Рішення
від 02.08.2018 по справі 279/5202/17
КОРОСТЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Провадження № 2-а/279/70/18

Справа № 279/5202/17

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02.08.2018 року Коростенський міськрайонний суд

Житомирської області

у складі головуючого судді Шульги О.М.

з секретарем Башинською Н.М.

за участю

представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу №279/5202/17 за позовом ОСОБА_3 до Холосненської сільської ради Коростенського району Житомирської області про визнання незаконним та скасування рішення Холосненської сільської ради, зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернулась до суду з позовом про визнання незаконним та скасування рішення відповідача, зобов'язання його вчинити дії, зазначивши, що звернулась до відповідача з заявою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, орієнтованою площею 0, 2500 га в АДРЕСА_1. 23.08.2017 року Холосненська сільська рада на засіданні сесії відмовила їй в задоволенні заяви. Вважає прийняте відповідачем рішення таким, що суперечить нормам земельного кодексу України, тому просить визнати незаконним та скасувати рішення 24 сесії Холосненської сільської ради від 23.08.2017 року №120 в частині відмови в задоволенні клопотання щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, орієнтованою площею 0, 2500 га в с.Злобичі та зобов язати Холосненську сільську раду розглянути на пленарному засіданні сесії заяву про відведення земельної ділянки в строки, порядку та спосіб, передбачений ст.118 Земельного кодексу України та прийняти належне у відповідності до чинного законодавства України рішення. Одночасно просила стягнути понесені судові витрати у справі.

Представники позивача ОСОБА_1 та ОСОБА_2 в судовому засіданні позовні вимоги підтримали і пояснили, що відповідач на підставі недостовірних документів відмовляє у виділенні земельної ділянки, яка є наступною за будинком АДРЕСА_1 Коростенського району, яка фактично вільна, знаходиться в захаращеному стані. Спадкоємці ОСОБА_4 на даній ділянці нічого не робиться, будинок згорів, документи на підтвердження оформлення спадкових прав відсутні.

Представник відповідача в судове засідання не з"явився, будучи належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи. В листі від 06.03.2018 року зазначив свою позицію з приводу позовних вимог.

Вислухавши пояснення сторони позивача та проаналізувавши їх в сукупності з дослідженими в судовому засіданні матеріалами справи суд дійшов висновку про наступне.

Судом встановлено, що між сторонами виник спір щодо отримання безоплатно в приватну власність земельної ділянки, який регулюється нормами Земельного законодавства.

Повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або користування передбачені ст.122 Земельного кодексу України.

Так, частиною 1 статті 122 Земельного кодексу України передбачено, що земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб передають сільські, селищні, міські ради.

Статтею 116 Земельного кодексу України визначено підстави набуття права на землю, а саме те, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим кодексом або за результатами аукціону.

Згідно ч.6 статті 118 Земельного Кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.

Частиною 7 вказаної норми Закону передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою, техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

За результатами розгляду заяви позивача про виділення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, гоподарських будівель і споруд орієтованою площею 0, 25 га за адресою :АДРЕСА_1, наступна за земельною ділянкою АДРЕСА_1 Коростенського району Житомирської області в межах села Злобичі, Холосненська сільська рада Житомирської області 23.08.2017 року прийняла рішення №120, яким відмовила ОСОБА_3 у виділенні вказаної земельної ділянки. Дана відмова мотивована тим, що бажана земельна ділянка не відноситься до земель державної або комунальної власності, а знаходиться в приватній власності.

На підтвердження зазначених в рішенні доводів суду надано витяг із рішення виконкому Холосненської сільської ради Коростенського району Житомирської області №35 від 08.09.1999 року про передачу земельних ділянок у приватну власність громадянам сільської ради, з якого слідує про передання безкоштовно земельної ділянки у приватну власність громадянці ОСОБА_4, площею 0, 60 га для будівництва та обслуговування жилого будинку і господарських будівель 0, 25 га та для ведення особистого підсобного господарства, 0 35 га, яка знаходиться АДРЕСА_1

За змістом ст.78 Земельного кодексу України право власності на землю-це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками.

Статтею 81 Земельного кодексу України громадяни набувають право власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

Посилання сторони позивача на те, що власник земельної ділянки помер не можуть бути безумовною підставою для задоволення позову, виходячи з наступного.

Рішення місцевої ради про передачу у власність земельної ділянки було прийнято до 01.01.2002 року, тому спадкоємець зазначеної в рішенні особи наділений правом вирішувати питання щодо земельної ділянки відповідно до п.1 Перехідних положень Земельного кодексу України, яким встановлено, що рішення про передачу громадянам України безоплатно у приватну власність земельних ділянок, прийняті органами місцевого самоврядування відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.1992 року "Про приватизацію земельних ділянок", є підставою для виготовлення та видачі цим громадянам або їх спадкоємццям державних актів на право власності на земельну ділянку за технічною документацією щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку."

Право на приватизацію земельної ділянки - це особисте немайнове право, яким на завершення процедури його реалізації (приватизації спірної земельної ділянки у порядку спадкування) після смерті спадкодавця має право скористатись спадкоємець.

Отже, якщо у громадянина була у користуванні земельна ділянка для ведення особистого підсобного господарства, будівництва і обслуговування жилого будинку і господарських будівель і рішенням місцевої ради така земельна ділянка була передана у приватну власність, то з дня прийняття цього рішення радою у такого громадянина вже по суті виникло право власності на земельну ділянку. Вказане право хоч і не було оформлено у встановленому законом порядку, однак у зв'язку із смертю особи не припинилося, а формальний аспект щодо неотримання правовстановлюючого документу та відсутності його державної реєстрації не може бути перешкодою для спадкоємця для вжиття дій щодо її спадкування, в тому числі в судовому порядку.

Згідно пояснень сторони позивача спадщина у виді спірної земельної ділянки відумерлою не визнавалась, від власника ( користувача ) відповідно до норм чинного законодавства не витребовувалась.

Враховуючи, що земельна ділянка на яку претендував позивач перебуває у приватній власності, тому підстав для скасування прийнятого відповідачем рішення не має.

Керуючись ст. 243-246 КАС України, ст.116, 118, 122 Земельного кодексу України, -

В И Р І Ш И В :

В задоволенні позовних вимог про визнання незаконним та скасування рішення 24 сесії Холосненської сільської ради від 23.08.2017 року №120 та зобов"язання вчинити дії відмовити.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Житомирського апеляційного адміністративного суду в 30-денний строк, який обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, а в разі подання апеляційної скарги - після розгляду справи апеляційним судом, якщо рішення не було скасовано .

Сторони:

Позивач - ОСОБА_3, місце проживання: АДРЕСА_1, НОМЕР_1 виданий 12.11.2013 року, РНОКПП НОМЕР_2.

Представники позивача - ОСОБА_5, місце проживання :АДРЕСА_2; ОСОБА_2, місце знаходження АДРЕСА_3, свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю №159 від 12.02.1994 року.

Відповідач -Холосненська сільська рада Коростенського району Житомирської області, місце знаходження: с.Холосне Коростенського району Житомирської області, вул.Центральна, 20-а, ЄДРПОУ 04348154.

Суддя:

СудКоростенський міськрайонний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення02.08.2018
Оприлюднено03.08.2018
Номер документу75644326
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —279/5202/17

Постанова від 23.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 19.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 16.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 30.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 30.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Рішення від 02.08.2018

Адміністративне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Шульга О. М.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Шульга О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні