ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 серпня 2018 року м. ПолтаваСправа № 816/1269/18
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Єресько Л.О.,
за участю:
секретаря судового засідання - Фрідманн Н.А.,
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Державної екологічної інспекції у Полтавській області до Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба", третя особа: виконавчий комітет Кобеляцької міської ради про тимчасову заборону (зупинення) діяльності.
В С Т А Н О В И В:
16 квітня 2018 року Державна екологічна інспекція у Полтавській області (надалі - позивач або ДЕІ у Полтавській області) звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" (надалі - відповідач або Кобеляцьке КП Міська сервісна служба ) , де просила:
- тимчасово заборонити (зупинити) діяльність Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" (вул. Покровська, 43, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200) в частині виконання робіт по вивезенню та розміщенні твердих побутових відходів на земельній ділянці загальною площею 1,0 га по вул. Покровській, 1е в м. Кобеляки до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;
- тимчасово заборонити (зупинити) діяльність Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" (вул. Покровська, 43, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200) в частині виконання робіт по вивезенню та розміщенні твердих побутових відходів на земельній ділянці загальною площею 1,0 га по вул. Покровській, 1е в м. Кобеляки до отримання висновку з оцінки впливу на довкілля, а саме на видалення твердих побутових відходів;
- тимчасово заборонити (зупинити) діяльність Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" (вул. Покровська, 43, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200) в частині виконання робіт по вивезенню та розміщенні твердих побутових відходів на земельній ділянці загальною площею 1,0 га по вул. Покровській, 1е в м. Кобеляки до приведення звалища у відповідність до "Правил експлуатації полігонів побутових відходів", затверджених наказом Міністерства з питань ЖКГ України від 01.12.2010 № 435.
В обґрунтування позовної заяви позивач посилається на висновки акту планової перевірки щодо додержання відповідачем вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища від 19.03.2018 № 45/01-01-14, згідно яких Кобеляцьке КП Міська сервісна служба здійснює видалення твердих побутових відходів на земельній ділянці загальною площею 1 га по вул. Покровській, 1е в м. Кобеляки, яка фактично являється неорганізованим сміттєзвалищем, без необхідних дозвільних документів та з порушенням вимог екологічного законодавства.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 02.05.2018 прийнято до розгляду вказану позовну заяву, відкрито провадження у справі та постановлено здійснювати розгляд справи в порядку загального позовного провадження із призначенням підготовчого судового засідання.
Ухвалою від 19.06.2018 залучено до участі у справі в якості третьої особи виконавчий комітет Кобеляцької міської ради.
Ухвалою від 24.07.2018 закрито підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 23.08.2018 на 11.00 год.
В судовому засіданні представник ДЕІ у Полтавській області вимоги позовної заяви підтримав, просив суд застосувати до відповідача заходи реагування у вигляді тимчасової заборони (зупинення) вищевказаної діяльності останнього.
Представник Кобеляцького КП Міська сервісна служба в судовому засіданні проти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні.
У письмовому відзиві на позовну заяву відповідач пояснював, що оформити такі дозвільні документи як дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та оцінку впливу на довкілля неможливо, оскільки відсутній генеральний план міста. Виготовлення генерального плану міста належить до відання Кобеляцької міської ради, а тому відповідач ніяк не може вплинути на дану обставину. Також вказував, що згідно ДБН в.2.4. - 2 - 2005 полігони твердих побутових відходів розміщуються не менше 1 км від межі міста, але у зв'язку із відсутністю генерального плану міста встановити дані межі неможливо, отже і привести звалище у відповідність до Правил експлуатації полігонів побутових відходів можливості не має (а.с. 78-81).
У письмовій відповіді на відзив позивач, не погоджуючись із доводами відповідача про неможливість оформлення дозвільних документів через відсутність генерального плану міста, вказував, що наявність такого плану для отримання обумовлених дозволів не є необхідним (а.с. 107-108).
Третя особа - виконавчий комітет Кобеляцької міської ради в письмових поясненнях на позовну заяву звертала увагу суду на такі обставини (а.с. 129-132). З метою запобігання надзвичайним техногенним ситуаціям в м. Кобеляки, у зв'язку з неможливістю розміщення відходів за межами міста, врахувавши рішення постійної комісії з питань екології та землекористування Кобеляцької міської ради від 20.08.2012 щодо тимчасового розміщення відходів на території колишнього глиняного кар'єру по вул. Червоноармійській біля ПП Цегельник в місті Кобеляки, керуючись ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні було прийнято рішення позачергової дев'ятнадцятої сесії шостого скликання від 22.08.2012 № 1 Про тимчасове розміщення та зберігання відходів в місті Кобеляки , відповідно до якого було відведено земельну ділянку площею 1,5 га по вул. Червоноармійській (біля ПП Цегельник ) для тимчасового розміщення твердих побутових відходів.
Постановою Кобеляцького районного суду Полтавської області від 22.01.2016 у справі № 532/1565/15-а (залишеного без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 31.03.2016) за позовом депутата Кобеляцької міської ради ОСОБА_3 зобов'язано Кобеляцьку міську раду Полтавської області припинити здійснювати розміщення твердих побутових відходів по вул. Червоноармійській (біля ПП Цегельник ) в м. Кобеляки. На виконання вищевказаних судових рішень на підставі розпорядження міського голови від 21.04.2016 № 107 було припинено здійснення розміщення твердих побутових відходів по вул. Червоноармійській у м. Кобеляки та приведено в порядок, шляхом очищення від розміщення твердих побутових відходів даної території.
Враховуючи вимоги п. 1.8 Правил експлуатації полігонів побутових відходів та ДБН в.2.4.-2-2005 полігони твердих побутових відходів розміщуються на відстані не менше 1 км від межі міста, але у зв'язку з відсутністю такої земельної ділянки, її відведення під вивезення твердих побутових відходів неможливо. Тож провести процедуру відкриття нового полігону неможливо згідно положень чинного законодавства, а тому у третьої особи відсутні документи, які витребовувалися судом.
Натомість, з метою запобігання надзвичайним техногенним ситуаціям у місті Кобеляки, виконавчим комітетом Кобеляцької міської ради було прийнято рішення від 26.04.2016 № 307 Про відкриття площадки для сортування твердих побутових відходів (а.с. 135) та рішенням Кобеляцької міської ради від 12.05.2016 № 7 вирішено відкрити площадку для сортування твердих побутових відходів по вул. Покровській 1 е в місті Кобеляки та тимчасово покладено обов'язки по сортуванню твердих побутових відходів на Кобеляцьке комунальне підприємство Міська сервісна служба (а.с. 137).
В судове засідання для розгляду справи по суті уповноважений представник третьої особи не з'явився, в матеріалах справи наявні докази, що особа була належним чином повідомлена про час та місце розгляду справи, направили суду клопотання про розгляд справи у відсутності представника третьої особи, при вирішенні справи поклалися на розсуд суду, просили рішення ухвалити згідно чинного законодавства (а.с. 149).
Частиною 1 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Приймаючи до уваги вищенаведене, а також думку сторін, які не заперечували проти розгляду справи у відсутності представника третьої особи за вищевикладених умов, суд ухвалив проводити розгляд справи за наявними в справі матеріалами та даної явки.
Заслухавши пояснення позивача та представника відповідача, дослідивши наявні у справі письмові докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, судом встановлено такі обставини.
19.03.2018 Держекоінспекцією у Полтавській області проведено планову перевірку Кобеляцького комунального підприємства Міська сервісна служба , за результатами якої складено акт від 19.03.2018 № 45/01-01-14 щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів (а.с. 9-12).
Перевіркою встановлено, що Комунальне КП Міська сервісна служба здійснює видалення твердих побутових відходів, а саме вивіз та розміщення твердих побутових відходів на земельній ділянці загальною площею 1,0 га по вул. Покровській 1 е в м. Кобеляках з 26.04.2016. Тобто проводить операцію D1 (Поховання в землі чи скидання на землю (наприклад звалище) відповідно до Додатку 1 до Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацію /видалення із Жовтого та Зеленого переліків відходів, затвердженого постановою КМУ від 13.07.2000 № 1120, що відповідає додатку IV до Базельської конвенції.
Також перевіркою встановлено, що відповідач не займається сортуванням відходів та не передає відходи на утилізацію. Під час натурного обстеження встановлено, що сортувальна лінія на означеній земельній ділянці відсутня.
Із документів, що підтверджують право користування земельною ділянкою надано лише рішення виконавчого комітету Кобеляцької міської ради від 17.10.2017 № 712 за підписом міського голови, яким відповідачу надано в користування земельну ділянку площею 1,0 га по вул. Покровській 1 е в м. Кобеляки, на якій розміщено площадку для сортування твердих побутових відходів згідно викопіювання з земель Кобеляцької міської ради (а.с. 133-134). Будь-яких інших документів не надано.
Тобто документи, які посвідчують право користування відповідачем означеною земельною ділянкою відсутні.
Відповідачем не підготовлено звіт про оцінку впливу на довкілля та не отримано висновок з оцінки впливу на довкілля для здійснення господарської діяльності, а саме на видалення твердих побутових відходів на зазначеній площадці для сортування твердих побутових відходів, що є порушенням норм ч.1 ст. 3 Закону України Про оцінку впливу на довкілля
Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, що розташовані на вищевказаній земельній ділянці відсутній. Тобто відповідачем при експлуатації місця видалення відходів здійснюються викиди в атмосферне повітря без необхідного дозволу, що є порушенням норм ст. ст. 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря .
Крім того, перевіркою встановлено, що при функціонуванні фактичного звалища твердих побутових відходів не виконуються вимоги Правил експлуатації полігонів побутових відходів, затверджених наказом Міністерства з питань ЖКГ України від 01.12.2010 № 435 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.12.2010 за № 1307/18602 та Рекомендації з удосконалення експлуатації діючих полігонів та звалищ твердих побутових відходів, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури і житлово-комунального господарства України від 10.01.2006 № 5, а саме 1) заїзд на місце видалення відходів не облаштовано дизбар'єром, 2) моніторинг стану атмосферного повітря, якістю ґрунтів та якістю поверхневих вод не проводиться, 3) радіометричний контроль відходів не проводиться, прилади для такого контролю відсутні.
За результатами перевірки ДЕІ у Полтавській області керівнику Кобеляцького КП Міська сервісна служба винесено припис від 03.04.2018 № 04/05-09-23 (а.с. 13).
Посилаючись на встановлені в ході вищевказаної перевірки обставини, ДЕІ у Полтавській області звернулася до суду із даним адміністративним позовом.
Вирішуючи питання про застосування заявленого заходу реагування у даній справі, суд виходить із такого.
Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів (п.1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою КМУ від 19.04.2017 № 275).
Держекоінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи (п. 7 цього ж Положення).
Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі є територіальним органом Державної екологічної інспекції України та їй підпорядковується (п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 11.08.2017 № 312, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04.09.2017 за № 1080/30948).
Згідно пункту 3 вищевказаного Положення ДЕІ в областях проводить перевірки (у тому числі документальні) із застосуванням інструментально-лабораторного контролю, складає відповідно до законодавства акти за результатами здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції, надає обов'язкові до виконання приписи щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства та здійснює контроль за їх виконанням, здійснює лабораторні вимірювання (випробування).
За змістом ч. 1 ст. 37 Закону України Про відходи контроль у сфері поводження з відходами здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Згідно абз. 17 п. а) ч. 1 ст. 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, зокрема, про поводження з відходами.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 вищевказаного Закону виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду .
При цьому за нормою п. 7 ст. 7 цього ж Закону орган державного нагляду (контролю) звертається з відповідним позовом до адміністративного суду на підставі акта , складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг у порядку та строки, встановлені законом .
Аналогічні повноваження наданні Держекоінспекції та її територіальним органам підпунктом 5 пункту 4 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою КМУ від 19.04.2017 № 275 та Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 11.08.2017 № 312, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04.09.2017 за № 1080/30948, а саме: звертатися до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється із порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища , вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.
Згідно п. в) ч. 1 ст. 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема, обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, законодавства про оцінку впливу на довкілля, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.
За змістом ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду .
Закон України Про оцінку впливу на довкілля від 23.05.2017 № 2059-VIII (надалі - Закон № 2059-VIII), який вимагає для здійснення, зокрема, означеної діяльності висновку оцінки впливу на довкілля, введений в дію 18.12.2017.
За змістом ч. 1 ст. 2 даного Закону оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
1) підготовку суб'єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля відповідно до статей 5, 6 та 14 цього Закону;
2) проведення громадського обговорення відповідно до статей 7, 8 та 14 цього Закону;
3) аналіз уповноваженим органом відповідно до статті 9 цього Закону інформації, наданої у звіті з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб'єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
4) надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого пунктом 3 цієї частини;
5) врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності відповідно до статті 11 цього Закону.
Оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об'єктів, планованої діяльності та об'єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності або розглядається питання про прийняття таких рішень (ч. 3 ст. 2 цього ж Закону).
Частиною 3 статті 2 названого Закону визначено, що суб'єктами оцінки впливу на довкілля є суб'єкти господарювання , органи державної влади, органи місцевого самоврядування, які є замовниками планованої діяльності і для цілей цього Закону прирівнюються до суб'єктів господарювання (далі - суб'єкт господарювання), уповноважений центральний орган, уповноважені територіальні органи, інші органи виконавчої влади, Верховна ОСОБА_3 Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, громадськість, а у випадках, визначених статтею 14 цього Закону, - держава походження та зачеплена держава.
Частиною 3 ст. 3 Закону № 2059-VIII види діяльності: утилізація, видалення, оброблення, знешкодження, захоронення побутових відходів відноситься до другої категорії видів планової діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля.
Матеріалами справи підтверджується, що Кобеляцьке КП Міська сервісна служба є суб'єктом оцінки впливу на довкілля в розумінні ч. 3 ст. 2 та ч. 3 ст. 3 Закону № 2059-VIII.
Доводи відповідача про те, що ним насправді не здійснюється видалення та захоронення побутових відходів, а здійснюється лише їх доставка до сортувального майданчику, де невстановленою особою підприємцем здійснюється сортування відходів та передача його на утилізацію судом до уваги не приймається з огляду на такі обставини.
Відповідно до умов договору про надання житлово-комунальних послуг від 06.12.2012, укладеного між Кобеляцькою міською радою (Замовник) та Кобеляцьким КП Міська сервісна служба (Виконавець), термін дії якого продовжений додатковою угодою № 1 від 07.12.2017, останній зобов'язується надавати житлово-комунальні послуги з вивезення твердих побутових відходів в місті Кобеляки (а.с. 120-121).
Рішенням сесії Кобеляцької міської ради від 12.05.2016 № 7 відкрито площадку для сортування твердих побутових відходів по вул. Покровській 1 е в місті Кобеляках та покладено тимчасові обов'язки по сортуванню твердих побутових відходів на Кобеляцьке КП Міська сервісна служба .
З цією метою рішенням виконавчого комітету Кобеляцької міської ради від 17.10.2017 № 712 відповідачу передано в користування земельну ділянку площею 1,0 га по вул. Покровській 1 е в місті Кобеляки, на якій розміщено площадку для сортування твердих побутових відходів (а.с. 114).
Однак, перевіркою встановлено та визнано відповідачем в ході судового розгляду, що останнім сортування твердих побутових відходів не здійснюється, натомість ним здійснюється на виконання вищевказаного договору про надання комунально-житлових послуг вивезення означених відходів від споживачів, перевезення їх на майданчик для сортування, розміщеному на земельній ділянці площею 1,0 га по вул. Покровській 1 е в місті Кобеляки, та скидання там на землю.
За змістом пояснень представника відповідача, в подальшому невстановленою фізичною особою - підприємцем здійснюється сортування цих відходів і придатні для вторинної переробки відходи передаються ним на таку переробку, а решта твердих побутових відходів (не придатних до вторинної переробки) підгортається бульдозером та залишається гнити просто неба на цьому ж сортувальному майданчику.
За таких обставин, суд погоджується із доводами ДЕІ у Полтавській області, що відповідачем проводиться операція D1 (Поховання в землі чи скидання на землю (наприклад звалище) відповідно до Додатку 1 до Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацію /видалення із Жовтого та Зеленого переліків відходів, затвердженого постановою КМУ від 13.07.2000 № 1120, що є видаленням твердих побутових відходів.
А відтак така діяльність підпадає під сферу регулювання Законом України Про оцінку впливу на довкілля .
Відповідно до п. 11 Переліку видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, затвердженого постановою КМУ від 28.08.2013 № 808 діяльність та об'єкти поводження з відходами, а саме побутовими, зокрема, оброблення, перероблення, утилізація, знешкодження і захоронення, становлять підвищену екологічну небезпеку.
Матеріалами справи підтверджується, що Кобеляцьким КП Міська сервісна служба здійснюється діяльність з видалення твердих побутових відходів без будь-яких дозвільних документів, як то висновок з оцінки впливу на довкілля, дозволу на викиди в атмосферне повітря згідно ст. ст. 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря .
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 15 Закону № 2059-VIII правопорушенням у сфері оцінки впливу на довкілля є провадження планової діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, без здійснення такої оцінки та отримання рішення про провадження планової діяльності.
Частиною 1 статті 16 означеного Закону встановлено, що діяльність суб'єктів господарювання незалежно від форми власності, що провадиться з порушенням законодавства про оцінку впливу на довкілля, може бути:
1) тимчасово заборонена (зупинена) - до виконання встановлених у висновку з оцінки впливу на довкілля екологічних умов зупиняється експлуатація підприємства чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання;
2) припинена - повністю припиняється експлуатація підприємства чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання.
У разі тимчасової заборони (зупинення) чи припинення діяльності підприємств забороняються всі викиди і скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів підприємства в цілому чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання.
Підставою для припинення діяльності підприємства чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання є провадження планованої діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, без здійснення такої оцінки та отримання рішення про провадження планованої діяльності або систематичні порушення у сфері оцінки впливу на довкілля, що не можуть бути усунені з технічних, економічних або інших причин (ч. 3 ст. 16 Закону № 2059-VIII).
Рішення про тимчасову заборону (зупинення) або припинення діяльності підприємств у разі порушення ними законодавства про оцінку впливу на довкілля приймається виключно судом за позовом центрального органу виконавчої влади , що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів , його територіальних органів або за позовом інших осіб, права та інтереси яких порушено (ч. 4 ст. 16 Закону № 2059-VIII).
Враховуючи, що дії відповідача призвели до фактичного утворення несанкціонованого звалища твердих побутових відходів у межах міста Кобеляки, яке за своїм характером є стихійним звалищем та не відповідає вимогам Правил експлуатації полігонів побутових відходів, не маючи при цьому жодного дозвільного документу на провадження планової діяльності з видалення (вивезення) твердих побутових відходів, є на думку суду безумовною підставою для тимчасової заборони (зупинення) діяльності Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" в частині виконання робіт по вивезенню та розміщенні твердих побутових відходів на земельній ділянці загальною площею 1,0 га по вул. Покровській, 1е в м. Кобеляки до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; до отримання висновку з оцінки впливу на довкілля (на видалення твердих побутових відходів); до приведення звалища у відповідність до "Правил експлуатації полігонів побутових відходів", затверджених наказом Міністерства з питань ЖКГ України від 01.12.2010 № 435.
Таким чином, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення даного адміністративного позову Держекоінспекції у Полтавській області в повному обсязі.
Підстави для розподілу судових втрат - відсутні.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Полтавській області (вул. Коцюбинського, б. 6, м. Полтава, Полтавська область,36000, код ЄДРПОУ 38019348) до Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" ( вул. Покровська, б.43, м. Кобеляки, Кобеляцький район, Полтавська область,39200, код ЄДРПОУ 32115203), третя особа: виконавчий комітет Кобеляцької міської ради (вул. Касьяна, 29, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200) про тимчасову заборону (зупинення) діяльності задовольнити повністю.
Тимчасово заборонити (зупинити) діяльність Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" (вул. Покровська, 43, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200, код ЄДРПОУ 38019348) в частині виконання робіт по вивезенню та розміщенні твердих побутових відходів на земельній ділянці загальною площею 1,0 га по вул. Покровській, 1е в м. Кобеляки до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; до отримання висновку з оцінки впливу на довкілля (на видалення твердих побутових відходів); до приведення звалища у відповідність до "Правил експлуатації полігонів побутових відходів", затверджених наказом Міністерства з питань ЖКГ України від 01.12.2010 № 435.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається учасниками справи до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд у відповідності до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних Положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII.
Повне рішення буде складено 03 вересня 2018 року.
Суддя ОСОБА_4
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2018 |
Оприлюднено | 11.09.2018 |
Номер документу | 76333133 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні