Рішення
від 31.07.2018 по справі 813/1351/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 813/1351/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 липня 2018 року м. Львів

14 год. 15 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П., за участю секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представниці позивача Стоцько З.Б., третьої особи ОСОБА_2, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області до закладу ресторанного господарства Брудершафт ПП Євроенерго , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_2, про застосування заходів реагування, -

у с т а н о в и в:

Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області (далі - позивач, Головне управління Держпродспоживслужби) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до закладу ресторанного господарства Брудершафт ПП Євроенерго (далі - відповідач, ЗРГ Брудершафт ПП Євроенерго ) про зупинення повністю виробництва (виготовлення) та реалізації продукції, надання послуг у закладі ресторанного господарства Брудершафт ПП Євроенерго у м. Львові по АДРЕСА_1 до усунення порушень законодавства, зазначених у приписі Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області № 7-1-13/8049 від 08.12.2017 року в повному обсязі.

В обґрунтування позову зазначено те, що відповідачем ігноруються вимоги законодавства стосовно дотримання допустимого рівня шуму, а вимоги позивача - не виконуються, що порушує права мешканців, які проживають у будинку АДРЕСА_1 . Позивачем проведено перевірку дотримання нормативів шуму відповідачем. У зв'язку з виявленими порушеннями складено акт перевірки та винесено припис, для перевірки виконання якого, в подальшому, повторно проведено позапланову перевірку. Однак, через невиконання вимог припису відповідачем, керуючись приписами Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності позивач звернувся із цим позовом до суду.

Ухвалою суду від 15.05.2018 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін, задоволено клопотання ОСОБА_2 та допущено її до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, а також запропоновано відповідачу надати суду відзив на позовну заяву протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, відповідно до ч. 1 ст. 261 КАС України.

Представниця позивача позовні вимоги підтримала повністю, з підстав, викладених у позовній заяві, заяві про надання додаткових матеріалів на рішення судового засіданні від 19.06.2018 за вх. № 21048 від 09.07.2018. Просила позов задовольнити.

ОСОБА_2 згідно з її заявою за вх. № 16434 від 29.05.2018 повідомила, що від моменту подання позову до суду відповідач продовжує надалі експлуатувати самовільно встановлену вентиляційну систему, надмірний шум якої порушує допустимі норми у денний та нічний час. Враховуючи протиправну діяльність відповідача та негативний вплив вентиляційної системи на її умови проживання, а також інших мешканців, позов підтримала, просила його задовольнити.

Відповідач явки уповноваженого представника у жодне судове засідання не забезпечив, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи чи іншого змісту не подавав, як і не подав письмового відзиву на позовну заяву.

Неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею (ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України).

Суд заслухав позицію представниці позивача та третьої особи, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, з'ясував фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини та встановив таке.

01.08.2017 на адресу Головного управління Держпродспоживслужби надійшло колективне звернення мешканців будинку, що знаходиться на АДРЕСА_1 у м. Львові, відповідно до якого повідомлено, що у цьому житловому будинку знаходиться ресторан Брудершафт . Шум від витяжок ресторану, що встановлені в дворі будинку постійно порушує спокій мешканців. Неодноразові усні звернення мешканців до працівників ресторану щодо порушення рівня шуму не дали результатів. Просили здійснити заміри рівня шуму витяжок щодо їх відповідності санітарним нормам та вжити заходів щодо недопущення рестораном впродовж доби перевищення рівня шуму (а.с.10).

Головним управлінням Держпродспоживслужби 04.08.2017 листом за № 7-1-05/4102 Про розгляд звернення в.о. начальника Управління Держпродспоживслужби в м. Львові Дибі А.Ю. з метою можливості обґрунтування колективного звернення мешканців, його підтвердження результатами інструментальних замірів для отримання погодження Державної регуляторної служби України відповідно до ст. 3 Закону України Про тимчасові особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності запропоновано звернутись до Галицької районної адміністрації м. Львова щодо проведення комісійного розгляду звернення за участю спеціалістів Галицької районної адміністрації м. Львова, спеціалістів Держпродспоживслужби, а також скерування відповідного листа голови Галицької районної адміністрації м. Львова на адресу ДУ Львівський обласний лабораторний центр МОЗ України про залучення фахівців про проведення інструментальних замірів рівнів шумового навантаження у житлових приміщеннях помешкання заявників від роботи систем витяжної вентиляції ресторану Брудершафт .

У разі перевищення допустимих рівнів шумового навантаження на житлові приміщення у денний та нічний періоди доби, просило надати копії протоколів проведення замірів шуму, а також відповідні дані щодо суб'єкта господарювання для скерування в Державну регуляторну службу України для отримання погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) у ресторані Брудершафт .

Також просило про розгляд звернення повідомити заявників та Головного управління Держпродспоживслужби в термін до 14.08.2017 (а.с.9).

18.09.2017 ДУ Львівський обласний лабораторний центр МОЗ України направила завідувачу Львівського міського відділу до виконання лист Галицької районної адміністрації м. Львова з проведенням 19.09.2017 необхідних інструментальних замірів шумового навантаження від вентиляційної системи ресторану Брудершафт , що розташований за адресою по АДРЕСА_1. Про виконання зобов'язано повідомити ДУ Львівський ОЛЦ МОЗ України з наданням протоколів інструментальних досліджень.

20.09.2017 Львівським міським відділом ДУ Львівський обласний лабораторний центр МОЗ України Галицькій районній адміністрації, заступнику голови Бачинській Г. та в.о. Управління Держпродспоживслужби в м. Львові Дибі А.Ю. за № 3482/02 скеровано лист З питань проведення замірів по АДРЕСА_1 (а.с.11), відповідно до якого скеровано результати проведення досліджень рівнів шуму - протоколом № 72 від 20.09.2017 проведення досліджень шумового навантаження (а.с.12-13), яке здійснене лікарем -лаборантом - гігієністом ОСОБА_5

До матеріалів справи представлено посадову інструкцію лікаря-лаборанта-гігієніста з дослідження фізичних факторів навколишнього середовища лабораторії фізичних факторів Львівського міського відділу ДУ Львівський обласний лабораторний центр Держсанепідемслужби України , а також відповідне посвідчення ОСОБА_5 кваліфікації лікаря лабораторних досліджень факторів навколишнього середовища, другої категорії.

Так, відповідно до такого встановлено, що рівень октавного шуму на частоті 1000 Гц від роботи вентиляційної системи ресторану Брудершафт в спальній кімнаті № 10 по АДРЕСА_1 в точках № 1 та № 2 в денний період доби перевищують допустимі значення на 1 дБА та в точці № 3 на 2 дБА, згідно вимог ГОСТу 12.1.036-88 Шум. Допустимые уровни в жилых и общественных зданиях .

Рівень еквівалентного шуму від роботи вентиляційної системи ресторану Брудершафт в житловій кімнаті квартири № 2- по АДРЕСА_1 в точці № 1 в денний період доби перевищують допустимий рівень на 7 дБА, в точках № 2 та № 3 на 6 дБА, згідно вимог ГОСТу 12.1.036-88 Шум. Допустимые уровни в жилых и общественных зданиях .

Рівень октавного шуму на частоті 125 Гц в точках № 1 та № 2 в денний період доби перевищують допустимі значення на 1 дБА, на частоті 250 Гц в точці № 1 перевищує допустимі значення на 3 дБА, та в точках № 2, № 3 перевищує допустимі значення на 3 дБА, на частоті 500 Гц в точці № 1 перевищує допустимі значення на 6 дБА та в точках № 2, № 3 на 5 дБА; на частоті 1000 Гц в точці № 1 перевищує допустимі значення на 9 дБ А та в точках № 2 та № 3 на 8 дБА; на частоті 2000 Гц в точках № 1 та № 2 перевищує допустимі значення на 6 дБА та в точці № 3 на 5 дБА; на частоті 4000 Гц в точках № 1 та № 2 перевищує допустимі значення на 5 дБ А та в точці № 3 на 4 дБА, згідно вимог ГОСТу 12.1.036-88 Шум. Допустимые уровни в жилых и общественных зданиях .

17.11.2017 Державною регуляторною службою України погоджено проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав (погодження № 10198) (а.с.15).

23.11.2017 за № 7-1-13/7438 Головним управлінням Держпродспоживслуби скеровано в.о. заступника начальника Львівського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області Л. Микитин погодження № 10198. Додатково зазначено про те, що заходи державного нагляду (контролю) повинні здійснюватися з дотриманням вимог Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (а.с.14).

30.11.2017 за № 161 Львівським міським управлінням Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області скеровано лист директора ДУ ЛОЛЦ МОЗ України п. Р.М. Павліву Про проведення інструментальних замірів шуму по колективному зверненню мешканців вул. Вірменської, 16 на роботу ресторану Брудершафт , відповідно до якого на виконання листа Державної регуляторної служби України від 17.11.2018 за № 10198 щодо погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) ЗРГ Брудершафт на АДРЕСА_1 на підставі обґрунтованого колективного звернення мешканців будинку по АДРЕСА_1 на погіршення умов проживання через перевищення рівнів шуму від вентиляційного обладнання вищевказаного закладу (протоколом дослідження шумового навантаження, виданий ДУ ЛОЛЦ МОЗ України № 72 від 20.09.2017) та з метою одержання обґрунтованих підтверджень щодо негативного впливу шуму на умови проживання та здоров'я населення, просило направити спеціалістів на 16:00 год. 05.12.2017 для проведення інструментальних замірів рівнів шуму у помешкання заявників. Результати дослідження просило скерувати на адресу Львівського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області.

01.12.2017 Головного управління Держпродспоживслужби видано наказ № 617 Про проведення позапланової перевірки за результатами розгляду звернення , відповідно до якого доручено проведення перевірки ресторану Брудершафт ПП Євроенерго за адресою: м. Львів вул. Вірменська, 16 в термін з 05.12.2017 по 06.12.2017 (а.с.16).

На виконання цього наказу 01.12.2017 головному спеціалісту відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Львівського міського управління Стоцько З.Б. видано направлення на перевірку об'єктів № 375 - ресторану Брудершафт ПП Євроенерго на період 05.12.2017 - 06.12.2017, на предмет дотримання вимог Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів , Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення , ДСП № 173 від 19.06.1996 Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів (а.с.17).

За результатами цієї перевірки складено акт перевірки дотримання санітарного законодавства від 05-06.12.2017.

В цьому акті зафіксовано, що перевірка здійснювалась в присутності директора ПП Євроенерго ОСОБА_7, яка в подальшому з цим актом ознайомилась та такий одержала, про що здійснено відмітки.

Так, у вказано акті встановлено, що відповідний заклад розташований на 1-му поверсі 3-х поверхового житлового будинку по АДРЕСА_1 у м. Львові, складається з приміщень: три обідні зали (камінний, мисливський, барний), виробниче приміщення кухні, санвузол для персоналу та санвузол для відвідувачів.

У закладі обладнано систему припливно-витяжної вентиляції з механічним спонуканням у наступних приміщеннях: виробниче приміщення кухні, мисливський та барний зал; у камінному залі, де встановлено декоративний камін, - вентиляція природня. З приміщень санвузлів вентиляція витяжна, за допомогою осьових вентиляторів. У виробничому приміщенні кухні встановлено три витяжні зонти над наступним технологічним обладнанням: 6-и камфорною плитою, лавовим грилем, парконвектором та над мийними ваннами для миття столового посуду. Інше технологічне обладнання - відсутнє.

Вентиляційні короби припливно-витяжної вентиляції із закладу громадського харчування Брудершафт ПП Євроенерго виведено на фасад будинку під житловими квартирами і по глухій стіні - на покрівлю будинку, вище конька даху. Вентиляційні короби припливно-витяжної системи межують з вікнами житлових приміщень мешканців.

Режим роботи вентиляційної системи постійний (на час роботи закладу) та регулюються по інтенсивності залежно від кількості приготованих страв та способу термічної обробки їжі. Пульт вмикання вентиляції встановлено у мийному відділенні ресторанного посуду і регулюється вручну на позначках від 0 до 5.

Дані щодо паспортизації систем припливно-витяжної вентиляції закладу громадського харчування та протоколи перевірки її ефективності роботи не представлені. Виробничий контроль рівнів шуму на робочих місцях та в обідньому залі з ініціативи адміністрації закладу у відповідності до вимог ч. 2 ст. 27 Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (згідно якої власники підприємств зобов'язані забезпечувати власними силами, або силами атестованих лабораторій лабораторний контроль за виконання вимог санітарних норм та правил) не проводиться.

До звернення заявником долучено протокол дослідження шумового навантаження у денний період часу (з 16:00 до 17:15 год.) 19.09.2017 у квартирах № 10, № 18 та № 20 житлового будинку АДРЕСА_1 від роботи вентиляційних систем (у внутрішньому дворі будинку). Заміри проводились Львівським міським відділом Львівський обласний лабораторний центр МОЗ України (м. Львів, вул. Лепкого, 8).

Згідно протоколу № 72 від 20.09.2017 встановлено перевищення допустимого рівня еквівалентного шуму на 1-2 дБА у спальній квартирі № 10 та у житловій кімнаті квартири № 20 - на 6-7 дБА.

В ході проведення перевірки фахівцями Львівського міського відділу ДУ Львівський обласний лабораторний центр МОЗ України , проведено дослідження шумового навантаження (у денний період часу) у житлових приміщеннях квартир № 10 та № 20.

Згідно протоколу № 89 від 06.12.2017 встановлено перевищення допустимого рівня еквівалентного шуму № 4дБА у спальні квартири № 10 та у житловій кімнаті квартири № 20 на 1 дБА.

Вказаний протокол долучено до матеріалів справи (а.с.19-20).

08.12.2017 Головного управління Держпродспоживслужби винесено припис № 7-1-13/8049, яким зобов'язано відповідача у термін до 10.01.2018 розробити та виконати заходи щодо зниження рівнів шуму встановлених гранично-допустимих норм. Ефективність виконання підтвердити інструментальними дослідження. З метою недопущення перевищення рівнів шуму від роботи вентиляційної системи, технологічного та холодильного обладнання та виникнення скарг від мешканців, забезпечити здійснення виробничого контролю шуму у відповідності до вимог ч. 2 ст. 7 Закону України Про забезпечення санітарного епідемічного благополуччя населення у термін з 10.01.2018.

Про виконання припису зобов'язано повідомити Львівське міське управління Головного управління Держпродспоживслужби до 11.01.2018 (а.с.21).

15.01.2018 за № 7-1-13/425 відповідачу скеровано припис за результатами перевірки та інструментальних замірів шуму, відповідно до якого здійснено нагадування про те, що відповідачем у термін до 11.01.2018 не подано інформації щодо виконання вимог припису від 15.12.2017 та повідомлено про необхідність повідомлення про виконання цього припису у найкоротший термін (а.с.22).

05.02.2018 Головне управління Держпродспоживслужби видано наказ № 133 Про проведення позапланової перевірки виконання припису у термін з 12.02.2018, 14.02.2018, на виконання якого видано направлення № 108 від 05.02.2018 (а.с.23, 24).

12-14.02.2018 складено акт перевірки дотримання санітарного законодавства щодо виконання вимог припису від 08.12.2017. Вказана перевірка проведена у приміщенні закладу відповідача у присутності директора ПП Євроенерго ЗРГ Брудершафт , АДРЕСА_1 ОСОБА_7

У результаті перевірки щодо виконання вимог цього припису: по п. 1 - представлено лист ПП Ярта щодо виконання робіт по зниженню рівнів шуму до гранично-допустимих норм на вентиляційні системи, встановлені за адресою: АДРЕСА_1 у внутрішньому дворі будинку, а саме: змінено обшивку повітропроводів та вентилятора, збільшено товщину шару ізоляції (вата мінеральна обгорнута поліетиленовою плівкою, обшита окожушкою з оцинкованої сталі). Товщина шару мінеральної вати збільшена до 15 см. Ефективність виконаних заходів не підтверджена інструментальними дослідженнями; по п. 2 - угоду на здійснення виробничого контролю рівнів шуму від роботи вентиляційної системи, технологічного та холодильного обладнання не представлено.

Невиконання припису від 08.12.2017 за № 7-1-13/8049 є порушенням ст. 7 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення , ст. 188 КупАП.

Зазначено, що директор ПП Євроенерго ОСОБА_7 відмовилася від проведення відеофіксації перевірки про що складено заяву на ім'я в.о. начальника Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області.

У графі особливі думки осіб, які беруть участь у проведенні перевірки, якщо вони є... міститься повідомлення ОСОБА_7 про те, що особи, які подали скаргу на перевищення рівня шуму в їхніх квартирах не відчинили двері для перевірки рівня шуму після проведених робіт.

ОСОБА_7 з актом ознайомилася та копію такого одержала, що підтверджується відповідними відмітками у акті (а.с.25).

21.02.2018 за № 7-1-13/1863 позивачем скеровано відповідачу лист Про проведення інструментальних замірів шуму , відповідно до якого повідомлено, в тому числі, що на даний час мешканка квартири № 10 готова забезпечити допуск до помешкання з метою проведення інструментальних замірів шуму 27.02.2018 о 17:00 год, або 02.03.2018 о 17:00 год. З метою підтвердження ефективності виконаних шумозахисних заходів та на виконання вимог припису від 08.12.2017 запропоновано укласти угоду з атестованою лабораторією на проведення замірів шуму в узгоджений із заявниками термін. Зобов'язано протоколи інструментальних замірів шуму надіслати на адресу Львівського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області (а.с.26).

Оскільки станом на 12.03.2018 позивачу жодної відповіді про виконання відповідних заходів, спрямованих на виконання вимог припису від 08.12.2017 не представлено, позивач звернувся із цим позовом до суду.

Вирішуючи справу суд керується таким.

Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України № 442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади від 10.09.2014 Державна служба України з безпечності харчових продуктів та захисту споживачів утворена шляхом перетворення ветеринарної та фітосанітарної служби і приєднанням до Служби, що утворюється, Державної інспекції з питань захисту прав споживачів і Державної санітарно-епідеміологічної служби та поклавши на Службу, що утворюється, функції з реалізації державної політики, які виконували органи, що припиняються.

Постановою Кабінету Міністрів України № 667 від 02.09.2015 затверджено Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи (п. 10 Положення).

Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області (далі - Головне управління Держпродспоживслужби) було створено відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади та Постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1092 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів"

Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області є територіальним органом Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів вищого рівня та їй підпорядковане.

Головне управління Держпродспоживслужби у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем'єр-міністра України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України, Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, дорученнями Міністра аграрної політики та продовольства України, його першого заступника та заступників, наказами Держпродспоживслужби, дорученнями Голови Держпродспоживслужби та його заступників, актами місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, а також цим Положенням.

Завданням Головного управління Держпродспоживслужби є реалізація повноважень Держпродспоживслужби (Розпорядження Кабінету міністрів України від 6 квітня 2016 року № 260-р Питання Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів ) на території Львівської області.

Суспільні відносини, які виникають у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя регулює Закон України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення від 24 лютого 1994 року № 4004-ХІІ. Цим законом також визначені відповідні права і обов'язки державних органів, підприємств, установ, організацій та громадян, встановлені порядок організації державної санітарно-епідеміологічної служби і здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду в Україні.

Так, ст. 7 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення передбачено, що підприємства, установи і організації зобов'язані виконувати розпорядження і вказівки посадових осіб державної санітарно-епідеміологічної служби при здійсненні ними держсанепіднагляду.

Відповідно ст. 22 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення від 24.02.1994 року № 4004 - XII (далі Закон України № 4004 - XII) та п. 2 зазначеного Положення, в повноваження (завдання) позивача входить контроль за факторами середовища життєдіяльності людини, що мають шкідливий вплив на здоров'я населення.

Статтею 24 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення передбачено, що органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

- здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

- забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;

- вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти), в тому числі, жилих будинків і прибудинкових територіях.

Шум на захищених об'єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.

У нічний час, із двадцять другої до восьмої години на захищених об'єктах забороняються гучний спів і викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, проведення салютів, феєрверків, використання піротехнічних засобів.

Проведення на захищених об'єктах ремонтних робіт, що супроводжуються шумом, забороняється у робочі дні з двадцять першої до восьмої години, а у святкові та неробочі дні - цілодобово.

Власник або орендар приміщень, у яких передбачається проведення ремонтних робіт, зобов'язаний повідомити мешканців прилеглих квартир про початок зазначених робіт. За згодою мешканців усіх прилеглих квартир ремонтні та будівельні роботи можуть проводитися також у святкові та неробочі дні. Шум, що утворюється під час проведення будівельних робіт, не повинен перевищувати санітарних норм цілодобово.

Передбачені частинами другою, третьою та четвертою цієї статті вимоги щодо додержання тиші та обмежень певних видів діяльності, що супроводжуються шумом, не поширюються на випадки:

1) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

2) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму за межі таких приміщень;

3) попередження та/або ліквідації наслідків аварій, стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій;

4) надання невідкладної допомоги, попередження або припинення правопорушень;

5) попередження крадіжок, пожеж, а також виконання завдань цивільної оборони;

6) проведення зборів, мітингів, демонстрацій, походів, інших масових заходів, про які завчасно сповіщено органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування;

7) роботи обладнання і механізмів, що забезпечують життєдіяльність жилих і громадських будівель, за умов ужиття невідкладних заходів щодо максимального обмеження проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

8) відзначення встановлених законом святкових і неробочих днів, днів міст, інших свят відповідно до рішення місцевої ради, проведення спортивних змагань;

9) проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів у заборонений час за погодженням із уповноваженим органом місцевого самоврядування в порядку, передбаченому правилами додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях.

Сільські, селищні, міські ради затверджують правила додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, якими з урахуванням особливостей окремих територій (курортні, лікувально-оздоровчі, рекреаційні, заповідні тощо) установлюються заборони та обмеження щодо певних видів діяльності, що супроводжуються утворенням шуму, а також установлюється порядок проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів.

Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

Частиною 3 ст. 39 Закону України Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення встановлено, що державний санітарно-епідеміологічний нагляд здійснюється відповідно до Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні, що затверджується Кабінетом Міністрів України, вибірковими перевірками дотримання санітарного законодавства за планами органів державної санітарно-епідеміологічної служби, а також позапланово залежно від санітарної, епідемічної ситуації та за заявами громадян.

Відповідно до ч. 4 ст. 39 Закону України Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення результати перевірки оформлюються актом, форма і порядок складання якого визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 05.04.2007 (далі - Закон України № 877-V).

Відповідно до ст. 1 Закону України № 877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом (абз. 3 статті 1 Закону України № 877-V).

Державний нагляд (контроль) здійснюється, в тому числі, за принципами пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров'я людини (ст. 3 Закону України № 877-V).

Приписами ст. 6 Закону України № 877-V визначено вичерпний перелік підстав для проведення перевірок, в тому числі передбачено звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

Згідно з ч. 8 ст. 7 Закону України № 877-V припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Судом, з огляду на викладене, встановлено наявність підстав для здійснення заходів державного нагляду (контролю) стосовно відповідача.

Таким чином, у судовому засіданні встановлено та письмовими доказами, долученими до матеріалів справи підтверджується, що за результатами позапланової перевірки ЗРГ Брудершафт ПП Євроенерго , проведеної уповноваженими особами позивача у порядку та спосіб, що визначені чинним законодавством, стосовно виконання припису від 08.12.2017 на підставі фактів зафіксованих у акті позапланової перевірки, припис стосовно усунення порушень Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення суб'єктом господарювання у встановлені терміни не виконано.

При цьому, ЗРГ Брудершафт ПП Євроенерго проведення перевірки не оскаржено жодним чином ні в адміністративному порядку, ні у судовому. Згідно з актом перевірки, керівнику цього закладу було відомо про перевищення нормативів рівнів шуму, вжито заходів щодо усунення цих порушень, однак не підтверджено їх усунення інструментальними замірами.

Відповідачем не оскаржено припис від 08.12.2017 за № 7-1-13/8049, доказів зворотного до матеріалів справи не надано.

Відповідно до абз. 5 ч. 4 ст. 4 Закону України № 877-V виключно законами встановлюється вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності.

Згідно з ч. 7 ст. 7 Закону України № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Частиною 5 ст. 4 Закону України № 877-V визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Таким чином, на виконання вимог Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення , з метою усунення шкідливого впливу на здоров'я громадян шуму, виконання вимог припису, шляхом усунення порушень, що у ньому визначені та підтвердження усунення таких через проведення інструментальних замірів рівня шуму, суд вважає за доцільне зупинити повністю виробництво (виготовлення) та реалізацію продукції, надання послуг у закладі відповідача, до усунення відповідних порушень.

Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За правилами ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд зауважує, що відповідач у встановлений судом строк правом на подання відзиву у порядку ст. 162 не скористався. Згідно з ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Таким чином, аналізуючи приписи законодавства у взаємозв'язку з обставинами, які встановлені у межах цієї справи, підтвердження їх письмовими доказами, що долучені до матеріалів справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, а відтак позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки доказів понесення таких витрат позивачем не представлено, судові витрати з відповідача стягувати не слід.

Керуючись ст.ст. 19, 22, 25,72-77, 90, 139, 241-246, 250, 263 пп. пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ Перехідні положення КАС України, суд -

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Застосувати до закладу ресторанного господарства Брудершафт ПП Євроенерго (79008, м. Львів, вул. Вірменська, 16; код ЄДРПОУ: 39048280) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю), а саме: зупинити повністю виробництво (виготовлення) та реалізацію продукції, надання послуг у закладі ресторанного господарства Брудершафт ПП Євроенерго у м. Львові, - до усунення порушень законодавства, зазначених у приписі Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області № 7-1-13/8049 від 08.12.2017 року в повному обсязі.

3. Копію рішення направити учасникам справи.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 06.08.2018.

Суддя Качур Р.П.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2018
Оприлюднено09.08.2018
Номер документу75754631
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/1351/18

Рішення від 31.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 15.05.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 20.04.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні