ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" липня 2018 р. справа № 809/986/18
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кафарського В.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом дочірнього підприємства Автоколона 2222 відкритого акціонерного товариства Івано-Франківськавтотранс до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправними та не чинними п.1, п.2 рішення №262 від 07.03.2018, -
В С Т А Н О В И В:
08.06.2018 Дочірнє підприємство Автоколона 2222 відкритого акціонерного товариства Івано-Франківськавтотранс (далі - позивач, ДП Автоколона 2222 ВАТ Івано-Франківськавтотранс ) звернулося в суд з адміністративним позовом до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради (далі - відповідач) про визнання протиправним та не чинним п.1 рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Про проведення конкурсу на визначення виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів №262 від 07.03.2018 та п. 2 даного рішення, в частині затвердження абз. 1-4 п. 6 та абз. 2-5 п. 7 розд. 1 Конкурсної документації для проведення конкурсу на вивезення побутових відходів .
Позов мотивовано тим, що відповідач грубо порушив вимоги законодавства у галузі поводження з відходами, а саме встановив дискримінаційні умови конкурсу на визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.06.2018 даний позов залишено без руху у зв'язку з невідповідністю вимогам статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України, а позивачу надано строк для усунення недоліків.
У зв'язку із усуненням недоліків позовної заяви, ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.06.2018 відкрито провадження у даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву та 10.07.2018 на адресу Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшов відзив від 09.07.2018 за №694/11.1-03/14в, зі змісту якого слідує, що відповідач заперечує проти задоволення даного адміністративного позову. Так, представник відповідача зазначив, що виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради, що є організатором конкурсу на визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів на території м. Івано-Франківська, в межах повноважень, прийняв рішення №262 від 07.03.2018, яким було оголошено конкурс на визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів, призначив дату проведення конкурсу - 23.04.2018 та затвердив конкурсну документацію. Надалі було оголошено про проведення конкурсу, а саме оголошення опубліковано в офіційному друкованому виданні, а конкурсна документація стала доступною для всіх претендентів на участь в конкурсі. Представник відповідача відмічає, що отримавши конкурсну документацію та ознайомившись з нею, 18.04.2018 позивач звернувся до конкурсної комісії із заявою на участь в конкурсі, в якій, зокрема, зазначив про те, що згоден брати участь в конкурсі на умовах, визначених організатором. За наслідками проведення конкурсу, 25.04.2018 переможцем визнано ПрАТ Автотранспортне підприємство-0928 (100 балів), друге місце - ДП Автоколона 2222 (91,25 балів). Вказані обставини відображені в протоколі засідання конкурсної комісії №02 від 25.04.2018, який був введений в дію рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради №459 від 25.04.2018. В результаті проведення конкурсу між виконавчим комітетом (замовником) та ПрАТ АТП-0928 (виконавець) було укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів №1/2018 від 04.05.2018. Також представник відповідача вказує, що оскаржуване рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради є ненормативним актом, який вичерпав свою дію за фактом його виконання, тобто організації і проведення конкурсу 25.04.2018. В результаті скасування вказаного рішення неможливим є захист та відновлення прав позивача, оскільки, на даний час конкурс є проведеним, послуги з вивезення побутових відходів в м. Івано-Франківську на визначеній території надає ПрАТ АТП-6928 , з яким укладений відповідний договір, а результати конкурсу та укладений договір є чинними та неоскарженими учасниками конкурсу, в тому числі - позивачем. Як наслідок, представник відповідача зазначає, що незрозумілим залишаються посилання позивача на, наче б то, неправомірність окремих умов конкурсу, оскільки з конкурсною документацією він ознайомлений завчасно, претензій чи пропозицій щодо умов конкурсу, будь яких заяв про роз'яснення окремих умов не надходило. Виходячи зі змісту заяви позивача від 18.04.2018, підтверджена обізнаність та прийняття позивачем всіх умов, на яких проведено конкурс. Таким чином, представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову ДП Автоколона 2222 ВАТ Івано-Франківськавтотранс в повному обсязі (а.с. 47-48).
18.07.2018 від позивача на адресу Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшла відповідь на відзив від 16.07.2018 за №65, в якій позивач зазначає, що твердження відповідача у відзиві є безпідставні, а доводи необґрунтовані. Також відмітив, що відповідачем грубо порушено вище норми чинного законодавства України у галузі поводження з відходами , а також обмежено можливості позивача на конкурентну боротьбу та перемогу у конкурсі у зв'язку з необхідністю залучення позивачем відсутніх у нього матеріальних ресурсів, необхідних для виконання встановлених оскаржуваним рішенням умов конкурсу, що ставить позивач у завідомо невигідне економічне становище. Як наслідок, позивач вважає, що позов підлягає до задоволення (а.с. 62-64).
Суд, розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження, дослідивши та оцінивши в сукупності письмові докази, встановив наступне.
26.11.1999 проведено державну реєстрацію дочірнього підприємства Автоколона 2222 відкритого акціонерного товариства Івано-Франківськавтотранс , що підтверджується витягом Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 65-69).
Основним видом виробничої діяльності позивача є надання послуг з вивезення твердих побутових відходів.
Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 07.03.2018 прийнято рішення №262 Про проведення конкурсу на визначення виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів (а.с. 19). Згідно даного рішення, оголошено конкурс на визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів, призначено дату його проведення - 23.04.2018, затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу з вивезення твердих побутових відходів у місті Івано-Франківську (а.с. 21-29), утворено конкурсну комісію з проведення конкурсу на визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів.
Дане рішення 11.03.2018 опубліковано в засобах масової інформації, зокрема на офіційному сайті міста Івано-Франківська в розділі Рішення виконавчого комітету (а.с. 70-71).
18.04.2018 ДП Автоколона 2222 ВАТ Івано-Франківськавтотранс в особі директора звернулось до голови конкурсної комісії ОСОБА_1, зі змісту якої слідує, що позивач згоден взяти участь в конкурсі на вивезення побутових відходів на умовах, визначених Організатором конкурсу (а.с. 56). До заяви додані документи, необхідні для участі у конкурсі.
23.04.2018 зареєстровано конкурсні пропозиції №1 від ПрАТ Автотранспортне підприємство-0928 та №2 від ДП Автоколона 2222 , що підтверджено копією протоколу засідання конкурсної комісії №1 від 23.04.2018, що міститься в матеріалах справи (а.с. 51).
Претензій до процедури розкриття конкурсних пропозицій в учасників конкурсу та членів комісії не було, про що усі розписалися в додатку до протоколу №1 від 23.04.2018 (а.с. 51-52).
За наслідками проведення конкурсу, 25.04.2018 переможцем визнано ПрАТ АТП-0928 (100 балів), друге місце - ДП Автоколона 2222 (91,25 балів), що підтверджується копією протоколу засідання конкурсної комісії №02 від 25.04.2018, який був введений в дію рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради №459 від 25.04.2018 (а.с. 50).
В результаті проведення конкурсу між виконавчим комітетом (замовником) та ПрАТ АТП-0928 (виконавець) укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів №1/2018 від 04.05.2018 (а.с. 57-59).
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України (пункт 1); обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії) (пункт 3); безсторонньо (пункт 4); добросовісно (пункт 5); з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації (пункт 7); пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія) (пункт 8); своєчасно, тобто протягом розумного строку (пункт 10).
Статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до п. 55 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють у межах певної території збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.
Відповідно до пп. 6 п. а ч. 1 ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: вирішення питань збирання, транспортування, утилізації та знешкодження побутових відходів, знешкодження та захоронення трупів тварин.
Згідно з ч. 3 та ч. 10 ст. 35-1 Закону України Про відходи від 05.03.1998 №187/98-ВР, збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюються юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами. Орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту.
Процедуру підготовки та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту визначено Порядком проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затвердженим постановою Кабінет Міністрів України від 16 листопада 2011 року №1173 (далі - Порядок №1173).
Відповідно до п. 4 Порядку №1173, підготовка та проведення конкурсу забезпечується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради або місцевою державною адміністрацією у разі делегування їй повноважень відповідними радами (далі - організатор конкурсу) у порядку, встановленому законом.
Згідно п. 5 Порядку №1173, для проведення конкурсу організатор конкурсу готує конкурсну документацію, яка повинна містити інформацію, визначену в даному пункті.
Пунктом 7 даного Порядку №1173 визначено, що передбачені конкурсною документацією умови проведення конкурсу є обов'язковими для конкурсної комісії та його учасників.
Пунктом 32 Порядку №1173 встановлено, що протягом десяти днів після припинення договору на надання послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту проводиться новий конкурс на надання послуг з вивезення побутових відходів на території, визначеній таким договором.
Так, суд зазначає, що 19.04.2013 укладено договір №82-1/13 на надання послуг з вивезення побутових відходів між позивачем та Департаментом комунального господарства, транспорту і зв'язку виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради в особі заступника міського голови - директора Департаменту комунального господарства, транспорту і зв'язку (а.с. 30-32). Згідно п. 6 вказаного договору, договір набирає чинності і діє з 19.04.2013 до 18.04.2018 (а.с. 31).
Таким чином, на виконання п. 32 Порядку №1173, відповідачем 23.04.2018 проведено новий конкурс на надання послуг з вивезення побутових відходів. Тобто, відповідачем не порушено процедуру в частині строків проведення конкурсу на визначення виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів.
Судом встановлено, та із заяви позивача від 18.04.2018 до голови конкурсної комісії ОСОБА_1, слідує, що позивач згоден взяти участь в конкурсі на вивезення побутових відходів на умовах, визначених Організатором конкурсу. Тобто, умови конкурсу позивачу були відомі до початку проведення самого конкурсу, і з ними ДП Автоколона 2222 ВАТ Івано-Франківськавтотранс погодилось, про що свідчить підпис директора ОСОБА_2 на заяві від 18.04.2018 (зв. ст. а.с. 56).
Також суд встановив, що під час розкриття конкурсних пропозицій, до процедури їх розкриття в учасників конкурсу та членів комісії претензій не було, про що свідчать підписи в додатку до протоколу №1 від 23.04.2018, в тому числі і підпис директора позивача ОСОБА_2 (а.с. 52).
Таким чином, доводи позивача про те, що відповідачем обмежено можливості позивача на конкурентну боротьбу та перемогу у конкурсі у зв'язку з необхідністю залучення позивачем відсутніх у нього матеріальних ресурсів, необхідних для виконання встановлених оскаржуваним рішенням умов конкурсу, що ставить позивач у завідомо невигідне економічне становище, є безпідставні, оскільки позивач погодився з умовами конкурсу, і як наслідок, доводи позивача у позові суперечать його ж позиції під час проведення конкурсу, адже ДП Автоколона 2222 ВАТ Івано-Франківськавтотранс прийняло всі умови конкурсу без будь-яких заперечень.
Згідно ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Таким чином, ефективний засіб правого захисту у розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату.
Суд звертає увагу, що частиною 2 ст. 19 Конституції України та ч. ст. 2 КАС України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Конституційний суд України в своєму рішенні у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) від 16 квітня 2009 року (справа № 1-9/2009), зазначив, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти, які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні - це акти, які передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію. Також згідно даного рішення, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення. Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.
Таким чином, суд погоджується з доводами відповідача, що оскаржене рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради №262 від 07.03.2018 є ненормативним актом, який вичерпав свою дію за фактом його виконання, тобто організації і проведення конкурсу на визначення виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів. В результаті скасування вказаного рішення неможливим є захист та відновлення прав позивача, оскільки конкурс станом на день розгляду справи є проведеним, його результати не оскаржені та не скасовані, договір на надання послуг з вивезення побутових відходів в результаті проведення конкурсу укладено між виконавчим комітетом (замовником) та переможцем конкурсу - ПрАТ АТП-0928 (виконавець).
Частинами 1 - 2 ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Таким чином суд дійшов висновку, що суб'єкт владних повноважень довів, що діяв у межах закону при винесенні оскаржуваних рішень про скасування дії містобудівних умов та обмежень.
Враховуючи викладене, суд вважає, що даний адміністративний позов не підлягає до задоволення.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 90, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову дочірнього підприємства Автоколона 2222 відкритого акціонерного товариства Івано-Франківськавтотранс (вул. Степана Бандери, м. Івано-Франківськ, 76014, код ЄДРПОУ 30475732) до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради (вул. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ 04054346) про визнання протиправними та не чинними п.1, п.2 рішення №262 від 07.03.2018 - відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Кафарський В.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2018 |
Оприлюднено | 28.07.2018 |
Номер документу | 75538238 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні