ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"30" липня 2018 р. справа № 809/916/18
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Шумея М.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом: ОСОБА_1, (ідентифікаційний код НОМЕР_1, АДРЕСА_1)до Раковецької сільської ради Городенківського району Івано-Франківської області, ( ЄДРПОУ 04355728, вул. Галицька, 18,с. Раковець, Городенківський район, Івано-Франківська область,78114) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання до вчинення дій, -
ВСТАНОВИВ:
29.05.2018 ОСОБА_1 звернувся до суду із адміністративним позовом до Раковецької сільської ради Городеківського району Івано-Франківської області в якому просить:визнати незаконним та скасувати рішення Раковецької сільської ради Городенківського району Івано-Франківської області від 01 березня 2018 року №137-14/2018 в частині відмови у наданні ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власніть земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га, що розташовані на території Раковецької сільської ради Івано-Франківської області;зобов'язати відповідача повторно розглянути на черговій сесії клопотання позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га, що розташована на території Раковецької сільської ради Івано-Франківської області.
В обгрунтування позовних вимог зазначив, що рішенням чотирнадцятої сесії Раковецької сільської ради від 01 березня 2018 року №137-14/2018 позивачу відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеуструю щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га, що розташовані на території Раковецької сільської ради Івано-Франківської області, в зв'язку з тим що рішенням сесії сільської ради надано погодження дозволу на виготовлення технічної документації учасникам бойових дій в АТО, які проживають на території Раковецької сільської ради, та ще не подали документи в наданні земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства. Вважає таке рішення не законним. Просить задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.05.2018 відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву (11.06.2018), відповідно до якого Раковецька сільська рада повідомила про те, що 20.06.2017 року було виготовлено технічну документацію на земельну ділянку за межами населеного пункту розміром 11, 5620 га, та була поділена на 6 частин. П'ять частин по 2,0 га та одна частина 1, 5620 га. Даним ділянкам були присвоєні кадастрові номери і призначались тільки для учасників АТО, які проживають на території сільської ради. Також відповідач зазначив, що рішенням №137 від 01.03.2018 року ОСОБА_1 було відмовлено у зв"язку з тим, що всі 6 земельних ділянок згідно технічної документації роздані.
26.06.2018 позивач подав відповідь на відзив, в якому зазначає, що Раковецькою сільською радою Городенківського району Івано-Франківської області безпідставно відмовлено у наданні йому дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення вказаних у рішенні земельних ділянок.
Розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження, дослідивши в сукупності письмові докази, наявні в матеріалах справи, судом встановлено наступне.
21.02.2018 позивач звернувся до Раковецької сільської ради Городенківського району Івано-Франківської області та подав заяву на ім'я голови Раковецької сільської ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2,0 га, що розташована на території Раковецької сільської ради Городенкіського району для ведення особистого селянського господарства.
Відповідачем була надана відповідь від 01.03.2018 року вих.№22, що дана заява прийнята та буде розглянута на чергові сесії сільської ради.
Матеріалами справи підтверджено, що на замовлення Раковецької сільської ради 20.06.2017 року було виготовлено технічну документацію на земельну ділянку за межами населеного пункту розміром 11,5620 га, та було поділено на 6 частин. П'ять частин по 2,0 га та одна частина 1,5620 га. Даним ділянкам присвоєно кадастрові номери і призначались тільки для учасників АТО, які проживають на території сільської ради. У 2017 році було подано заяви на три ділянки по 2,0 га, а саме: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 У 2018 році подано ще чотири заяви на отримання земельних ділянок учасниками АТО: ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_1 Рішеннями Раковецької сільської ради від 01.03.2018 року надано земельні ділянки трьом вище вказаним учасникам АТО та відмовлено позивачу в її наданні.
Згідно рішення чотирнадцятої сесії Раковецької сільської ради від 01 березня 2018 року №137-14/2018 позивачу відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га, що розташовані на території Раковецької сільської ради Івано-Франківської області для ведення особистого селянського господарства в зв'язку з тим, що рішенням сесії сільської ради надано погодження дозволу на виготовлення технічної документації учасникам бойових дій в АТО, які проживають на території Раковецької сільської ради, та ще не подали документи в наданні земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства.
Не погоджуючись з даним рішенням позивач звернувся до суду, з метою захисту, на його думку, свого порушеного права.
Щодо правомірності оскаржуваного рішення слід вказати наступне.
Пунктом 14 статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни гарантії їх соціального захисту", визначено, що учасникам бойових дій надається пільга-першочергове відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва.
ОСОБА_1, відповідно до статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни гарантії їх соціального захисту" є учасником бойових дій, що підтверджується копією посвідчення НОМЕР_2 від 10.06.2015, а також інвалідом III групи, згідно копії посвідчення серія НОМЕР_3 від 24.01.2018 року.
Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Такими органами відповідно до статті 122 Земельного кодексу України є: сільські, селищні міські ради, районні державні адміністрації, обласні державні адміністрації, Київська міська державна адміністрація. Названі органи надають земельні ділянки у межах своїх територій.
Згідно частини 6 статті 118 Земельного кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
Пункт "б" частини першої статті 121 Земельного кодексу України, передбачає, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара;
Відповідно до абзацу першого пункту 7 статті 118, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Тобто вказаною нормою Закону визначений чіткий перелік підстав відмови у наданні такого дозволу.
Проте жодна із вказаних підстав не лягла в основу прийняття оскаржуваного рішення.
Судом не ставиться під сумнів правомірність та законність рішень Раковецької сільської ради Городенківського району в частині надання земельних ділянок учасником АТО (жителям Раковецької сільської ради), в той же час відмова в наданні земельної ділянки позивачу є необгрунтованою, оскільки в рішенні не міститься будь-яких посилань на норми закону, які б обмежували право позивача на отримання такого дозволу.
Згідно частини 3 статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування", органи мiсцевого самоврядування та їх посадовi особи дiють лише на пiдставi, в межах повноважень та у спосiб, передбаченi Конституцiєю i законами України, та керуються у своїй дiяльностi Конституцiєю i законами України, актами Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, а в Автономнiй Республiцi Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради i Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенцiї.
Відповідно до частина 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи наведене оскаржуване рішення чотирнадцятої сесії сьомого демократичного скликання Раковецької сільської ради Городенківського району Івано-Франківської області №137-14/2018 від 01 березня 2018 року, в частині відмови позивачу в погодженні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га, що розташована на території Раковецької сільської ради Городенківського району для ведення особистого селянського господарства - підлягає скасуванню.
Що стосується вимоги позивача зобов'язати Раковецьку сільську раду Городенківського району Івано-Франківської області повторно розглянути на черговій сесії клопотання позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га, що розташована на території Раковецької сільської ради Івано-франківської області для ведення сільського господарства, суд зазначає наступне.
Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Закон України Про судоустрій і статус суддів встановлює, що правосуддя в Україні здійснюється на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.
Відповідно до статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.
Так, у пункті 145 рішення від 15.11.1996 у справі Чахал проти Об'єднаного Королівства Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.
Отже, ефективний засіб правового захисту у розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату; винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації, не відповідає розглядуваній міжнародній нормі.
Стаття 13 вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності небезпідставної заяви за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов'язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею, повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, зокрема, у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п. 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі Афанасьєв проти України від 05.04.2005 (заява № 38722/02))
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Тому суд вважає необхідним зобов"язати Раковецьку сільську раду Городенківського району Івано-Франківської області повторно розглянути на сесії звернення ОСОБА_1, про надання позивачу як учаснику антитериростичної операції, дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га, що розташовані на території Раковецької сільської ради Городенківського району для ведення особистого селянського господарства та прийняти рішення відповідно до норм чинного законодавства.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення чотирнадцятої сесії сьомого демократичного скликання Раковецької сільської ради Городенківського району Івано-Франківської області №137-14/2018 від 01 березня 2018 року, в частині відмови позивачу в погодженні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га, що розташована на території Раковецької сільської ради Городенківського району для ведення особистого селянського господарства.
Зобов"язати Раковецьку сільську раду Городенківського району Івано-Франківської області повторно розглянути на сесії звернення ОСОБА_1, про надання позивачу як учаснику антитериростичної операції, дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га, що розташовані на території Раковецької сільської ради Городенківського району для ведення особистого селянського господарства та прийняти рішення відповідно до норм чинного законодавства.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Шумей М.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2018 |
Оприлюднено | 09.08.2018 |
Номер документу | 75697896 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Шумей М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні