Ухвала
від 14.09.2018 по справі 0440/6872/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА 14 вересня 2018 р.Справа №0440/6872/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у місті Дніпрі клопотання про забезпечення адміністративного позову у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Трейд Коммодіті» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень рішень, - встановив: І. ПРОЦЕДУРА: 1. 12.09.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю «Трейд Коммодіті» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, в якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення: - від 30.11.2017 №0011474614; - від 30.11.2017 №0011434614; - від 28.11.2017 №0011214614; - від 28.11.2017 №0011064614 (№0011234614); - від 27.11.2017 №0011114614; - від 27.11.2017 №0011064614. 2. Разом із позовною заявою позивачем подано клопотання про забезпечення позову шляхом зобов'язання Офісу великих платників податків ДФС до набрання законної сили рішенням суду за поданим позовом: - змінити статус податкового повідомлення-рішення від 30.11.2017 №0011474614 в підсистемі, що забезпечує відображення результатів контрольно-перевірочної роботи, на статус «Оскаржується в судовому порядку»; - змінити статус податкового повідомлення-рішення від 30.11.2017 №0011434614 в підсистемі, що забезпечує відображення результатів контрольно-перевірочної роботи, на статус «Оскаржується в судовому порядку»; - змінити статус податкового повідомлення-рішення          від 28.11.2017 №0011214614 в підсистемі,          що забезпечує відображення результатів контрольно-перевірочної роботи, на статус «Оскаржується в судовому порядку»; - змінити статус податкового повідомлення-рішення          від          28.11.2017 №0011234614 в підсистемі,          що забезпечує відображення результатів контрольно-перевірочної роботи, на статус «Оскаржується в судовому порядку»; - змінити статус податкового повідомлення-рішення від 27.11.2017 №0011114614 в підсистемі, що забезпечує відображення результатів контрольно-перевірочної роботи, на статус «Оскаржується в судовому порядку»; - змінити статус податкового повідомлення-рішення від 27.11.2017 №0011064614 в підсистемі,           що забезпечує відображення результатів контрольно-перевірочної роботи, на статус «Оскаржується в судовому порядку». ІІ. ЗАЯВЛЕНІ ПІДСТАВИ           ВЖИТТЯ ЗАХОДІВ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПОЗОВУ 3. Відповідачем на підставі акту від 14.11.2017 №155/28-10-46-14/30536344 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Трейд Коммодіті» код 30536344, з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам із ТОВ ФГ «Арунал» (код ЄДРПОУ 39435216) та ТОВ «Кетсвілл трейд» (код ЄДРПОУ 39435293) за листопад 2014 року прийняті податкові повідомлення-рішення від 27.11.2017 №0011114614 та №0011064614. 4. На підставі акту від 15.11.2017 №156/28-10/46-14/30536344 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Трейд Коммодіті», код 30536344, з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам із ТОВ «Джус Гарант» (код ЄДРПОУ 36334802) за грудень 2014 року прийняті податкові повідомлення-рішення від 28.11.2017 №0011214614 та №0011064614. 5. На підставі акту від 17.11.2017 №157/28-01-46-14-30536344 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Трейд Коммодіті», код 30536344, з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам із ТОВ «Торрін» (код за ЄДРПОУ 39432750) та ТОВ «Шкас Інвест» (код за ЄДРПОУ 39432718) за листопад 2014 року прийняті податкові повідомлення-рішення від 30.11.2017 №0011474614 та №0011434614. 6. Враховуючи, що платником податку (позивачем) процедура оскарження суми грошового зобов'язання, визначеного податковим органом, розпочато за межами строку сплати, передбаченого пунктом 57.3 ПК України - така сума податкового зобов'язання вважається узгодженою, що має для платника податків негативні наслідки у вигляді виникнення права податкової застави на майно платника податків та у вигляді облікування суми податкового боргу платника податків. 7. Адміністративний позов може бути забезпечено встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії (частина перша статті 151 КАС України). 8. У випадку внесення відповідачем до інтегрованої картки платника позивача інформації щодо донарахованих сум податкових зобов'язань, така внесена сума буде вважатися узгодженою та обов'язковою для сплати позивачем. 9. Позивач вважає, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам до ухвалення рішення в адміністративній справі, задля уникнення чого, враховуючи, що при розгляді заяви про забезпечення позову питання про законність або обґрунтованість позовних вимог по суті не вирішується, є необхідність у застосуванні наведених у цій заяві заходів забезпечення позову. 10. Вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, заявлених в цій заяві, дозволить зберегти існуюче становище ТОВ «Трейд Коммодіті» до прийняття судом рішення у даній справі. ІІІ. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ 11. Відповідно до частини першої статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи. 12. Відповідно до частин першої та другої статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. 13. Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю. 14. При цьому, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. 15. Відповідно до пункту 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. 16. Згідно з пунктом 56.1 статті 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. 17. Пунктом 56.18 статті 56 ПК України встановлено, що при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили. 18. Відповідно до статті 151 Кодексу адміністративного кодексу України позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку. 19. Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. 20. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. 21. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб. 22. Організація діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування врегульована «Порядком ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженим наказ Міністерства фінансів України від 07.04.2016 №422 (далі – Порядок №422). 23. Згідно пункту 1 Розділу 4 «Відображення в інформаційній системі органів ДФС результатів адміністративного та/або судового оскарження донарахованих сум з відповідним перенесенням до ІКП» Порядку №422 працівники підрозділів адміністративного/судового оскарження органу ДФС, до компетенції яких належать розгляд скарг при проведенні процедури адміністративного оскарження або супроводження справ у судах при проведенні процедури судового оскарження прийнятих податкового повідомлення-рішення / рішення / вимоги та/або рішення щодо єдиного внеску, в установленому порядку відповідно до вимог регламентів використання відповідних інформаційних систем забезпечують внесення даних до інформаційних систем, які забезпечують відображення результатів адміністративного та/або судового оскарження, у день отримання чи складання відповідних документів або отримання інформації з подальшим збереженням даних та встановленням зв'язків записів зазначених інформаційних систем із записами підсистеми, що відображає результати КПР. 24. Відображенню в інформаційній системі органів ДФС підлягають матеріали, які зареєстровані в інформаційних системах, що забезпечують відображення результатів адміністративного та/або судового оскарження, та мають безпосередній зв'язок з матеріалами, внесеними до підсистеми, що забезпечує відображення результатів контрольно-перевірочної роботи в ході виконання її функцій. 25. Такими матеріалами є, зокрема, ухвала суду про відкриття провадження, рішення суду, прийняте по суті. 26. Підпунктом 2 пунктом 2 Розділу 4 Порядку №422 встановлено, що залежно від інформації, яка завантажена в інформаційну систему органів ДФС з інформаційних систем, які забезпечують відображення результатів адміністративного та/або судового оскарження, в підсистемі, що забезпечує відображення результатів контрольно-перевірочної роботи, одночасно змінюється статус повідомлень-рішень / рішень / вимог та/або рішень щодо єдиного внеску та в ІКП відображається така інформація щодо оскарження донарахованих сум та прийнятих рішень відповідними органами: - інформація з ухвали суду про відкриття провадження. 27. На підставі інформації з інформаційної системи органів ДФС, яка забезпечує відображення результатів судового оскарження, про початок/продовження процедури судового оскарження (ухвала суду про відкриття провадження) донарахована/зменшена сума вважається неузгодженою (статус податкового повідомлення-рішення / рішення / вимоги та рішення щодо єдиного внеску в підсистемі, що забезпечує відображення результатів контрольно-перевірочної роботи, змінюється на «Оскаржується в судовому порядку»). 28. У разі внесення вказаної інформації після настання граничного строку сплати/зменшення - в ІКП відображаються облікові показники (операції) щодо виключення з обліку донарахованих/зменшених сум у зв'язку із запізненням надходження ухвали суду про порушення провадження у справі. 29. Пунктом 2 Розділу 9 «Відображення в ІКП нарахованих сум податків за податковими повідомленнями-рішеннями» Порядку №422 встановлено, що інформація щодо початку/продовження та результатів адміністративного або судового оскарження податкового повідомлення-рішення вноситься до підсистеми, що забезпечує облік платежів, працівником структурного підрозділу органу ДФС, яким податкове повідомлення-рішення було сформовано, на підставі документів, зазначених у розділі VII цього Порядку (заяви - оскарження податкового повідомлення-рішення, ухвали суду про відкриття провадження, рішення про результати розгляду скарги (заяви), рішення суду, прийнятого по суті), протягом 3-ох днів з дати отримання такого документа. 30. На підставі інформації про початок/продовження у законодавчо встановлені строки процедури адміністративного оскарження (скарга (заява) платника податків) або про початок/продовження процедури судового оскарження нарахована сума податків вважається неузгодженою, а в ІКП відображаються облікові показники (операції) щодо її виключення. 31. За результатами адміністративного або судового оскарження: - при частковому скасуванні сум формується нове повідомлення-рішення на суму, що залишилась; - при збільшенні донарахованої суми формується повідомлення-рішення на суму збільшення без анулювання первинного документа та вручається платнику податків (вноситься дата вручення до інформаційної системи органів ДФС та виконуються процеси, описані у главі 8 цього розділу). 32. У разі якщо за результатами адміністративного оскарження нарахована сума податку у повному обсязі підтверджується, та якщо з урахуванням законодавчо встановлених строків вона вважається узгодженою, то в ІКП відображаються облікові показники (операції) щодо її поновлення. 33. У разі якщо за результатами судового оскарження (рішення суду, прийняте по суті) нарахована сума податку у повному обсязі підтверджується, та якщо з урахуванням законодавчо встановлених строків вона вважається узгодженою, то в ІКП відображаються облікові показники (операції) щодо поновлення такої суми. 34. У разі якщо за результатами судового оскарження нарахована сума у повному обсязі скасовується, то в ІКП відображення облікових показників щодо поновлення такої суми не проводиться. VІ. ОЦІНКА СУДУ 35. Вирішуючи заявлене клопотання, суд виходить із того, що відповідно до Порядку №422 в інформаційну систему органів ДФС інформація щодо оскарження донарахованих сум та прийнятих рішень відповідними органами вноситься на підставі інформації з ухвали суду про відкриття провадження. 36. На час розгляду заяви про забезпечення адміністративного позову ухвала про відкриття провадження у справі не ухвалена. 37. У разі надходження до органів ДФС ухвали про відкриття провадження у справі про оскарження податкових повідомлень-рішень, відображення статусу нарахованих зобов'язань змінюється згідно процедурі, встановленій Порядком №422. 38. Керуючись статтями 152, 154, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -   ухвалив: 39. У задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Трейд Коммодіті» про забезпечення позову в адміністративній справі №804/6872/18 – відмовити. 40. Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України. 41. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя                                                                                                           І.О. Верба                                                                                                                               

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2018
Оприлюднено19.09.2018
Номер документу76470201
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0440/6872/18

Постанова від 12.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Постанова від 12.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 04.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 04.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні