Постанова
від 18.09.2018 по справі 809/847/18
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2018 рокуЛьвів№ 876/6633/18

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Гудима Л.Я.,

суддів: Довгополова О.М., Святецького В.В.,

за участю секретаря судового засідання: Дідик Н.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Коломийської міської ради на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 липня 2018 року, головуючий суддя - Грицюк П.П., ухвалене о 15:04 год. у м. Івано-Франківськ, повний текст якого складено 25.07.2018 року, у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Аліна і К ЛТД до Виконавчого комітету Коломийської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача фізичні особи - підприємці: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

В травні 2018 року позивач - ТзОВ Аліна і К ЛТД звернулося в суд з позовом до Виконавчого комітету Коломийської міської ради, треті особи - ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення від 27.02.2018 року №49.

В обґрунтування своїх позовних вимог посилалося на те, що прийнявши рішення від 27.02.2018 року №49 Про втрату чинності рішення виконавчого комітету Коломийської міської ради від 26.07.2011 року №244 відповідачем допущено порушення вимог статті 19 Конституції України, статті 28 Закону України Про оренду землі та Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244. Приймаючи рішення №49 відповідачем не враховано, що договір оренди землі від 22.06.2005 року, яким Коломийською міською радою надано в оренду ТОВ Аліна і К ЛТД земельну ділянку по АДРЕСА_1, на якій розміщено 4 кіоски, на час прийняття оскаржуваного рішення був чинним, а тому рішення від 27.02.2018 року №49 є протиправним та підлягає скасуванню.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 липня 2018 року адміністративний позов задоволено; визнано протиправним та скасовано рішення №49 від 27.02.2018 року виконавчого комітету Коломийської міської ради Про втрату чинності рішення виконавчого комітету Коломийської міської ради від 26.07.2011 року № 244 Про надання дозволу на розміщення малих архітектурних форм для провадження підприємницької діяльності на території м. Коломиї .

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції, Коломийська міська рада оскаржила його в апеляційному порядку, яка, покликаючись на неповне з ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Свою апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що помилковим є застосування судом рішення Конституційного Суду України, оскільки органами місцевого самоврядування виступають міські ради, а не виконавчі комітети, крім цього зазначає, що тимчасова споруда встановлена позивачем без жодних правових підстав.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, у зв язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подана апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, 28.09.2004 року Коломийська міська рада прийняла рішення №1124 про надання земельної ділянки в оренду по АДРЕСА_1 ТОВ Аліна і К ЛТД та іншим співвласникам в довготермінову оренду на 50 років земельну ділянку загальною площею 4242 кв.м. (0,4242 га), для комерційного використання - обслуговування торгового комплексу ІНФОРМАЦІЯ_1 за рахунок земель міської ради з оплатою орендної плати в розмірі згідно Положення Про ставки, порядок визначення та сплати орендної плати за землі комунальної власності територіальної громади м. Коломиї . Зобов язано вказаних осіб укласти з Коломийською міською радою договори оренди земельної ділянки (а.с. 24).

Рішенням від 02.06.2005 року №1623 внесено зміни та доповнення до рішення міської ради від 28.09.2004 року № 1124, внесено зміни в п. 1 та в п. 2 рішення міської ради: 1. Надано довготермінову оренду на 50 років земельну ділянку загальною площею 4242 кв.м. (0,4242 га), для комерційного використання - обслуговування торгового комплексу ІНФОРМАЦІЯ_1 за рахунок земель міської ради з оплатою орендної плати в розмірі згідно Положення Про ставки, порядок визначення та сплати орендної плати за землі комунальної власності територіальної громади м. Коломиї ; 2. Зобов язано ТОВ Аліна і К ЛТД у місячний термін укласти з Коломийською міською радою договір оренди земельної ділянки та попередити, що у разі не укладення договору оренди у місячний термін з дня отримання рішення, дане рішення втрачає силу. Доповнено рішення № 1124 п. 3, яке викладено в такій редакції: зобов язано ТОВ Аліна і К ЛТД за вимогою співвласників торгового комплексу ІНФОРМАЦІЯ_1 укладати договори суборенди земельних ділянок (а.с. 25).

22 червня 2005 року між Коломийською міською радою Івано-Франківської області (орендодавець) та товариством з обмеженою відповідальністю Аліна і К ЛТД (орендар) укладено договір оренди землі (далі - Договір), зареєстрований у Коломийському міському відділі Івано-Франківської регіональної філії ДЗК 27.07.2005 року за №040529700092 (а.с. 26-27).

Відповідно до п. 1, п. 8 Договору об єктом оренди є земельна ділянка площею 4242 кв.м. на АДРЕСА_1, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 788520,01 грн., цільове призначення земельної ділянки: обслуговування торгового комплексу ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с. 26-27).

Листом за №4/05-1 товариство з обмеженою відповідальністю Аліна і К ЛТД направила виготовлену Коломийською проектною організацією Ательє архітектури проектну документацію, для надання Коломийською міською радою дозволу на встановлення малих архітектурних форм (а.с. 28-34).

26.07.2011 року виконавчим комітетом Коломийської міської ради прийнято рішення за №244, яким надано дозвіл товариству з обмеженою відповідальністю Аліна і К ЛТД на розміщення малих архітектурних форм (4 шт.) - торгових кіосків площею по 7,43 кв. м. на орендованій земельній ділянці по АДРЕСА_1 (при умові знесення існуючих торгових палаток) (а.с. 14).

27.02.2018 року виконавчий комітет Коломийської міської ради прийняв рішення № 49 про втрату чинності рішення виконавчого комітету Коломийської міської ради від 26.07.2011 року № 244 Про надання дозволу на розміщення малих архітектурних форм для провадження підприємницької діяльності на території м. Коломиї , яке прийняте відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України від 21.10.2011 № 244, Закону України Про благоустрій населених пунктів , Закону України про регулювання містобудівної діяльності , відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об єктів нерухомого майна щодо об єкта нерухомого майна, керуючись Законом України Про місцеве самоврядування в Україні (а.с. 15).

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування і вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, то вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи з огляду на наступне.

Перевіряючи законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції колегія суддів виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 2 Закону України Про місцеве самоврядування встановлено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Частиною 3 статті 24 Закону України Про місцеве самоврядування передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Згідно із п. 7 ч. 1 статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження щодо організації благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Згідно п. 2 резолютивної частини Рішення Конституційного суду України від 16.04.2009 № 7-рп/2009 у справі №1-9/2009 положення частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частин першої, десятої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (з наступними змінами) стосовно права органу місцевого самоврядування скасовувати свої раніше прийняті рішення та вносити до них зміни необхідно розуміти так, що орган місцевого самоврядування має право приймати рішення, вносити до них зміни та/чи скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Також, визначено, що ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Відтак, колегія суддів вважає, що орган місцевого самоврядування має право скасовувати свої акти одноразового застосування, у випадках невідповідності таких актів Конституції чи законам України та при умові, що вони ще не виконані.

Матеріалами справи підтверджується, що оскарженим рішенням від 27.02.2018 року №49 Виконавчий комітет Коломийської міської ради фактично скасував дію рішення Виконавчий комітет Коломийської міської ради від 21.10.2011 року № 244.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що Виконавчий комітет Коломийської міської ради не діяв відповідно до своїх повноважень, а оскаржене рішення від 27.02.2018 року №49 є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування рішення колегія суддів не знаходить і вважає, що апеляційну скаргу на нього слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.ст. 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Коломийської міської ради залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 липня 2018 року у справі №809/847/18 - без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня її проголошення, а у разі складення постанови в повному обсязі відповідно до ст. 243 КАС України - з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Л. Я. Гудим судді О. М. Довгополов В. В. Святецький

Повний текст постанови складено 20.09.2018 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2018
Оприлюднено21.09.2018
Номер документу76575057
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/847/18

Постанова від 23.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 22.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 30.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 18.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 19.07.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Рішення від 19.07.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Ухвала від 05.07.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні