Ухвала
від 20.07.2018 по справі 808/1704/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

20 липня 2018 року м. Дніпро справа 808/1704/17

Суддя Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду Лукманової О.М., розглянувши клопотання Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про відстрочення сплати судового збору при поданні апеляційної скарги на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 24 травня 2018 року у справі № 808/1704/17 за позовом Публічного акціонерного товариства «Мотор Січ» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

в с т а н о в и л а:

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 24.05.2018 року позовні вимоги ПАТ «Мотор Січ» задоволено. Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби, не погодившись з вищезазначеним рішенням суду, подав 03.07.2018 року до суду за допомогою засобів поштового зв'язку апеляційну скаргу.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 17.07.2018 року апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби було залишено без руху та надано строк для усунення недоліків апеляційної скарги протягом десяти днів від моменту отримання ухвали, зобов'язано надати до суду докази сплати судового збору у розмірі 202204,62 грн.

19.07.2018 року у якості усунення недоліків апеляційної скарги, апелянтом за допомогою засобів електронного зв'язку надано клопотання про відстрочення сплати судового збору. Клопотання обґрунтовує наявністю скрутного матеріального становища, відсутністю виділених бюджетних коштів для сплати судового збору. До клопотання додано доповідну записку від 02.05.2018 року якою начальник Запорізького управління Офісу великих платників податків ДФС просив Офіс великих платників ДФС посприяти у виділенні коштів для сплати судового збору при поданні апеляційної скарги. Також, відповідно до клопотання, службовою запискою від 19.07.2018 року начальник Запорізького управління Офісу великих платників податків ДФС звернувся до Офісу великих платників ДФС з проханням профінансувати сплату судового збору у розмірі 270734,00 грн. за подання апеляційної скарги.

Згідно ч. 1 ст. 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначається Законом України «Про судовий збір».

Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 8 Закону України «Про судовий збір» враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім'ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Передбачено, що суд може відстрочити сплату судового збору визначеному колу осіб. Сплата судового збору може бути відстрочена для осіб, перелік яких передбачено ч. 1 ст. 8 Закону України «Про судовий збір» та у разі, якщо предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю.

Однак, приписами ст. 133 КАС України, дозволено суду у разі скрутного майнового стану особи по справі відстрочити сплату судових витрат.

З клопотання про відстрочення сплати судового збору вбачається, що станом на час подання апеляційної скарги, Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби не має можливості сплатити такий судовий збір, однак, вживає заходи з його сплати та надає докази, відсутності належного фінансування. До клопотання надано листи Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі за різні періоди, в яких казначейство повідомляє Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби про безспірне списання коштів.

З огляду на клопотання, встановлено, що заявник апеляційної скарги має скрутне матеріальне становища на час звернення з апеляційною скаргою і суд вважає за можливе застосувати дію ст. 133 КАС України.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду: апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами, ставка складає 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

Для розрахунку розміру судового збору при поданні апеляційної скарги, необхідно встановити розмір судового збору, що повинен був бути сплачений при поданні позовної заяви. Отже, розмір судового збору за подання адміністративного позову майнового характеру юридичною особою, складає 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно ч. 4 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» якщо скаргу (заяву) подано про перегляд судового рішення в частині позовних вимог (сум, що підлягають стягненню за судовим рішенням), судовий збір за подання скарги (заяви) вираховується та сплачується лише щодо перегляду судового рішення в частині таких позовних вимог (оспорюваних сум).

Отже, сума позову, враховуючи зменшення позовних вимог складає 8986872,00 грн., саме з цієї суми варто вираховувати ставку, що підлягала сплаті при поданні до суду позову.

8986872,00 грн. – 1,5% = 134803,08 грн. Саме від суми 134803,08 грн. слід брати 150 відсотків для визначення суми судового збору, що підлягає сплаті при поданні апеляційної скарги. 134803,08 грн. х 150% = 202204,62 грн.

Апелянту необхідно сплатити судовий збір у розмірі 202204,62 грн.

Сума судового збору у розмірі 202204,62 грн. є значною та потребує часу для її сплати, на час звернення з апеляційною скаргою до суду, заявник не має коштів для сплати судового збору про що надає відповідні докази.

Зважаючи на те, що судовий збір підлягає сплаті, однак, враховуючи майновий стан апелянта, вважаю необхідним клопотання задовольнити та відстрочити сплату судового збору до ухвалення рішення за апеляційною скаргою.

Керуючись ст. ст. 133, КАС України, ст. 8 Закону України «Про судовий збір», -

у х в а л и л а:

Клопотання Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про відстрочення сплати судового збору при поданні апеляційної скарги – задовольнити.

Відстрочити Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби сплату судового збору за подання апеляційної скарги на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 24 травня 2018 року у справі № 808/1704/17 до ухвалення рішення.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та не може бути оскаржене.

Суддя О.М. Лукманова

Дата ухвалення рішення20.07.2018
Оприлюднено31.07.2018
Номер документу75508913
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —808/1704/17

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 30.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Постанова від 04.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Постанова від 21.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Постанова від 21.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 24.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 20.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 20.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні