Рішення
від 13.08.2018 по справі 819/940/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/940/18

13 серпня 2018 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Дерех Н.В.

за участю:

секретаря судового засідання Заблоцька І.І.

представника позивача Чорнописька В.В., Мурована І.Я.

представника відповідача Гулька В.І.

представника третьої особи Гураль Р.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін адміністративну справу за позовом Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області до Відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору і виступає на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія ЛАН" про скасування постанови державного виконавця,

ВСТАНОВИВ:

25 травня 2018 року Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Тернопільській області (надалі позивач, ТОДПІ) звернулася до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області (надалі відповідач, Виконавча служба), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору і виступає на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія ЛАН" (надалі, третя особа), у якій просить скасувати постанову державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області від 07.05.2018 року про накладення штрафу у розмірі 5100 грн. у межах виконавчого провадження ВП № 53186577.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач не мав реальної можливості, у тому числі і технічної, виконати судове рішення Тернопільського окружного адміністративного суду у справі № 819/346/16 у встановлений постановою про відкриття виконавчого провадження від 26.12.2016 року строк, оскільки забезпечення відповідності функціонування програмного забезпечення інформаційних систем/інтегрованих підсистем здійснюється на централізованому рівні, а Порядком призначення ролей в інформаційній системі Податковий блок , затвердженого наказом ДФС України від 18.08.2015 року № 618, ТОДПІ не надано відповідної ролі щодо відображення сум в інтегрованих картках платника, які не зараховано на рахунки в органах казначейства України. Крім того, наказом ДФС України від 26.12.2016 року № 1036 Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2017 рік Товариство з обмеженою відповідальність Компанія ЛАН включено до цього реєстру та з 01.01.2017 року взято на облік до Львівського управління офісу великих платників податків ДФС, а тому з 01.01.2017 року ТОДПІ не була повноважним контролюючим органом в частині відображення сум в інтегрованих картках платника податків - ТОВ Компанія ЛАН . Тому, ТОДПІ вважає постанову про накладення штрафу від 07.05.2018 року, винесену старшим державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Гулькою Володимиром Ігоровичем, безпідставною і такою, що підлягає до скасування.

30 травня 2018 року ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків до 11.06.2018 року, які були усунуті позивачем.

12 червня 2018 року Тернопільським окружним адміністративним судом постановлена хвала про відкриття провадження у справі та призначено судове засідання на 21 червня 2018 року за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою суду від 20.07.2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія ЛАН залучено третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача та оголошена перерва у розгляді справи до 13.08.2018 року.

13.08.2018 року у судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити з підстав та мотивів, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити у їх задоволенні з підстав та мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву. Вважає, що ТОДПІ не виконав рішення суду без поважних причин, так як після зняття платника податків з основного місця контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням платник податків продовжує перебувати на обліку в такому органі з ознакою обліку за неосновним місцем обліку, а контролюючий орган стосовно платника податків продовжує адмініструвати податки, збори у частині завершення процедур такого адміністрування до закінчення процедур судового оскарження сум грошових зобов'язань та інших справ адміністративного судочинства, крім випадків зміни такого контролюючого органу (як сторони або третьої особи в адміністративній справі) іншим контролюючим органом. Тому, оскаржувана постанова про накладення штрафу на суму 5100,00 грн. , яка винесена керуючись ст. ст. 63, 75 Закону України Про виконавче провадження , є правомірною і до скасування не підлягає.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія ЛАН у судовому засіданні вказав, що постанова державного виконавця про накладення штрафу у сумі 5100 грн.00 коп. на ТОДПІ від 07.05.2018 року до скасування не підлягає, так як ТОДПІ мала можливість у добровільному порядку виконати судове рішення, однак цього не зробила. Рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 18.04.2016 року набрало законної сили і повинно бути виконаним. Просить не приймати до уваги переписку позивача з ДФС України, оскільки це не є належним виконанням судового рішення. Крім того, вважає, що у 2017 році ТОДПІ також зобов'язана була виконувати судове рішення, хоча Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія ЛАН" протягом цього року перебувало на податковому обліку в Офісі великих платників податків ДФС України (Львівське відділення).

Судом встановлено, що 18 квітня 2016 року постановою Тернопільського окружного адміністративного суду у справі № 819/346/16 задоволено позов Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія ЛАН до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області. Визнано протиправною бездіяльність Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області по не відображенню в інтегрованій картці платника Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія ЛАН" авансової сплати податку на додану вартість, сплаченої платіжним дорученням №119 від 08 серпня 2014 року в розмірі 1 380 000 грн., сплаченої платіжним дорученням №120 від 08 серпня 2014 року в розмірі 3 900 000 грн., сплаченої платіжним дорученнями №121 від 12 серпня 2014 року в розмірі 330 000 грн. Зобов'язано Тернопільську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Тернопільській області відобразити в інтегрованій картці платника Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія ЛАН" авансову сплату податку на додану вартість, сплачену платіжним дорученням №119 від 08 серпня 2014 року в розмірі 1 380 000 грн., сплачену платіжним дорученням №120 від 08 серпня 2014 року в розмірі 3 900 000 грн., сплачену платіжним дорученнями №121 від 12 серпня 2014 року в розмірі 330 000 грн. Зобов'язано Тернопільську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Тернопільській області збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія ЛАН" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних на суму переплати станом на 01.07.2015 року в розмірі 1 061 199,17 (один мільйон шістдесят одна тисяча сто дев'яносто дев'ять) грн. 17 копійок. Зобов'язано Тернопільську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Тернопільській області подати в десятиденний строк після набрання постановою суду законної сили звіт про виконання судового рішення.

30 листопада 2016 року Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду дану постанову залишено без змін.

20 грудня 2016 року Тернопільським окружним адміністративним судом виданий виконавчий лист, строк пред'явлення до виконання якого зазначений до 01 грудня 2019 року.

26 грудня 2016 року старшим державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області винесена постанова про відкриття виконавчого провадження ВП №53186577, якою зазначено, що боржнику необхідно виконати рішення суду протягом 10 днів.

10.01.2017 року ТОДПІ надала відповідачу інформацію про те, що ТзОВ Компанія ЛАН включено до Реєстру великих платників податків та 01.01.2017 року дане товариство взяте на облік до Львівського управління офісу великих платників податків ДФС України, а тому ТОДПІ подано до Тернопільського окружного адміністративного суду заяву про заміну сторони виконавчого провадження (боржника) з ТОДПІ на Офіс великих платників податків ДФС України. На момент вирішення спору по суті Тернопільським окружним адміністративним судом рішення по цій заяві не прийняте.

03.05.2017 року ТОДПІ виконавчою службою направлена вимога № 980 про надання інформації щодо виконання виконавчого листа № 819/346/16 виданого 20.12.2016 року.

03.05.2018 року ТОДПІ надала інформацію державній виконавчій службі про причини неможливості виконання вимог даного виконавчого листа з підстав, які є ідентичними, що викладені у позовній заяві.

12.04.2018 року ТОДПІ виконавчою службою направлена вимога № 3311/033-32, якою зобов'язано ТОДПІ виконати вказаний виконавчий лист, надіслання якої підтверджується квитанцією від 13.04.2018 року.

07.05.2018 року старшим державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Гулькою Володимиром Ігоровичем винесена постанова про накладення штрафу на ТОДПІ в розмірі 5100 грн. 00 коп. за невиконання рішення Тернопільського окружного адміністративного суду у справі № 819/346/16 у встановлений постановою про відкриття виконавчого провадження від 26.12.2016 року.

Не погодившись з даною постановою Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Тернопільській області звернулась до суду з адміністративним позовом про скасування вказаної постанови.

Статтею 1 Закону № 1404 визначено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) це - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до ч.1 ст. 28 Закону №1404, копії постанов виконавця та інші документи виконавчого провадження (далі - документи виконавчого провадження) доводяться виконавцем до відома сторін та інших учасників виконавчого провадження, надсилаються адресатам простою кореспонденцією або доставляються кур'єром, крім постанов про відкриття виконавчого провадження, про повернення виконавчого документа стягувачу, повідомлення стягувачу про повернення виконавчого документа без прийняття до виконання, які надсилаються рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Боржник вважається повідомленим про початок примусового виконання рішень, якщо йому надіслано постанову про відкриття виконавчого провадження за адресою, зазначеною у виконавчому документі.

Статтею 63 Закону України "Про виконавче провадження" встановлено, що за рішеннями, за якими боржник зобов'язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостою статті 26 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, виконавець перевіряє виконання рішення не пізніш як на третій робочий день після відкриття виконавчого провадження (частина 1 статті 63 Закону).

Частиною 2 вказаної норми передбачено, що у разі невиконання без поважних причин боржником рішення виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу, в якій також зазначаються вимога виконати рішення протягом 10 робочих днів (за рішенням, що підлягає негайному виконанню, - протягом трьох робочих днів) та попередження про кримінальну відповідальність.

Відповідно до приписів частини 1 статті 75 Закону України "Про виконавче провадження" у разі невиконання без поважних причин у встановлений виконавцем строк рішення, що зобов'язує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб - 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на боржника - юридичну особу - 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання.

Таким чином, на думку суду, аналіз вказаних правових норм дає підстави для висновку про те, що можливість накладення на боржника штрафу законом пов'язується із встановленням державним виконавцем у ході відповідної перевірки факту невиконання саме без поважних причин у встановлений ним строк рішення, що зобов'язує боржника виконати певні дії.

Разом із тим, виходячи із приписів частини 1 статті 13 Закону України "Про виконавче провадження" та пункту 8 Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України 02 квітня 2012 року № 512/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 29 вересня 2016 року № 2832/5) та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30 вересня 2016 року за № 1302/29432, у матеріалах справи відсутні належні докази на підтвердження встановлення державним виконавцем факту невиконання боржником без поважних причин у встановлений строк рішення суду шляхом складення відповідного акту за наслідками проведеної перевірки.

Як вбачається з матеріалів справи, для виконання рішення суду першої інстанції Тернопільська ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області, звернулась із листом від 17.05.2016р. №17435/7/19-18/10-10/396 до Головного управління ДФС у Тернопільській області, як вищестоящого органу, з проханням вжити відповідних заходів для виконання рішення суду, а також просила сприяння щодо подальшого звернення до ДФС України для отримання Тернопільською ОДПІ необхідної ролі/методології для відображення в інтегрованій картці платника сплати платежу, яка відсутня в електронному реєстрі розрахункових документів.

Головне управління ДФС у Тернопільській області звернулося із листом від 16.06.2016 року №2144/8/19-00-10-02-08/5729 до Державної фіскальної служби України з проханням надати необхідну роль/методологію для відображення в інтегрованій картці платника сплати платежу, яка відсутня в електронному реєстрі розрахункових документів.

Тернопільська ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області повторно звернулась із листом від 20.12.2016р. №41634/7/19-18/10-10/1012 до Головного управління ДФС у Тернопільській області з проханням вжити відповідних заходів, в якому також зазначила, що надалі існує необхідність доопрацювання технічного завдання по відображенню рішення суду у справі №819/346/16 (№876/3474/16), так як інформація про сплату зазначена в рішенні суду в банківських файлах та виписках не фігурувала.

Головне управління ДФС у Тернопільській області повторно звернулося із листом від 27.12.2016р. №4491/8/19-00-10-00/12126 до Державної фіскальної служби України з проханням надати необхідну роль/методологію для відображення в інтегрованій картці платника сплати платежу, яка відсутня в електронному реєстрі розрахункових документів.

Однак, в матеріалах даної адміністративної справи відсутні належні та допустимі докази, які б підтверджували отримання позивачем відповідної ролі/методології для відображення в інтегрованій картці платника сплати платежу.

Тому, при прийнятті рішення по суті, суд враховує твердження представника позивача про те, що Тернопільській ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області згідно з Порядком призначення ролей в інформаційній системі Податковий блок , затверджене наказом ДФС України від 18.08.2015р. №618, не надано відповідної технічної ролі щодо відображення сум в інтегрованих картках платника, які не зараховано на рахунки в органах казначейства України, так як забезпечення відповідності функціонування програмного забезпечення інформаційних систем/інтегрованих підсистем здійснюється на централізованому рівні.

Про неможливість виконання рішення суду боржником повідомлялось як відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області, так і Тернопільський окружний адміністративний суд. Зокрема, листами №11535/7/10-14/225 від 17.05.2017 року та № 682/10/19-18-10-00/3284 від 03.05.2018 року Тернопільська ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області повідомляла відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області про вжиття усіх залежних від боржника в рамках даного виконавчого провадження заходів та технічну неможливість виконання постанови Тернопільського окружного адміністративного суду від 18.04.2016 року №819/346/16, що вступила у законну силу згідно ухвали Львівського апеляційного суду від 30.11.2016 року №876/3474/16.

Про відсутність механізмів для належного виконання рішення суду Тернопільською ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області, проінформовано Тернопільський окружний адміністративний суд шляхом подачі Звіту про неможливість виконання Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Тернопільській області постанови Тернопільського окружного адміністративного суду від 18.04.2016 року № 819/346/16 (вих. №3170/7/10-16/84 від 16.02.2017 року).

Описане вище свідчить про те, що божником у межах виконавчого провадження ВП №53186577 з виконання виконавчого листа №819/346/16 виданого 20.12.2016 року Тернопільським окружним адміністративним судом у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія ЛАН , вживалось ряд заходів спрямованих на: своєчасне, повне та належне виконання постанови суду від 18.04.2016 року №819/346/16; інформування як Тернопільського окружного адміністративного суду, так і органу стягнення в частині відсутності можливості виконати вимог постанови суду від 18.04.2016 року № 819/346/16.

Крім того, Наказом ДФС від 26.12.2016 року №1036 Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2017 рік Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія ЛАН включено до Реєстру великих платників податків та протягом 2017 року воно перебувало на обліку Львівського управління офісу великих платників податків Державної фіскальної служби.

Відповідно до абзацу 4-5 пп.4 п.1 розділу ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 №422 щодо ведення інтегрованої картки платника зазначено, що у день внесення до інформаційної системи в органі ДФС ознаки щодо належності до зазначеного переліку та зняття з обліку платника відбувається автоматична передача ІКП з попереднього місця обліку платника шляхом зміни реквізитів ІКП відповідно до нового місця обліку.

Листом від 10.01.2017 року № 520/7/10-15/15 Тернопільською ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області, повідомлено відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області, що наказом ДФС від 26.12.2016 року №1036 Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2017 рік Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія ЛАН включено до Реєстру великих платників податків та з 01.01.2017 року взято на облік до Львівського управління офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код 40980088). З огляду на що, ТОВ Компанія ЛАН , в період 2017 року, сплата податків, подача податкової звітності, виконання інших обов'язків, передбачених Податковим кодексом України, здійснювалось за новим місцем обліку.

Суд вважає, що станом на 2017 рік, Тернопільська ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області не була повноважним контролюючим органом в частині відображення сум в інтегрованих картках платника податків - ТОВ Компанія ЛАН .

Наказом ДФС від 26.12.2016 року №1036 Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2017 рік Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія ЛАН включено до Реєстру великих платників податків та протягом 2017 року воно перебувало на обліку Львівського управління офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код 40980088) за основним місцем обліку (далі - Львівське управління ОВПП ДФС).

При цьому суд не приймає до уваги твердження відповідача у частині ведення обліку платників у разі зміни їх місцезнаходження не заслуговують на увагу з тих підстав, що згідно резолютивної частини рішення суду від 18.04.2016 №819/346/16 контролюючий орган зобов'язано вчинити дії, пов'язані із веденням інтегрованої картки платника (далі - ІКП).

Інтегрована картка платника містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу. Органу ДФС, в якому перебуває платник за основним місцем обліку, надається доступ до ІКП, відкритих за основним місцем обліку, для внесення відповідної інформації, а за неосновним місцем обліку - в режимі перегляду.

ТОВ Компанія ЛАН перебувала за основним місцем обліку у Тернопільською ОДПІ ГУ ДФС включно до 31.12.2016 року. А, з 01.01.2017 року по 01.01.2018 року ТОВ Компанія ЛАН перебувала за основним місцем обліку у Львівському управлінні ОВПП ДФС.

Відповідно до абзаців 4-5 підпункту 4 пункту 1 Порядок ведення інтегрованої картки платника розділу II Інтегрована картка платника Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 07 квітня 2016 року N 422, встановлено, що при переведенні на обслуговування платника з одного органу ДФС до іншого здійснюються зняття з обліку платника податку в одному органі ДФС та взяття на облік в іншому відповідному органі ДФС.

Таким чином, з моменту переведення на обслуговування ТОВ Компанія ЛАН з одного органу ДФС до іншого, а саме з Тернопільської ОДПІ ГУ ДФС до Львівського управління ОВПП ДФС, Тернопільська ОДПІ ОДПІ ГУ ДФС не здійснювала оперативний облік платежів з податку на додану вартість в інтегрованих картках платника податків, а такий облік здійснювався за основним місцем обліку ТОВ Компанія ЛАН у Львівському управлінні ОВПП ДФС.

Обставини неможливості виконання рішення суду в період 2017 року обґрунтовуються Наказом ДФС від 26.12.2016 року №1036 Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2017 рік , яким Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія ЛАН включено до Реєстру великих платників податків та протягом 2017 року воно перебувало на обліку Львівського управління офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код 40980088). Де за основним місцем обліку станом на 2017 рік надається доступ до ІКП для внесення відповідної інформації, а за неосновним місцем обліку (Тернопільська ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області) - в режимі перегляду.

Враховуючи викладене, постанова Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області про накладення на Тернопільську ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області штрафу за невиконання судового рішення є безпідставною, адже остання може бути винесена лише при умові, що судове рішення не виконано без поважних причин, тобто коли боржник мав реальну можливість, у тому числі й технічну, виконати судове рішення, проте не зробив цього.

У контексті ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. У свою чергу державний виконавець, порушивши норми чинного законодавства, а саме: статті 6 Закону України "Про державну виконавчу службу" та статті 63 Закону України "Про виконавче провадження", не виконав обов'язок оцінки поважності причин невиконання рішень боржником, в той час як Тернопільська ОДПІ ГУ ДФС навела достатньо підстав щодо невиконання рішення з незалежних від неї обставин, тобто з поважних причин.

Частинами першою та другою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищенаведене, оскільки постанова відділу примусового виконання рішення управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області про накладення на Тернопільську ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області штрафу за невиконання судового рішення є неправомірною, а позивачем доведено у передбаченому законом порядку поважність причин невиконання рішення суду, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області підлягають до задоволення.

Також позивачем у прохальній частині позовної заяви заявлена вимога щодо покладення сплати судових витрат на відповідача. У відповідності до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Відтак, суд вважає, що сплачений судовий збір до повернення не підлягає.

Керуючись ст.ст. 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1.Позов Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області до Відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору і виступає на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія ЛАН" про скасування постанови державного виконавця - задовольнити повністю.

2.Скасувати постанову старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Гульки Володимира Ігоровича від 07.05.2018 року про накладення штрафу у розмірі 5100 грн. у межах виконавчого провадження ВП № 53186577

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 13 серпня 2018 року.

Головуюча суддя Дерех Н.В.

копія вірна

Суддя Дерех Н.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2018
Оприлюднено14.08.2018
Номер документу75829576
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/940/18

Постанова від 30.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 24.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 11.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 13.08.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 21.06.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 12.06.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні