КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 823/1458/18 Суддя (судді) першої інстанції: П.Г. Паламар
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 вересня 2018 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючої судді: Шелест С.Б.
Суддів: Василенка Я.М., Троян Н.М.
Секретар судового засідання: Кузик М.А.
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Приватного підприємства Стамат на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 16.05.18р. у справі №823/1458/18 за позовом Приватного підприємства Стамат до Державної фіскальної служби України, третя особа: Головне управління ДФС в Черкаській області про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити дії
у с т а н о в и в:
у квітні 2018 року Позивач звернувся до суду з позовом, у якому просив:
скасувати рішення комісії ДФС № 552967/35550164 від 10.01.18р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 15.12.17р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов'язати Державну фіскальну служби України здійснити державну реєстрацію податкової накладної № 3 від 15.12.17р. щодо постачальника ПП Стамат та отримувача ТОВ Агроскорм .
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 16.05.18р. у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, Позивач подав апеляційну скаргу, у якій просить суд скасувати рішення з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення про задоволення позову.
Свої вимоги апелянт мотивує тим, що Позивачем у повному обсязі були надані документи на підтвердження обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 1005 (кукурудза).
Учасники справи в судове засідання не прибули, хоча належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, у зв'язку з чим та відповідно до частини 2 ст.313, п.2 ч.1 ст.311 КАС апеляційним судом розглянуто справу в порядку письмового провадження.
Розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу Позивача, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Позивачем було складено податкову накладну № 3 від 15.12.17р. на господарську операцію з реалізації кукурудзи 3 класу для ТОВ Агроскорм та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН).
27.12.16р. на електронну адресу Товариства від контролюючого органу надійшло повідомлення, у якому Позивача повідомлено, що документ прийнято, втім реєстрація податкової накладної зупинена згідно з п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, у зв'язку з тим, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.17р. № 567.
Так, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 1005, у зв'язку з чим запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (а.с.9, зворотна сторона)
Після отримання зазначеного повідомлення, Позивачем було направлено до контролюючого органу повідомлення №2 від 29.12.17р. щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій згідно податкової накладної згідно переліку, а також надано коротке пояснення щодо обсягів поставки у графі пояснення .
Рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС України) від 10.01.18р. №552967/35550164 відмовлено у реєстрації ПН № 3 від 15.12.17р. з підстав надання платником податку документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Не погоджуючись з цим рішенням, Позивач звернувся зі скаргою до ДФС України, за результатами розгляду якої - скарга залишена без задоволення, а рішення без змін.
Вважаючи рішення Комісії протиправним, Позивач звернувся з даним позовом до суду.
Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що Позивачем не надано достатніх документів, що підтверджують обсяги поставки ТОВ Агроскорм , за якою виписана податкова накладна № 3 від 15.12.17р.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на таке.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.10р. №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, яким визначено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних.
Пунктом 12 цього Порядку передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин; надалі - ПК) передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Згідно п. 74.2 ст. 72 ПК, критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. № 567, зареєстрованим в Мінюсті 16.06.16р. за №752/30620 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Критерії).
Згідно п. 6 Критеріїв, моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Згідно пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Вичерпний перелік документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пп. 1 п. 1 вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом № 567:
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:
- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв:
- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Частиною 2 переліку Критеріїв встановлено, що надання письмових поясненнь та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
За приписами пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Підпунктом 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК визначено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.17р. (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.З поданої на реєстрацію податкової накладної № 3 від 15.12.17р. на загальну суму 114 380 грн., в тому числі 22 876 грн. ПДВ, вбачається, що Позивач реалізував на користь ТОВ Агроскорм - кукурудзу 3 класу - 31,92т.
Як зазначалось вище, Позивачем було надано до ДФС України документи, які щодо господарської операції з придбання кукурудзи, а саме: договір поставки № 120417 від 12.04.16р. укладений з ПП Крячківка-Агро-Плюс ; видаткову накладну №КАП 13/04 від 13.04.17р. на 133,36т. кукурудзи; платіжне доручення № 1060 від 25.04.17р. на суму 120 000 грн.; платіжне доручення № 1055 від 13.04.17р. на суму 190 000 грн.; платіжне доручення № 1062 від 27.04.17р. на суму 120 000 грн.; видаткову накладну №КАП 21/04 від 21.04.17р. на 39,14т. кукурудзи; платіжне доручення № 1054 від 13.04.17р. на суму 190 000 грн.; платіжне доручення № 1056 від 13.04.17р. на суму 70 000 грн.
Окрім того, у графі пояснення Позивачем зазначено про те, що підприємство займається вирощуванням зернових, олійних, виробництвом цукру та оптовою торгівлею зерном, насінням і кормами для тварин. У квітні місяці 2017 року було закуплено кукурудзу у ПП Крячківка-Агро-Плюс . Наявність основних засобів на суму 935 293 грн., середня чисельність працюючих 6 осіб.
У той же час Товариством не надано документів на підтвердження обсягів поставки кукурудзи ТОВ Агроскорм , а отже Товариство не підтвердило інформацію, зазначену у податковій накладній, до якої застосовано процедура зупинення реєстрації згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України
За таких обставин, враховуючи наведені норми законодавства, що регулюють спірні правовіносини, - відсутні підстави вважати протиправним оспорюване рішення.
Подання Позивачем документів первинного обліку за господарськими операціями ТОВ Агроскорм до суду - не спростовують висновків контролюючого органу покладених у рішення комісії ДФС № 552967/35550164 від 10.01.18р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 15.12.17р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Приймаючи до уваги те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду доводами апелянта не спростовані, колегія суддів дійшла висновку про відсутність правових підстав для задоволення апеляційної скарги.
Керуючись ст.ст. 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, Київський апеляційний адміністративний суд
п о с т а н о в и в:
апеляційну скаргу Приватного підприємства Стамат на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 16.05.18р. у справі №823/1458/18 - залишити без задоволення, а рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 16.05.18р. у справі №823/1458/18 - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуюча суддя Шелест С.Б.
Судді : Василенко Я.М.
Троян Н.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2018 |
Оприлюднено | 10.09.2018 |
Номер документу | 76301925 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Шелест С.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні