Рішення
від 31.07.2018 по справі 813/2982/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№813/2982/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 липня 2018 року

м. Львів, вул. Чоловського, буд. 2

Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кухар Н.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження за процедурою письмового провадження відповідно до ст.263 КАС України справу за позовом ТзОВ "Інтер'єр-Еліт" до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про визнання протиправним і скасування наказу ,-

В С Т А Н О В И В:

ТзОВ "Інтер'єр-Еліт" (79021, вул.Садова,2-В, м.Львів) звернулося в суд з позовом до Головне управління Державної фіскальної служби у Львівській області (79003, вул.Стрийська,35, м. Львів) про визнання протиправним і скасування наказу № 270 від 18.01.2018 року "Про проведення документальної невиїзної перевірки ТзОВ "Інтер'єр-Еліт".

Позовні вимоги мотивовані тим, що наказ № 270 від 18.01.2018 року "Про проведення документальної невиїзної перевірки ТзОВ "Інтер'єр-Еліт"є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки податковим органом не було виконано вимоги Податкового кодексу України щодо вручення платнику податків чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву. Відзив обґрунтований тим, що відповідачем було виконано в повному обсязі ст. 351 Митного кодексу України, оскільки наказ від 18.01.2018 року за № 270 Про проведення документальної невиїзної перевірки ТзОВ Інтер'єр - Еліт та письмове повідомлення від 18.01.2018 року № 89 про дату початку та місце проведення перевірки надіслано рекомендованим листом із повідомленням про вручення 18.01.2018 року № 2006/10/13-01-14-11-15. Крім того, зазначає, що згідно Митного кодексу України, наказ на проведення перевірки не потрібно скеровувати.

На підставі ст. 262 КАС України розгляд справи проводиться в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши справу у спрощеному позовному провадженні без виклику сторін на підставі наявних матеріалів згідно з ч.5 ст.262, КАС України, суд дійшов висновку, що позов до задоволенню не підлягає, з наступних підстав.

18 січня 2018 року Головним управлінням Державної фіскальної служби у Львівській області, керуючись статтею 345, пунктом 1 частини 2 статті 351 Митного кодексу України, прийнято наказ № 270 Про проведення документальної невиїзної перевірки ТзОВ Інтер'єр - Еліт (ЄДРПОУ 32711943). Даний наказ було видано на виконання доповідної записки заступника начальника Головного управління ДФС у Львівській області ОСОБА_1, від 17.01.2018 року № 22/13-01-14-11-13.

Головним управлінням Державної фіскальної служби у Львівській області виписано ТзОВ Інтер'єр - Еліт повідомлення від 18.01.2018 року № 89 про проведення документальної невиїзної перевірки дотримання законодавства України з питань державної митної справи ТзОВ Інтер'єр - Еліт . В повідомленні зазначено наказ № 270 від 18.01.2018 року.

Вказане повідомлення отримане позивачем 26 січня 2018 року, що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення наявною у матеріалах справи.

Позивач зазначає, що відповідачем наказ йому не скеровувався, відповідач посилається на поштову квитанцію від 18 січня 2018 року, та стверджує, що скеровував на адресу позивача наказ про проведення перевірки та повідомлення.

Не погоджуючись з наказом № 270 від 18.01.2018 року про проведення документальної невиїзної перевірки позивач звернувся до суду з позовом про визнання його протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з такого. Відповідно до частини 7 статті 336 Митного кодексу України митний контроль здійснюється посадовими особами органів доходів і зборів шляхом проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

Згідно зі статті 345 Митного кодексу України документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких органи доходів і зборів переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

За змістом пункту 1 частини 2 статті 351 Митного кодексу України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.

Документальна невиїзна перевірка проводиться у разі:

1) виявлення ознак, що свідчать про можливе порушення законодавства України з питань державної митної справи, за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, інформації, що стосується товарів, митне оформлення яких завершено, отриманої від суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та виробників таких товарів, з висновків акредитованих відповідно до законодавства експертів;

2) надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження автентичності поданих органу доходів і зборів документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.

Документальна невиїзна перевірка проводиться на підставі наказу органу доходів і зборів.

Відповідно до частини 4 статті 351 Митного кодексу України документальна невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу доходів і зборів в приміщенні цього органу за умови направлення керівнику відповідного підприємства або відповідному громадянину рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особистого вручення зазначеним особам чи уповноваженим ними представникам під розписку письмового повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки. Присутність уповноважених посадових осіб підприємства або громадянина, що перевіряється, під час проведення невиїзної документальної перевірки не обов'язкова.

З викладеного, суд зазначає, що статтею 351 Митного кодексу України не передбачено обов'язку податкового органу надіслання на адресу суб'єкта господарювання, щодо якого призначено перевірку, або вручення йому під розписку копії наказу про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки. Вказаною нормою передбачено лише надіслання або вручення підприємству повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки.

Як встановлено судом, контролюючим органом видано наказ про проведення перевірки позивача на підставі статті 345 та 351 Митного кодексу України, про проведення якої повідомлено позивача шляхом надсилання йому повідомлення від 18 січня 2018 року № 89 із зазначенням предмета та підстава перевірки, дати та місця її проведення, що підтверджується наявною у матеріалах справи копією повідомлення про вручення від 26 січня 2018 року, що свідчить про виконання контролюючим органом вимог статті 351 Митного кодексу України щодо направлення позивачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення письмового повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки ТзОВ Інтер'єр - Еліт .

Крім того, судом відхиляються доводи позивача щодо необхідності вручення йому копії наказу ГУ ДФС у Львівській області № 270 від 18.01.2018 року про проведення документальної невиїзної перевірки ТзОВ Інтер'єр - Еліт , з огляду на те, що у спірних правовідносинах призначена документальна невиїзна перевірка ТзОВ Інтер'єр - Еліт дотримання законодавства України з питань державної митної справи, порядок та підстави проведення вказаної перевірки регламентовані положеннями Митного Кодексу України, які не передбачають обов'язку контролюючого органу направити керівнику відповідного підприємства або відповідному громадянину копії наказу про проведення перевірки.

Крім того, суд зазначає, що у спірних правовідносинах не підлягають застосуванню приписи пункту 79.2 статті 79 Податкового кодексу України, які визначають особливості проведення документальної невиїзної перевірки та, зокрема, вказують на необхідність надсилання підприємству копії наказу про проведення перевірки, оскільки ці норми регламентують порядок проведення перевірок з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів; разом з тим, у спірних правовідносинах предметом перевірки є дотримання позивачем вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів, така перевірка є однією з форм митного контролю, тому порядок проведення такої перевірки визначається нормами Митним кодексом України.

Суд при прийнятті рішення враховує правову позицію Верховного Суду, викладену в постанові від 19.06.2018 у справі №813/3149/17.

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

З урахуванням вимог ст. 139 КАС України сплачений при зверненні до суду судовий збір позивачу не присуджується.

Керуючись ст.ст. 72, 73, 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд, -

в и р і ш и в :

У задоволенні позову ТзОВ "Інтер'єр-Еліт" (місцезнаходження: код ЄДРПОУ 32711943, м. Львів, вул. Садова, 2-В, 79021) до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35, ЄДРПОУ 39462700) про визнання протиправним і скасування наказу, - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття рішення судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення складено 31 липня 2018 року.

Суддя Кухар Н.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2018
Оприлюднено02.08.2018
Номер документу75627358
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2982/18

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 22.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Рішення від 31.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 12.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні