Ухвала
від 04.06.2010 по справі 5908
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ


Справа № 5908 Головуючий суддя І інстанції жмуд

Провадження № Суддя доповідач Даниленко В.М.

Категорія:

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 червня 2010 року м. Харків

Судова колегія судової палати з цивільних справ апеляційного суду Харківської області в складі:

Головуючого: судді - Малінської С.М.,

Суддів: Даниленка В.М., Піддубного Р.М.,

при секретарі : Білицькій Ю.Є.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в приміщенні суду цивільну справу за апеляційною скаргою Управління Пенсійного фонду України у Лозівському районі Харківської області на постанову Лозівського міськрайонного суду Харківської області від 05 лютого 2010 року по справі за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у Лозівському районі Харківської області про зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИЛА:

У грудні 2009 року позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з вищезазначеним позовом, у якому вказував на те, що він відноситься до категорії громадян діти війни та має право на щомісячну доплату (підвищення) до пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком на підставі Закону України від 18 листопада 2004 року N 2195-ІУ Про соціальний захист дітей війни .

Однак, не зважаючи на це, відповідач - Управління Пенсійного фонду України у Лозівському районі Харківської області (де він перебуває на обліку), такий перерахунок пенсії не проводить і підвищену пенсію йому не виплачує.

Посилаючись на вказані обставини, позивач ОСОБА_1 просив суд зобов'язати відповідача здійснити відповідний перерахунок виплачуваної йому пенсії за період з 01.01.2006 року по

31.12.2008року та забезпечити виплату виниклої заборгованості за цей період.

Відповідач заявлений позов не визнав, посилаючись на його безпідставність.

Постановою Лозівського міськрайонного суду Харківської області від 05 лютого 2010 року позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено частково.

Суд зобов'язав Управління Пенсійного фонду України у Лозівському районі Харківської області здійснити перерахунок виплачуваної позивачу пенсії з підвищенням її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком з розміру, встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України Про загальнообов'язкове пенсійне страхування , та провести відповідні виплати за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, а також з

22.05.2008року по 31.12.2008 року.

У задоволенні іншої частини заявлених позовних вимог судом першої інстанції відмовлено.

В апеляційній скарзі Управління Пенсійного фонду України у Лозівському районі Харківської області з посиланням на порушення судом першої інстанції норм матеріального й процесуального права ставиться питання про скасування оскаржуваного судового рішення та ухвалення по справі нового рішення про відмову в задоволенні заявленого позову за його безпідставністю.

Перевіривши законність і обґрунтованість оскаржуваного судового рішення з урахуванням положень частини 1 Закону України від 18.02.2010 року № 1991-У1 Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвідомчості справ, пов'язаних із соціальними виплатами , у відповідності до ст. 303 ЦПК України в межах доводів апеляційної скарги та вимог, заявлених у суді першої інстанції, судова колегія не вбачає підстав для її задоволення.

Відповідно до ст. 308 ЦПК України суд апеляційної інстанції відхиляє апеляційну скаргу, якщо встановлює, що суд першої інстанції ухвалив рішення з додержанням вимог матеріального і процесуального права.

Не може бути скасовано правильне по суті і справедливе рішення суду з одних лише формальних міркувань.

Як вбачається з матеріалів справи, вирішуючи виниклий правовий спір суд першої інстанції повно і всебічно дослідив обставини справи, представлені докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин та закон їх регулюючий.

Згідно з Положенням Про Пенсійний фонд України Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням і здійснює свої повноваження на підставі п.15 зазначеного Положення через створені в установленому порядку його територіальні управління.

Відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування рішення про призначення та перерахунок пенсій приймаються районними управліннями Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонерів.

Як встановлено по справі, позивач ОСОБА_1 перебуває на пенсійному обліку у відповідача, отримує пенсію за віком та належить до категорії громадян, яким встановлено статус дитини війни.

Згідно зі ст. 6 Закону України від 18 листопада 2004 року N 2195-1V Про соціальний захист дітей війни дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 % від мінімальної пенсії за віком.

Пунктом 17 статті 77 Закону України Про Державний бюджет України на 2006 рік з метою приведення окремих норм законів у відповідність із цим Законом було зупинено на 2006 рік дію статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни .

Однак, у подальшому Законом України від 19 січня 2006 року N 3367-ІУ Про внесення змін до Закону України Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет України на 2006 рік пункт 17 статті 77 виключено та статтею 110 (викладеною цим Законом у новій редакції) установлено, що пільги дітям війни, передбачені абзацом сьомим статті 5 Закону України Про соціальний захист дітей війни , запроваджуються з 1 січня 2006 року, а статтею 6-у 2006 році поетапно, за результатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням із Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

ОСОБА_2 був опублікований 22 березня 2006 року і набрав чинності 2 квітня 2006 року.

Конституційний Суд України в Рішенні від 3 жовтня 1997 року N 4-зп (справа про набуття чинності Конституцією України) зазначив, що конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована однопредметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному. Звичайною є практика, коли наступний у часі акт містить пряме застереження щодо повного або часткового скасування попереднього. Загальновизнаним є і те, що з прийняттям нового акта, якщо інше не передбачено самим цим актом, автоматично скасовується однопредметний акт, який діяв у часі раніше.

Тобто, з 2 квітня 2006 року стаття 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни знову почала діяти. Але підвищення пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, як визначив законодавець, могло здійснюватись лише за певних умов, зокрема: поетапно, за результатами виконання бюджету в першому півріччі, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Кабінетом Міністрів України протягом 2006 року рішення на виконання вимог статті 110 Закону України Про Державний бюджет України на 2006 рік не приймалися.

З огляду на те, що встановлені законодавством умови підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, дітям війни у 2006 році фактично не настали, позивачка не вправі претендувати на таке підвищення в цьому році.

Законом України від 19 грудня 2006 року N 489-У Про Державний бюджет України на 2007 рік , зокрема пунктом 12 статті 71, було зупинено на 2007 рік дію статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни та статтею 111 установлено, що у 2007 році підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії, відповідно до статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни виплачується лише особам які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту ), у розмірі 50 відсотків від розміру надбавки, встановленої для

учасників війни.

Однак Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року N 6-рп/2007 (справа про соціальні гарантії громадян) визнані неконституційними положення пункту 12 статті 71 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік щодо зупинення дії на 2007 рік статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни .

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Таким чином, із 1 січня по 9 липня 2007 року до спірних правовідносин застосуванню підлягали приписи статті 111 Закону України від 19 грудня 2006 року N 489-У Про Державний бюджет України на 2007 рік як такі, що прийняті пізніше в часі, у зв'язку з чим мали пріоритет порівняно зі спеціальною нормою - статтею 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни .

Після прийняття Конституційним Судом України вказаного Рішення знову почали діяти положення статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , тобто з часу прийняття цього Рішення відновлено право громадян, маючих статус дітей війни, на підвищення пенсії на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Законом України від 28 грудня 2007 року N 107-УІ Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України внесено зміни до Закону України Про соціальний захист дітей війни , в зв'язку з чим статтю 6 цього Закону було викладено в новій редакції: Дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту ) до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. Ветеранам війни, які мають право на отримання підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до цього Закону та Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту таке підвищення провадиться за їх вибором згідно з одним із законів . Зазначені зміни набрали чинності з 1 січня 2008 року.

Згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року N 10-рп/2008 (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України) зміни щодо розміру пенсії дітям війни визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними).

Таким чином, із 1 січня по 22 травня 2008 року застосуванню до спірних правовідносин підлягали приписи Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України .

Ураховуючи положення Конституції України щодо дії нормативно-правових актів у часі, положення статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , у редакції цього Закону від 18 листопада 2004 року N 2195-1V, поновили свою дію з 22 травня 2008 року.

Отже, з цієї дати особи зі статусом дітей війни мають право на підвищення на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком пенсії або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії.

За таких обставин, враховуючи наведене вище судова колегія вважає, що суд першої інстанції, вирішуючи виниклий між сторонами спір та задовольняючи заявлений позов частково, правомірно виходив із того, що Управління Пенсійного фонду України у Лозівському районі Харківської області як орган, якому делеговано повноваження щодо призначення і виплати пенсій та доплат до них, повинно було діяти відповідно до вимог ст. 6 Закону України від 18 листопада 2004 року N 2195-1V Про соціальний захист дітей війни і здійснити позивачу відповідні нарахування (за той періоду часу, коли дія цієї норми не була призупинена чи була відновлена), але на порушення зазначеної статті таких нарахувань не проводило, чим порушило законні права позивача.

При цьому суд першої інстанції обґрунтовано не взяв до уваги заперечення відповідача щодо невре- гульованості механізму реалізації положень ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , та визнав, що обчислення розрахунку підвищення до пенсії необхідно проводити з визначеного ч.І ст.28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування розміру мінімальної пенсії за віком, яка дорівнює прожитковому мінімуму, встановленому для осіб, що втратили працездатність.

Що ж стосується доводів апеляційної скарги про відсутність бюджетного фінансування передбачених Законом України Про соціальний захист дітей війни доплат до пенсії, то ці доводи апелянта в даному випадку судова колегія оцінює критично та відхиляє, оскільки зазначена обставина не є підставою для невиконання покладених на управління Пенсійного фонду України зобов'язань, так як реалізація позивачем свого права на підвищення пенсії, яке базується на Законі України, не може бути поставлена в залежність від бюджетних асигнувань.

Інші доводи апеляційної скарги, наведені в її обґрунтування, є несуттєвими, рішення суду, прийняте по суті розглянутого правового спору, не спростовують, і не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, які призвели або могли призвести до неправильного вирішення справи.

Таким чином, приймаючи до уваги наведене та керуючись ст. ст. 303, 304, 307, 308, 313 - 315, 317, 319 ЦПК України, судова колегія, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України у Лозівському районі Харківської області - відхилити.

Постанову Лозівського міськрайонного суду Харківської області від 05 лютого 2010 року - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно, але може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду України протягом двох місяців з дня її проголошення.

Головуючий:

Судді:

СудАпеляційний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення04.06.2010
Оприлюднено27.07.2018
Номер документу75521910
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —5908

Ухвала від 04.06.2010

Цивільне

Апеляційний суд Харківської області

Даниленко В. М.

Ухвала від 04.03.2014

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Ю.А. Шаратов

Ухвала від 24.02.2014

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Ю.А. Шаратов

Ухвала від 05.02.2014

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Ю.А. Шаратов

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Ю.А. Шаратов

Ухвала від 29.08.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

В.М. Шкуро

Постанова від 28.03.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

В.М. Шкуро

Ухвала від 19.02.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

В.М. Шкуро

Ухвала від 16.10.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

В.М. Шкуро

Ухвала від 16.10.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

В.М. Шкуро

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні