Постанова
від 23.03.2007 по справі 4/63-ап-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОН СЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18



П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23.03.2007 С права № 4/63-АП-07

Господарський суд Херсон ської області у складі судді Ємленінової З.І. при секретарі Сокуренко Л.І ., розглянувши у відкритому су довому засіданні справу

за позовом товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Південна торгівельно-ви робнича компанія" м. Херсон

третя особа на стороні п озивача без самостійних вим ог на предмет спору - приват ний підприємець ОСОБА_1 м .Херсон

до відповідача Ф онду комунального майна м.Х ерсона

третя особа на стороні відповідача без самостійни х вимог на предмет спору - пр иватне підприємство «Юрмаш-У ніверсал» м.Херсон

про визнання протиправ ними дій суб'єкту владних пов новажень та зобов'язання йог о до вчинення дій, визнання не чинним протоколу аукціону

за участю представників сторін:

від позивача - директор С улейманов І.Т., уповноважен а особа Авер'янова В.О.

третя особа на стороні пози вача - уповноважена особа Авер'янова В.О.

від відповідача - начальн ик Фонду Пастух І.О.

від третьої особи на стор оні відповідача - уповноваже на особа ОСОБА_6

в с т а н о в и в:

Позивач звернувся з поз овом про визнання протиправ ними дій Фонду комунальн ого майна м.Херсона з організ ації проведення аукціону з п родажу об'єкту комунальної власності - бази управління к апітального будівництва вик онавчого комітету Херсонсь кої міської ради. Він також п росить зобов'язати відповіда ча провести повторну процеду ру реєстрації позивача, як уч асника аукціону з продажу за значеного об'єкту комунально ї власності та письмово пов ідомити його про дату і час йо го проведення. Крім того, пози вач просить суд визнати нечи нним протокол №41/н засідання аукціонної комісії від 17.10.2006 року.

Позовні вимоги обґрунтову ються тим, що відповідно до у кладеної між сторонами уго ди від 13.10.2006року та наказу відп овідача №295 від 16.10.2006року була з ареєстрована заява позивач а на участь в аукціоні з прода жу будівель та споруд бази у правління капітального буд івництва, яка розташована в м .Херсоні по вул. Бурзі №5. Позив ачем перерахована сума за уч асть у аукціоні, однак внаслі док порушення відповідачем вимог закону України «Про п риватизацію невеликих держ авних підприємств» та Полож ення «Про порядок продажу н а аукціоні, за конкурсом осно вних засобів, що є державною власністю" і не надання нале жної інформації щодо місця та часу проведення аукціону , позивач був позбавлений пра ва прийняти участь в аукціо ні.

Ухвалами суду від 25.01.2007 року в ідкрито провадження у справі , призначено судове засіданн я для розгляду спору на 08.02.2007рок у та з метою забезпечення поз ову заборонено Фонду ком унального майна Херсонської міської ради проводити аук ціон з продажу будівель та с поруд бази управління капіта льного будівництва, яка розт ашована в м.Херсоні по вул. Бу рзі №5 до прийняття рішення в а дміністративній справі.

Позивачем 13.02.2007року подана з аява про зміну позовних вимо г №13, в якій він просить визнат и протиправними дії Фонду комунального майна м.Херсон а з організації аукціону 17.10.2006 року про продаж об'єкту комун альної власності - будівель та споруд бази управління ка пітального будівництва вико навчого комітету Херсонськ ої міської ради, розташовани х у м. Херсоні по вул. Бурзі, 5, а т акож зобов'язати відповідача провести повторний аукціон з продажу зазначеного майна серед зареєстрованих учасни ків в списках станом на 17.10.2006 р оку з додержання вимог чинно го законодавства України.

Суд ухвалою від 13.02.2007року за лучив відповідно до ч. 2 ст. 53 КА С України до участі у справі в якості третьої особи без сам остійних вимог на предмет сп ору на стороні позивача прив атного підприємця ОСОБА_1 , а також третьої особи без са мостійних вимог на предмет с пору на стороні відповідача приватне підприємство "Юрма ш - Універсал" у зв'язку з тим, що вони укладали угоди з відпов ідачем на участь в аукціоні з продажу спірного майна, нака зом Фонду були зареєстро вані їх заяви на участь в аук ціоні, перерахували суму поч аткової вартості об'єкту про дажу, але як і позивач, не змог ли прийняти участь в аукціо ні, тому рішення по справі мож е вплинути на їх права та обо в'язки.

Відповідач позовні вимоги не визнає та вважає, що при підготовці та проведенні аук ціону з продажу будівель і с поруд бази управління капіт ального будівництва виконав чого комітету Херсонської м іської ради, розташованих у м . Херсоні по вул. Бурзі, 5 він ді яв відповідно до вимог закон у, оскільки усі зареєстрован і учасники аукціону були по відомлені про час і місце пр оведення аукціону в телефон ному режимі.

Крім того, він посилається на те, що відповідно до статт і 17 Закону України «Про прива тизацію невеликих державни х підприємств» Фондом бу ло укладено договір - дор учення про проведення аукці ону №10/03 від 16.10.2006року з філією «Херсонський аукціонний це нтр»Державної акціонерної компанії «Національна мере жа аукціонних центрів», яка здійснювала реєстрацію уча сників аукціону з продажу за значеного майна, однак пози вач та третя особа на стороні позивача не були зареєстров ані як учасники аукціону, оск ільки не з'явилися на аукціо н.

Третя особа на стороні пози вача без самостійних вимог на предмет спору позовні в имоги підтримує, посилаючись на те, що Фондом була зар еєстрована його заява на уча сть в аукціоні з продажу буді вель та споруд бази управлі ння капітального будівницт ва, яка розташована в м.Херсон і по вул. Бурзі №5. Ним перерахо вана сума за участь в аукціон і, однак відповідач порушив вимоги закону України «Про приватизацію невеликих дер жавних підприємств»і не зді йснив передбаченої законом інформації щодо місця та ча су проведення аукціону, тому він, як і позивач, був позбавл ений права прийняти участь в аукціоні.

Третя особа на стороні відп овідача без самостійних вим ог на предмет спору позовні вимоги вважає необґрунтова ними з посиланням на те, що дії відповідача при підгото вці аукціону відповідають в имогам закону, усі особи, яки ми подавалися заяви на участ ь в аукціоні були повідомле ні про час і місце проведенн я аукціону, що може бути підт верджено показаннями свідк ів, яких просить допитати.

Крім цього, він посилаєтьс я на те, що позивач безпідста вно посилається на порушенн я відповідачем вимог Положен ня «Про порядок продажу на а укціоні, за конкурсом основн их засобів, що є державною в ласністю», оскільки зазначе не Положення регулює віднос ини з продажу майна державн их підприємств, віднесених до груп «В» та «Г», а майно, яке виставлялося на продаж з ау кціону за класифікацією не відноситься до цих груп, то му не може застосовуватися до спірних правовідносин. В ін також вважає, що зміст по зовних вимог позивача не в ідповідає статті 20 закону Ук раїни «Про приватизацію нев еликих державних підприємс тв», відповідно до якої аукц іон підлягає припиненню, а о б'єкт знімається з торгів у в ипадку порушення вимог стат ті 15 цього закону.

Справа розглядалася з пере рвами, які оголошувалися в за сіданнях суду 27.02.2007року, 14.03.2007ро ку та 19.03.2007року.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши представникі в сторін, допитавши свідків по справі, суд дійшов до вис новку про те, що позовні вимо ги підлягають задоволенню з урахуванням наступного.

Відповідно до Програми від чуження комунального майна Х ерсонської міської територі альної громади, затвердженої рішенням Херсонської місько ї ради, будівлі та споруди баз и управління капітального бу дівництва виконавчого коміт ету міської ради, які розташо вані в м.Херсоні по вул.Бурзі № 5 включено до переліку об'єкті в, що підлягають приватизаці ї шляхом продажу на аукціоні .

Організація та проведення відчуження майна, що перебув ає у комунальній власності в ідповідно до Програми відчуж ення комунального майна Херс онської міської територіаль ної громади, здійснюється Ф ондом комунального майна м . Херсона (далі Фонд), що пе редбачено підпунктами 3.1, 3.2 пун кту 3 Положення про Фонд к омунального майна м.Херсона, затвердженого рішенням Хер сонської міської Ради №641 ві д 09.11.2004року.

Згідно з підпунктом 3.9 пунк ту 3 зазначеного Положення о днією із основних функцій Фонду є публікація в місце вій пресі переліків об'єктів , що підлягають відчуженню шляхом продажу на аукціоні, з а конкурсом, викупу.

Фондом комунального майн а м.Херсона в засобах масової інформації, а саме - в газ еті «Херсонський вісник» 14.09.200 6року було здійснено публіка цію про повторний продаж на а укціоні будівель та споруд б ази управління капітального будівництва виконавчого ком ітету міської ради, розташов аних у м.Херсоні по вул.Бурзі, 5.

В оголошенні зазначено, що аукціон буде проведено 17.10.2006р . Заяви на участь в аукціоні п риймаються до 13.10.2006року включ но.

Матеріали справи свідчат ь про те, що Фондом комун ального майна м.Херсона бул о укладено 4 угоди на участь в аукціоні з продажу будіве ль та споруд бази управління капітального будівництва ви конавчого комітету міської р ади, розташованих у м.Херсоні по вул.Бурзі, 5 з наступними ос обами: приватним підприємце м ОСОБА_7, приватним підпр иємством «Юрмаш-Універсал», приватним підприємцем ОСО БА_8 та товариством з обмеже ною відповідальністю «Півд енна торгівельно-виробнича компанія». Зазначені особи 13.10.2006року подали заяви на учас ть в аукціоні, уклали угоди з відповідачем на участь в ау кціоні. Згідно з укладеними угодами перерахували на рах унок відповідача кошти в р озмірі 10% від початкової варт ості продажу майна та вартіс ть реєстраційного збору.

Товариством з обмеженою в ідповідальністю «Південна торгівельно-виробнича компа нія» (позивач по справі) 13.10.2006р оку також була укладена угод а на участь в аукціоні з про дажу майна зазначеної бази з відповідачем. Ним перерахо вано 69.060грн.80коп., що становить 10% початкової вартості майна та 17грн.00коп. як реєстраційний збір. Наказом Фонду від 16.1 0.2006року №295 зареєстровано заяв у позивача на участь в аукціо ні з продажу будівель та спор уд бази управління капіталь ного будівництва.

За наслідками проведення а укціону, аукціонною комісією було складено протокол № 41/н в ід 17.10.2006р., затверджений 19.10.2006р. гол овою Фонду комунального майна, яким було ухвалено про недопущення до участі в аукц іоні довіреної особи приватн ого підприємця ОСОБА_8 - ОСОБА_6 у зв'язку з неналежн им чином оформленою довірені стю та визнано аукціон з прод ажу об'єкта таким, що не відбув ся у зв'язку з реєстрацією на аукціоні одного учасника - приватного підприємства «Ю рмаш-Універсал» (3-я особа без самостійних вимог на предме т спору на стороні відповід ача), яке зазначено в протоко лі, як покупець.

Виходячи із вимог статті 13 Закону України «Про приват изацію невеликих державних п ідприємств (малу приватизаці ю)" продаж об'єктів малої прив атизації на аукціоні поляга є у передачі права власност і покупцю, який запропонував в ході торгів найвищу ціну.

Перед проведенням аукціо ну, Фонд комунального ма йна відповідно до вимог стат ті 15 зазначеного закону та під пункту 3.9 пункту 3 Положення п ро Фонд комунального ма йна зобов'язаний був надати інформацію про об'єкт, що пі длягає продажу на аукціоні ш ляхом здійснення публікації в місцевій пресі. Статтею 15 За кону зазначено, що інформаці я публікується не пізніше, я к за 30 календарних днів до д ати проведення аукціону і по винна містити, серед іншого, відомості про час та місце п роведення аукціону, адресу т а номер телефону, а також час роботи служби по організац ії аукціону.

Із наданих відповідачем д оказів вбачається, що публі кація з інформацією про об'є кт продажу ним здійснена в м ісцевій газеті «Херсонський вісник» 14.09.2006року. Але зазначе на інформація (арк. справи 88) н е відповідає ст. 15 зазначеного закону, оскільки в ній відсу тні відомості щодо місця та ч асу проведення аукціону.

Факт відсутності в інформ ації відомостей щодо місця та часу проведення аукціону підтверджується досліджени ми в засіданнях суду доказа ми та не заперечувався начал ьником Фонду, головним сп еціалістом Фонду Клим енко О.О., яка згідно з нака зом Фонду від 26.07.2004року №266 зобов'язана здійснювати під готовку об'єктів до відчуже ння.

Цей факт був підтверджений і при допиті свідка - головно го бухгалтера приватного пі дприємства «Юрмаш-Універсал » ОСОБА_10 , яка пояснила, що в оголошенні про проведе ння аукціону 17.10.2006року відсутн я інформація про дату та міс це проведення аукціону, а їй стало відомо про час його п роведення із особистого спі лкування з працівниками Ф онду, оскільки частина май на бази знаходиться в корист уванні третьої особи на пра вах оренди.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України та п.1 ч.3 статті 2 К АСУ органи державної влади т а органи місцевого самовряду вання , їх посадові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Украї ни.

Відповідно до ст.7 Закону Ук раїни „Про приватизацію держ авного майна” ст.4 Закону Укра їни „Про приватизацію невели ких державних підприємств” с аме на відповідача, як орган п риватизації, створений Херс онською міською Радою, покл адені повноваження зі здійсн ення державної політики в сф ері приватизації (владних уп равлінських функцій). Фонд комунального майна м.Херс она є органом приватизації, я кий створений відповідно до рішення Херсонської міської ради № 641 від 09.11.2004 року. Відповід но до підпункту 1.2 пункту 1 Положення Фонд комунал ьного майна у своїй діяльнос ті керується Конституцією У країни, законами України "Про місцеве самоврядування в Ук раїні", "Про приватизацію майн а державних підприємств", "Про приватизацію невеликих держ авних підприємств" (малу прив атизацію), "Про Державну прог раму приватизації", "Про оцінк у майна, майнових прав та проф есійну оціночну діяльність в Україні", а також постановами Верховної Ради України, указ ами Президента України, пост ановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Фонду державно го майна України, рішенням и Херсонської міської рад и та її виконкому, розпоряд женнями голови облдержадм іністрації та міського го лови.

Основними функціями Фонд у відповідно до підпунктів 2.1, 2.3 пункту 2 та підпункту 3.1 пу нкту 3 Положення є організац ія і проведення відчуження в ідповідно до чинного законо давства майна, яке перебуває у комунальній власності та з абезпечення інформаційної відкритості процесу відчуж ення.

Таким чином, саме відповід ач, відповідно до чинного зак онодавства України, здійснює державну політику в сфері пр иватизації комунальної влас ності, включаючи відчуження комунального майна Херсонсь кої міської територіальної г ромади шляхом його продажу з аукціону і повинен при цьо му забезпечити інформаційн у відкритість процесу прива тизації згідно з вимогами За кону.

З урахуванням викладеного , посилання відповідача та т ретьої особи на те, що позива ч був повідомлений про час та місце проведення аукціону з продажу будівель та споруд бази управління капітально го будівництва шляхом телеф онних переговорів не є нале жним доказом по справі в розу мінні статті 8 КАСУ. При вирі шення спору суд керується пр инципом Верховенства Права. Відповідач повинен був при з дійсненні інформації діяти у спосіб, передбачений закон ом, а повідомлення про час і місце проведення аукціону шляхом телефонних перегово рів не передбачено законом та не забезпечує інформацій ної відкритості процесу від чуження майна.

Крім того, відповідно до ви мог ч.2 ст.71 КАС України в адміні стративних справах про прот иправність дій чи бездіяльн ості суб'єкта владних повно важень, саме на відповідача, я кщо він заперечує проти адм іністративного позову, покл адено обов'язок доказування щодо правомірності свого рі шення, дій чи бездіяльності.

Однак відповідач не довів того, що при здійсненні відч уження майна бази шляхом про дажу на аукціоні він діяв у с посіб, передбачений законом . Доказів того, що позивач на віть по телефону був повідо млений про те, що аукціон ві дбудеться саме о 14.00 годин і 17.10.2006 року відповідач суд у не надав.

Щодо свідчень свідків О СОБА_10, який є директором ПП «Юрмаш-Універсал» та ОСО БА_11, яка є головним бухгалте ром «Юрмаш-Універсал» відн осно того, що вони бачили кер івника позивача в Фонді в день проведення аукціону, т о вони не приймаються судом як об'єктивні докази по справ і, оскільки зазначені громад яни є посадовими особами 3-ї о соби на стороні відповідача, за їх повідомленням об'єкт в ідчуження використовуєтьс я на умовах оренди та яка при ймала участь в аукціоні, тому вони є зацікавленими особам и.

Посилання 3-ї особи на те, що зміст позовних вимог не відп овідає статті 20 Закону Україн и «Про приватизацію невелики х державних підприємств» су дом відхиляється, оскільки з азначеною нормою передбачен о припинення та визнання нед ійсними угод, укладених на ау кціоні на вимогу будь-кого з й ого учасників, але позивач не був учасником аукціону, ним оскаржується не сам аукціон та укладені на ньому угоди , а протиправні дії відповід ача по його підготовці та п роведенні.

Таким чином, дії відповіда ча при проведенні аукціону не ґрунтуються на вимогах з акону, тому адміністративний позов по даній справі про ви знання протиправними дій Ф онду комунального майна м .Херсона з організації аукці ону 17.10.2006 року з продажу об'єкту комунальної власності - бу дівель та споруд бази управ ління капітального будівниц тва виконавчого комітету Хе рсонської міської ради, розт ашованих у м. Херсоні по вул. Б урзі, 5 суд вважає обґрунтован им, а вимоги позивача такими, що підлягають задоволенню.

Крім того, умови участі пок упців в аукціоні визначені с таттею 16 Закону України «Про п риватизацію невеликих держа вних підприємств». Відповідн о з цією нормою покупці вваж аються зареєстрованими, як у часники аукціону, за умови вч инення певної процедури та в имог в частині сплати внеску , розмір якого не може перевищ увати розміру одного неопода тковуваного мінімуму доході в громадян, грошових коштів в розмірі 10 відсотків початков ої вартості продажу об'єкту, а також надання встановленог о частиною 5 зазначеної статт і переліку документів.

У зв'язку з недотриманням ві дповідачем законодавчо вста новлених вимог щодо інформац ії про об'єкт, який підлягає п родажу на аукціоні, позивач т а інші учасники, якими подані заяви на участь в аукціоні (кр ім третьої особи на стороні відповідача), були позбавлен і наданого їм законом права прийняти участь в аукціоні, як учасники аукціону. У ра зі дотримання відповідачем в имог закону щодо інформації про об'єкт, що підлягає про дажу на аукціоні, в ньому мали б можливість прийняти учас ть усі учасники, якими подан і заяви на участь в аукціоні та які були зареєстровані в ідповідачем в журналі реєст рації заяв на участь у аукці оні станом на 16.10.2006року (арк. спр ави 61-62) .

Як встановлено із матеріал ів справи, об'єкт відчуження н а аукціон, проведення якого б уло призначено на 17 жовтня 2006р. , виставлявся повторно.

Відповідно до частини друг ої статті 21 Закону України "Пр о приватизацію невеликих дер жавних підприємств", об'єкт пр иватизації може бути запропо нований для продажу на аукці оні не більше двох разів, якщо власник майна або уповноваж ений ним орган не прийме іншо го рішення.

Зважаючи на те, що у зв'язку з недотриманням відповідаче м законодавчо встановлених в имог щодо інформації про об'є кт, який підлягає продажу на аукціоні були порушені вимо ги закону, а об'єкт, який був пр едметом продажу на аукціоні 17.10.2006р., запропонований до прода жу повторно, суд, з метою захи сту цивільних прав та інтере сів позивача від порушень з боку суб'єкту владних повнов ажень, дотримання принципу р івності усіх перед законом та відновлення становища, як е існувало до порушення, задо вольняє вимоги позивача та зобов'язує Фонд комуналь ного майна м. Херсона провест и аукціон з продажу будівель та споруд бази управління ка пітального будівництва вико нкому Херсонської міської ра ди, розташованих за адресою м .Херсон, вул.Бурзі, 5, в складі з ареєстрованих в списках стан ом на 17.10.2006 року чотирьох учасн иків, якими подавалися заяви на участь в аукціоні з додер жанням вимог чинного закон одавства України.

Позивачу присуджується з Д ержавного бюджету 6грн.80коп. с удового збору пропорційно ві д задоволених позовних вим ог.

Керуючись ст.ст. 94, 98, ч.2 ст. 157 , 160-163, п. 6 Прикінцевих та Перехід них положень Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд

п о с т а н о в и в:

1. Позов задовольнити час тково.

2. Визнати протиправними дії Фонду комунального майн а м.Херсона по організації ау кціону 17.10.2006 року з продажу об'є кту комунальної власності - будівель та споруд бази упр авління капітального будівн ицтва виконавчого комітету Херсонської міської ради, ро зташованих у м. Херсоні по вул . Бурзі, 5.

3. Зобов'язати Фонд комун ального майна м. Херсона пров ести аукціон з продажу об'єкт а комунальної власності - буд івель та споруд бази управлі ння капітального будівництв а виконавчого комітету Херсо нської міської ради, розташо ваних за адресою м. Херсон, вул . Бурзі, 5, в складі зареєстрова них станом на 17.10.2006 року учасн иків, якими подавалися заяв и на участь в аукціоні з дод ержанням вимог чинного закон одавства України.

4. Закрити провадження у спр аві в частині визнання нечин ним протоколу № 41-н аукціонної комісії від 17.10.2006 року.

5. Присудити позивачу із Дер жавного бюджету 6грн.80коп. суд ового збору.

Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана в стро к, встановлений Кодексом адм іністративного судочинства України, постанова або ухвал а суду першої інстанції наби рає законної сили після закі нчення цього строку. У разі по дання апеляційної скарги суд ове рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після закінчення апеляційно го розгляду справи.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її пр оголошення, а в разі складенн я постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС Ук раїни з дня складення в повно му обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя З.І. Ємленінова

Постан ова складена і

ог олошена 23.03.2007року.

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення23.03.2007
Оприлюднено26.03.2010
Номер документу7577486
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/63-ап-07

Ухвала від 18.05.2010

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Гридасов Ю.В.

Ухвала від 24.03.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Матолич С.В.

Ухвала від 23.02.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Матолич С.В.

Постанова від 23.03.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Ємленінова З.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні