ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
31 липня 2018 року справа №826/3775/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., за участю секретаря Яцюти М.С., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомПриватного підприємства "Будпостач" (далі по тексту - позивач, ПП "Будпостач") доЧеркаської митниці ДФС (далі по тексту - відповідач) провизнання протиправними та скасування рішення про визначення коду товару від 29 грудня 2016 року №КТ-902030000-0007-2016 В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва у зв'язку із протиправністю рішення відповідача про визначення коду товару від 29 грудня 2016 року №КТ-902030000-0007-2016, оскільки: згідно з висновком експертного товарознавчого дослідження зроблено висновок про те, що товари "Верстатні лещата на поворотній основі" моделі 100 мм, 125 мм, 150 мм, 200 мм, виробник R.P.OVERSEAS відповідають коду 84 66 20 20 00 згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД); відповідно до оформлених виробником та продавцем товарів, а також Міжнародною торгівельно-промисловою палатою Північної Індії, зазначені у рішенні товари №1 є лещатами верстатними поворотними, а не слюсарними; у картках відмови у прийнятті митних декларацій причинами відмови у митному оформленні є неможливість однозначно перевірити правильність класифікації товару, тому рішення винесено без достатньої інформації. Крім того, позивач зазначає про прийняття оскаржуваного рішення не належним підрозділом та поза межами 10-денного строку, встановленого Порядком роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 квітня 2017 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/3775/17, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Відповідач подав письмове заперечення проти позову, у якому вказав, що за митницею правомірно визначено код імпортованого товаром згідно з УКТ ЗЕД 8205 70 00 00, а оскаржуване рішення прийнято з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТЗЕД та приміток до товарної групи 82.
В судовому засіданні 25 вересня 2017 року представник позивача позовні вимоги підтримав, представник відповідача проти позову заперечив; на підставі частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив перейти до розгляду справи в письмовому провадженні.
15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 03 жовтня 2017 року №2147-VIII, яким внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України, виклавши його в новій редакції.
Відповідно до підпункту 10 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України в новій редакції передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Згідно з частиною третьою статті 241 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд в суді першої інстанції закінчується ухваленням рішення суду.
Враховуючи викладене, суд закінчує розгляд даної справи ухваленням рішення за правилами нової редакції Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне.
Згідно з електронною митною декларацією від 14 листопада 2016 року №902030000/2016/304243 позивачем ввезено на митну територію України товар, зокрема: "1. Приладдя для свердлильних верстатів: затискні пристрої спеціального призначення для кріплення та фіксації оброблювальних деталей: лещата верстатні поворотні 100 мм - 750 шт., лещата верстатні поворотні 200 мм - 600 шт., лещата верстатні поворотні 125 мм - 900 шт., лещата верстатні поворотні 150 мм - 1000 шт., виробник - R.P.OVERSEAS, країна виробництва - IN" з кодом товару за УКТ ЗЕД 8466 20 20 00.
Відповідно до рішення Черкаської митниці ДФС про визначення коду товару від 29 грудня 2016 року №КТ-902030000-0007-2016 імпортований позивачем товар "1. приладдя для свердлильних верстатів: затискні пристрої спеціального призначення для кріплення та фіксації оброблювальних деталей: лещата верстатні поворотні 100 мм - 750 шт., лещата верстатні поворотні 200 мм - 600 шт., лещата верстатні поворотні 125 мм - 900 шт., лещата верстатні поворотні 150 мм - 1000 шт., виробник - R.P.OVERSEAS, країна виробництва - IN" визначено як "затискачі настільні слюсарні: лещата верстатні поворотні 100 мм - 750 шт., лещата верстатні поворотні 200 мм - 600 шт., лещата верстатні поворотні 125 мм - 900 шт., лещата верстатні поворотні 150 мм - 1000 шт., виробник - R.P.OVERSEAS торговельна марка - СТАЛЬ" та класифіковано за кодом УКТ ЗЕД 8205 70 00 00.
Відповідно до положень статті 67 Митного кодексу України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев'ятий та десятий знаки цифрового коду.
Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
Як визначає частина перша статті 69 Митного кодексу України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
Згідно з частинами другою та четвертою статті 69 Митного кодексу України вказує, що органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД; у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.
Відповідно до положень Основних правил інтерпретації УКТЗЕД Митного тарифу України, встановленого Законом України "Про Митний тариф України" від 19 вересня 2013 року №584-VII, класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами:
1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:
2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;
(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
3. У разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:
(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;
(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;
(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.
Таким чином, зазначеними Правилами передбачено, що при віднесенні товару до тієї чи іншої позиції слід виходити з більш конкретного опису товару, тобто саме характеристики товару є визначальними для класифікації товару відповідно до УКТ ЗЕД.
Наявні у справі докази підтверджують, що позивач (покупець) уклав із компанією R.P.OVERSEAS (Індія) (продавець) контракт від 20 лютого 2016 року №714, за умовами якого продавець продає, а покупець купує з доставкою на територію України морським транспортом товари (ручний інструмент та/або набори ручного інструменту) торгової марки Сталь відповідно до проформи-інвойсу або інвойсу.
Згідно з інвойсом від 19 вересня 2016 року №RP/EXP/2205 продавець поставив позивачу, у тому числі, наступний товар: лещата верстатні поворотні 100 мм - 750 шт., лещата верстатні поворотні 200 мм - 600 шт., лещата верстатні поворотні 125 мм - 900 шт., лещата верстатні поворотні 150 мм - 1000 шт.
З обставин справи вбачається, що спірним питанням є призначення товару "лещата верстатні поворотні 100 мм - 750 шт., лещата верстатні поворотні 200 мм - 600 шт., лещата верстатні поворотні 125 мм - 900 шт., лещата верстатні поворотні 150 мм - 1000 шт., виробник - R.P.OVERSEAS, країна виробництва - IN".
Як свідчить зміст електронних повідомлень посадової особи Черкаської митниці ДФС, надісланих ПП "Будпостач", та карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №№902000003/2016/00056, 02030000/2016/00094, причиною прийняття оскаржуваного рішення та класифікації імпортованого товару за кодом УКТ ЗЕД 8205 70 00 00 є неможливість однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей у зв'язку із нездійсненням документального підтвердження заявленого коду товару відповідно до вимог частини третьої статті 69 Митного кодексу України, та те, що задекларовані лещата за своїм зовнішнім виглядом схожі зі слюсарними лещатами, які використовуються у майстернях шляхом кріплення до звичайних столів.
Щодо первинного коду УКТ ЗЕД, заявлених позивачем для розмитнення та коду, встановленого відповідачем, вказуються наступні описи товару:
- до товарної позиції 8466 20 20 00 відносяться:
8466 - частини та приладдя, призначені винятково або переважно для обладнання товарних позицій 8456 - 8465, включаючи пристрої для кріплення інструментів або деталей, різенарізні саморозкривні головки, ділильні головки та інші спеціальні пристрої для верстатів; кріплення для інструментів будь-якого типу, призначених для ручних робіт:
8466 20 - пристрої для кріплення оброблюваних деталей:
8466 20 20 00 - затискні пристрої та арматура спеціального призначення; комплекти стандартних затискних пристроїв і арматури.
Згідно з Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджених наказом Державної фіскальної служби України від 09 червня 2015 року №401 (далі по тексту - Пояснення до УКТЗЕД), вбачається наступне: .
Крім верстатів групи 82 та за умови дотримання загальних положень щодо класифікації частин (див. Загальні положення до Розділу XVI), до цієї товарної позиції включаються:
(А) Частини машин товарних позицій 8456 - 8465.
(B) Приладдя до цього устаткування, а саме, допоміжні пристрої, застосовувані разом з машинами, наприклад, змінні пристрої, які модифікують машину таким чином, що вона може виконувати більш широкий діапазон операцій; пристрої для підвищення точності; пристрої, що виконують певну допоміжну функцію щодо головної функції машини.
(C) Пристрої для кріплення інструменту будь-якого типу, утримуваного під час роботи рукою.
Дуже широкий діапазон класифікованих частин і приладдя містить у собі:
(1) Пристрої для кріплення інструменту, які утримують, спрямовують або включають у дію робочий інструмент та які допускають заміну одного інструменту іншим. Вони бувають різноманітних типів, наприклад:
патрони; різенарізні і свердлильні цангові патрони; саморозкривні різенарізні головки; токарні різцетримачі; тримачі шліфувальних дисків; хонінгувальні головки для застосування в хонінгувальних верстатах; розточувальні оправки; револьверні головки до токарно-револьверних верстатів і т.п.
До цієї товарної позиції включаються також пристрої для кріплення інструменту будь-якого типу, призначеного для ручних робіт. Такі тримачі зазвичай застосовуються для інструментів товарної позиції 8205 або 8467, але до цієї товарної позиції включаються також пристрої для кріплення інструменту для агрегатів із гнучкими валами (див. також пояснення до товарних позицій 8467 і 8501).
(2) Тримачі для оброблюваних деталей, призначені для кріплення, а іноді і для маніпуляції (потрібної для виконання конкретної операції) деталлю, оброблюваної у верстаті. Сюди входять:
центри токарних верстатів; механічні або пневматичні токарні патрони всіх типів з їх затискними кулачками; плити і столи для установлення деталі (незалежно від того, чи мають вони мікрометричний регулювальний або встановний пристрій чи не мають); затискачі та встановні кутники; чеки і клини; нерухомі, поворотні або регульовані механічні лещата; нерухомі люнети (кільцеподібні пристрої, призначені для підтримування довгих деталей під час токарної обробки з метою запобігання жолоблення і гасіння вібрації, створюваної тиском інструменту).
(3) Допоміжні приладдя для поперечного просікання крайок, для сферичного гостріння і т.п.
(4) Копіювальні приладдя (включаючи приладдя з електричною або електронною системою керування) для автоматичного відтворення деталі відповідно до моделі.
(5) Пристрої для обробки поверхні до токарних верстатів, поздовжньо-стругальних, поперечно-стругальних та ін.
(6) Механічні або пневматичні пристрої, застосовувані для автоматичного керування просуванням оброблюваної деталі або інструменту під час виконання обробки.
(7) Інші спеціальні допоміжні пристрої, призначені для підвищення точності верстата без фактичного втручання в його роботу. До їхнього числа входять центрувальні і вирівнювальні пристрої; ділильні головки; ділильно-поворотні столи; мікрометричні упори каретки; пристрої для встановлення позиції кареток і т.п. Такі пристрої включаються до цієї товарної позиції навіть у тому випадку, якщо вони забезпечуються оптичним пристроєм, що полегшує зчитування показів по шкалі або проведення різних регулювань (наприклад, "оптичні" ділильні головки). Проте до цієї товарної позиції не включаються прилади, які самі по собі є фактично оптичними приладами, наприклад, центрувальні мікроскопи (товарна позиція 9011), зорові труби для центрування або вирівнювання та випробувальні прилади з проектуванням зображення (товарна позиція 9031) і т.п.
до товарної позиції 8205 70 00 00 відносяться:
8205 - Інструменти ручні (включаючи алмазні склорізи), що в іншому місці не зазначені; лампи паяльні; лещата, затискачі та аналогічні інструменти, крім приладдя або частин верстатів; ковадла; горна переносні; шліфувальні круги з опорними рамами, ручним або ножним приводом:
8205 70 00 00 - затискні пристрої та арматура спеціального призначення; комплекти стандартних затискних пристроїв і арматури.
Відповідно до Пояснення до УКТЗЕД до товарної позиції 8205 включаються всі ручні інструменти, не включені в інші товарні позиції цієї групи або не названі в іншому місці Класифікації (див. Загальні положення до цієї групи), а також деякі інші інструменти або пристрої, перелічені в заголовку.
До неї входить велика кількість ручних інструментів (включаючи ті з них, що мають прості ручні механізми, такі як заводні ручки, храповики чи зубчасті передачі). Ця група інструментів включає зокрема:
(G) Лещата, затискачі та аналогічні вироби, включаючи ручні лещата, пруткові, верстакові або настільні лещата для столярів чи теслярів, слюсарів, збройових майстрів, годинникарів і т.п., але не включаючи лещата, що є приладдям або частиною верстатів чи водоструминних різальних машин. Ця група виробів також включає затискачі та верстакові фіксатори, які, подібно до лещат, використовуються як затискні пристрої (наприклад, столярні затискачі, підлогові затискачі та затискачі, використовувані під час виготовлення інструментів).
Ця група виробів включає металеві лещата з губками, покритими неметалічним матеріалом (дерево, волокно і т.п.), що захищають виріб від пошкоджень.
Отже, в даному випадку визначальними для класифікації товару згідно з Основними правилами інтерпретації УКТЗЕД є встановлення характеристик товару чи є імпортовані лещата приладдям для верстатів (верстатні лещата) (визначена декларантом товарна позиція 8466), чи товари є лещатами, що не є приладдям або частиною верстатів (слюсарні лещата) (товарна позиція 8205, яка обрана митницею для класифікації товарів).
Проаналізувавши наявні у справі докази та дослідивши призначення імпортованого товару, суд погоджується із позицією позивача про те, що ввезені лещата призначені для встановлення на верстатах, тобто є верстатними лещатами.
Як встановлено вище, відповідно до інвойсу від 19 вересня 2016 року №КР/ЕХР/2205, виписаного продавцем та виробником товарів компанією R.P.OVERSEAS (Індія), у графі "Найменування" вказано, що продавець продає, а покупець купує: "100 лещата верстатні поворотні, 125 лещата верстатні поворотні, 150 лещата верстатні поворотні, 200 лещата верстатні поворотні".
Лише одна модель лещат, зазначена продавцем у найменуванні "75 лещата настільні, неповоротні", віднесена виробником до слюсарних лещат і, які, відповідно, заявлені у митній декларації за кодом згідно з УКТЗЕД, за яким класифікуються слюсарні лещата.
У графі "Найменування" пакувального листа до інвойсу від 19 вересня 2016 року №КР/ЕХР/2205 продавцем визначено, що лещата моделей 100, 125, 150, 200 є лещатами верстатними поворотними, а лещата моделі 75 є лещатами настільними неповоротними.
Відповідно до експортного прайс-листа від 19 вересня 2016 року в графі "Найменування" також зазначено, що моделі лещат 100, 125, 150, 200 є лещатами верстатними поворотними, а лещата моделі 75 є лещатами настільними, неповоротними.
В інструкції для верстатних лещат на поворотній основі моделей 100, 125, 150, 200 виробник товарів компанія R.P.OVERSEAS (Індія) зазначає, що верстатні лещата використовуються для металообробних чи для механічних приладів для затиснення металу під час шліфування чи різьби; губки зроблені з алюмінію, щоб захистити тонку роботу; верстатні лещата кріплять на поверхню болтами на робочу поверхню до верстата.
Відповідно до сертифікату про походження товару №69081, виданого Торгово-промисловою палатою Північної Індії, у графі "Опис товару" зазначено, що моделі лещат 100, 125, 150, 200 є лещатами верстатними поворотними, а лещата моделі 75 є лещатами настільними, неповоротними (слюсарними лещатами).
З таких підстав, відповідно до складених у межах спірних правовідносин документів щодо поставки, моделі лещат 100, 125, 150, 200 є лещатами верстатними та відповідають товарній позиції за кодом згідно з УКТЗЕД 8466 20 20 00.
Крім цього, у зв'язку з неодноразовими вимогами митниці у електронних повідомленнях про надання додаткових відомостей позивач звертався до виробника та продавця імпортованих товарів.
Так, своїй відповіді компанія R.P.OVERSEAS повідомила, що лещата верстатні поворотні, які вказані в інвойсі від 19 вересня 2016 року №КР/ЕХР/2205 є верстатними та призначені для встановлення на свердлильних, фрезерних та інших верстатах; використовуються верстатні лещата для жорсткого закріплення деталей на верстаті під час фрезерування, свердління, шліфування та іншого оброблення деталей.
Згідно з повідомленням від 26 грудня 2016 року продавець додатково підтвердив, що лещата, вказані в інвойсі від 19 вересня 2016 року №RP/EXP/2205, є верстатними і використовуються для жорсткого закріплення деталей на верстаті під час фрезування, свердління, шліфування та іншого оброблення деталей, а також вказав, що корпус лещат виготовлений із чавуну, а тому удари по них можуть привести до пошкодження лещат.
Позивач приєднав одержані від продавця документи до митної декларації, а також повідомив про одержані відомості Черкаську митницю ДФС, що не заперечується відповідачем.
Суд також звертає увагу, що у справі міститься копія висновку експертного товарознавчого дослідження від 30 січня 2017 року №01/01-2017, складеного судовим експертом-товарознавцем Міністерства юстиції України Архіповим В.В., який має кваліфікацію судового експерта за спеціальністю оцінка машин, обладнання, у якому вказано, що за визначальними характеристиками товари "Верстатні лещата на поворотній основі", моделі 100 мм, 125 мм, 150 мм, 200 мм, виробник R.P.OVERSEAS (Індія) відповідають коду 8466 20 20 00 згідно з УКТЗЕД.
Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Однак, відповідач, на якого покладено тягар доказування, не надав належних та допустимих доказів, які б підтверджували, що імпортований позивачем товар - "Приладдя для свердлильних верстатів: затискні пристрої спеціального призначення для кріплення та фіксації оброблювальних деталей: лещата верстатні поворотні 100 мм - 750 шт., лещата верстатні поворотні 200 мм - 600 шт., лещата верстатні поворотні 125 мм - 900 шт., лещата верстатні поворотні 150 мм - 1000 шт., виробник - R.P.OVERSEAS, країна виробництва - IN" є слюсарними лещатами за відповідають товарній позиції 8205 70 00 00 за УКТЗЕД, і прийняв оскаржуване рішення, ґрунтуючись на припущенні.
Враховуючи викладене, на думку суду, рішення Черкаської митниці ДФС про визначення коду товару від 29 грудня 2016 року №КТ-902030000-0007-2016 є протиправним та підлягає скасуванню.
Разом з тим, суд не погоджується із твердження позивача про прийняття оскаржуваного рішення не належним підрозділом та з порушенням встановлених строків, оскільки такі обставини не можуть бути самостійної підставою для скасування рішення про визначення коду товару, у зв'язку із тим, що воно прийняте саме Черкаською міською митницею ДФС, а поведінку відповідача щодо несвоєчасного прийняття рішення позивач не оскаржує.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем не доведено правомірність оскаржуваного рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ПП "Будпостач" підлягає задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Суд встановив, що за подання адміністративного позову позивач сплатив судовий збір у розмірі 1 600,00 грн.
З огляду на задоволення позову, на користь позивача належить стягнути сплачений ним судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань Черкаської митниці ДФС.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Приватного підприємства "Будпостач" задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Черкаської міської митниці ДФС про визначення коду товару від 29 грудня 2016 року №КТ-902030000-0007-2016.
3. Стягнути на користь Приватного підприємства "Будпостач" понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 600,00 грн. (одна тисяча шістсот гривень нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Черкаської міської митниці ДФС.
Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Приватне підприємство "Будпостач" ( 02094, м. Київ, вул. Магнітогорська, буд. 1, к. 208; ідентифікаційний код 24267110)
Черкаська митниця ДФС ( 18007, м. Черкаси, вул. Остафія Дашковича, 76; ідентифікаційний код 39420084).
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2018 |
Оприлюднено | 19.08.2018 |
Номер документу | 75926733 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні