ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 листопада 2018 рокуЛьвів№ 857/408/18
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого-судді Кузьмича С. М.,
суддів Сапіги В.П., Шавеля Р.М.
за участю секретаря Мельничук Б.Б.
представника апелянта Грицак А.З.
представника відповідача Шуляк Ю.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові справу за апеляційною скаргою Дочірнього підприємства Автоколона 2222 відкритого акціонерного товариства Івано-Франківськавтотранс на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27 липня 2018 року (ухвалене головуючим - суддею Кафарський В.В. у м. Івано-Франківськ) у справі № 809/986/18 за адміністративним позовом Дочірнього підприємства Автоколона 2222 відкритого акціонерного товариства Івано-Франківськавтотранс до Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправними та не чинним п.1, п.2 рішення №262 від 07.03.2018,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із адміністративним позовом до відповідача про визнання протиправним та не чинним п. 1 рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Про проведення конкурсу на визначення виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів № 262 від 07.03.2018 та п. 2 даного рішення, в частині затвердження абз. 1-4 п. 6 та абз. 2-5 п. 7 розд. 1 Конкурсної документації для проведення конкурсу на вивезення побутових відходів .
В обґрунтування позовних вимог вказує на те, що відповідач грубо порушив вимоги законодавства у галузі поводження з відходами, а саме встановив дискримінаційні умови конкурсу на визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.07.2018 в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Приймаючи оскаржене рішення суд першої інстанції виходив з того, що доводи позивача про те, що відповідачем обмежено можливості позивача на конкурентну боротьбу та перемогу у конкурсі у зв'язку з необхідністю залучення позивачем відсутніх у нього матеріальних ресурсів, необхідних для виконання встановлених оскаржуваним рішенням умов конкурсу, що ставить позивач у завідомо невигідне економічне становище, є безпідставні, оскільки позивач погодився з умовами конкурсу, і як наслідок, доводи позивача у позові суперечать його ж позиції під час проведення конкурсу, адже ДП Автоколона 2222 ВАТ Івано-Франківськавтотранс прийняло всі умови конкурсу без будь-яких заперечень.
Вказане рішення в апеляційному порядку оскаржив позивач, у апеляційній скарзі покликається на те, що оскаржуване рішення винесене з порушенням норм процесуального та матеріального права з неповним з`ясуванням обставин справи та є незаконним, просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги.
Зокрема в апеляційні скарзі зазначає, що абз. 1-4 та абз. 2-5 п. 7 розділу 1 конкурсної документації вимоги відповідача про покладення на виконавців послуг зобов`язання здійснювати за власні кошти є неправомірними, а саме:
утримання та прибирання контейнерних майданчиків;
утримання і поточного ремонту контейнерів та контейнерних майданчиків,
періодичної зміни контейнерів;
поточного ремонту контейнерів, миття, дератизації та інших заходів передбачених санітарними нормами;
встановлення за власні кошти на всіх контейнерних майданчиках, що знаходяться на визначеній території євроконтейнерів з кришками для збору побутового сміття;
надання усім абонентам, які мешкають у приватному секторі спеціальних індивідуальних контенерів або інших засобів збору відходів, проведення їх ремонту та заміни. А тому оголосивши конкурс, за відсутності схеми санітарного очищення м. Івано-Франківськ і затвердивши абз. 1-4 та абз. 2-5 п. 7 розділу 1 конкурсної документації, якими на виконавців послуг покладаються виконання функцій, що є обов`язком власників будинків, підприємств, установ, організацій на балансі, що володіють чи утримують на балансі території, на яких розміщенні контейнери та контейнерні майданчики, відповідачем порушено норми чинного законодавства України у галузі поводження з відходами, а також встановлено дискримінаційні умови конкурсу, які суттєво обмежують рівень конкуренції та порушують, гарантоване ст. 42 Конституції України та ст. 47 Господарського кодексу України, право позивача на чесну конкурентну боротьбу.
Відповідачем на апеляційну скаргу подано відзив в якому покликається на те, що конкурс було проведено у повній відповідності до норм чинного законодавства, а переможця було визначено у відповідності до бальної системи оцінювання учасників конкурсу , що виключає будь-який фактор упередженості при визначенні переможця конкурсу.
Представник апелянта в судовому засіданні підтримав апеляційну скаргу та надав пояснення, просить апеляційну скаргу задовольнити, а рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги.
В судовому засіданні представник відповідача заперечив щодо задоволення та надав пояснення. Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, з наступних підстав.
З матеріалів справи слідує, що 26.11.1999 проведено державну реєстрацію дочірнього підприємства Автоколона 2222 відкритого акціонерного товариства Івано-Франківськавтотранс , що підтверджується витягом Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. (а.с. 65-69)
Основним видом виробничої діяльності позивача є надання послуг з вивезення твердих побутових відходів.
Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 07.03.2018 прийнято рішення № 262 Про проведення конкурсу на визначення виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів . (а.с. 19)
Згідно цього рішення, оголошено конкурс на визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів, призначено дату його проведення 23.04.2018, затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу з вивезення твердих побутових відходів у місті Івано-Франківську, утворено конкурсну комісію з проведення конкурсу на визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів. (а.с. 21-29)
Дане рішення 11.03.2018 опубліковано в засобах масової інформації, зокрема на офіційному сайті міста Івано-Франківська в розділі Рішення виконавчого комітету . (а.с. 70-71)
18.04.2018 ДП Автоколона 2222 ВАТ Івано-Франківськавтотранс в особі директора звернулось до голови конкурсної комісії ОСОБА_3, зі змісту якої слідує, що позивач згоден взяти участь в конкурсі на вивезення побутових відходів на умовах, визначених Організатором конкурсу (а.с. 56). До заяви додані документи, необхідні для участі у конкурсі.
23.04.2018 зареєстровано конкурсні пропозиції № 1 від ПрАТ Автотранспортне підприємство-0928 та № 2 від ДП Автоколона 2222 , що підтверджено копією протоколу засідання конкурсної комісії № 1 від 23.04.2018. (а.с. 51)
Претензій до процедури розкриття конкурсних пропозицій в учасників конкурсу та членів комісії не було, про що усі розписалися в додатку до протоколу № 1 від 23.04.2018. (а.с. 51-52).
За наслідками проведення конкурсу, 25.04.2018 переможцем визнано ПрАТ АТП-0928 (100 балів), друге місце ДП Автоколона 2222 (91,25 балів), що підтверджується копією протоколу засідання конкурсної комісії № 02 від 25.04.2018, який був введений в дію рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради № 459 від 25.04.2018. (а.с. 50)
В результаті проведення конкурсу між виконавчим комітетом (замовником) та ПрАТ АТП-0928 (виконавець) укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів №1/2018 від 04.05.2018. (а.с. 57-59)
Вважаючи п.1 рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Про проведення конкурсу на визначення виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів № 262 від 07.03.2018 та п. 2 цього рішення, в частині затвердження абз. 1-4 п. 6 та абз. 2-5 п. 7 розд. 1 Конкурсної документації для проведення конкурсу на вивезення побутових відходів протиправними позивач звернувся до суду з відповідними позовними вимогами.
Проаналізувавши матеріали справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про правильне застосування норм матеріального та процесуального права та повне з'ясування обставин справи судом першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до пп. 6 п. а ч. 1 ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: вирішення питань збирання, транспортування, утилізації та знешкодження побутових відходів, знешкодження та захоронення трупів тварин.
Згідно з ч. 3 та ч. 10 ст. 35-1 Закону України Про відходи , збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюються юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами. Орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту.
Процедуру підготовки та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту визначено Порядком проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затвердженим постановою Кабінет Міністрів України від 16.11.2011 № 1173 (далі - Порядок № 1173).
Згідно п.4 Порядку № 1173, підготовка та проведення конкурсу забезпечується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради або місцевою державною адміністрацією у разі делегування їй повноважень відповідними радами (далі - організатор конкурсу) у порядку, встановленому законом.
Відповідно до п.5 Порядку № 1173, для проведення конкурсу організатор конкурсу готує конкурсну документацію, яка повинна містити інформацію, визначену в даному пункті.
Пунктом 7 Порядку № 1173 визначено, що передбачені конкурсною документацією умови проведення конкурсу є обов'язковими для конкурсної комісії та його учасників.
Як зазначив суд першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, що із заяви позивача від 18.04.2018 до голови конкурсної комісії слідує, що позивач згоден взяти участь в конкурсі на вивезення побутових відходів на умовах, визначених організатором конкурсу. Тобто, умови конкурсу позивачу були відомі до початку проведення самого конкурсу, і з ними ДП Автоколона 2222 ВАТ Івано-Франківськавтотранс погодилось, про що свідчить підпис директора ОСОБА_4 на заяві від 18.04.2018. (зв. ст. а.с. 56).
Крім цього під час розкриття конкурсних пропозицій, до процедури їх розкриття в учасників конкурсу та членів комісії претензій не було, про що свідчать підписи в додатку до протоколу № 1 від 23.04.2018, в тому числі і підпис директора позивача ОСОБА_4 (а.с. 52).
Щодо доводів апелянта на неправомірність визначення в конкурсній документації окремих обов'язків виконавця робіт, а саме що стосуються збору та вивезення дорожніх зметів та встановлення євро контейнерів на майданчиках для збору побутових відходів, тощо і наголошення на тому, що вказані умови є дискримінаційними та в розумінні Закону України Про захист економічної конкуренції вважаються антиконкурентними, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно додатку 1 до протоколу № 02 від 25.04.2018 року, який являє собою таблицю оцінювання конкурсних пропозицій, визначення переможця конкурсу відбувалось за кваліфікаційними вимогами, визначеними в Додатку 6 до конкурсної документації, зокрема:
наявність в учасника достатньої кількості спеціально обладнаних транспортних засобів для збирання та перевезення побутових відходів (твердих, великогабаритних, ремонтних побутових відходів), що утворюються у житловій забудові та на підприємствах, в установах та організаціях, розміщених у межах певної території;
можливість здійснювати щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів власними силами, виконання регламентних робіт з технічного обслуговування та ремонту спеціально обладнаних транспортних засобів;
підтримання належного санітарного стану спеціально обладнаних транспортних засобів для збирання та перевезення побутових відходів;
можливість проводити в установленому законодавством порядку щоденний медичний огляд водіїв у належним чином обладнаному медичному пункті;
можливість забезпечити зберігання та охорону спеціально обладнаних транспортних засобів для перевезення побутових відходів на підставі та у порядку, встановленому законодавством;
наявність системи контролю руху спеціально обладнаних транспортних засобів під час збирання та перевезення побутових відходів;
вартість надання послуг з вивезення побутових відходів;
досвід роботи з надання послуг з вивезення побутових відходів відповідно до вимог стандартів, нормативів, норм та правил;
наявність у працівників відповідної кваліфікації (з урахуванням пропозицій щодо залучення співвиконавців);
способи поводження з побутовими відходами, яким надається перевага, у порядку спадання: повторне використання; використання як вторинної сировини; отримання електричної чи теплової енергії; захоронення побутових відходів.
Колегія суддів наголошує, що предметом розгляду є п. 1 рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Про проведення конкурсу на визначення виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів № 262 від 07.03.2018 та п. 2 даного рішення, в частині затвердження абз. 1-4 п. 6 та абз. 2-5 п. 7 розд. 1 Конкурсної документації для проведення конкурсу на вивезення побутових відходів , а не результат конкурсу.
На переконання суду, внаслідок прийняття виконавчим комітетом рішення № 262 від 07.03.2018 про затвердження конкурсної документації, жодні права та інтереси Дочірнього підприємства Автоколона 2222 відкритого акціонерного товариства Івано-Франківськавтотранс не є порушеними.
Разом з цим, колегія суддів вважає за потрібне вказати, що й підтверджено поясненнями представника апелянта, що хоча й апелянт оскаржує п. 1 та частково п. 2 рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Про проведення конкурсу на визначення виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів № 262 від 07.03.2018, останнім до моменту проведення самого конкурсу не оскаржувалось це рішення і ніяких заперечень чи скарг щодо умов конкурсу не пред`являлись та в судовому порядку не оскаржувалось.
Крім цього суд погоджується з твердженням суду першої інстанції про те, що ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію за фактом їхнього виконання.
Конституційний Суд України в рішенні № 7-рп/2009 від 16.04.2009 (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) дійшов висновку, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти, які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні - це акти, які передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію.
Таким чином, оскаржуване рішення виконавчого комітету є ненормативним актом, який вичерпав свою дію за фактом його виконання, тобто організації і проведення конкурсу 25.04.2018. На час розгляду справи в апеляційному порядку, послуги з вивезення побутових відходів в м. Івано-Франківську на визначеній території є Приватне акціонерне товариство АТП-0928 з яким укладений відповідний договір, а самі результати конкурсу та укладений договір є чинними та неоскарженими учасниками конкурсу, в тому числі - Дочірнім підприємством Автоколона 2222 відкритого акціонерного товариства Івано-Франківськавтотранс .
З огляду на встановлене колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову в задоволенні позовних вимог, оскільки оскаржуване рішення вичерпало свою дію за фактом його виконання.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на викладене вище, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції було правильно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а рішення суду - без змін. Доводи апеляційної скарги не спростовують рішення суду першої інстанції.
Щодо розподілу судових витрат, то такий у відповідності до ст.139 КАС України не здійснюється.
Керуючись статтями 139, 229, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Дочірнього підприємства Автоколона 2222 відкритого акціонерного товариства Івано-Франківськавтотранс залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27 липня 2018 року у справі № 809/986/18 - без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня проголошення судового рішення, у разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя С. М. Кузьмич судді В. П. Сапіга Р. М. Шавель Повне судове рішення складено 19 листопада 2018 року
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2018 |
Оприлюднено | 20.11.2018 |
Номер документу | 77925159 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні