ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
УХВАЛА
"15" серпня 2018 р. Справа №909/327/18
Суддя Львівського апеляційного господарського суду Орищин Г.В., вирішуючи питання про відкриття апеляційного провадження
за апеляційною скаргою відділу освіти Тлумацької районної державної адміністрації від 06.08.2018
на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 17.07.2018 (суддя П.А. Шпіндер , повний текст складено 23.07.2018)
у справі № 909/327/18
за позовом фізична особа-підприємець Пашко Богдан Михайлович, м. Коломия, Івано-Франківська область
до відповідача відділу освіти Тлумацької районної державної адміністрації,
м.Тлумач, Івано-Франківська область
про стягнення заборгованості в сумі 444 000 грн.
ВСТАНОВИВ:
13.08.2018 до Львівського апеляційного господарського суду надійшла апеляційна скарга відділу освіти Тлумацької районної державної адміністрації від 06.08.2018 на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 17.07.2018, до якої не додано доказів сплати судового збору за подання апеляційної скарги, натомість, заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору до 01.12.2018 , покликаючись на відсутність фінансування.
Статтею 258 ГПК України встановлено вимоги до форми і змісту апеляційної скарги, відповідно до ч.3 п.2, якої, до апеляційної скарги додаються докази сплати судового збору.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України Про судовий збір .
Статтею 8 Закону України Про судовий збір передбачено, що суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім'ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що статтею 8 вищезазначеного Закону передбачено можливість відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати, однак лише за вичерпних умов. Водночас приписами цієї статті визначено суб'єктів оскарження щодо яких можна здійснити відстрочення та розстрочення сплати судового збору.
Статтею 129 Конституції України передбачено, що здійснюючи свої конституційні обов'язки, господарські суди повинні дотримуватися принципів здійснення правосуддя, зокрема, принципу рівності усіх учасників судового процесу перед законом і судом.
Враховуючи згаданий принцип, господарський суд позбавлений права надавати перевагу будь-якій стороні в тому числі й у питанні відстрочення сплати судового збору. Таким чином, як органи державної влади, що утримуються за рахунок держбюджету, так і суб'єктів господарювання та громадян, законодавець поставив у рівні умови в частині обов'язку сплачувати судовий збір.
За таких обставин, вибіркове надання господарським судом суб'єктивних переваг одним учасникам процесу перед іншими учасниками судового процесу шляхом, зокрема, відстрочення сплати судового збору, окрім випадків, встановлених ст. 8 Закону України Про судовий збір , призведе до порушення вищевказаного конституційного принципу, що є неприпустимим.
Суд апеляційної інстанції звертає увагу, що на апелянта не поширюються приписи статті 8 Закону України Про судовий збір , а тому клопотання про відстрочення сплати судового збору не підлягає до задоволення.
З огляду на вищевикладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга подана з порушенням вимог встановлених статтею 258 ГПК України .
Відповідно до ч. 2 ст. 260 ГПК України , до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 258 цього Кодексу , застосовуються положення статті 174 цього Кодексу .
Відповідно до частини 2 статті 174 ГПК України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвал про залишення позовної заяви без руху.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст. 174 , 234 , 258 , 259 , 260, Господарського процесуального кодексу України , Львівський апеляційний господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу відділу освіти Тлумацької районної державної адміністрації від 06.08.2018 на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 17.07.2018 у справі №909/327/18 - залишити без руху.
2. Апелянту усунути встановлені при поданні апеляційної скарги недоліки. Протягом 10 днів з дня вручення йому цієї ухвали подати до Львівського апеляційного господарського докази сплати судового збору
3. За невиконання вимог даної ухвали, апеляційна скарга вважається неподаною та повертається апелянту.
4. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Орищин Г.В.
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2018 |
Оприлюднено | 16.08.2018 |
Номер документу | 75895927 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Галушко Наталія Анатоліївна
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Орищин Ганна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні