Постанова
від 09.12.2010 по справі 2-а-24/10
ВЕЛИКОМИХАЙЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Великомихайлівський районний суд Одеської області

смт. Великомихайлівка, вул. Пушкіна, 2б, 67100, (04859) 2-11-03

Справа №2-а-24/2010 р

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 грудня 2010 р смт. Велика Михайлівка

Великомихайлівський суд Одеської області у складі - ОСОБА_1, при секретарі Гонтаренко О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в Великомихайлівському районі Одеської області, Управління Державного казначейства України у Великомихайлівському районі Одеської області про стягнення щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни та моральної шкоди,

ВСТАНОВИВ:

Позивачка звернулася із зазначеним позовом до суду, в якому вказала, що має статус дитини війни, а тому відповідно до статті 6 ОСОБА_3 України Про соціальний захист дітей війни № 2195-1V від 18 листопада 2004 року (далі за текстом - Закон №2195-1V) має право на підвищення розміру пенсії на 30% мінімальної пенсії за віком. Управлінням ПФУ така надбавка до пенсії у повному розмірі не нараховувалась та не виплачувалась. Позивачка зазначила, що дії Управління ПФУ щодо нездійснення перерахунку та невиплати їй у повному обсязі надбавки до пенсії є неправомірними та такими, що суперечать Конституції України та Законам України. За наведених обставин позивачка просила стягнути з відповідача - Управління ПФУ на її користь невиплачену щомісячну соціальну державну допомогу за період з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року відповідно до статті 6 ОСОБА_3 України Про соціальний захист дітей війни №2195-ІУ від 18 листопада 2004 року, та стягнути завдану моральну шкоду.

Відповідач 05.11.2010 року надав до канцелярії суду заперечення на позов, в якому він позовні вимоги не визнав та просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Відповідач в своєму запереченні зазначає, що управлінням Пенсійного фонду України у Великомихайлівському районі Одеської області (в подальшому - управління) була призначена пенсія 23.02.1988 року ф. ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1. Статтею 6 ОСОБА_3 України Про соціальний захист дітей війни від 18.11.2004 року №2195-ІУ ( далі - Закон №2195-1У), який набрав чинності з 01.01.2006 року передбачено, що дітям війни пенсії або щомісячне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком., але зазначене питання не було врегульовано законодавчо. Таким чином, норми ст. 6 ОСОБА_3 2195/4 є діючими з 09.07.07р. Разом з тим, ОСОБА_3 України „Про державний бюджет України на 2007р. „ не передбачені виплати відповідно до ОСОБА_3 Україн „Про соціальний статус дітей війни". Згідно статті 7 ОСОБА_3 №2195-1У фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим ОСОБА_3, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, тобто виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь - які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків ( частина 2 статті 95 Конституції України). Відповідно до пункту 5 статті 18 ОСОБА_3 України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування страхові внески не можуть зараховуватися до Державного бюджету України, бюджетів інших рівнів та не підлягають вилученню з Пенсійного фонду України і не можуть використовуватися на цілі, не передбачені цим ОСОБА_3. Статтею 71 ОСОБА_3 України Про державний бюджет на 2007 рік від 19.12.2006 року № 489-У дію статті 6 ОСОБА_3 № 2195-ІУ було зупинено з урахування статті 111 цього ОСОБА_3, тобто підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії, відповідно до статті 6 ОСОБА_3 №2195-1V виплачується особам, які є інвалідами, у розмірі 50 відсотків від розміру надбавки, встановленої для учасників війни. Таким чином, враховуючи вищенаведене, а також те, що мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений статтею 28 ОСОБА_3 України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , застосовуються виключно для визначення розмірів пенсій , призначених згідно з цим ОСОБА_3, отже питання пов'язанні з підвищенням пенсії або щомісячного довічного грошового утримання відповідно до статті 6 ОСОБА_3 №2195-1У не передбачає застосування мінімального розміру пенсії. ОСОБА_3 України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України від 28 12.2007 р. та Постановою Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року №530 Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян передбачено, то дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія ОСОБА_3 України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту та Про жертви нацистських переслідувань ) до пенсії виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. Це підвищення становило з 01.01.2008 року - 47,00 грн., з 22.05.2008 року 48.10 грн., з 01.07.2008 року - 48,20 грн., а з 01.10.2008 року - 49,80 грн. Вказане підвищення ОСОБА_2 отримує з 01.01.2007 року в складі пенсійних виплат. Іншого чинним законодавством не передбачено. Також відповідач зазначає, що відповідно до ст. 99 п. 2 КАС України позивач пропустив шестимісячний строк звернення до суду щодо вимог про виплату надбавки до пенсії дітям війни : просить застосувати позовну давність при винесенні рішення.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

Позивачка ОСОБА_2 має статус дитини війни, що надає їй право на отримання державної соціальної підтримки, встановленої ОСОБА_3 України "Про соціальний захист дітей війни".

Відповідно до ст. 6 ОСОБА_3 України «Про соціальний захист дітей війни» дітям війни пенсії або щомісячне грошове довічне утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30% мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до ст. 22 Конституції України права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Підпунктом 2 пункту 41 розділу II Закону України №107-УІ Про державний бюджет України на 2008 р. та про внесення змін до деяких законодавчих актів України текст ст.6 ОСОБА_3 України «Про соціальний захист дітей війни» викладено в новій редакції, відповідно до якої розмір підвищення пенсії склав 10% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Проте, рішенням Конституційного суду України №10-рп від 22 травня 2008 р. визнано неконституційним положення ОСОБА_3 України Про Державний бюджет України на 2008 рік щодо викладення положень ст.6 ОСОБА_3 України Про соціальний захист дітей війни в новій редакції.

Відповідно до ч. 2 ст. 150 Конституції України до повноважень Конституційного Суду України належить: офіційне тлумачення Конституції України та законів України.

Конституційний Суд України ухвалює рішення, які є обов'язковими до виконання на усій території України, та є остаточними і не можуть бути оскаржені.

Таким чином, враховуючи преюдиціальне значення рішення Конституційного суду України для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статті зазначеного ОСОБА_3, що визнані неконституційними, суд приходить до висновку про обов'язок відповідача перерахувати та виплатити позивачу підвищення до пенсії у розмірі, встановленому статтею 6 ОСОБА_3 № 2195-ІУ від 18 листопада 2004 р..

У 2009 році та у 2010 році дія ст. 6 ОСОБА_3 України «Про соціальний захист дітей війни» не призупинялася, а застосування відповідачем положень постанови Кабінету Міністрів України № 530 від 28 травня 2008 року, щодо визначення розміру підвищення пенсії є безпідставним, оскільки розмір підвищення пенсії визначений ОСОБА_3 України «Про соціальний захист дітей війни» , який має вищу юридичну силу, ніж постанова КМ України.

З матеріалів справи та письмових заперечень відповідача вбачається, що управління перерахунку пенсії позивачу в частині її підвищення відповідно до положень ст. 6 ОСОБА_3 України «Про соціальний захист дітей війни» у 2009 та 2010 роках не здійснювало, а також не проводило виплату.

З заперечення відповідача вбачається, що він виплачував щомісячно позивачу як дитині війни, підвищення до пенсії з 01 січня 2008 року - 47 грн., з 01 квітня 2008 року - 48 грн. 10 коп., з 01 липня 2008 року - 48 грн. 20 коп. та з 01 жовтня 2008 року по теперішній час - 49 грн. 80 коп..

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що дії відповідача щодо невиконання законодавчо визначеного обов'язку нарахування та виплати надбавки до пенсії як дитині війни у розмірі, встановленому ст.

6 ОСОБА_3 № 2195-1V є незаконними, а тому вимоги позивача підлягають задоволенню за період в межах строку звернення до суду за захистом своїх прав, визначеного ст. 99 ч.2 КАС України, тобто за період з 09 травня по 09 грудня 2010 року, по момент розгляду судом спору. Доводи відповідача про відсутність коштів для соціальних виплат у відповідності до ст. 6 ЗУ № 21951У до уваги судом не приймаються.

Статтею 99 Кодексу адміністративного судочинства для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Позивач про свої порушені права знав понад зазначеного строку оскільки отримував допомогу' в меншому розмірі протягом багатьох років, а до суду звернувся тільки 13.01.2010 р..

Наслідки пропущення строків звернення до адміністративного суду встановлені статтею 100 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою пропущення строку звернення до адміністративного суду є підставою для залишення позовних вимог без розгляду.

Що стосується моральної шкоди, позивачем вказані позовні вимоги в судовому засіданні не доведенні, тому підстав для їх задоволення не має.

На підставі викладеного, керуючись ст. 22 Конституції України, ст.6 ОСОБА_3 України Про соціальний захист дітей війни , ст. 28 ОСОБА_3 України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , ст.ст.11, 69-71,99,100,160, 162, 183-2 КАС України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

Визнати дії Управління Пенсійного фонду в Великомихайлівському районі Одеської області щодо нарахування і виплати державної соціальної допомоги ОСОБА_2, як дитині війни за період з 09 травня по 09 грудня 2010 року - незаконними.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду в Великомихайлівському районі Одеської області здійснити нарахування та виплатити ОСОБА_2 за період з 09 травня по 09 грудня 2010 року надбавку до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, відповідно до ст. 6 ОСОБА_3 України Про соціальний захист дітей війни № 2195-ІУ від 18 листопада 2004 р., з урахуванням фактично сплачених сум у цей період.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку Д 9 Одеського адміністративного апеляційного суду через Великомихайлівський районний суд Одеської області шляхом подання апеляційної скарги в 10- денний строк з дня отримання копії постанови.

ОСОБА_1

Суддя:

СудВеликомихайлівський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення09.12.2010
Оприлюднено12.09.2018
Номер документу76370799
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-24/10

Постанова від 27.01.2010

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Постанова від 09.12.2010

Адміністративне

Великомихайлівський районний суд Одеської області

Пономаренко В. Д.

Постанова від 17.01.2010

Адміністративне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Постанова від 23.03.2010

Адміністративне

Новосанжарський районний суд Полтавської області

Стрельченко Т. Г.

Постанова від 22.06.2010

Адміністративне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Срокіна І. І.

Постанова від 10.02.2010

Адміністративне

Ленінський районний суд м. Миколаєва

Рум'янцева Н. О.

Постанова від 14.01.2010

Адміністративне

Гуляйпільський районний суд Запорізької області

Каракай Н. Д.

Ухвала від 09.12.2009

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Усенко С. І.

Ухвала від 21.12.2009

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Усенко С. І.

Постанова від 27.01.2010

Адміністративне

Красилівський районний суд Хмельницької області

Красняк В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні