Постанова
від 01.08.2018 по справі 825/775/18
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 825/775/18 Суддя (судді) першої інстанції: Заяць О.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 серпня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді: Собківа Я.М.,

суддів: Петрика І.Й., Сорочка Є.О.

за участю секретаря с/з: Григорук В.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Зорі Обмачева" на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 20 березня 2018 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Зорі Обмачева" до Державної фіскальної служби України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Головне управління ДФС у Чернігівській області; Прилуцька об'єднана Державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Чернігівській області про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач в особі Товариства з обмеженою відповідальністю "Зорі Обмачева" звернувся до Чернігівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Головне управління ДФС у Чернігівській області; Прилуцька об'єднана Державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Чернігівській області про визнання незаконними дій Державної фіскальної служби України щодо повторного зменшення в 2017 році реєстраційного ліміту Товариству з обмеженою відповідальністю Зорі Обмачева (код ЄДРПОУ 40141589) суми податку на додану вартість, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму 1340000,00 грн.; зобов'язання Державної фіскальної служби України збільшити реєстраційний ліміт суми податку на додану вартість, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариство з обмеженою відповідальністю Зорі Обмачева (код ЄДРПОУ 40141589) у сумі 1340000 (один мільйон триста сорок тисяч) грн. 00 коп. та відобразити відповідне збільшення у системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Позовні вимоги серед іншого мотивує тим, що позивач не зобов'язаний здійснювати подвійну сплату податку на додану вартість за однією і тією самою базою оподаткування - а саме, за господарською операцією з реалізації ТОВ АГРОТРЕЙД ЮА кукурудзи на загальну суму 8040000,00 грн. Вважає такі дії ДФС України щодо повторного списання реєстраційного ліміту в розмірі 1340000,00 грн. незаконними, необґрунтованими та такими, що порушують права товариства у сфері справляння податків і зборів.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 20 березня 2018 року у задоволенні вимог даного позову відмовлено.

Позивач не погоджуючись з прийнятим рішенням суду звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржуване рішення суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим просить скасувати рішення суду першої інстанції та винести нове рішення, яким задовольнити даний позов у повному обсязі.

Відповідач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому вказав, що рішення суду першої інстанції є законним та прийнятим на підставі повно та всебічно з'ясованих обставин справи, а апеляційна скарга є безпідставною та необґрунтованою.

Згідно із ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з'явилися до суду апеляційної інстанції, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню , виходячи з наступного.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, 27 грудня 2016 року ТОВ Зорі Обмачева (далі - позивач) реалізувало ТОВ Агротрейд ЮА (код ЄДРПОУ 40466551) кукурудзу 3 класу 2000000 кг. на загальну суму 8040000,00 грн., у тому числі ПДВ 20% - 1340000,00 грн.

Податкова накладна 27.12.2016 (а.с.17) виписана по спеціальному режиму оподаткування ПДВ діяльності у сфері сільського та лісового господарства, діючому станом на той момент і відповідно дана сума була включена до податкової декларації з податку на додану вартість в спеціальному режимі оподаткування діяльності у сфері сільського господарства та реєструвалася 19.01.2017 із запізненням, так як у підприємства ТОВ Зорі Обмачева не було коштів на реєстрацію цієї накладної.

Відповідно дана податкова накладна зареєстрована без ознаки застосування спеціального режиму оподаткування сільгоспвиробниками.

12 червня 2017 року начальником відділу камеральних перевірок податкової звітності Прилуцької ОДПІ управління податків та зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Чернігівській області Прищепою О.Л. було проведено камеральну перевірку з питань дотримання строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Перевіркою встановлено порушення вимог пункту 201.10 ст.201 розділу V Податкового кодексу України (порушення термінів реєстрації) та нарахована штрафна санкція в сумі 10% - 134 000,00 грн.

Сума штрафу в розмірі 134 000,00 грн. перерахована позивачем до бюджету 20.06.2017.

Як зазначає позивач, на дату 27 жовтня 2017 року сума податку, на яку він мав право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в єдиному реєстрі податкових накладних в СЕА ПДВ, становила 949 002,44 грн., а 30 жовтня 2017 року ця сума вже становила 390 997 (мінус триста дев'яносто тисяч дев'ятсот дев'яносто сім) грн. 56 коп.

Реєстраційний ліміт суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зменшився на суму 1340000,00 грн.

Вказане стало підставою для звернення позивача з даним адміністративним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам вказаної справи, колегія суддів зважає на наступне.

Функціонування системи електронного адміністрування ПДВ регламентується Податковим кодексом України (далі - ПК України) та Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 (далі - Порядок № 569).

Відповідно до п. 2001.3 ст. 2001 ПК України складовою формули, що визначає суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування (далі - реєстраційна сума) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) є показник ?Перевищ - загальна сума перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН.

Зазначений показник визначається як різниця між: сумами податкових зобов'язань за операціями з постачання товарів (послуг) та отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, та їх подальшого коригування згідно зі ст. 192 ПК України, задекларованими платником у податкових деклараціях з ПДВ з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, та сумами податку, зазначеними платником податку в податкових накладних, що складені за такими операціями (в тому числі податкових накладних, які не видаються отримувачу, а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України), та розрахунках коригування до них, зареєстрованих у ЄРПН.

Показник ?Перевищ розраховується автоматично після прийняття звітності від платника податку, реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та при обрахунку позитивного значення вказаного показника на таке значення зменшується реєстраційна сума такого платника.

Отже, причинами виникнення показника ?Перевищ є:

1. не реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування;

2. порушення вимог ст.187, п.192.1 ст.192 ПК України при визначенні податкових зобов'язань з ПДВ;

3. помилки платників при включенні до декларації з ПДВ розрахунків коригування на зменшення податкових зобов'язань з ПДВ, зареєстрованих із запізненням (виключення в періоді складання, а не реєстрації, та навпаки) підлягає виявленню і коригуванню.

Система електронного адміністрування ПДВ працює виключно в автоматичному режимі та на підставі алгоритмів, розроблених відповідно до статті 200 1 ПК України та Порядку електронного адміністрування ПДВ і не допускає ручного втручання в її роботу.

Згідно з підпунктом 4 пункту 2 розділу XIX "Прикінцеві положення" ПК України з 1 січня 2017 року стаття 209 ПК України, яка регламентувала умови застосування спецрежиму сільськогосподарськими товаровиробниками, втратила чинність.

З наявних у справі доказів вбачається, що позивач до 1 січня 2017 року був платником податку на додану вартість (далі - ПДВ) - сільськогосподарським підприємством, яке обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 ПК України. Йому були відкриті рахунки в системі електронного адміністрування податку, призначені для перерахування коштів до Державного бюджету України та додаткові електронні ПДВ-рахунки.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році" від 20 грудня 2016 року розділ XX "Перехідні положення" ПК України доповнено пунктами 48-51, де встановлено, зокрема, що рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, що додатково відкриті відповідно до пункту 200-1.2 статті 200-1 цього Кодексу платникам - сільськогосподарським підприємствам, які обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, закриваються з дня, наступного за граничним строком сплати податкових зобов'язань за грудень 2016 року, для платників, які обрали квартальний податковий період, - за четвертий квартал 2016 року (пункт 48); реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН, складених платниками - сільськогосподарськими підприємствами, що до 1 січня 2017 року застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг, визначених відповідно до пункту 209.7 статті 209 цього Кодексу, має бути здійснена не пізніше 15 січня 2017 року (пункт 49).

Таким чином, пунктом 49 розділу XX "Перехідні положення" ПК України встановлено спеціальний строк реєстрації податкових накладних у ЄРПН, складених платниками сільськогосподарськими підприємствами - до 15 січня 2017 року.

Відповідно до п.48 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ повинні були функціонувати до 31 січня 2017 року з метою забезпечення відображення податкового кредиту та податкових зобов'язань за 2016 рік, а також реєстрації податкових накладних до 15 січня 2017 року.

Відповідно до даних ЄРПН, 19.01.2017 позивачем зареєстровано податкову накладну № 15 від 27.12.2016 на суму ПДВ 1340000 грн., яка включена до податкової декларації спецрежиму за грудень 2016 року.

Відповідно до п.201.10 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року, внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру.

Відповідно п.120.1 статті 120 ПК України, порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника ПДВ, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів.

Разом з тим, з урахуванням Закону України від 20 грудня 2016 року "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році", яким внесено ряд змін до Кодексу в частині врегулювання окремих питань, пов'язаних із скасуванням спецрежиму, згідно з п.48 розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу, передбачається обмеження терміну реєстрації податкових накладних складених сільгоспвиробниками за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг в межах спецрежиму в строк, не пізніше 15 січня 2017 року.

Таким чином, законодавцем було чітко встановлено строк для реєстрації в ЄРПН податкових накладних складених сільгоспвиробниками за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг до 15 січня 2017 року, а тому суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що відповідно сума ліміту зменшена з 1487183,52 грн. до 147183,52 грн., оскільки податкова накладна зареєстрована 19.01.2017 (до цього не вистачало реєстраційної суми (ліміту) для реєстрації ПН на суму ПДВ 1340000 грн.), але без ознаки спец режиму.

При цьому, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо безпідставності тверджень позивача стосовно повторного списання реєстраційного ліміту у розмірі 1340000,00 грн., оскільки такого списання не відбулося, а сума реєстраційного ліміту була знята у загальному режимі оподаткування, а не у спеціальному, по причині реєстрації податкової накладної від 27.12.2016 № 15 лише 19.01.2017 року.

Таким чином, проаналізувавши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, відзиву на апеляційну скаргу, письмових пояснень, колегія суддів прийшла до висновків про те, що позовні вимоги є безпідставними, необґрунтованими та не підлягають до задоволення.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).

Відповідно до пункту першого частини першої статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

За змістом частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Керуючись статтями 34, 243, 250, 308, 315, 316, 321, 325, 328, 329, 331 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Залишити апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Зорі Обмачева" без задоволення, а рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 20 березня 2018 року - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя Собків Я.М.

Суддя Петрик І.Й.

Суддя Сорочко Є.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2018
Оприлюднено17.08.2018
Номер документу75904086
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/775/18

Постанова від 25.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 01.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Рішення від 20.03.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

Рішення від 20.03.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

Ухвала від 08.02.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні