Постанова
від 18.10.2011 по справі 10/33
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

18 жовтня 2011 року &l ; Час проголошення &g ; № 10/33

Окружний адміністративний суд міста Києва в складі: головуючого - судді Качур І.А., при секретарі Хрімлі К.О. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (надалі -позивач) до Головного управління Пенсійного Фонду України в м. Києві про визнання протиправною відмови перерахуванні пенсії.

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (надалі -позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного Фонду України в м. Києві (надалі -відповідач) про визнання протиправною відмови перерахуванні пенсії.

Позивач позовні вимоги обґрунтовує тим, що насьогодні є всі законні підстави для перерахунку його пенсії, проте незважаючи на норми чинного законодавства, відповідачем було відмовлено здійснити перерахунок пенсії. Позов просив задовольнити.

Відповідач у судові засідання не з'являвся, належним чином повідомлявся про судовий розгляд справи, про що є підтвердження у матеріалах справи, проте про причини неприбуття суд не повідомляв. Письмових пояснень, заперечень чи будь -якої іншої позиції з приводу заявленого позову не надав.

Відповідно до частини шостої ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на вищевикладене та з урахуванням вимог ст. 122, ч.6 ст.128 КАС України, суд дійшов до висновку про розгляд справи у письмовому провадженні.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, про задоволення позову, з огляду про наступне.

Позивач є військовим пенсіонером, який прослужив в Збройних Силах 26 років. Знаходиться на обліку в Пенсійному фонді м. Києва.

1 квітня 2007 року у Збройних Силах України відбулися зміни розміру грошового забезпечення військовослужбовців, відповіднодо Постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 року № 594 Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 році та наказу Міністра оборони України від 14.04.2007 року № 175 Про встановлення граничного розміру премій військовослужбовцям Збройних Сил України . Вищевказані нормативно -правові акти є законною підставою для перерахунку позивачу пенсії.

Відповідно до п. 23 Постанови Пенсійного фонду України від 30.01.2007 року № 3-1, Пенсійний фонд України протягом п'яти робочих днів після надходження повідомлення про зміни розмірів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, повинен був подати до уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії (додаток 5 Постанови) та призначити новий розмір пенсії, але цього зроблено не було. Таким чином Пенсійний фонд України запроваджує нову дискримінацію, за ознакою часу звільнення зі служби, подібна, створена владою дискримінація була ліквідована Законом України № 1769 від 15.06.2004 року.

Матеріалами справи встановлено, що листом № - 14599/12 від 9 серпня 2007 року Головного Управління Пенсійного фонду України в м. Києві відмовило позивачу у передбаченому законом праві на перерахунок пенсії.

На заяву позивача про перерахунок пенсії з заліком зазначеного підвищення, відповідач повідомив, що підстав для такого перерахунку немає, оскільки Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 року №594 не передбачено змін до інших нормативно-правових актів в частині розміру фонду преміювання, і тому, що наказ Міністра оборони України від 14.04.2007 року № 175 Про встановлення граничного розміру пенсій військовослужбовцям Збройних Сил України не зареєстрований Міністерством Юстиції України.

Проте такі обґрунтування відповідача є протиправними, виходячи з наступного. Статтею 63 Закону України від 09.04.1992 року .N 2262-ХИ Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб передбачено, що усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, або у зв'язку із введення для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення.

Відповідно до частини другої статті 51 Закону України №2262-XII, перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, проводиться з першого числа місяця, що йде місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії.

Відповідно до частини 1 статті 43 Закону України, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом. Особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення за останньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) звичаям, проценту надбавки за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, встановлених законодавством.

При цьому при розгляді справи взято до уваги наступні факти. На запит Тернопільської обласної організації ветеранів України від 05.06.2007 року №22 Міністерство юстиції України відповідно офіційним листом №24-45-1054 від 20.06.2007 року, що відносно наказу Міністерства Оборони України №175 від 14.04.2007 року, проведена правова експертиза та встановлено, що він державній реєстрації в Міністерстві юстиції не підлягає, що порядок обов'язкового перерахування пенсії передбачено Постановою Пенсійного фонду України від 30.01.2007 року №3-1, яка зареєстрована в Міністерстві Юстиції України 15.02.2007 року за номером 135/13402 і перед реєстрацією погоджена з міністерствами і департаментами України Міністерством оборони, Службою безпеки, Службою зовнішній розвідки, державною прикордонною службою, Міністерством внутрішніх справ, Міністерством надзвичайних ситуацій, Управлінням державної охорони.

Як вбачається з вищевказаного, посилання відповідача при вирішенні питання про відмову у здійсненні перерахунку пенсії позивача, на відсутність реєстрації наказу Міністерства Оборони України. Цей Наказ є чинним, грошове забезпечення фактично підвищено з урахуванням підвищення премії в залежності від календарного стажу та посадового окладу; пенсії нараховуються військовослужбовцям, які звільняються після введення в дію цього наказу з урахуванням підвищеного грошового забезпечення за рахунок підвищених премії.

Крім того, судом враховано п. 9 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 4 від 15,04.2005 року Про окремі питання застосування судами України законодавства про пенсійне забезпечення військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби), осіб начальницького і рядового складу, органів внутрішніх справ та деяких інших осіб , в якому зазначено, що Пунктом 2 розд. II Прикінцеві положення Закону M2255-IV передбачено обов'язковий перерахунок пенсій, призначених раніше згідно з Законом № 2262-ХІІ, з урахуванням змін розмірів і введення нових видів грошового забезпечення, що відбулося чи були введені після призначення пенсій, з яких останні обчислюються відповідним категоріям військовослужбовців, котрі мають право на пенсію згідно із Законом № 2262-ХІІ .

Згідно з частиною другою ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАСУ у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Оскільки судом встановлено, що відповідач по відношенню до позивача діяв не у спосіб, передбачений законами України, недобросовісно, нерозсудливо, адміністративний позов слід задовольнити.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч наведеним вимогам відповідач як суб'єкт владних повноважень не довів правомірності прийнятого ним рішення.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 128, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити .

2. Визнати протиправною відмову Головного управління Пенсійного Фонуд України в м. Києві №17035/12 від 27.08.2007р.в перерахунку пенсії ОСОБА_1 в звязку з підвищенням грошового забезпечення відповідної категорії військослужбовців.

3. Скасувати рішення Головного управління Пенсійного Фонду України в м. Києві про відмову перерахунку пенсії ОСОБА_1.

4 . Присудити на користь ОСОБА_1 судові витрати в сумі 3,40 грн. судового збору з місцевого бюджету України.

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.А. Качур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.10.2011
Оприлюднено03.09.2018
Номер документу76153895
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —10/33

Постанова від 18.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 02.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 13.05.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Зайцева Ірина Володимирівна

Ухвала від 11.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 14.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 11.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 22.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 30.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 01.04.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Судовий наказ від 27.04.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні