ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"18" вересня 2018 р. справа № 809/697/18
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Главача І.А.,
за участю секретаря судового засідання - Савченко Н.В.,
представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,
представників відповідача - ОСОБА_3, ОСОБА_4,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" до Яремчанської міської ради про визнання протиправними та скасування пунктів 1.31 та 10 рішення ХХІ сесії сьомого скликання Яремчанської міської ради від 01.03.2018 за №316-21/2018, -
ВСТАНОВИВ:
Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" 18.04.2018 звернулось в суд з позовною заявою до Яремчанської міської ради про визнання протиправними та скасування пунктів 1.31 та 10 рішення ХХІ сесії сьомого скликання Яремчанської міської ради від 01.03.2018 за №316-21/2018 «Про розгляд земельних питань» .
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач звернувся до Яремчанської міської ради із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,7777 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по вул. Свободи, 214, м. Яремче. Однак, 01.03.2018 Яремчанською міською радою прийнято рішення №316-21/2018, пунктами 1.31 та 10 якого надано дозвіл об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,5700 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку та надано дозвіл Яремчанській міській раді на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки по вул. Свободи, 214, орієнтовною площею 0,2400 га із цільовим призначенням: землі громадської забудови. Позивач вважає такі пункти 1.31 та 10 рішення №316-21/2018 від 01.03.2018 протиправними, оскільки згідно вимог Земельного кодексу України відмова у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,7777 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку має бути вмотивованою та із зазначенням підстав, передбачених законом. Представник позивача зазначив, що надання вищевказаного дозволу об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" на земельну ділянку у меншого розмірі - 0,5700 га, а також надання дозволу Яремчанській міській раді на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації іншої частини земельної ділянки по вул. Свободи, 214, орієнтовною площею 0,2400 га, є безпідставним та суперечить вимогам чинного законодавства.
18.01.2018, за наслідками розподілу автоматизованою системою документообігу справ між суддями Івано-Франківського окружного адміністративного суду адміністративну справу №809/697/18 визначено головуючому судді Чуприні О.В.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.04.2018 відмовлено у відкритті провадження у даній справі на підставі пункту 1 частини 1 статті 170 Кодексу адміністративного судочинства.
Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 14.06.2018 скасовано ухвалу Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.04.2018 по справі №809/697/18, а справу направлено для продовження розгляду до суду першої інстанції.
10.07.2018 згідно розпорядження керівника апарату Івано-Франківського окружного адміністративного суду №48 від 10.07.2018 здійснено повторний автоматизований розподіл судової справи між суддями з підстав перебування головуючого судді у відпустці.
10.07.2018 за наслідками повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями Івано-Франківського окружного адміністративного суду адміністративну справу №809/697/18 визначено головуючому судді Главачу І.А.
Суд ухвалою від 13.07.2018 відкрив провадження в даній адміністративній справі, яка підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Відповідач щодо задоволення позову заперечив з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву від 02.08.2018 (а.с.102-106). В обґрунтування своєї правової позиції представник відповідача зазначив, що 28.12.2017 до Яремчанської міської ради надійшла заява об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25" про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0215 га, яка знаходиться між житловими будинками №216 та №214 по вул. Свободи, м. Яремче, тобто в межах земельної ділянки 0,7777 га, дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо її відведення для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку просив позивач. При цьому, представник відповідача зазначив, що об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" та об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25" спільної згоди щодо розподілу вищевказаної земельної ділянки не досягли, а тому Яремчанська міська рада прийняла оскаржуваний пункт 1.31 рішення від 01.03.2018 за №316-21/2018, яким надала дозвіл позивача на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,5700 га, тобто в розмірі, який на думку Яремчанської міської ради, є цілком достатнім для обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві. Просив позов задовольнити.
Представник відповідачів щодо задоволення позову заперечив з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву від 02.08.2018 (а.с.102-106).
Розглянувши матеріали позовної заяви, заслухавши пояснення предстників сторін, дослідивши подані сторонами письмові докази в їх сукупності, суд встановив наступне.
15.12.2017 об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" звернулось до Яремчанської міської ради із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,7777 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по вул. Свободи, 214, м. Яремче (а.с.109).
28.12.2017 об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25" також звернулось до відповідача із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,0215 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будіель і споруд за адресою: вул. Свободи, 214, м. Яремче (а.с.117).
Згідно протоколів постійної комісія з розгляду земельних питань, екології, рекреації, будівництва, архітектури та містобудування Яремчанської міської ради від 14.12.2017 №12, від 22.02.2018 №14 та від 26.02.2018 №21 встанолено, що об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25" пропонувало розділити земельну ділянку, яка знаходиться між житловими будинками №216 та 214 по вул. Свободи, м. Яремче, в рівних частинах між позивачем та об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25", однак об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" на це не погодилось (а.с.122-133).
01.03.2018 Яремчанська міська рада прийняла рішення №316-21/2018 «Про розгляд земельних питань» , згідно пункту 1.31 якого надано дозвіл об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,5700 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по вул. Свободи, 214, м. Яремче (а.с.107).
Відповідно до пункту 10 вищевказаного рішення відповідача від 01.03.2018 №316-21/2018 надано дозвіл Яремчанській міській раді на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки по вул. Свободи, 214, орієнтовною площею 0,2400 га із цільовим призначенням: землі громадської забудови (а.с.108).
Вважаючи наведені вище пункти 1.31 та 10 рішення Яремчанської міської ради від 01.03.2018 №316-21/2018 протиправними, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Вирішуючи даний спір суд виходив з таких мотивів та норм права.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Приписами статті 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Перелік повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища у статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» . Зокрема, підпунктом 9 пункту "а" цієї статті встановлено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (делеговані повноваження) належить організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою.
Також повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин визначені статтею 12 Земельного кодексу України.
Зокрема, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст; д) організація землеустрою; е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу; и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом; і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст; й) вирішення земельних спорів; к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
При цьому, відповідно до частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Згідно матеріалів справи судом встановлено, що об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" звернулось до Яремчанської міської ради із заявою від 15.12.2017 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,7777 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по вул. Свободи, 214, м. Яремче (а.с.109). Позивач вважає, що вказана земельна ділянка є прибудинковою територією 75-квартирного житлового будинку по вул. Свободи, 214, м. Яремче, управителем якого є позивач.
В свою чергу, питання віднесення земельних ділянок до земельних ділянок багатоквартирних будинків, порядок їх використання, регламентовано статтею 42 Земельного кодексу України.
Так, частиною 1 вищевказаної статті визначено, що земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.
Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (частина 2 статті 42 Земельного кодексу України).
Відповідно до частини 4 статті 42 Земельного кодексу України розміри та конфігурація земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначаються на підставі відповідної землевпорядної документації.
При цьому, згідно статті 1 Закону України Про землеустрій документація із землеустрою (землевпорядна документація) - це затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо.
Представник позивача на обґрунтування віднесення вищевказаної земельної ділянки до прибудинкові території 75-квартирного житлового будинку по вул. Свободи, 214, м. Яремче, надав такі документи: рішення виконавчого комітету Яремчаснької міської ради народних депутатів від 26.05.1982 №118, на підставі якого виділено земельну ділянку площею 1,17 га під будівництво групи житлових будинків по вул. Леніна (зараз вул. ОСОБА_4) в м. Яремче (а.с.21); рішення виконавчого комітету Яремчаснької міської ради народних депутатів від 30.09.1986 №134, яким затверджено акт державної комісії про прийом в експлуатацію багатоквартирного будинку по вул. Леніна (зараз вул. ОСОБА_4), 214, в м. Яремче (а.с.22); витяг з генерального плану забудови 75-квартирного будинку в м. Яремче по вул. Леніна (зараз вул. ОСОБА_4), 214, згідно якого для обслуговування будинку відведено благоустроєну ділянку площею 7350 кв. м (а.с.18-20); генеральний план забудови м. Яремче, відповідно до якого земельна ділянка є прибудинковою територією багатоквартирного житлового будинку по вул. Свободи, 214, визначена як площадки для відпочинку (а.с.88).
Пунктом д частини 2 статті 92 Земельного кодексу України встановлено, що права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають, зокрема, співвласники багатоквартирного будинку для обслуговування такого будинку та забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.
Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування регламентовано статтею 123 Земельного кодексу України.
Так, відповідно до частини 2 вищевказаної статті особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Згідно частини 3 статті 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.
У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
З огляду на зміст частини 3 статті 123 Земельного кодексу України встановлено, що орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень за результатами розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки обмежений у виборі своїх дій (прийнятті решень) і може вибрати лише один із двох варіантів: надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або прийняти мотивовану відмову у його наданні. При цьому, відмова обов'язково має бути вмотивованою.
Суд звертає увагу на те, що перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, який вказаний в частині 3 статті 123 Земельного кодексу України є ідентичним переліку підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, який визначений частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України.
При цьому, ОСОБА_5 Суд в постанові від 27.02.2018 в справі №545/808/17 висловив правову позицію, згідно якої чинним законодавством не передбачено право суб'єкта владних повноважень відступати від положень Земельного кодексу України щодо вичерпного переліку підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
В даному випадку, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" звернулось до Яремчанської міської ради із заявою від 15.12.2017 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,7777 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по вул. Свободи, 214, м. Яремче (а.с.109).
Натомість, 01.03.2018 Яремчанська міська рада прийняла рішення №316-21/2018 «Про розгляд земельних питань» , згідно пункту 1.31 якого надала позивачу дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,5700 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по вул. Свободи, 214, м. Яремче (а.с.107). Тобто, відповідач надав об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, однак самостійно зменшив розмір такої ділянки з 0,7777 га до 0,5700 га.
При цьому, в рішенні №316-21/2018 від 01.03.2018 відсутні будь-які мотиви, якими керувалась Яремчанська міська рада під час прийняття пункту 1.31 вказаного рішення №316-21/2018 від 01.03.2018, яким, по суті, відмовлено позивачу в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки саме в розмірі 0,7777 га.
Представник відповідача у відзиві на позовну заяву, а також в судовому засіданні, повідомив суд, що об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25" також подало до Яремчанської міської ради заяву від 28.12.2017 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0215 га, яка знаходиться між житловими будинками №216 та №214 по вул. Свободи, м. Яремче, тобто в межах земельної ділянки 0,7777 га, дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо її відведення для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку просив позивач.
На підтвердження вищевказаного представник відповідача надав суду копію заяви об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25" від 28.12.2017, а також копії протоколів постійної комісія з розгляду земельних питань, екології, рекреації, будівництва, архітектури та містобудування Яремчанської міської ради від 14.12.2017 №12, від 22.02.2018 №14 та від 26.02.2018 №21, згідно яких встанолено, що об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25" просило Яремчанську міську раду надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0215 га (а.с.117).
Тобто, площа змельної ділянки, дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення якої просило об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25", становить 0,0215 га. В той же час, відповідач зменшив розмір площі земельної ділянки, дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення якої просив позивач, з 0,7777 га до 0,5700 га, тобто на 0,2077 га, що значно більше, ніж просило об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25".
При цьому, згідно протоколу сесії Яремчанської міської ради від 01.03.2018 встановлено, що об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25" дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0215 га так і не отримало (а.с.134-139).
Таким чином, доводи представника відповідача щодо зменшення орієнтовної площі земельної ділянки, на яку об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо її відведення, через наміри об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25" отримати дозвіл на на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0215 га в межах цієї ж земельної ділянки, є необгрунтованими, оскільки такий дозвіл об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25" надано не було.
Суд також звертає увагу на висновок Верховного Суду, зазначений у вищевказаній постанові від 27.02.2018 в справі №545/808/17, згідно якого чинним законодавством не передбачено право сільської ради відступати від положень статті 118 Земельного кодексу України, в тому числі не передбачено й прийняття міською радою рішення про відмову у задоволенні вимоги, порушеної в заяві про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, у зв'язку з відведенням земельної ділянки іншій особі. На одній сесії сільської ради було розглянуто дві заяви одна за одною (шосте і сьоме питання порядку денного), на якій було прийнято рішення №98 про надання ОСОБА_5 дозволу на розробку проекту землеустрою і №99 про відмову у наданні такого дозволу ОСОБА_4, тобто до моменту розгляду обох заяв, земельна ділянка не перебувала у користуванні чи власності, отже була вільною, що не заперечувалося і самим відповідачем. Рішення про затвердження проекту землеустрою та фактичне відведення земельної ділянки ОСОБА_5 відповідачем прийнято не було, що спростовує мотиви відповідача у відмові в наданні дозволу на розробку землеустрою з підстав дана земельна ділянка відводиться іншій особі . Більш того, законодавством не визначено такого стану земельної ділянки як її перебування у стані відведення .
Частинами 1, 5, 14 статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць. Не пізніш як на другій сесії затверджується регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради.
Відповідно до частин 1, 4, 7, 10, 15 статті 47 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. Постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями. Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання, та в порядку, визначеному законом, мають право отримувати від керівників органів, підприємств, установ, організацій та їх філіалів і відділень необхідні матеріали і документи. За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови або секретарем комісії. Протоколи засідань комісії підписуються головою і секретарем комісії. Висновки і рекомендації постійної комісії, протоколи її засідань є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Перелік, функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій визначаються регламентом відповідної ради та Положенням про постійні комісії, що затверджується радою з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" щодо реалізації повноважень ради у здійсненні державної регуляторної політики постійними комісіями відповідної ради.
Так, в матеріалах справи міститься витяг з протоколу №14 засідання постійної комісії з розгляду земельних питань, екології, рекреації, будівництва, архітектури та містобудування Яремчанської міської ради від 22.02.2018, на якому обговорювались проекти рішень земельних питань, які мали розглядатися на двадцять першій сесії Яремчанської міської ради (а.с.125-126).
На вищевказаному засіданні було надано слово начальнику відділу земельних ресурсів Яремчанського міськвиконкому ОСОБА_6, яка повідомила про наявність заяв об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" та об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25" про наданя дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок по вул. Свободи, 214, м. Яремче. Зокрема, було повідомлено, що об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25" претендує на частину земельної ділянки, якою користувалися жителі будинку №214 для присадибного господарства.
За результатом обговорення вищевказаного питання постійна комісія з розгляду земельних питань, екології, рекреації, будівництва, архітектури та містобудування, вирішила відкласти пункти 1.34 (ОСББ-75) та 1,35 (ОСББ Крок-25 ) проекту рішення Про розгляд земельних питань , в зв'язку із необхідністю детального вивчення, створити робочу групу, відділу земельних ресурсів міськвиконкому направити клопотання в Івано-Франківську філію ДПУ ДНДПІМ Діпромісто ім. Ю.М.Білоконя для надання копій генерального плану забудови 75-квартирного будинку та в Державний архів Івано-Франківської області про надання витягу з рішення щодо надання земельної ділянки під забудову багатоквартирного будинку (а.с.126).
На виконання наведеного рішення постійної комісії з розгляду земельних питань, екології, рекреації, будівництва, архітектури та містобудування, Виконавчий комітет Яремчанської міської ради листом від 23.02.2018 №14-24/40 звернувся до Державного архіву Івано-Франківської області з проханням надати копію витягу із рішення щодо надання земельної ділянки під забудову для будівництва та обслуговування багатоквартирних житлових будинків по вул. ОСОБА_4 (вул. Леніна) приблизно 1982-1985 роки для подальшого оформлення землевпорядної документації (а.с.147).
Також, в матеріалах справи міститься копія листа Виконавчого комітету Яремчанської міської ради від 23.02.2018 №14-24/41 до Івано-Франківської філії ДПУ ДНДПІМ Діпромісто ім. Ю.М.Білоконя з проханням надати копію генерального плану забудови 75-ти квартирного будинку по вул. ОСОБА_4 (вул. Леніна) приблизно 1982-1985 роки зазначеної території та надати офіційне пояснення щодо відповідності по ДБН (а.с.148).
Згідно протоколу №21 спільного засідання постійних комісій депутатів Яремчанської міської ради сьомого скликання від 26.02.2018 було вирішено пункти 1.34 (ОСББ-75) та 1.35 (ОСББ-25) внести в бюлетень для голосування з пропозицією відкласти в зв'язку з детальним вивченням та зауваженнями постійної комісії з розгляду земельних питань, екології, рекреації, будівництва, архітектури та містобудування (а.с.127-133).
Натомість, відповідно до протоколу першого засідання двадцять першої сесії Яремчанської міської ради від 01.03.2018 міський голова поставив на голосування дві пропозиції щодо заяви об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75": надати земельну ділянку орієнтовною площею 0,7700 га об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75", яку депутати не підтримали голосуванням; надати земельну ділянку орієнтовною площею 0,5700 га об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75", а 0,2300 га закріпити за громадою, яку депутати підтримали своїм голосуванням (а.с.134-139).
Щодо пункту 1.35, що стосувався заяви об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крок-25", то депутати своїм голосуванням відмовили у його прийнятті, а не відклали (а.с.136).
Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З огляду на те, що відповідач прийняв рішення про надання дозволу позивачу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,5700 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку та дозволу Яремчанській міській раді на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки по вул. Свободи, 214, орієнтовною площею 0,2400 га із цільовим призначенням: землі громадської забудови, не отримавши запитуваної в Державного архіву Івано-Франківської області та Івано-Франківської філії ДПУ ДНДПІМ Діпромісто ім. Ю.М.Білоконя інформації щодо вказаної земельної ділянки, наданої під забудову для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по вул. ОСОБА_4 (вул. Леніна), 214, м. Яремче, суд вважає, що таке рішення є необґрунтованим, оскільки приняте відповідачем без урахування усіх обставин, що мають значення для його прийняття.
Щодо доводів представника Яремчанської міської ради про те, що розмір 0,5700 га земельної ділянки, на яку позивачу надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо її відведення, є цілком достатнім для обслуговування багатоквартирного житлового будинку по вул. Свободи, 214, м. Яремче, то вказані доводи також є необґрунтованими, оскільки є непідтвердженими жодними висновками спеціалізованих організацій із застосуванням відповідних норм та стандартів у сфері будівництва та обслуговування житлових будинків.
Що стосується розміщення на вказаній земельній ділянці рекламоносіїв, за які до Виконавчого комітету Яремчанської міської ради надходять кошти відповідно до тимчасових угод на використання землі, то суд звертає увагу на те, що згідно наявної в матеріалах справи копії дозволу №11-06/1 на розміщення зовнішньої реклами від 24.10.2006, приватному підприємцю ОСОБА_7 надано дозвіл на розміщення спеціальної конструкції, а саме: одного рекламного щита розміром 3х6 м. Тобто, підставою для відмови позивачу в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,7777 га або зменшення такої площі на 0,2077 га не може бути розміщення рекламного щита розміром лише 3х6 м (а.с.144-146).
За таких обставин, оцінивши наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, заслухавши пояснення сторін, суд дійшов висновку, що пункт 1.31 рішення ХХІ сесії сьомого скликання Яремчанської міської ради від 01.03.2018 за №316-21/2018 «Про розгляд земельних питань» , яким надано дозвіл об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,5700 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по вул. Свободи, 214, м. Яремче, та пункт 10 рішення ХХІ сесії сьомого скликання Яремчанської міської ради від 01.03.2018 за №316-21/2018 «Про розгляд земельних питань» , яким надано дозвіл Яремчанській міській раді на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки по вул. Свободи, 214, орієнтовною площею 0,2400 га із цільовим призначенням: землі громадської забудови, прийнято відповідачем безпідставно, необгрунтовано, всупереч вимог Земельного кодексу України, а тому підлягають скасуванню.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Яремчанської міської ради Івано-Франківської області на користь об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" сплачений судовий збір в розмірі 3524,00 грн.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати пункт 1.31 рішення ХХІ сесії сьомого скликання Яремчанської міської ради Івано-Франківської області від 01.03.2018 за №316-21/2018 «Про розгляд земельних питань» , яким надано дозвіл об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,5700 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по вул. Свободи, 214, м. Яремче.
Визнати протиправним та скасувати пункт 10 рішення ХХІ сесії сьомого скликання Яремчанської міської ради Івано-Франківської області від 01.03.2018 за №316-21/2018 «Про розгляд земельних питань» , яким надано дозвіл Яремчанській міській раді на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки по вул. Свободи, 214, м. Яремче, орієнтовною площею 0,2400 га із цільовим призначенням: землі громадської забудови.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Яремчанської міської ради Івано-Франківської області (вулиця Свободи, будинок 266, місто Яремче, Івано-Франківська область, 78500, код ЄДРПОУ - 33309833) на користь об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" (АДРЕСА_1, 78500, код ЄДРПОУ - 41342503) сплачений судовий збір в розмірі 3524 (три тисячі двадцять чотири) гривні.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано
Позивач - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ОСББ-75" (АДРЕСА_1, 78500, код ЄДРПОУ - 41342503).
Відповідач - Яремчанська міська рада Івано-Франківської області (вулиця Свободи, будинок 266, місто Яремче, Івано-Франківська область, 78500, код ЄДРПОУ - 33309833).
Суддя Главач І.А.
Рішення складене в повному обсязі 20 вересня 2018 р.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2018 |
Оприлюднено | 21.09.2018 |
Номер документу | 76572800 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Главач І.А.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні