33/168
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
26.06.07 р. Справа № 33/168
Суддя господарського суду Донецької області Новікова Р.Г., при секретареві судового засідання Овчинніковій В.М., розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали
за позовом Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк
до Закритого акціонерного товариства „Інтерліга” м. Донецьк
про стягнення штрафної санкції у розмірі 1275грн.
за участю представників:
від позивача: Часовников Д.В. – за дов. №01-ДО від 10.01.2007р.
від відповідача: не з'явився
прокурор: не з'явився
СУТЬ СПОРУ: Прокурор м. Донецька звернувся в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк з позовом про стягнення з Закритого акціонерного товариства „Інтерліга” м. Донецьк штрафної санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 1275грн.
В обґрунтування заявлених вимог прокурор та позивач посилаються на норми Закону України „Про цінні папери та фондовий ринок” №1201-ХІІ від 18.06.1991р., Положення про подання річного звіту закритими акціонерними товариствами до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку”, затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України №227 від 03.06.2003р., Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України №221 від 03.06.2003р. „Про порядок інформування громадськості акціонерними товариствами та емітентами облігацій”; Акт про правопорушення на ринку цінних паперів №297-ДО від 02.10.2006р.; Постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №370-ДО від 09.03.2006р.; Постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.03.2006р.; Постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №297-ДО від 30.03.2006р.
У судовому засіданні 13.06.2007р. прокурор та позивач не відмовилися від позову і наполягали на заявлених вимогах. Відповідач явку представника у судове засідання не забезпечив, заяви про розгляд справи за відсутності представника відповідача від нього не надійшло, правову позицію з приводу позовних вимог не надав.
У зв'язку з нез'явленням у судове засідання відповідача, ненаданням відповідачем документів, витребуваних ухвалою господарського суду Донецької області від 21.05.2007р., розгляд справи був відкладений на 26.06.2007р. В судове засідання від 26.06.2007р. відповідач не забезпечив явку свого представника та не виконав вимоги ухвали суду.
Згідно із вимогами статті 75 Господарського процесуального кодексу України якщо відзив на позовну заяву і витребувані господарським судом документи не подано, справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами.
Заслухавши доводи прокурора та позивача, дослідивши наявні докази у справі, ознайомившись з правовою позицією позивача та прокурора, що викладена письмово, наявна у матеріалах справи, господарський суд встановив:
Як зазначено у статті 1 Господарського кодексу України цей Кодекс визначає основні засади господарювання в Україні і регулює господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської діяльності між суб'єктами господарювання, а також між цими суб'єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання.
Статтею 166 Господарського кодексу України передбачено, що з метою реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів, створення умов для ефективної мобілізації та розміщення суб'єктами господарювання фінансових ресурсів з урахуванням інтересів суспільства та захисту прав учасників фондового ринку здійснюється державне регулювання ринку цінних паперів.
Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, статус, порядок організації та діяльності якої визначаються законом.
Форми державного регулювання ринку цінних паперів, порядок здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів суб'єктами господарювання та відповідальність цих суб'єктів за порушення правил зазначеної діяльності визначаються цим Кодексом та прийнятими відповідно до нього іншими законодавчими актами.
Стаття 24 Закону України „Про цінні папери та фондову біржу” №1201-XII від 18.06.1991р. (із змінами та доповненнями) встановлює, що емітент зобов'язаний не менше одного разу на рік інформувати громадськість про своє господарсько-фінансове становище і результати діяльності (надалі – річний звіт). Річний звіт публікується не пізніше дев'яти місяців року, наступного за звітним, і надсилається держателям іменних акцій та реєструвальному органу.
Відповідно до статті 24 Закону України "Про цінні папери і фондову біржу", якою встановлено обов'язок емітентів щодо подання річного звіту до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, та Законів України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", "Про інформацію" рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №227 від 03.06.2003р. було затверджене Положення про подання річного звіту закритими акціонерними товариствами до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі – Положення) (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.06.2003р. за №515/7836).
Вказане Положення визначає склад, терміни та порядок подання до Комісії річного звіту (далі - Дані) закритими акціонерними товариствами (далі - емітенти).
Пунктом 1.3 Положення встановлено, що емітенти, які не є професійними учасниками ринку цінних паперів (юридичними особами, які здійснюють професійну діяльність, а саме: діяльність з випуску та обігу цінних паперів; депозитарну діяльність депозитарію цінних паперів; депозитарну діяльність зберігача цінних паперів; розрахунково-клірингову діяльність за угодами щодо цінних паперів; діяльність щодо ведення реєстру власників іменних цінних паперів; діяльність з організації торгівлі на ринку цінних паперів), комерційними банками, страховими компаніями, інститутами спільного інвестування (корпоративними інвестиційними фондами або пайовими інвестиційними фондами), компаніями з управління активами та подають (надсилають) Дані до територіального управління Комісії згідно з їх місцезнаходженням.
Звітним періодом для складання Даних є календарний рік. Перший звітний рік новоствореного емітента може бути меншим за 12 місяців. Такий звітний рік ураховується з дати державної реєстрації випуску цінних паперів до 31 грудня звітного року включно.
Дані подаються особисто до загального відділу центрального апарату чи до територіального управління Комісії або поштою, з повідомленням про вручення до 30 вересня року, наступного за звітним, в електронній (на дискеті 3,5") та паперовій формах.
При надходженні Даних поштою після 30 вересня року, наступного за звітним, дата подання визначається за поштовим штемпелем відділення зв'язку. При невиконанні цих умов Дані вважаються поданими несвоєчасно.
Пунктом 2.3 Положення визначено, що Дані складаються з:
- інформації про результати господарювання та для ЗАТ - не банку - річного балансу та довідки про фінансовий стан, яка складається зі звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів, звіту про власний капітал, а також розрахунку вартості чистих активів закритими акціонерними товариствами за станом на кінець звітного року, який застосовується в межах цього Положення;
- для ЗАТ - суб'єктів малого підприємництва - фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва, який складається з балансу та звіту про фінансові результати;
- для ЗАТ - банку - балансу комерційного банку (форма №11-місячна) та довідки про фінансовий стан, яка складається зі: звіту про прибутки та збитки (форма №2-КБ);
- основних відомостей про додатково випущені цінні папери;
- обґрунтування змін у персональному складі службових осіб;
- текстової частини Даних, аудиторського висновку.
Текстова частина звіту містить - підтвердження аудитором (аудиторською фірмою) річного балансу та довідки про фінансовий стан; інша інформація, яку ЗАТ уважає необхідним додати до звіту, наприклад, інформація про загальні збори акціонерів за формою, наведеною у додатку 5.
Перелік усіх документів, що містять Дані, подається на окремому аркуші у складі Даних, засвідчується підписом керівника та печаткою емітента.
Крім того, на виконання вимог статті 24 Закону України "Про цінні папери і фондову біржу" щодо інформування емітентами цінних паперів громадськості про своє господарсько-фінансове становище і результати діяльності, статті 14 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" було прийнято Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийняла „Про порядок інформування громадськості акціонерними товариствами та емітентами облігацій” №221 від 03.06.2003р. (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.06.2003р. за №530/7851), згідно із яким - акціонерні товариства (відкриті, закриті), підприємства - емітенти облігацій до 30 вересня, наступного за звітним року, публікують річний звіт емітента:
- в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України чи Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- або розміщують на Web-сайті одного з інформаційних агентств, з яким Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України уклало відповідний договір, зразок якого встановлено Комісією. Документи, що підтверджують результати такого відправлення (оприлюднення) та зразок регулярної інформації зберігаються емітентом (інформаційним агентством) три роки.
При цьому, за ненадання, несвоєчасне надання або надання свідомо недостовірної інформації емітент несе відповідальність відповідно до Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Пунктом 4.1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №27 від 13.02.2001р. (Зареєстровано в Мін'юсті України, 16.03.2001 за №243/5434) встановлено, що уповноважена особа при виявленні ознак правопорушення негайно виносить постанову про порушення справи.
Як визначено у пунктах 3.1 та 3.2 вказаних Правил справа може бути порушена тільки в тому разі, якщо є достатні дані, які вказують на наявність ознак правопорушення. Доказами в справі про правопорушення є будь-які фактичні дані, отримані в законному порядку, що свідчать про наявність чи відсутність правопорушення.
09.03.2006р. уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку – керівником Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк була винесена постанова №370-ДО про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів через недотримання ЗАТ „Інтерліга” м. Донецьк вимог статті 24 Закону України „Про цінні папери та фондову біржу” №1201-XII від 18.06.1991р. Адже згідно із журналом вхідної реєстрації документів товариством не наданий річний звіт за 2004р. та відсутні відомості про інформування громадськості про своє господарсько-фінансове становище за 2004р.
Стаття 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996р. (із змінами та доповненнями) визначає, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації - у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно зі статтею 12 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996р. (із змінами та доповненнями) штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення
Пунктом 6.1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №27 від 13.02.2001р. (Зареєстровано в Мін'юсті України, 16.03.2001 за №243/5434) визначено, що термін провадження у справах про правопорушення, порушених щодо юридичних осіб, становить 30 календарних днів з дати порушення справи.
Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996р., уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.
В даному випадку був складений акт №297-ДО від 22.03.2006р. про правопорушення на ринку цінних паперів.
Згідно із пунктом 6.1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №27 від 13.02.2001р. (Зареєстровано в Мін'юсті України, 16.03.2001 за №243/5434) уповноважена особа приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 днів після отримання акта про правопорушення, пояснень правопорушника, документів, що стосуються справи. Уповноважена особа приймає рішення про накладення інших санкцій протягом 15 днів після отримання вищевказаних документів.
При цьому, справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності.
У разі відсутності керівника або представника юридичної особи справу може бути розглянуто лише в разі, якщо є дані про своєчасне її повідомлення про місце і час розгляду справи і якщо від юридичної особи не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Як вбачається зі змісту повідомлення про вручення поштового повідомлення №03581988, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.03.2006р. отримана відповідачем 24.03.2006р.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів позивачем було прийнято постанову №297-ДО від 30.03.2006р. про застосування штрафних санкцій у розмірі 1275грн. за ненадання інформації.
Таким чином, застосування штрафних санкцій до відповідача відбулось на підставі, у межах повноважень, у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк до Закритого акціонерного товариства „Інтерліга” м. Донецьк про стягнення штрафної санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 1275грн.
Судові витрати підлягають розподілу в порядку, передбаченому ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись нормами Закону України „Про цінні папери та фондову біржу” №1201-XII від 18.06.1991р. (із змінами та доповненнями), Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996р. (із змінами та доповненнями), Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийняла „Про порядок інформування громадськості акціонерними товариствами та емітентами облігацій” №221 від 03.06.2003р. (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.06.2003р. за №530/7851), Положенням про подання річного звіту закритими акціонерними товариствами до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку затверджене рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №227 від 03.06.2003р. (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.06.2003р. за №515/7836), статтями 1, 2, 4, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 21, 22, 33, 34, 35, 36, 49, 75, 82, 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд –
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк до Закритого акціонерного товариства „Інтерліга” м. Донецьк про стягнення штрафної санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 1275грн. – задовольнити.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства „Інтерліга” м. Донецьк (83096, м. Донецьк, вул. Фоміна, 6/4, ЄДРПОУ 25109577) на користь Державного бюджету (Управління Державного казначейства в м. Донецьк, ЄДРПОУ 34686537, банк – Головне управління Державного казначейства у Донецькій області, МФО 834016, код платежу 21081100) суму штрафної санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 1275грн.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства „Інтерліга” м. Донецьк (83096, м. Донецьк, вул.. Фоміна, 6/4, ЄДРПОУ 25109577) на користь Державного бюджету державне мито у розмірі 102грн.
Видати накази після набрання чинності рішенням.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття. Протягом десяти днів з дня прийняття рішення господарським судом може бути оскаржено до Донецького апеляційного господарського суду.
Суддя
Надруковано 5 примірника: 1 – позивачу; 1 – відповідачу; 2 – прокуратурі; 1 – до справи
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2007 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 763736 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні