статутів, Пологовий будинок №1 та Пологовий будинок №2 імені Святої Анни перебувають в комунальній власності, засновником яких є Кіровоградська міська рада (т1ас13,63-75,79) .

Згідно протоколу засідання експертного середовища від 26.05.2016, для надання медичної допомоги жінкам і новонародженим на більш високому рівні за сучасними стандартами та перинатальними технологіями, зміцнення матеріально-технічної бази є нагальна потреба у створенні перинатального центру ІІ рівня на базі Пологового будинку №1 шляхом об'єднання і залучення медичного персоналу Пологового будинку №2 імені Святої Анни (т2ас22) .

Згідно акту від 17.06.2016 організаційного аудиту акушерсько-гінекологічної та неонтологічної допомоги населенню в м.Кіровограді, з урахуванням скорочення населення в місті, рекомендовано створити міський перинатальний центр ІІ рівня та розмістити його на базі Пологового будинку №1 із залученням медичного персоналу та обладнання пологового будинку №2.

Створення перинатального центру ІІ рівня дасть можливість для жінок покращити, а для новонароджених створити умови, передбачені нормативами і стандартами медичної допомоги вторинного рівня, забезпечить комплексне цілодобове надання медичної допомоги жінкам і новонародженим дітям за вищими стандартами медичної допомоги.

Акт складений в.о. директора Державної установи Український інститут стратегічних досліджень Міністерства охорони здоров'я , доктором медичних наук, професором Слабким Г.О.; завідувачем Всеукраїнського науково-практичного центру здоров'я, доктором медичних наук Черемухіною О.М.; завідувачем відділення охорони здоров'я матері і дитини, кандидатом медичних наук Дубіною О.О. (т2ас18) .

На підставі названих документів, Кіровоградська міська рада прийняла рішення №692 від 17.11.2016 про оптимізацію мережі лікувально-профілактичних закладів комунальної власності м.Кропивницького та реорганізацію Пологового будинку №2 імені Святої Анни шляхом приєднання до Пологового будинку №1 (т1ас8) .

За таке рішення на пленарному засіданні проголосували 27 депутатів міської ради з 34 присутніх (т1ас12) .

Посилання позивача на порушення частини 3 статті 49 Конституції України щодо скорочення існуючої мережі державних і комунальних закладів охорони здоров'я та відсутність права приймати рішення про припинення закладів охорони здоров'я є помилковими.

Рішенням Кіровоградської міської ради №832 від 15.03.2017, створено юридичну особу Комунальний заклад Міська лікарня №2 імені Святої Анни м.Кропивницького . Визначено місцезнаходження новоствореної лікарні м.Кропивницький, вул.Г.Дмитрян, 1, тобто за адресою знаходження Пологового будинку №2 імені Святої Анни (т1ас142) .

Згідно статуту, Комунальний заклад Міська лікарня №2 імені Святої Анни м.Кропивницького є багатопрофільним лікувально-профілактичним комунальним закладом, який забезпечує медичне обслуговування населення (т1ас143) .

Наказом директора Департаменту охорони здоров'я Кіровоградської обласної державної адміністрації №1733 від 08.12.2017 та наказом начальника Управління охорони здоров'я Кіровоградської міської ради №200 від 29.12.2017, з метою лікування хворих з хронічною нирковою недостатністю, доручено забезпечити функціонування відділення гемодіалізу у Комунальному закладі Міська лікарня №2 імені Святої Анни м.Кропивницького . Начальником Управління охорони здоров'я Кіровоградської міської ради затверджений штатний розпис новоутвореної лікарні (т2ас195-200) .

Таким чином не відбулось припинення лікувальних закладів та скорочення існуючої мережі закладів охорони здоров'я, а проведено реорганізація та перепрофілювання двох закладів охорони здоров'я з метою підвищення рівня та стандартів надання медичних послуг мешканцям м.Кіровограда, що прямо передбачено частиною 4 статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров'я та входить до компетенції і повноважень власника медичних закладів - Кіровоградської міської ради у відповідності до частини 1 статті 143 Конституції України, пункту 30 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що реорганізація і перепрофілювання медичних закладів не передбачає скорочення акушерських та гінекологічних ліжок.

Також суд першої інстанції правильно вказав, що законодавством не передбачено проведення громадських слухань при вирішенні питань реорганізації та перепрофілювання медичних закладів.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Колегія суддів не вбачає порушень прав територіальної громади м.Кіровограда в зв'язку з прийняттям Кіровоградською міською радою рішення №692 від 17.11.2016. Районний суд дійшов обгрунтованого висновку, що суб'єкт владних повноважень діяв в інтересах мешканців міста.

Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а постанову Ленінського районного суду м.Кіровограда від 22.11.2017 - без змін.

Постанова набирає законної сили з 17.07.2018 та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів.

Головуючий: А.В. Суховаров

Суддя: Т.І. Ясенова

Суддя: О.В. Головко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2018
Оприлюднено23.07.2018
Номер документу75428718
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —405/9005/16-а(2-а/405/277/16)

Постанова від 11.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Постанова від 17.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 13.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні