Постанова
від 24.07.2018 по справі 826/17990/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/17990/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 липня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача: Бужак Н. П.

Суддів: Костюк Л.О., Губської Л.В.

За участю секретаря: Івченка М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державного професійно-технічного навчального закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 червня 2018 року, суддя Кузьменко А.І., у справі за адміністративним позовом Державного професійно-технічного навчального закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну" до Міністерства освіти і науки України, Заступника міністра освіти і науки України Хобзея Романа Кузьмовича, Ректора Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" Чебикіна О.Я., треті особи: Начальник Управління з питань державного майна та підприємств МОН України Костенко Олена Ігорівна, Заступник міністра освіти і науки України Греба Роман Володимирович про визнання бездіяльності неправомірною та зобов'язання вчинити дії,-

У С Т А Н О В И Л А:

Державний професійно-технічний навчальний заклад "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну" звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Міністерства освіти і науки України, Заступника міністра освіти і науки України Хобзея Романа Кузьмовича, Ректора Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" Чебикіна О.Я., треті особи: Начальник Управління з питань державного майна та підприємств МОН України Костенко Олена Ігорівна, Заступник міністра освіти і науки України Греба Роман Володимирович, в якому просив:

- визнати протиправною бездіяльність Міністерства освіти і науки України щодо невиконання підпункту 2 пункту 4 Наказу Міністерства освіти і науки України №966 від 03 липня 2017 року в частині передачі майна ліквідованого Одеського професійного ліцею технологій та дизайну Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" позивачу - Державному професійно-технічному навчальному закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну";

- зобов'язати Міністерство освіти і науки України забезпечити виконання підпункту 2 пункту 4 Наказу Міністерства освіти і науки України №966 від 03 липня 2017 року в частині передачі майна ліквідованого Одеського професійного ліцею технологій та дизайну Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" позивачу - Державному професійно-технічному навчальному закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну";

- визнати протиправною бездіяльність Міністерства освіти і науки України в особі заступника міністра освіти і науки України Хобзея Павла Кузьмовича щодо відсутності належного контролю за виконанням підпункту 2 пункту 4 Наказу Міністерства освіти і науки України №966 від 03 липня 2017 року в частині передачі майна ліквідованого Одеського професійного ліцею технологій та дизайну Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" позивачу - Державному професійно-технічному навчальному закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну";

- зобов'язати Заступника міністра освіти і науки України Хобзея Павла Кузьмовича забезпечити дієвий контроль за виконанням підпункту 2 пункту 4 Наказу Міністерства освіти і науки України №966 від 03 липня 2017 року щодо передачі майна ліквідованого Одеського професійного ліцею технологій та дизайну Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" позивачу - Державному професійно-технічному навчальному закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну";

- визнати протиправною бездіяльність ректора Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" Чебикіна О.Я. в частині невиконання підпункту 2 пункту 4 Наказу Міністерства освіти і науки України №966 від 03 липня 2017 року щодо не передачі майна ліквідованого Одеського професійного ліцею технологій та дизайну Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" позивачу - Державному професійно-технічному навчальному закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну";

- зобов'язати ректора Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" Чебикіна О.Я. виконати підпункт 2 пункту 4 Наказу Міністерства освіти і науки України №966 від 03 липня 2017 року та здійснити передачу майна ліквідованого Одеського професійного ліцею технологій та дизайну Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" позивачу - Державному професійно-технічному навчальному закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну".

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 червня 2018 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповідача, осіб, що з'явились у судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлено, що 03 липня 2017 року Міністерством освіти і науки України видано Наказ №966 "Про створення Державного професійно-технічного навчального закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну", відповідно до пункту 1 якого вирішено погодитись з рішенням вченої ради Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" про ліквідацію Одеського професійного ліцею технологій та дизайну Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" (код ЄДРПОУ 35640190).

Пунктом 2 зазначеного Наказу передбачено створення Державного професійно-технічного навчального закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну" (далі по тексту - Ліцей) на базі ліквідованого Одеського професійного ліцею технологій та дизайну Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" (далі по тексту - Заклад).

Згідно з пунктом 4 Наказу №966 від 03 липня 2017 року ректора Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" (Чебикін О.Я.) уповноважено: здійснити необхідні заходи, пов'язані з ліквідацією Закладу та підготувати розподільчий баланс; забезпечити безумовну передачу майна ліквідованого Одеського професійного ліцею технологій та дизайну Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" Ліцею.

Відповідно до пункту 6 вказаного Наказу виконуючій обов'язки директора Ліцею (Шапошнікова Н.П.) доручено: здійснити прийом майна Закладу та надати Міністерству освіти і науки України акт прийому-передачі на затвердження в двотижневий строк після здійснення прийому-передачі; подати на затвердження Міністерству освіти і науки статут Ліцею; зареєструвати Державний професійно-технічний навчальний заклад "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну" в органі, що здійснює державну реєстрацію юридичної особи; вжити заходів щодо працевлаштування працівників ліквідованого Одеського професійного ліцею технологій та дизайну Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" у створеному Державному професійно-технічному навчальному закладі "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну"; здійснити інші дії, передбачені законодавством, необхідні для забезпечення діяльності Ліцею.

Листом №187 від 07 липня 2017 року директор Державного професійно-технічного навчального закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну" звернулась до директора Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації Лончак О.Л., в якому повідомила, що 30 березня 2017 року на засіданні вченої ради Університету було ухвалено рішення про виокремлення із структури Університету Одеського професійного ліцею технологій та дизайну Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" та передачу нерухомого майна з державної в комунальну власність. Також, у даному листі директор Ліцею просила порушити клопотання перед Міністерством освіти і науки України щодо передачі приміщення будівлі навчального корпусу, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Олександра Невського, 39, загальною площею 9833,8 кв.м. та прилеглої території на баланс Ліцею.

З аналогічним за змістом листом №189 від 07 липня 2017 року позивач звернувся до голови Одеської обласної державної адміністрації.

Також, позивач листом №194 від 14 липня 2017 року повідомив Міністру освіти і науки України про ускладнення, які виникли під час виконання Наказу Міністерства освіти і науки України №966 від 03 липня 2017 року щодо передачі майна Державним закладом "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" на баланс Ліцею. На думку позивача, виконання Наказу Міністерства освіти і науки України №966 від 03 липня 2017 року можливе за умов внесення змін до Указу Президента України "Про положення про національний заклад (установу) України".

В матеріалах справи наявний лист позивача №241 від 31 серпня 2017 року, скерований на адресу Міністра освіти і науки України, в якому зазначено, що підготовка розподільчого балансу ускладнюється та унеможливлюється безумовна передача майна ліквідованого структурного підрозділу від Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" до новоствореного Ліцею, оскільки це суперечить вимогам Положення про національний заклад (установу) України, затвердженого Указом Президента України від 16 червня 1995 року №451/95. Тобто, виконання пункту 4 Наказу Міністерства освіти і науки України №966 від 03 липня 2017 року неможливо до внесення в установленому порядку відповідних змін до Положення про національний заклад (установу) України, затвердженого Указом Президента України від 16 червня 1995 року №451/95, що дозволить здійснити передачу майна ліквідованого структурного підрозділу національного університету до новоствореного професійного ліцею.

Листом №247 від 05 вересня 2017 року позивач повторно звернувся до Міністра освіти і науки України щодо розгляду та затвердження Статуту новоствореного професійного ліцею, а також сприяння внесенню змін до пункту 2 Указу Президента України від 16 червня 1995 року №451/95 "Про Положення про національний заклад (установу) України" з метою врегулювання питання передачі майна.

Із листом №251 від 13 вересня 2017 року щодо врегулювання питання передачі майна новоствореному державному професійно-технічному навчальному закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну" в найкоротші терміни позивач звернувся до народного депутата України Матвійчука Е.Л.

28 вересня 2017 року позивач надіслав на адресу Міністра освіти і науки України лист №282 щодо прийняття негайних організаційно-правових заходів щодо передачі майна ліквідованого Одеського професійного ліцею технологій та дизайну Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" створеному на його базі Ліцею.

06 жовтня 2017 року позивач звернувся до ректора Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" Чебикіна О.Я. із листом №296, в якому просив негайно підготувати розподільчий баланс та передати майно ліквідованого Одеського професійного ліцею технологій та дизайну Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" Державному професійно-технічному навчальному закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну".

10 листопада 2017 року позивач повторно звернувся до народного депутата України Матвійчука Е.Л. із проханням сприяння вирішення ситуації щодо врегулювання питання передачі майна новоствореному державному професійно-технічному навчальному закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну".

Крім того, 10 листопада 2017 року трудовий колектив позивача звернувся до Президента України із заявою щодо сприяння внесенню відповідних змін до пункту 2 Указу Президента України №451/95 від 16 червня 1995 року "Про Положення про національний заклад (установу) України", що сформує умови для передачі Ліцею Державним закладом "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" майна у повному обсязі.

28 листопада 2017 року позивач звернувся до голови Одеської обласної державної адміністрації із заявою №360 стосовно вирішення питання передачі Державним закладом "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" майна на баланс Ліцею.

05 грудня 2017 року позивач втретє звернувся до народного депутата України Матвійчука Е.Л. із клопотанням №369 щодо вирішення питання передачі майна на баланс Ліцею. При цьому, позивач у вказаному листі зазначив, що представники Університету відмовились підписувати акт прийому-передачі до моменту складення розподільчого балансу.

Листом №393 від 21 грудня 2017 року позивач звернувся до заступника Міністра освіти і науки України з вимогою надати офіційну відповідь щодо затвердження актів прийому-передачі майна з балансу Університету на баланс Ліцею.

З аналогічним за змістом листом №392 від 21 грудня 2017 року позивач звернувся до начальника Управління з питань державного майна та підприємств Міністерства освіти і науки України.

Позивач, вважаючи, що відповідачами допускається протиправна бездіяльність щодо виконання Наказу №966 від 03 липня 2017 року, звернувся до суду за захистом порушених прав з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про професійно-технічну освіту" законодавство України про професійно-технічну освіту базується на Конституції України і складається з Закону України "Про освіту", цього Закону та інших нормативно-правових актів.

Законодавство України в галузі професійно-технічної освіти обов'язкове для застосування на території України незалежно від форм власності та підпорядкування закладів і установ професійно-технічної освіти.

Частиною 1 статті 32 Закону України "Про вищу освіту" передбачено, що діяльність вищого навчального закладу провадиться на принципах: 1) автономії та самоврядування; 2) розмежування прав, повноважень і відповідальності засновника (засновників), державних органів та органів місцевого самоврядування, до сфери управління яких належить вищий навчальний заклад, органів управління вищого навчального закладу та його структурних підрозділів; 3) поєднання колегіальних та єдиноначальних засад; 4) незалежності від політичних партій, громадських і релігійних організацій (крім вищих духовних навчальних закладів).

Згідно з підпунктом 14 частини 2 статті 32 Закону України "Про вищу освіту" вищі навчальні заклади мають рівні права, що становлять зміст їх автономії та самоврядування, у тому числі мають право утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати свої структурні підрозділи.

Стаття 6 Закону передбачає, що до органів управління професійно-технічною освітою належать: центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері освіти; центральні органи виконавчої влади, яким підпорядковані професійно-технічні навчальні заклади; Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська і Севастопольська міські державні адміністрації, а також створені ними структурні підрозділи з питань професійно-технічної освіти (місцеві органи управління професійно-технічною освітою).

Відповідно до статті 7 Закону України "Про професійно-технічну освіту" до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері професійно-технічної освіти, належать, зокрема, створення, реорганізація, ліквідація державних професійно-технічних навчальних закладів; управління державним майном, що перебуває у користуванні підпорядкованих йому професійно-технічних навчальних закладів у порядку, встановленому законодавством.

Стаття 8 вказаного Закону закріплює повноваження міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані професійно-технічні навчальні заклади.

Зокрема до повноважень міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані професійно-технічні навчальні заклади, належать:

організація здійснення державної політики в галузі професійно-технічної освіти у підпорядкованих професійно-технічних навчальних закладах;

визначення перспектив та напрямів розвитку підпорядкованих професійно-технічних навчальних закладів;

створення, реорганізація, ліквідація підпорядкованих професійно-технічних навчальних закладів у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;

визначення разом з відповідними всеукраїнськими об'єднаннями обласних організацій обсягів підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації робітників у підпорядкованих професійно-технічних навчальних закладах;

організація та здійснення контролю за дотриманням законів та інших нормативно-правових актів щодо соціального захисту працівників, учнів, слухачів у підпорядкованих професійно-технічних навчальних закладах;

розпорядження державним майном, що перебуває у користуванні підпорядкованих професійно-технічних навчальних закладів;

організація інформаційного забезпечення та статистичного обліку, науково-методичного забезпечення, впровадження у навчально-виробничий процес досягнень науки, техніки, нових технологій, передового досвіду та інноваційних педагогічних технологій у підпорядкованих професійно-технічних навчальних закладах;

здійснення матеріально-технічного, фінансового забезпечення підпорядкованих професійно-технічних навчальних закладів, організація роботи з професійної орієнтації, професійних консультацій, професійного добору.

Інші повноваження міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані професійно-технічні навчальні заклади, визначаються положеннями про них, що затверджуються у встановленому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, під час виконання Наказу №966 від 03 липня 2017 року та підготовки розподільчого балансу виявилось за неможливе здійснення передачі майна ліквідованого структурного підрозділу Університету створеному закладу професійної освіти, оскільки Університет має статус національного.

Листом №1509/01 від 17 липня 2017 року Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" звернувся до Міністерства освіти і науки України, в якому просив надати роз'яснення щодо механізму передачі майна університету до Державного професійно-технічного навчального закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну".

За результатами розгляду вказаного листа Міністерство освіти і науки України повідомило, що пунктом 2 Указу Президента України "Про Положення про національний заклад (установу) України" від 16 червня 1995 року №451/95 органам виконавчої влади заборонено передавати закріплене за національними закладами (установами) України майно, що перебуває у державній власності, будь-яким органам, підприємствам, установам та організаціям. Також, додатково зазначено, що Міністерство звернулось з відповідним листом до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з проханням надати роз'яснення щодо можливості передачі нерухомого майна від національного закладу до закладу професійно-технічної освіти.

При цьому, факт закріплення будівлі, що розташована за адресою: м. Одеса, вул. О. Невського, 39, за Державним закладом "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" підтверджується наявними матеріалами справи, зокрема, Наказом Міністерства освіти і науки України №27 від 18 січня 2016 року "Про закріплення майна за Південноукраїнським національним педагогічним університетом імені К.Д. Ушинського" та листом Міністерства освіти і науки України №14/1-100-16 від 28 вересня 2016 року. Наведені докази спростовують доводи позивача стосовно того, що заборона, встановлена Указом Президента України "Про Положення про національний заклад (установу) України" №451/95 від 16 червня 1995 року, не може застосовуватись до спірних правовідносин.

Крім того, Міністерство освіти і науки України надіслало ректору Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського відповідь №1/11-13920 від 29 грудня 2017 року, з якої вбачається, що з метою врегулювання порушеного питання Міністерством було направлено відповідні звернення до Фонду державного майна України та Адміністрації Президента України.

Разом з тим, судом втановлено, а сторонами не заперечується, що, з метою розміщення студентів та трудового колективу Державного професійно-технічного навчального закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну", а також забезпечення безперервності навчального процесу Міністерство освіти і науки України надає згоду на розміщення вказаного навчального закладу в будівлі навчального корпусу №7 Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського за адресою: м. Одеса, вул. Невського, №39 до моменту внесення змін до пункту 2 Указу Президента України "Про Положення про національний заклад (установу) України" від 16 червня 1995 року №451/95.

Також, листом №1/12-6038 від 26 вересня 2017 року Міністерство освіти і науки України звернулось до Фонду державного майна України щодо надання роз'яснень.

За результатами розгляду вказаного звернення Фонд державного майна України листом №10-24-19118 від 10 жовтня 2017 року повідомив, що надання роз'яснень та висновків щодо передачі державного майна, застосування законодавчих та нормативно-правових актів у процесі передачі тощо не належить до повноважень Фонду державного майна України. Разом з тим повідомлено, що частиною 2 Указу Президента України від 16 червня 1995 року №451/95 "Про Положення про національний заклад (установу) України" встановлено органам виконавчої влади не передавати закріплене за національними закладами (установами) України майно, що перебуває у державній власності, будь-яким органам, підприємствам, установам, організаціям.

Крім того, в матеріалах справи міститься лист Міністерства освіти і науки України №1/10-2050 від 24 липня 2017 року, адресований Адміністрації Президента України, яким пропонується внести зміни до пункту 2 Указу Президента України від 16 червня 1995 року №451/95 "Про Положення про національний заклад (установу) України", виклавши його в такій редакції: "органам виконавчої влади не передавати закріплене за національними закладами (установами) України майно, що перебуває у державній власності, будь-яким органам, підприємствам, установам, організаціям, крім випадків передачі майна професійно-технічним навчальним закладам, що виокремлюються з таких національних закладів (установ)".

28 грудня 2017 року Міністерство освіти і науки України надіслало на адресу Державного професійно-технічного навчального закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну" лист №1/11-13823, в якому повідомило, що будівля навчального корпусу №7, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. О. Невського, №39 перебуває на балансі Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського. Враховуючи встановлені обмеження законодавством на передачу нерухомого майна закладів (установ) освіти, які мають статус національних, наказом передбачено передачу рухомого майна для забезпечення здійснення статутної діяльності закладу професійної (професійно-технічної) освіти, тобто тих основних засобів, які використовувались структурним підрозділом для надання освітніх послуг.

Вказаним листом позивача також повідомлено про те, що з метою недопущення припинення навчального процесу Міністерство освіти і науки України звернулось до Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського для безумовного забезпечення розміщення Державного професійно-технічного навчального закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну" в приміщеннях будівлі навчального корпусу №7 за адресою: м. Одеса, вул. О. Невського, №39 у встановленому законодавством порядку до моменту вирішення питання передачі нерухомого майна від національних закладів освіти до інших установ та організацій, у тому числі на виконання Закону України "Про державний бюджет України на 2016 рік" в частині здійснення передачі з державної в комунальну власність.

Додатково позивачу повідомлено, що в разі укладення договорів про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю Державна казначейська служба України матиме законодавчі підстави для здійснення фінансування закладу професійної (професійно-технічної) освіти відповідно до потреб та у межах передбачених законодавством для забезпечення виконання договорів на надання комунальних послуг, постачання енергоносіїв, які укладені і діяли у 2016-2017 роках, включно до 31 грудня 2017 року, тобто такі договори є діючими на даний час і можуть діяти і надалі.

Водночас, пунктом 2 Указу Президента України "Про Положення про національний заклад (установу) України" №451/95 від 16 червня 1995 року встановлено заборону органам виконавчої влади щодо передачі закріпленого за національними закладами (установами) України майна, що перебуває у державній власності, будь-яким органам, підприємствам, установам, організаціям.

Також, в матеріалах справи міститься лист Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" №3002/01 від 29 грудня 2017 року, з якого вбачається, що рішенням вченої ради від 28 грудня 2017 року (протокол №5) було скасовано попереднє рішення від 30 березня 2017 року щодо виокремлення і передачі будівлі навчального корпусу, яка розташована за адресою: м. Одеса, вул. О. Невського, №39, з державної в комунальну власність, у зв'язку з чим Університетом відкликано з Міністерства освіти і науки України підписані керівництвом університету та членами комісії акти прийому-передачі будівлі навчального корпусу, яка розташована за адресою: м. Одеса, вул. О. Невського, №39, з балансу Державного закладу "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського" на баланс позивача, оскільки такий акт суперечить вимогам чинного законодавства.

Таким чином, як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, відповідачами вчинявся ряд дій щодо виконання пункту 4 Наказу Міністерства освіти і науки України №966 від 03 липня 2017 року в частині передачі будівлі навчального корпусу №7 за адресою: м. Одеса, вул. О. Невського, №39 від Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського до Державного професійно-технічного навчального закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну", тому позовні вимоги щодо визнання протиправною бездіяльності відповідачів є безпідставними та не грунтуються на нормах чинного законодавства.

Крім того, суд першої інстанції вірно зазначив, що бездіяльність суб'єкта владних повноважень є пасивною поведінкою, яка може мати вплив на реалізацію прав, свобод, інтересів фізичної чи юридичної особи, також бездіяльність суб'єкта владних повноважень може бути визнана протиправною адміністративним судом лише в тому випадку, якщо відповідач ухиляється від вчинення дій, які входять до кола його повноважень та за умови наявності правових підстав для вчинення таких дій, що у даному випадку спростовано матеріалами справи, оскільки відповідачами вчинялися дії в межах їх повноважень та у спосіб передбачений законом .

В ході апеляційного розгляду справи представник Міністерства освіти та науки України зазначила, що до вирішення спірного питання, Міністерство запропонувало навчальному закладу укласти договір оренди майна для того, щоб позивач міг функціонувати, проте навчальний заклад від такої пропозиції відмовився.

В судовому засіданні представник позивача підтвердила, що навчальний заклад не бажає укладати договір оренди майна, оскільки побоюється, що приміщення закладу можуть забрати.

Проте, такі доводи позивача не можуть свідчити про наявність в діях відповідачів бездіяльності чи протиправності дій під час вирішення спірного питання.

За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції є законним, підстави для його скасування відсутні, оскільки суд всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального та процесуального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин.

Відповідно до ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому не можуть бути підставою для скасування рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 червня 2018 року.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду є законною і обґрунтованою, ухвалена з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому підстав для її скасування не має.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких підстав апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Державного професійно-технічного навчального закладу "Одеський професійний ліцей технологій та дизайну" залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 червня 2018 року - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду у строк визначений ст. 329 КАС України.

Судя-доповідач: Бужак Н.П.

Судді: Костюк Л.О.

Губська Л.В.

Повний текст виготовлено: 25 липня 2018 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2018
Оприлюднено26.07.2018
Номер документу75482917
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/17990/17

Постанова від 18.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Постанова від 24.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 02.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 02.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Рішення від 04.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 12.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 24.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 19.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні